Tässä tämän päivän ostokset. Kuten näkyy niin huomisiin lastenjuhliin aika lailla painottuu:
Samaa juuri aattelen...uskomattoman paljon menee mehuja ja muuta "turhaa" joissakin perheissä. poutun lihat on muuten pääasiassa ulkolaisia. huomaan olevani todella pihi ruokakaupassa kun vertailen teidän muitten ostoksia
Juu, tarjouksia hyödynnän ja vähitellen olen oppinut sumplimaan siten, ettei tule innostuksissaan ostettua liikaa, kun halvalla saa...Minä varmaankin kuulun niihin turhan ostajiin. Olen joskus elänyt paljon tiukemmallakin budjetilla ja niiltä ajoilta jäi lupaus itselle, että ruokamenoissa, etenkään hedelmissä ja vihanneksissa, ei pihistellä ellei ole ihan pakko.
Minulla on muuten tapana ostaa paljon edullisia tuotteita kerrallaan silloin kun ne tarjouksessa ovat, ihan sen verran mitä "kivutta" pystyy varastoimaan. Mites muilla?
Surullisen paljon ulkomaisia elinarvikkeita. Suosi kaupan ulkomaisia halpimerkkejä =takaa entistä kalliimpi ruoka tulevaisuudessa, kun oma tuotanto loppuu ja minkään firman ei tarvitse tuoda enää halpoja bulkkituotteita...Osallistun kerran vuodessa yhteen projektiin johon kuuluu kuvata kuukauden ajan kaikki ruokaostokset. Ja kun ne kuvat tulee nyt otettua, ajattelin, että voisin avata ketjunkin aiheesta.
Eli siis mitä on/oli kauppakassissanne tänään?
Sanoin tai kuvin...
Minulla eilen näin:
Ja tänään näin:
Oletko sinäkin huomannut, miten hedelmät & vihannekset nykyään lohkaisevat paljon isomman osan ruokabudjetista kuin ennen?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22935019:Valokuvaus ei ole mun bravuurini kuten ei myöskään kukkien hoito, mutta tänään ruokakaupasta tuli mukaani
- banaaneita
- sitruuna
- kiwejä
- 3 paprikaa
- valkoviinietikkaa
- oliiviöljyä
- kananmunia
- 2 l tuoremehuja
- purkki tomaattimurskaa
- rasia kirsikkatomaatteja
- purkki koiranruokaa
En oikeastaan ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Johtuu ehkä siitä, että "sydämeni itkee verta" lihaostoksilla, sillä luomuliha maksaa paljon. Hedelmät ja vihannekset ovat siihen nähden edelleen halpoja. Onhan hedelmien ja vihannestenkin hinnat toki nousseet, mutta niin on oikeastaan kaiken. Pyrin myös käyttämään tarjoukset hyväkseni aina, kun se on mahdollista.Oletko sinäkin huomannut, miten hedelmät & vihannekset nykyään lohkaisevat paljon isomman osan ruokabudjetista kuin ennen?
Olisi kiva lukea jostain niiden hintakehitysvertailua esim lihan, juustojen jne rinnalla.
Mistä ostit luomukaritsaa?Meillä:
6 l luomumaitoa
2 l luomupiimää
4 dl luomukermaa
10 kpl luomumunia
1 kg luomukaritsan jauhelihaa
2 kg perunoita
1 kg punajuuria
Peltolan Blue
Vilho-juusto
Juuren puodista. Siellä on pakasteena, ainakin ollut aina kun olen siellä käynyt. Samoin noita juustoja on siellä aina.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22936065:Mistä ostit luomukaritsaa?
Täng juuJuuren puodista. Siellä on pakasteena, ainakin ollut aina kun olen siellä käynyt. Samoin noita juustoja on siellä aina.