Onko ihan "normaalia" että isi ei tee juuri mitään lasten kanssa??

  • Viestiketjun aloittaja patterit loppuu kohta
  • Ensimmäinen viesti
patterit loppuu kohta
käyhän mies töissä ja se onkin suuri asia sillä elättää koko perheen. mutta sitten muuta ei jaksakkaan (tai en tiedä onko jaksamattomuudesta vai mistä kiinni). laittaa lapset itse ottamaan aamu/iltapalat, ellen minä sitten satu olemaan paikalla antamassa. tv:tä katselee useimmiten,ei harrasta mitään,ei ole kavereita juurikaan.

lapset pyytää usein että isi lue meille iltasatu (minä nukutan ja luen pienimmäiselle), ei useimmiten tee sitäkään. huomaa että lapset pettyy ja monasti varovaisesti kysyy isiltä, kuin peläten että vastaus on kieltävä:(

ei lähde esim ulkoilemaan lasten kanssa tahi muutakaan, paitsi jos minä ehdotan ja olen mukana.
 
vv
No ei todellakaan ole normaalia. Kyllä meilläkin mies käy töissä, mutta silti touhuaa lapsen kanssa iltapäivällä ja illalla. Käy myöskin kaupassa, siivoilee ja laittaa ruokaa.
 
"veeras"
No ei ole normaalia jos ei tee mitään.
Toiset ei tykkää/osaa leikkiä, toisia taas ei kiinnosta leikkipuistoissa olo yhtään mutta kyllä luulisi löytyvän jotain mitä haluaa omien lastensa kanssa puuhata.
No näinpä.Meillä mies ei ole just tätä "leikkipuisto" tyyppiä,mutta menevät lapsien kanssa uimaan/luistelemaan ym ym.Ja oikeasti nauttii siitä.
 
"alkup."
[QUOTE="vieras";22922706]Ajatteleeko hän ettei hänne tarvii ku käy kert töissä,eikä häntä kiinnosta,vai eikö vaan jaksa...masennusta tms?[/QUOTE]

kyllä mies kaupassa käy, joskus laittaa ruuan. minä teen loput. on miehellä masennuslääkitys, mutta niin on minullakin ollut vuosia. ja välistä olen todella huonossa kunnossa,mutta koti ja lapset mun on silti hoidettava.
 
"mellan"
ei ole normaalia. meilläkin lapsen etäisä sanoi ettei aio olla lomallaankaan tytön kanssa yhtään enempää kuin muutenkaan ( 2 vrk kuukaudessa), koska haluaa olla rauhassa.
 
"vieras"
Joillakin vaan on näin. Oma mieheni kyllä osallistuu todella paljon. Meillä poika oikein vaatii, että isi nukuttaa hänet illalla. Niillä on mieheni kanssa näitä poikien juttuja joihin äiti ei voi osallistua, mm. autoista puhetta ja muista mistä en niin tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Suklaanougat
Ei ole normaalia tollainen käytös. Meillä mies tekee töikseen raskasta työtä,mutta silti aina kun on kotona,touhuaa lapsien kansa ulkona tai sisällä ja tekee ruoat kun mie haluan huilia ruoanlaitolta. Et kyllä siun miehellä on jotain pahasti vialla, ja siitä kannattaa pikku hiljaa yrittää kysyä mieheltä et mikä vaivaa. Selvittäkkää tilanne, sillä kyllä miun mielestä miehellekin kuuluu vastuu lapsista ja perhe olosuhteista, ei vain ole akkojen hommia huolehtia kaikesta yksin!
 
"vieras"
Millainen isä sun miehellä on itsellään ollut?

Meillä miehen isä oli se joka puuhaili lasten kanssa ja oli kotona. Äitinsä ei niinkään, oli aina töissä.

