kuinka rumasti toiselle oikein saa puhua (miehen puhetta mulle)

• Viestiketjun aloittaja "titi"
  • Ensimmäinen viesti
"kiki"
ei voi lähteä, kun on uhannut, että multa lähtee henki tai pitää huolen, että en näe lastani enää koskaan
VOI HYVÄ NAINEN, sä asut suomessa ja sulla on ihmisoikeudet, samoin lapsellasi. vähän itsekunnioitusta nyt! ootko sinä tai sun lapsi tuon arvosia, että voi vaan päältä kävellä ja huudella ja kohdella kuinka sattuu? lähe pois, turvakotiin ja lapsi mukaan. muu selviää ajallaan.

Mene turvakotiin ja äkkiä! Vaarannat itsesi ja lapsesi jäämällä miehesi luo.Lapsesi oppii myös epäkunnioittavaa ja väkivaltaista kohtelua naisiin.

............ap...............
[QUOTE="poppis";22933889]Olisiko miehesi niin itsetuhoinen, että ehdoin tahdoin haluaa linnaan istumaan? Henkirikokset ei useinkaan jää selvittämättä.

Uskotko, että miehellä olisi pitävät perusteet vaatia lapsen huoltajuutta kokonaan itselleen? Jos sinulla vain on mitään näyttöä miehesi väkivaltaisuudesta olet vahvempi oikeuden edessä.
Tiukan paikan tullen, ottaisiko miehesi todella lapsen huoltajuuden? Vai onko vain sanoja, joilla tietää sinua satuttavansa parhaiten. Sanoja joilla sinut saa parhaiten valtansa alle.

Älä jää tuollaisen miehen luokse. Pelasta itsesi ja lapsesi. Etsi apua. Löydät kyllä itsestäsi voimaa ja rohkeutta tehdä sen![/QUOTE]

ottais kyllä, kun mä olen hänen mielestään muutenkin epätasapainoinen ja hullu. Olen käynyt mielenterveystoimistossa hakemassa apua, että jaksaisin tämän keskellä. Tähän vetoaa, että varmasti tietää muutkin, etten ole siis normaali.

Mulla ei ole mitän isoa turvaverkkoa. Enkä halua että ainakaan sisarukseni tai äitini kohtais hänen välkivaltansa. Äidilleni on äidin kotona myös huutanut.

Miehen äiti puolestaa toki poikaansa.

ottais kyllä, kun mä olen hänen mielestään muutenkin epätasapainoinen ja hullu. Olen käynyt mielenterveystoimistossa hakemassa apua, että jaksaisin tämän keskellä. Tähän vetoaa, että varmasti tietää muutkin, etten ole siis normaali.

Mulla ei ole mitän isoa turvaverkkoa. Enkä halua että ainakaan sisarukseni tai äitini kohtais hänen välkivaltansa. Äidilleni on äidin kotona myös huutanut.

Niin? Se turvakoti. Sosiaalitoimi on velvollinen tarjoamaan sen turvaverkon sulle. Miehesi ei ole turvallinen asuinkumppani.

heti
Turvakotiin nyt lapsen kanssa. Miehen käytös on väkivaltaista ja lapsen elinilmapiiri on turvaton. Te ette pysty enää elämään miehen kanssa, sun on lähdettävä lapsesi parhaaksi. Tuki ja turva järjestyy kyllä.

Leukistinen aksolotli

No tottahan toki olet hullu! Ei kukaan voi säilyä terveenä, kun asuu tollasen öykkärin kanssa. Mutta terveempi sä oot, ku sun miehes, ku oot apuakin hakenut.

"vieras"
[QUOTE="titi";22933686]Oltiin anopilla kaffepöytään istumassa, minä juuri hetki sitten paikelle tulleena. Synttärikakun lisäksi pöytään oli menossa suklaakonvehteja, joista lapsemme oli nappaamassa kourallisen, johon sanoin ei. Lapsi tietysti sitä huutamaan, mutta sanoin, että ensin syödään. Mies huusi mulle lujalla äänellä osoittaen samalla ovea "Mee helvettiin täältä, sitä (lasta) et huudata täällä, mee helvettiin siitä". Ihan kivaa juhlaa..Lähdin sitten pois. Tosin en helvettiin vaan kotiin. Vaikka tääkin välillä helvetti on...

Huudetaanks teillekin tällai?[/QUOTE]

mun mies huutais mulle noin tasan kaks kertaa. nimittäin sen ekan ja vikan. mä olisin tossa kohtaa napannut lapsen mukaan ja ilmottanut herralle, että kotiin ei oo asiaa jos ei jotain todella oleellista tapahdu.

Leukistinen aksolotli
Jonkinlainen painoarvo on varmasti sillä, että olet hakenut apua noihin psyykkisiin juttuihin. Ei se taida olla harvinaista, että vaikeassa suhteessa se normaalimpi osapuoli menee terapiaan jaksaakseen.

