Onko ihan "normaalia" että isi ei tee juuri mitään lasten kanssa??

  • Viestiketjun aloittaja patterit loppuu kohta
  • Ensimmäinen viesti
M31
Alkuperäinen kirjoittaja meillä kans;28469591:
Mies on itse myöntänyt että tekee paljon asioita vain koska on pakko... Jos saisi itse päättää niin kerran viikossa käyttäisi ulkona ja lapset saisi pelata huoneessa paljon että saisi olla rauhassa.harrastaa lasten kanssa kerran parissa kuussa mutta ei leiki tai opeta heille mitään omasta aloitteesta. Olen puhunut asiasta mutta sanoo ettei vaan jaksa. On väsynyt koko ajan. Ei korjaa tilannetta myöskään mitenkään, itselläkin loppuu kohta voimat koska olen ainut vanhempi ketä kiinnostaa aidosti.
Näin lapsettomana miehenä täytyy kummastella, että miksi ihmeessä puolisosi on ylipäätään hankkinut lapsia? Onko sekin niitä asioita, joita on ollut "pakko tehdä"? Tiedän hyvin, että moni lähinnä ajelenhtii elämäntilanteesta toiseen, mutta kyllä näin suurissa päätöksissä soisi jo käytettävän vähän omaakin tahtoa ja harkintaa. Oletan, ettet sinäkään ole miehesi kondomeihin pistellyt reikiä.
 
"kirjoittaja"
Näin lapsettomana miehenä täytyy kummastella, että miksi ihmeessä puolisosi on ylipäätään hankkinut lapsia? Onko sekin niitä asioita, joita on ollut "pakko tehdä"? Tiedän hyvin, että moni lähinnä ajelenhtii elämäntilanteesta toiseen, mutta kyllä näin suurissa päätöksissä soisi jo käytettävän vähän omaakin tahtoa ja harkintaa. Oletan, ettet sinäkään ole miehesi kondomeihin pistellyt reikiä.
Hauskinta tässä on se että mies huolehti tunnollisesti aiemmasta suhteesta olevasta lapsesta kun tapasimme. Ja itse ehdotti myös pillerien lopettamista minulle että yrittäisimme lasta. Mikään ei viitannut että kävisi näin..siksi herättääkin suurta katkeruutta. Tuntuu että olisi pettänyt minut kun velvollisuudet rupeaa näkymään..
 
Ilmiselvä vastaus
Kuulostaa siltä että tuollaiset ihmiset ei vaan tykkää lapsista. Jos tykkäisi, niin kai niiden kanssa puuhailisi? Samanlainen oli/on oma isä, ja olen pahoillani noiden lasten puolesta sillä tiedän, miltä välinpitämätön isä lapsesta tuntuu :(.
 
"vieras"
Ei kuulu minun käsitykseeni normaalista. Mieheni leikkii lapsen kanssa paljon, ulkoilee, höpsöttelee, leikkii tee-kutsuja, leegoilla... ihan mitä vain. Isi ei ole sitä varten, että hommiin tartutaan kun äiti ei pysty/ehdi. Isi on lapsia varten aina tarvittaessa. Mulla on myös suhteellisen laaja ystäväpiiri ja kaikki tietämäni isit ovat ihan samanlaisia kuin oma mieheni. Jopa ne lapsettomat miehet tykkäävät leikkiä lasten kanssa kun ovat esim. meillä kylässä.

Halaus niille, joille lasten elämästä puuttuu isi, vaikka se siellä kotona asuisikin.
 
Enempi mie tuollainen "isi" olen meillä. Tai oon mie lasten kanssa, mutta en yleensä samalla tavalla kuin Data. Olen se läksyjen kanssa auttava ihminen, se, joka leipoo välipalat ja muistuttaa reppujen valmiiksi laittamisesta. Data on syli, iltasatutuokio, pipien korjaaja jne.
 
meillä kans
Nostin tämän ketjun koska halusin vinkkejä samaan tilanteeseen mikä itselläni on ollut jo pidemmän aikaa...mies itse teki aloitteen lasten tekoon (lapsi myös aiemmasta suhteesta),muttei jaksa yhtään olla lasten kanssa,ei leiki, huomioi tai kasvata muuta kun komentamalla. Tekee asioita paljon koska pitää tehdä. On itsekin myöntänyt ettei ole kiinnostunut opettamaan, tai asettamaan sen kummempia odotuksia lapsille vaikka olisi kuinka iso. Koulu ikäisellekin muistuttaa pienimmästä asiasta lähtien mitä pitää tehdä ja leivätkin tekee naaman eteen kun pääsee kuulemma helpommalla kun itse tekee. Näinhän niitä itsekeskeisiä ja saamattomia lapsia just kasvatetaan. Mielestäni rajojen laitto ja opettaminen on vanhempien hommaa enkä itse äitinäkään odottaisi että kukaan muu pääosin kasvattaisi lapsiani kun me vanhemmat. Mies kyllä komentaa ja laittaa jäähylle mutta kaikki mistä voisi saada kehuja ja oppia vastuuta jätetään pois. Itse yritän opettaa lapsille tärkeitä perus juttuja mutta rankaksi on käymässä kun näkeevät että isän kanssa ollessa voi vaan pelata koneella. Perusteluja saa myös antaa siihen miksi miehen lapsen ei tarvii tehdä mitään ja pienemmät auttelee ja oppii asioita. Meidän leikki ikäiseltä odotetaan ikänsä huomioiden jotain, koululaisella ei ole muuta lisäksi kun että pyyhkii vessassa itse ja pesee hampaat...
 
täällä myös joo
minun mielestäni ei ole normaalia,meilläkään isä ei siivoa,tee ruokaa tai tee mitään lasten kanssa.
meillä se touhaa jatkuvasti muualla omia juttuja kuten käy kavereiden luona ja töissä noin 3 kertaa viikossa nukkuu päivä unet 2-3 tuntia päivästä ja sanoo minua laiskaksi vaikka siivoan,teen ruoan,hoidan lapset.
minulla itselläni ole yhtään kaveria joka kävisi edes kylässä (sukulaisetkaan ei käy)
en itse käy nykyään missään, tuntuu muutenkin että olen sairastumassa masennukseen.
 

Yhteistyössä