Kun työpaikassa on paha olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ahdistaa"

Vieras
Työpisteeni vaihtui vasta, olen nyt kuukauden ollut tässä työpaikassa. Edellisestä pidin kovasti ja vaikka työ pysyi samana, vain ympäristö, asiakkaat ja työkaverit muuttuivat, en nauti työstäni samalla tavalla kuin ennen. Aamulla oksettaa, ajatus töihin lähtemisestä on inhottava, enkä ole samalla lailla innostunut kuin aikaisemmin.

Näin ei ole käynyt aiemmin, vaikka olen joutunut työskentelemään viikon aikana kahdessakin uudessa paikassa.

Kuinka kauan odottaa ja katsoa helpottaako tämä? Tekeekö tämä sitten minusta huonon työntekijän, jos myönnän että työ tässä pisteessä ei sovi minulle? Mitä työnantaja mahtanee sitten ajatella?

No, jos kärsit tilanteesta noin paljon, sinulla on kolme vaihtoehtoa:
1. kärsi ja odota
2. ota puheeksi esimiehen kanssa ja keskustele mahdollisesta siirrosta
3. etsi uusi työpaikka ja irtisanoudu

Odottele vielä vaikka yksi kuukausi. Usein se ensimmäinen kuukausi on vaikein. Mielestäni ei ole huono työntekijä jos joku työpiste ei vain sovi itselle.

Se tässä nyt hämääkin, että kun olen mielestäni hyvin sopeutuvainen, näin on pomotkin sanoneet. Olen sopeutunut nopeasti uusiin paikkoihin ja tykännyt työstäni. Nyt joku mättää. Mutta katsellaan, josko se kuitenkin helpottaisi. Vuoden loppuun pitäisi olla tässä paikassa, mutta pyydän siirtoa jossain vaiheessa, jos ei helpota. Siirto pitäisi kyllä onnistua.

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti;22916520:
No, jos kärsit tilanteesta noin paljon, sinulla on kolme vaihtoehtoa:
1. kärsi ja odota
2. ota puheeksi esimiehen kanssa ja keskustele mahdollisesta siirrosta
3. etsi uusi työpaikka ja irtisanoudu

Pitänee edetä juuri tuossa järjestyksessä kuin kirjoitit. Joten katselen vielä, muuttuuko paremmaksi.

Aikaisemmin töissä ollessa sitä yhtäkkiä huomas, että ohhoh, työpäivä alkaa olla pulkassa. Nyt vain odottaa sitä koska se loppuu, vielä noin kauan jne. Asenne on mielestäni ollut samanlainen, sillä odotin mielenkiinnolla tätä siirtoa ja olin innoissani.

Yks tuttu myyjä väitti että kassalla ihmiset valittaa eniten...aika jännää, voiko olla noin, luulis että vähiten... Tsemppiä ap, seuraa vielä hetki, pyydä sitten siirtoa jos ei luonnistiu.

Yhteistyössä