<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Brianna paljon voimia :hug:

Tervetuloa uusille :flower:

Nyt on mennyt monta päivää etten oo ku käynyt lukemassa teidän jutut. Ei oo sitten vaan tullut kommentoitua mitään.

Tuosta neuvolassa punnitsemisesta, niin kyllä minut on aina punnittu vaatteet päällä ja viimeksi oli jopa kengät jalassa. eikä siitä mitään vähännelty.

Maha on jo pullahtanut esiin, varsinkin iltaisin on kokoa. Kukaan ei tosin ole töissä asiasta kysynyt, joten ei se sitten taida olla viellä niin selvä vauvamaha. Taitaa mennä viellä lihomisen piikkiin :LOL:

Viikonloppuna masuasukas heilui mahassa oikein urakalla, mutta nyt on sitten aiheittanut äidille huolta. Ei ole pariin päivään tuntunut juuri ollenkaan mitään liikettä. Jotain olen ollut havaitsevani, muttei mitään vastaa kuin viikonloppuna. Hieman alkaa huolestuttaa, vai oisko vaan asukas kääntynyt potkimaan selkä puolelle??

Nyt lasten kanssa!!!

Muumi ja pikkuinen 17+0 poks :)

Kysäisen ohimennen neuvolan punnituksista, kun esim. Anu84 kirjoitti painon nousseen vain 333 g.

Eli miten teillä neuvolassa punnitaan, jos noin tarkkoja lukemia saadaan? Olin itse ihan yllättynyt, kun eka neuvolassa terkka käski vaan vaa'alle kaikki vaatteet päällä (ja sitähän riitti, kun oli pakkaspäivä: pitkät kalsarit, farkut, paksuin neulepaita mitä mulla on, pitkähihainen aluspaita jne.) Mietin vain, että kyllähän ne vaatteet voi varmaan kilon-parikin vaikuttaa painoon.

Tuo ekan neuvolan lukema näyttää nyt sitten kolme kiloa enemmän kuin mun lähtöpaino on, vaikka oikeasti painoa oli tullut siihen mennessä ehkä puoli kiloa. Asiaan vaikutti myös ummetus ja se, että olin ennen neuvolaan tuloa syönyt. No, ehkä tokalle neuvolakäynnille pukeudun kevyesti, jos tuo kerran on punnitussysteemi meillä...

Paremmalla ajalla voisin kirjoitella muustakin :) Ja kiva oli lukea esim. esikoista varten tarvittavista hankinnoista!

Liisakaisa ja Myyrä 14+4
Meillä neuvolassa terv.hoitaja syöttää painon tietokoneelle mun tietoihin ja kone laskee keskimääräisen painon laskun tai nousun/viikko.
Mullakin tulee aina ihmeellisiä lukuja, viimeksi olin lihonnut 226g/viikko.
Ja samaa mäkin olen usein vähän naureskellut, kun vaatetta on päällä ihan reilusti, niin kyllähän se nostaa vaa'an lukemaa. Kengät sentään otan pois.
Ja voihan se paino ihan oikeastikin heittää 1-2 kiloa riippuen siitä mihin vuorokauden aikaan sen katsoo.
Minä olen aamulla keveimmilläni :D

No meillä neuvolassa, käskettiin ottaa kengät, takki pois ja vaa-alle, sit nyt ku kävin lääkäri-neuvolassa, niin sama homma.. Siitä se katto edellisen lukeman ja nyt tämän hetkisen painon ja se erotus oli lopputulos.. Ihan totta et vaatteita vois olla ihan erilailla päällä tai että erivuorokauden aikaan yms...

Ok, kiitos vastauksista! Luulin vain, että se painon seuraaminen ois jotenkin "huolellisempaa", kun muistan yhden kaverini sanoneen, että hänelle oli valitettu, että paino oli noussut 250 g liikaa neuvoloiden välillä. Sen verran nyt ainakin tulee vaihtelua sen mukaan, mitä on päällä.

Nyt ottaa päähän: kukaan ei töissä sanonut mitään, vaikka olikin tänään tiukka paita päällä... läskiksi taisivat luulla mun ihanaa mahaani :( tai sitten kukaan ei kehdannut kysyä. Harmittaa, koska olin tätä päivää odottanut niin kovasti!