Mut siis nimenomaan sen pitäs olla sua puoltava seikka.

argh
Ap on taas noita naisia. Ihan sama mitä sille sanoo ja vaikka rautaputkella päähän järkeä koittais takoa, niin ei. Aina löytyy joku syy miksi ei voi ottaa ja lähteä, "mutku"- vastaukset ei lopu ap:lta koskaan.

Lopeta ap se valittaminen, jos et kuitenkaan aio asialle mitään tehdä.

a.p....
Ap on taas noita naisia. Ihan sama mitä sille sanoo ja vaikka rautaputkella päähän järkeä koittais takoa, niin ei. Aina löytyy joku syy miksi ei voi ottaa ja lähteä, "mutku"- vastaukset ei lopu ap:lta koskaan.

Lopeta ap se valittaminen, jos et kuitenkaan aio asialle mitään tehdä.
helppo sanoo kun et ole minä. tekisin jos suinkin voisin. apua olen hakenut perhekeskuksestakin josta neuvot pn "älä ärsytä", "ota rennommin". pelottaa oikeesti. turvakodissa voi aina asua. toi mies tarkoittaa mitä se sanoo, eli ottaa hengen multa jos haluaa. ei ne lähestymiskiellot siinä pidä. Ja pelkään tosiaan myös sitä, että mä en sit todellakaan koskaan enää näkisi lastani.

helppo sanoo kun et ole minä. tekisin jos suinkin voisin. apua olen hakenut perhekeskuksestakin josta neuvot pn "älä ärsytä", "ota rennommin". pelottaa oikeesti. turvakodissa voi aina asua. toi mies tarkoittaa mitä se sanoo, eli ottaa hengen multa jos haluaa. ei ne lähestymiskiellot siinä pidä. Ja pelkään tosiaan myös sitä, että mä en sit todellakaan koskaan enää näkisi lastani.
Musta tuntuu että sä vaan selittelet. : / Et halua ottaa vastuuta ja huolehtia itsestäsi ja lapsesta. Mun ex-mies on myös uhannut tappaa mut, ja tällä hetkellä ei hän sen vuoksi edes tiedä missä minä ja lapset asumme. Turvakielto auttaa siinä. Ja mun on nyt todellakin helppo sanoa, koska mä olen ollut vastaavassa tilanteessa. Se itkeminen ja hyväksynnän/säälin hakeminen ei auta. Vain se auttaa, että lähtee. Mielenkiintoista olisi tietää millaisessa ja minkä paikkakunnan perhekeskuksessa sanotaan väkivallan uhrille, että älä ärsytä tai ota rennommin. En oikein edes usko sellaiseen.

hopp
Turvakotiin. Miehelle lähestymiskielto. Muutat pois. Salaiseksi kaikki tietosi. Tapaamiset miehelle ja lapselle vain valvottuina sosiaalitoimen määräämissä tiloissa ja valvojen kanssa.

Kyllä se mies saadaan pois sinun elämästäsi, kun vain uskaltaisit ottaa sen ensimmäisen askeleen. Kumpi määrää sinun onnellisuudestasi, sinä vai mies? Millaisessa kodissa haluat lapsen kasvavan?
Jos olet tyytyväien elämääsi nyt ja onnellinen, älä sitten muuta mitään. Mutta jos jotain haluat olevan toisin, toimi asian eteen!!

argh
Mun nimenomaan on helppo sanoa, koska olen elänyt samanlaisessa suhteessa kuin sä ja myös lähtenyt siitä.

.aaa.ppp
Musta tuntuu että sä vaan selittelet. : / Et halua ottaa vastuuta ja huolehtia itsestäsi ja lapsesta. Mun ex-mies on myös uhannut tappaa mut, ja tällä hetkellä ei hän sen vuoksi edes tiedä missä minä ja lapset asumme. Turvakielto auttaa siinä. Ja mun on nyt todellakin helppo sanoa, koska mä olen ollut vastaavassa tilanteessa. Se itkeminen ja hyväksynnän/säälin hakeminen ei auta. Vain se auttaa, että lähtee. Mielenkiintoista olisi tietää millaisessa ja minkä paikkakunnan perhekeskuksessa sanotaan väkivallan uhrille, että älä ärsytä tai ota rennommin. En oikein edes usko sellaiseen.
mä voin se paikkakunnan laittaa sulle yksitysiviestillä, jos sen tosiaan haluat tietää. Tähän en sitä laita.