Meillä mies on saanut isältään mallin ja viettää kaiken ajan lasten ja minun kanssa. Paljon hoitaa myös lapsia kun teen iltakeikkaa.
 
alkuperäinen
Ei ole normaalia tollainen käytös. Meillä mies tekee töikseen raskasta työtä,mutta silti aina kun on kotona,touhuaa lapsien kansa ulkona tai sisällä ja tekee ruoat kun mie haluan huilia ruoanlaitolta. Et kyllä siun miehellä on jotain pahasti vialla, ja siitä kannattaa pikku hiljaa yrittää kysyä mieheltä et mikä vaivaa. Selvittäkkää tilanne, sillä kyllä miun mielestä miehellekin kuuluu vastuu lapsista ja perhe olosuhteista, ei vain ole akkojen hommia huolehtia kaikesta yksin!
kiitos vastauksestasi,olen samaa mieltä.
on tosi rankkaa hoitaa lähes yksin lapset ja koti, soitella ja huolehtia kaikki lasten asiat,neuvolat yms. nyt sitten oli pakko avautua läheiselle ihmiselle meidän perheen tilanteesta (masennukset yms.), ja saimme heistä tukiperheen :) mutta kiukuttaa että tämänkin jouduin hoitamaan yksin, mies ei laita tikkua ristiin hoitaakseen asioita ja hakeakseen apua. en mä tiedä kuinka kauan mä tätä jaksan,alan olla todella voimieni äärirajoilla.

kun miehen kanssa otan puheeksi ns."vaikeampia" asioita, hän menee usein puhumattomaksi. tai sitten kommentit on tätä luokkaa: "nii-i, mää oon ihan paska se tiedetään" tms. mielenosoittamista myös esiintyy..
 
...
Mä olen naimisissa tollaisen miehen kanssa. Minä hoidan 4 vuotiaan ja 6kk ikäisen kokonaan, aamusta iltaan ja yöllä. Mies ei ole koskaan ollut lasten hoidossa "apuna" silloin kun minä olen paikalla. MUTTA kun minä palasin esikoisen jälkeen töihin, olen vuorotöissä ja mies päivätyössä. Mies oli siis automaattisesti iltaisin, öisin ja viikonloppuisin lapsen kanssa kahdestaan. Silloin hoiti kyllä lasta. Ruuan tein valmiiksi ja laitoin vaatteet esille. Lapsille ei isi kelpaa, jos minä olen paikalla.
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";22922979]Millainen isä sun miehellä on itsellään ollut?

Meillä miehen isä oli se joka puuhaili lasten kanssa ja oli kotona. Äitinsä ei niinkään, oli aina töissä.

Meillä mies on saanut isältään mallin ja viettää kaiken ajan lasten ja minun kanssa. Paljon hoitaa myös lapsia kun teen iltakeikkaa.[/QUOTE]

paljon pois kotoa olevan isä,juoppo.
kunnes miehen vanhemmat erosi mieheni ollessa n.10v.

mun mielestä se ei kuitenkaan ole veruke olla touhuamatta lasten kanssa, vaikka se saama malli vaikuttaa, me eletään omaa elämää ja voidaan tehdä toisin kuin omat vanhempamme.
 
"vieras"
Ei se normaalia ole, yleistä vaan.
Kaveri menee aina kun lapsi on hänellä, niin isovanhempiensa luokse, koska ei itse keksi mitään tekemistä lapselle ja onhanse kiva kun joku laittaa ruuankin heille valmiiksi
 
meillä kans
Mies on itse myöntänyt että tekee paljon asioita vain koska on pakko... Jos saisi itse päättää niin kerran viikossa käyttäisi ulkona ja lapset saisi pelata huoneessa paljon että saisi olla rauhassa.harrastaa lasten kanssa kerran parissa kuussa mutta ei leiki tai opeta heille mitään omasta aloitteesta. Olen puhunut asiasta mutta sanoo ettei vaan jaksa. On väsynyt koko ajan. Ei korjaa tilannetta myöskään mitenkään, itselläkin loppuu kohta voimat koska olen ainut vanhempi ketä kiinnostaa aidosti.
 

Yhteistyössä