Anna+Urmas 13+6

Heippa vaan kaikille!

en oo jaksanu paljoo kirjotella tänne joten nyt yritän päivitellä :)
meillä oli se np ultra keskiviikkona jaturvotus oli 1.9 eli ei epänormaali.
Muutenkin iines tai urho oli hyvin rauhallinen...nukkui koko ajan...ja täällä tehtiin siis vatsan pältä...laskettu aika pysyy samana, heittoa oli vaa pari päivää.
Nyt sitten ootellaan rakenneultraa joka on maaliskuussa :)
Pahoinvointi on onneks hellittän, kunhan muistaa vaa syödä tasasin väliajoin.
Kymenlaakson sairaalassa tulee olee heinäkuussa ruuhkaa, sillä laskettuja aikoja sille kuulle on rapeat 150 :)
oli marraskuussa 2010 ollu kans kuulemma aika kiire kun kaveri kertoi että osa äideistä oli joutunut olemaan varastossa :)

pinja ja iines tai ursho 12+5

liisakaisa Mua otti päähän kans toi punnitusjuttu ekassa neuvolassa, siihen vaan vaa´alle kaikkine vermeineni mut pisti punnitukseen terkka :headwall: Ja mulla oli silloin kans aivan älyttömästi vaatetta, eli ei kyllä ihan totuudenmukainen lähtöpaino tullut neuvolakorttiin. Nyt huvittaa kun olen sen käynnin jälkeen hankkinut uudet talvikengät ja ne on sellaset kunnon vaellusmalliset saappaat jotka painaa varmaan jonkun 5 kiloa jo pelkästään että voi taas tulla kivat lukemat vaakaan jos en mee sit jollain tennareilla :D

Tuplarattaista Jatkan jauhamista, jos tuplat hankittaisiin niin olen kans katellut noita carenan tuplia, niissä on iso miinus vaan toi työntökorkeuden säädön puuttuminen, saattaa olla liian korkea tällaselle pätkälle kuin minä :( Pitäis päästä niitä testailee johonkin.

Anna-79 No voi harmi :hug: Koita lohduttautua että viikkojen kuluessa mahasta tulee sellanen vuori ettei sitä voi erehtyä läskiksi luulemaan :)

Omaan napaan ei niin mitään ihmeitä, tänään on väsyttänyt urakalla taas kerran |O
Ai niin, tilasin Hottentotti-nimisestä verkkokaupasta tänään Bola-korun ja masutuubin, ajattelin että jos tää jää meidän viimeiseksi vauvaksi niin fiilistellään nyt kunnolla :)

Jasmin ja siiri rv 12+4

No niin, nyt on taas päivitetty :) Jos jollain on ylimäärästä halua ja aikaa niin voisi joskus laskea monta meitä oikeasti on... kun mä laskin tuon sillon alkukuusta ja laskin varmaan vaikka kuinka monesti, mutku hyppi ja hyppi ja nyt kun on ollut paljon uusia tulokkaita ja valitettavasti myös poislähtijöitä, niin en enää vanno että on ihan oikeassa:D Eli jos jollain on ylimäärästä aikaa niin olen iloinen :D

Me ollaan katseltu nyt autoa...kun meillä on tällä hetkellä Nissan note, pieni tila-auto ja hyvin ollaan yhden kanssa siinä menty. Mentäs varmaan muuten kahdenkin kanssa, mutta alkaa takapakki tila olla liian vähänen, kun tuo eskoinen kasvaa niin pitää saada penkit mahdollisimman taakse, että sen jalat sinne mahtuu kun istuin vielä selkä menosuuntaan. Ollaan vähän mietitty esimerkiks toyota corolla versoa. Onko kellään kokemusta? Mahtuuko tohon kolme istuinta takapaenkille? Ihan vaan varulta, jos vaikka kolmaskin meille joskus siunaantuis. Tarkotus olis pärjätä tolla autolla nimittäin niin kauan että lapset olis jo suht isoja, eikä tarttis enää mitään korokkeita yms.

Taidan raahautua tänään tosi ajoissa nukkumaan...
Kukkis ja pieni 14+5

Johan tänne oli tullu tekstiä :)

Kyllä meilläkin neuvolassa punnitaan vaatteet päällä.. Sitä ekalla kerralla vähän ihmettelin kyllä. Paino oli nousse ekan ja tokan neuvolan välissä 184g/vko :) Maanantaina sitten lääkärineuvola!