Miten sä sait järjestettyä töihin menot ja lapsen hoidossa käynnin, kun meillä lähin turvapaikka on toisessa kunnassa. Sinnekin olisin kerran jo mennyt, itkien soitin ja kerroin mitä oli käynyt; mies kuristi ja löi pääni takkaan. Nää sitten vaan kyseli kaikkea ja lopuksi totes, että jos mies ei siellä nyt ole, niin rauhotutaan ja katson lyökö toisen kerran, sitten voi mennä. Joo, mä tiedän, että tää kaikki kuulossa tosi oudolta, ja sihän se on, mutta tää on myös tapahtunut. Kuinka mä voin luottaa mihinkään turvaverkkoon, kun joka puolella musta tehdään se ongelma tai niitä vähätellään. Että tässä on nyt sitten otettu turpaan useamman kerran, kait sinne turvakotiin jo pääsis. Vaihtuu toi äskeinen itku jo vihaksi. Siis ei, sua vaan miestä kohtaan.

"vierailija"
Jos et itsesi takia aio lähteä niin nimen omaan lapsesi takia sinun tulee lähteä! Ei oikeasti ole lapsen paikka asua tuommoisen keskellä. Menet lapsen kanssa turvakotiin ja sieltä saat apua ja neuvoja, miten eteenpäin.

"Just"
ompa raivohullu mies. kuka nainen jää tuohon lapsen kanssa, kun selvästi on mielent. ongelmia. etkös ajattele yhtään lastas?? noin raukka sä et voi äitinä olla. et oo vastuussa kenenkää hengen lähdöstä.
mulle on leikkimielellä sanottu suihkussa krapulassa että "mee vittuun" ku ärsytin ukkooni kaikenmaailman pelleilyllä. ja siitä otin jo sellaset kilarit että :DD

Leukistinen aksolotli
Mut kun sä jäät, niin henkihän sulta lähtee. Noin hullu mies, joka puhuu edes toisen tappamisesta, voi tappaa sut ihan millä vaan naurettavalla syyllä. Jos haluat edes pienen mahdollisuuden säilyä hengissä, niin lähde pois.

hhuuu
[QUOTE="titi";22933686]Oltiin anopilla kaffepöytään istumassa, minä juuri hetki sitten paikelle tulleena. Synttärikakun lisäksi pöytään oli menossa suklaakonvehteja, joista lapsemme oli nappaamassa kourallisen, johon sanoin ei. Lapsi tietysti sitä huutamaan, mutta sanoin, että ensin syödään. Mies huusi mulle lujalla äänellä osoittaen samalla ovea "Mee helvettiin täältä, sitä (lasta) et huudata täällä, mee helvettiin siitä". Ihan kivaa juhlaa..Lähdin sitten pois. Tosin en helvettiin vaan kotiin. Vaikka tääkin välillä helvetti on...

Huudetaanks teillekin tällai?[/QUOTE]

MISTÄ te naiset oikeesti löydätte näitä kusipäitä?! Tai miksi tällasen vie sisätiloihin ylipäänsä.!

"vierailija"
mä voin se paikkakunnan laittaa sulle yksitysiviestillä, jos sen tosiaan haluat tietää. Tähän en sitä laita.

Miten sä sait järjestettyä töihin menot ja lapsen hoidossa käynnin, kun meillä lähin turvapaikka on toisessa kunnassa. Sinnekin olisin kerran jo mennyt, itkien soitin ja kerroin mitä oli käynyt; mies kuristi ja löi pääni takkaan. Nää sitten vaan kyseli kaikkea ja lopuksi totes, että jos mies ei siellä nyt ole, niin rauhotutaan ja katson lyökö toisen kerran, sitten voi mennä. Joo, mä tiedän, että tää kaikki kuulossa tosi oudolta, ja sihän se on, mutta tää on myös tapahtunut. Kuinka mä voin luottaa mihinkään turvaverkkoon, kun joka puolella musta tehdään se ongelma tai niitä vähätellään. Että tässä on nyt sitten otettu turpaan useamman kerran, kait sinne turvakotiin jo pääsis. Vaihtuu toi äskeinen itku jo vihaksi. Siis ei, sua vaan miestä kohtaan.
Sitä ne ei voi millään vähätellä, kun sanot, että mies on uhannut sinut tappaa. Se on vakava asia! Toki voit kertoa lisäksi aiemmista väkivaltaisuuksista, että tietävät miehen todellakin pystyvän totetuttamaan asian. Ja jos joku osaamaton työntekijä ei ole joskus sinua ottanut tosissaan, niin onneksi kaikki ei ole semmoisia.

^^
Lapsuudenkodissani tuollainen käytös oli arkipäivää, tosin isä rähjäsi lapsilleen eikä vaimolleen ja nuo sanat oli kuin suoraan hänen suustaan... Oli myös fyysisesti väkivaltainen. Omalta mieheltäni en tuollaista käytöstä hyväksyisi, en itseäni enkä lasta kohtaan.

Yhteistyössä