Mä oon kyllä ottanu noita pienimpiä vaatteita ja tuun vielä hankkimaan lisääkin. Ollaan miehen kans kummatki oltu pieniä (minä 48cm ja 3200g, mies 49cm 3400g) syntyessä, niin tuntuu vähän ettei tämäkään voi kauhean iso olla. Joten eiköhän ne pienimmät mene pari ekaa kuukautta...

Autoa on täälläki mies katellu, jotaki farmari audia (A3?) kait.. Mä en noista autoista kauheesti ymmärrä. Mutta tuo auton hankinta, kuten myös asunnon hankinta, tulee ajankohtaseksi vasta sitten kun miehellä on vakipaikka, eli toivottavasti pian.

Merlina ja muru 16+0 POKSPOKS!! Nää viikot menee ihan hirveetä kyytiä :)

känkkäränkkä
Carenoista meiltä löytyy moiset ja oikeasti kaipaisin sitä työntökorkeuden säätöä niihin ja multa löytyy kuitenkin pituutta 168cm!

Corolla verso ei ole mikään kovin iso sisältä, me koeajettiin sellainen 3lapsen kanssa ja ei tulis mitään, jos olis turvaistuin, vyöistuin ja koroke, ei mahtuis laittaan vöitä kiinni... Monella kaverilla on V70 volvo 3lapsen kanssa ollut ihan toimiva systeemi... minä tosin vannon voyagerin nimeen aamen:LOL:

Ihanaa tänään on ollut päänsärytön päivä =) neuvolalääkäri määräs 1-3krt/vrk 400-600mg buranaa tai sitten panacodia 1-2krt/vrk, johan tehoaa! Panacodit hain tänään, mutten niitä kyllä ota ennenkuin hengenhädässä, niistä menee nuppi ihan sekaisin ja tulee huono olo:x Ja kuulemma buranaa voi ihan huoletta ottaa kovaan särkyyn, vasta vikalla kolmanneksella ei saa käyttää!

känkkäränkkä 15+3

Caneroistavielä.. Kun meinasin tosiaan myös hankkia ne, vaikka samoiten ainut miinus puoli on se työntöaisa! Ja olen tosiaan vaan 158 cm. Oon kokeillut meidän matkarattaiden korkeutta ja Carenat olis vielä korkeammat ja matkikset jo tuntuu korkealta. Mutta kun ne olis suht edulliset kun ei meilläkään hirveän pitkää käyttöä ole ja sit ne kaikki muut hyvät ominaisuudet! Molemmilla erilliset kuomut ja jalkatuet ja selkänojat tietty. Vauvan saa kopalla toisin päin. Kääntyvät isot pyörät. Niitä Emmoja kattelin kans, mutta ei siitä varmati tulis mitään kun on samat kuomut.

Autosta.. Meillä on Mazda 6 farmarina ja ollaan tykätty. Hyvin mahtuu vehkeet nyt. En tiedä, mahtuisko kolmea turvaistuinta kuitenkaan.. Keretään varmasti vaihtaa ennekuin kolmas meille tulis! Aika edessä joutuu pelkääjän penkki olee, kun poika istuu Britaxin multi-techissä takana selkämenosuuntaan. Just eilen mietin, että pitäiskö se kesällä kääntää toisin päin kun on 2,5v..? Viihtyis varmaan paremmin? Minkä ikäisinä te muut olette vaihtaneet suuntaa?

Milja ja vaavi 16+1

Jeps, no mäkin voin sit unohtaa Carenat kun pituutta tosiaan multa löytyy komeat 159cm :|
Toi on muuten totta mitä Milja-85 kirjotit että matkarattaissakin rupeaa oleen aika korkea se työntökorkeus, niitä nyt vielä työntää kun käytössä vaan silloin tällöin mut olen kans huomannut silloin pohtivani jos joutuu niitä kauemmin työntää et epämukava korkeus. Joten jos ne Carenat on sitäkin korkeemmat niin voi morjens, pakko vaan kattoo jotkut muut, :| vaikka mäkin tykkään siitä ominaisuudesta että isompi lapsi voi katsella eteenpäin vaikka vauvan kopan laittas itseensä päin.

känkkäränkkä
Carenoista taas niin ja unohdin että meillä on vielä se vanhempi malli, missä yhteinen kuomu, eikä kääntyvää etupyörää! Ja just siks otettiin toi vanhempi malli, että siinä on alempana työntökorkeus kuin uudessa, joissa se on kyllä jollekin koriksenpelaajalle mitoitettu!

No niin, nyt on taas päivitetty :) Jos jollain on ylimäärästä halua ja aikaa niin voisi joskus laskea monta meitä oikeasti on... kun mä laskin tuon sillon alkukuusta ja laskin varmaan vaikka kuinka monesti, mutku hyppi ja hyppi ja nyt kun on ollut paljon uusia tulokkaita ja valitettavasti myös poislähtijöitä, niin en enää vanno että on ihan oikeassa:D Eli jos jollain on ylimäärästä aikaa niin olen iloinen :D

Me ollaan katseltu nyt autoa...kun meillä on tällä hetkellä Nissan note, pieni tila-auto ja hyvin ollaan yhden kanssa siinä menty. Mentäs varmaan muuten kahdenkin kanssa, mutta alkaa takapakki tila olla liian vähänen, kun tuo eskoinen kasvaa niin pitää saada penkit mahdollisimman taakse, että sen jalat sinne mahtuu kun istuin vielä selkä menosuuntaan. Ollaan vähän mietitty esimerkiks toyota corolla versoa. Onko kellään kokemusta? Mahtuuko tohon kolme istuinta takapaenkille? Ihan vaan varulta, jos vaikka kolmaskin meille joskus siunaantuis. Tarkotus olis pärjätä tolla autolla nimittäin niin kauan että lapset olis jo suht isoja, eikä tarttis enää mitään korokkeita yms.

Taidan raahautua tänään tosi ajoissa nukkumaan...
Kukkis ja pieni 14+5
Mä sain tulokseksi 118 odottajaa.. mutta niin kuin jo sanoit.. rivit hyppi ja hyppi.. :D eli saa vapaasti tarkistuslaskun tehdä.. :D

Manzu 13+1

Huomenta.

En ole käynyt muutamaan päivään :ashamed:

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Voimia kaikille joita koetellaan :hug:

Menen suoraan omaan napaan...

Mulla on ollut viimeisen neuvolan jälkeen aika paljolti huono olla. Varmasti juurikin siksi koska olen niin hermostunut vauvoista. Kukaan ei ymmärrä mun huolta ja sanoo vaan kyl kaikki hyvin on sä vaan mietit liikaa. No sit mä yritin olla miettimättä liikaa ja tänään meni kuppi nurin. Kaikki lähti siitä kun olen ollut taas koko viikon töissä ja ihmisiä paljon saikkarilla ja kun mä olen se heidän sijainen ni voi herranpieksut mä sanon. No olen yrittänyt siellä olla ahkera ja juossut edes takas jottei kukaan pääsisi moittimaan työpanostani koska kaikkeni yritän. Eilen tulin kotiin n. 23 aikohin ja lapset heräs klo 6.00 itse nousin klo 8 kun mies onneksi hoitaa aamupuurotuksen. No kun mä heräsin olin kiukkunen ja väsynyt ja lapset tappeli ja sit ku nekään ei totellu ni sit ärähdin huusin ku mikäkin raivotautinen ja sen jälkeen itkin ja itkin. Sitten mulle tuli olotila et nyt vauvoille käy jotain ku olen näin hirveä ämmä ja ahdistuin lisää. Soitin yksityiselle ja se ei aluksi ymmärtänyt mitään ja halusi että odotan viikonlopun yli... sihen sanoin vaan et en pysty olen jo itkenyt 2 h ja töihinkin tarttis tänään mennä.

Kun vein lapsia päiväkotiin niin täti soitti mulle ja sanoi että sai lääkärin tulemaan töihin ja ottamaan minut klo 12. Mulle olisi riittäny ihan vaan joku hoitajakin mut parempi nyt ku saa lääkärin ja tiedän hänen olevan myös pätevä. Olen muistakin raskauksista käynyt hänellä. Onneksi kello on jo sen verran että enää syön ja lähden kaupan kautta gynelle.

Anteeksi että vuodatin, mutta olo on ihan liian yksinäinen ja pelokas. Mies ei noteeraa raskautta muutakun silloin jos "raivoan" ainoat ihmiset jotka on huolissaan musta on mun työkaverit... Tää palsta on ollut suuri apu, mutta teilläkin on ihan eri asetelmat raskauden suhteen. Mä luulin et tää menis kutakuinkin samoilla fiiliksillä kuin yksösraskaudet mutta kyllä tämä on ollut tuskien taival henkisesti. :( Muutaman kaksosten odottaja palstaa löysin, mut ne on viittä vaille synnyttäviä tai ovat yli rv 20 musta tuntuu ettei nää viikotkaan kulu mihinkään.

Niisku-rouva +pirpanat 14+1 :heart::heart:

Heipä hei :)

Tänään oli se neuvola-aika niistä sokeri jutuista, ja kyllä helpotti :D
Eihän nuo ruokatottumukset niin paljoa loppujen lopuksi muutukaan.. Perunaa ei vaan voi niin paljoa syödä (mikä voi koitua minulle ongelmaksi, kun olen hirveä peruna hiiri :D) ja herkkuja vähentää reilusti.. Mutta ei mikään mahdoton tehtävä.. :) Tuo sokeriarvojen mittailukin on hieman inhottavaa, mutta eiköhän siihenkin totu. Lapsenhan parhaaksi tämä kaikki on :heart: Tarttee varmaan laittaa puhelimeenkin muistutuksia, että muistaa syödä 3h välein.. :D
Maanantaista torstaihin sitten tarvii seurata noita arvoja ja kirjailla niitä ylös, sekä mitä on syönyt, ja torstaina on neuvola, jossa katsotaan miten jatketaan. Jännittää vaan tuo, kun terkkari pelotteli, että jos insuliinille joudun, niin minulla ei ole mahdollisuutta synnyttää omalla paikkakunnallani, vaan joudun sitten Tayssiin.. ja tahdon todella kovasti synnyttää täällä. : /
Nooh.. aika näyttää =)

Vatsa: Äiti kyllä tänään sanoi neuvolan odotushuoneessa, että "onhan sun vatsas kasvanu!" ja alkoi silittelemään sitä :D ..kai se on sitten pakko uskoa, vaikka en kyllä itse huomaa mitään suurta eroa. Vaavikin mönki odotellessamme oikein rytinällä :LOL:

Me ei olla mietitty vielä yhtään mitään rattaita, tai muitakaan vaavitavaroita.. :O Vaatteitakaan en ole ostellut, enkä kyllä pahemmin katsellutkaan.. mutta eiköhän sitä ehdi :)

Emilien ja pikkuinen 17+3

Rattaista Carenat kiinnostais mutta myös Espritin tuplarattaat. Carenoissa näytti olevan 110cm työntökorkeus ja Espriteissä 104cm.

Autonhankinta meilläkin edessäm kesällä meitä on 6+koira+tuplarattaat kun pitäis jonnekkin lähteä joten ei auta farmarit tai tila-autot siinä vaiheessa :D

Nälkä on heti aamusta ja jotain on pakko syödä tai tulee oksennus kurkkuun. Mutta ihanaa kun ruoka taas maistuu ja kahvikin menee alas!

Punnitus neuvolassa tapahtuu meilläkin sisävaatteet yllä. Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla (eri neuvola) vaaka oli vessassa ja mä kyllä riisuin siellä aina housut ja paidan pois :ashamed:
Ei kai sillä lähtöpainolla periaatteessa ole mitään väliä, että onko se nyt 1-2kg liikaa kun vaatteet päällä punnitaan, vaan pointti on (kaiketi) se että seurataan painonnousua ettei nouse(/laske) yhtäkkisesti liikaa käyntien välillä-> voi olla merkki jostain hälyyttävästä.
Meilläkin painot merkataan koneelle ja kone ilmottaa viikottaisen painonnousun.

Pikkarainen&Sisu 15+2

Kiitos kaikille tsempityksestä ja haleista.

Luojan kiitos meillä oli onni matkassa ja kaikki oli kunnossa.
Mutta ihan turhaan meitä oli peloiteltu, koska neuvolassa olivat mokanneet pahan kerran labratuloksia tulkitessaan!! Mun arvo oli normaali suhteessa raskausviikkoihin ja typerät neuvolatädit olivat verranneet mun arvoa ei raskaana olevien arvoon. Voin sanoa, että helpotuksen jälkeen tuli mieletön raivo! Me ollaan oikeasti jo pohdittu että miten keskeytys tapahtuu ja mieskin kysyi, että haudataanko noin pientä vauvaa. Eli pahinta on pelätty ja aivan turhaan. Mutta onneksi siis näin päin.

Ultrassa pieni potkiskeli ja koko ranka näytti ehjältä.

Skorpioni
Muistan sut hyvin ja kävin jokin aika sitten urkkimassa että olit plussannut! Onnittelut siitä. :) Olisinkin laittanut sulle YV:tä jos vauvan kanssa olis käynyt huonosti, ehkä sinulta olisi saanut persvektiiviä siihen millaista on olla erityislapsen äiti, nyt kokemuspohja on vain siskon asemasta.

Tuon AFP-arvon sain neuvolasta sitä pyytäessäni, verikoe otettiin rv15. Mutta nyt lääkärin kanssa asiasta puhuttiin ja hän sanoi että ultra on parempi. Ja mun historialla en ole hänen mielestään (KOKSin ylilääkäri) riskitapaus. Mutta sinä olet koska sinulla on tälläinen erityislapsi, joten ihmeessä vaadi sitä ylimääräistä ultraa siinä rv 15-16 koska sinulla on siihen oikeus ja se on tarkempi kuin tuo veriarvo. Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin.

Pahoittelen, että en nyt muita asioita kommentoi, palaan paremmalla ajalla.

Bree 17+3

IHANIA UUTISIA Brianna!! Ihan tässä raskaushormonien siivittämänä silmät kostui ilon kyyneleistä teidän puolesta. :) Miten neuvolassa on voitukin tehdä tuollainen moka ja aiheuttaa teille kohtuutonta huolta asissa!! :mad: Täytyykin ottaa neuvolassa puheeksi tuo ultra rv 15-16, mulla on näillä näkymin seuraava ultra vasta rv 20 eli rakenneultra. Oliko sinulla hankala päästä siihen AFP-verikokeeseen ja ultraan eli jouduitko perustelemaan asiaa jotenkin?

Omaa napaa... tää raskaus on ainakin ihan erilainen kuin pojan kohdalla, silloin ei ollut mitään alkuraskauden vaivoja, nyt on melkein koko ajan paha olo ja varsinkin syömisen jälkeen tulee helposti oksennus, ainakin jos syö jotain makeaa. Ja väsymys sekä päänsärky on kanssa ihan järkkyä.

skorpioni ja masu-nasu 13+3

Ihanaa Brianna että kaikki on kunnossa! Todella inhottavaa tuollainen mokailu! On varmasti ollut raskasta ja kaikki aivan turhaan!
Ja olen samaa mieltä siitä, että omista oikeuksista tulee pitää tiukasti kiinni! Olen ainakin itse huomannut, että melkoisen työn takana on ollut, että joku on viitsinyt vaivaantua minunkaan raskautta seuraamaan kaikista ylimääräisistä vuodoista huolimatta! Eivätkö ne ihmiset ymmärrä että stressi vaikuttaa ihan hirveästi lapseen ja jos sitä stressiä voi niinkin helpolla vähentää kuin ultraamalla tai sydänäänet kuuntelemalla, niin miksi sen pitää olla niin vaikeaa?!
Pieni vuodatus.....

Sitten ennemmän omaa napaa... Mulla tosiaan toi kilpirauhasen vajaatoiminta joka voi myös aiheuttaa keskenmenoja. Jouduin itse pyytämään seurantalabroja ja kun niiden tulokset vihdoin tuli, lääkäri vain soitti ja kertoi tulokset ja sanoi että samalla annoksella jatketaan. Minä sitten ihmettelin että eikö tuo toinen arvo viittaa vajaatoiminnan puolelle, että eikö annosta pitäisi nostaa kun kerran olen raskaana. Siihen terveyskeskuslääkäri että no voit kai sä nostaakkin jos siltä tuntuu.... Niin että tosiammattimaista. En nyt sitten tiedä nostanko vai en. Olisin halunnut että lääkäri olisi ottanut asiasta jo selvää ja ollut vakuuttava soittaessaan, nyt vaan jäi sellainen maku että viis veisaavat!

Onneksi kotidoppler pelastaa aina päivän! Vähän funtsin että onko aivan turha ostos, mutta tähän asti ainakin hyvin vienyt huolet mielestä kun on kuunnellut pikku jumputusta!

Meillä ajellaan Mazda 6:lla ja ainakin toivon että siihen sitten hyvin mahdutaan! Meillä sellainen tilanne että mies on tällä hetkellä työtön ja ai että minua sapettaa kun se vaan istuu kotona ja pelaa tietokonettaan! Mikään kiire sillä ei ole töihin kun päivärahoja tulee vielä ihan hyvin. Ja sitten on niin nirso, että mitään p**duunia ei suostu tekemään vaikka ei raukka pieni tajua ettei voi mitään muuta saada kun ei ole käynyt kun peruskoulun! Hitto mikä idiootti! Mut itsepähän valitsin!:D
Kaipaisin vaan joskus vähän omaakin aikaa omassa kotona! Nyt mies koko ajan vierellä ja kun en pääse edes salille (liikuntakiellon vuoksi) tuulettumaan välillä niin ahdistaa tää together 24/7!
Toiset tais harmitella kun ei näe miestään, mutta mä ruikutan siitä että näkee! Hormonit hormonit!:)

Tiinu ja nappula 13+3

NiQ
Brianna ihanaa että kaikki oli hyvin!! :flower:

Tiinu85 mä ymmärrän sua niiiiiiiiiiin kovasti, meillä kans ukko tällä hetkellä työttämänä eilä tietenkää mitää kiirettä hakee töitä ku saa oleilla liiton päivärahoilla. voi että mua ärsyttää!!! pelaa kaiket päivät tietokoneellaan eikä ees katsele paikkoja, ja sit jos mä asiasta mainitsen niin mä kuulemma ahdistan häntä!! joo, ite oon ollu 15v asti koko ajan koulun ohella + valmistumisten jälkeen aina töissä, eka kesälomaki oli vasta viime vuonna, joten en kauheesti pysty ymmärtään moista laiskuutta ja itsekkyyttä...

NiQ & Pena 15+1

Heippa kaikille.
En ole tänne aikoihin kirjotellu.
Eilen kävimme np-ultrassa ja pieni sielä heilutteli käsiä ja jalkoja.
Pieni nenä ja suu näkyi sivuprofiilissa niin hienosti :heart:
Nyt uskaltaa alkaa nauttimaanki tästä raskaudesta.Seuraava uä maaliskuun 15pv.
Neuvolan mukaan nyt rv 12+6 ja ultran mukaan 13+2

Keiju ja Onni :heart:

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrista saaneilla ja muutenkin!:flower:

Autosta: Joskus taisin aiemminkin vastailla, mutta meillä on farmari VW Passat -05 ja just tänään kattelin, että ihan hyvin siihen mahtuu ainakin turvaistuin, turvakaukalo + tarvittaessa minä keskelle :) Eli aika tilava on, takakontti myös tilava. Tietysti nyt tila-autot on ihan eri homma näihin farmareihin verrattuna.. Mutta kun tätä nykyistä farmaria etsittiin, niin näistä vähän uusimmista farkuista tilavimpia on just tuo VW Passat, Toyotan Avensis ja Opel Vectra. Sitten taas pienenpiä farmareita on Toyotan Corolla, VW Golf ja Opel Astra, mitkä vastaa keskenään sisätiloiltaan suunnilleen toisiaan. Muista merkeistä en sitten tiedä..
Mutta kylläpä tuo auton osto on niin hankalaa puuhaa, kun saman merkin ja mallin sisällä eri vuosimallillakin on merkitystä ja moottorin koolla ja vaikka millä.. Jonkun aikaa ollaan kakkosautoa etsitty, lähinnä mun käyttöön, ja eihän tuolle miehelle kelpaa mikään. :kieh:

Rakenneultra olis mulla jo 11.2, sitä odotellessa :heart:

Pearl 17+1:heart:

Viimeksi muokattu:
Vaunuista on ollut puhetta, onkohan kellään kokemuksia phil&teds -vaunuista? Meillä kun käyttöä olis paljon kaupungissa, ratikoissa yms ja sit olis kiva jos menisivät autossa pieneen tilaan. Kadulla olen niitä tiiraillut ja netistäkin, näyttävät käteviltä. Kesävauvan tullessa ei tartte niin paljon miettiä lämpimyyttäkään.

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, epäilenpä että nyt kun ei tartte jännätä enää niin paljon niin moni kaltaiseni seurailija voipi aktivoitua.

Yhteistyössä