mua nolottaa kun lapsillani ei ole suksia!:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä tilanne!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä tilanne!!!!

Vieras
ovat ekalla ja tokalla luokalla.välillä joutuvat kävelemään kun muut hiihtää kun aina ei koululla ole lainata:/
rahat on tiukassa eikä olla pystytty suksia hommaamaan. tosin, mies ei tunnu nokkaansa kopauttavat asiasta. risteilyreissuun ja viinaan sillä oli kyllä varaa laitaa 200euroa,mutta minä yritän kirppiksiltä kalastella lapsille vaatteita,tarvikkeita,leluja yms. ja jos pyydän kyytiä,voi se on lujan takana. ja sitten kysely,onko sulla sitten rahaa! justiinsa kyseli että mitä olen mieltä jos hommataan tv meiän makkariin!!! eikö lapsen vaatetus ole tärkeämpi hankinta?! kun ei tunnu olevan niihinkään varaa:(

mulla ei ole tuloja,olen työtön. miehellä palkkatulot jotka tietenkin paljolti laskuihin ja ruokaan menee,ymmärrän sen. mutta silloin ei ostella vähemmän tärkeitä juttuja,lapset ja heidän tarpeet pitäs olla mun mielestä tärkeintä. mutta millä mä hankin kun ei ole rahaa??!!

Eikö sulla muka ole mitään tuloja :o käy sitten sossusta kysymässä, ostaa ne monille turhempiakin! 89e näyttäis olevan halvin junior suksipaketti, ja kannattaa kysyä tutuilta, monilla lahoaa autotallinvintillä ylimääräisiä suksia (mutta pidä huoli että ostat sit monot samaa sarjaa, siteitä on monenlaista erilaista)! Muista ostaa pitovoidetta myös, muuten lapsesi alkavat pian inhoamaan hiihtämistä (maksaa prismassa 5,95e)

Laita ilmoitus kauppojen ilmoitustauluille tai kysele luokkakavereitten vanhemmilta tietäiskö ne, oisko jollain lainata tai halvalla myydä. Tai sossu on yks vaihtoehto.

Ei ollu mullakaan lapsena suksia. Ei ollut yh-äidillä varaa. Ei ollut luistimiakaan. Liikuntanumeroon se vaikutti ja kaverit kiusasi. Mielestäni tähän pitäisi puuttua! Kouluille pitäisi hankkia suksia ja luistimia. Ei ole LAPSEN vika jos vanhemmilla ei ole varaa!

[QUOTE="vieras";22912545]Eikö sulla muka ole mitään tuloja :o käy sitten sossusta kysymässä, ostaa ne monille turhempiakin! 89e näyttäis olevan halvin junior suksipaketti, ja kannattaa kysyä tutuilta, monilla lahoaa autotallinvintillä ylimääräisiä suksia (mutta pidä huoli että ostat sit monot samaa sarjaa, siteitä on monenlaista erilaista)! Muista ostaa pitovoidetta myös, muuten lapsesi alkavat pian inhoamaan hiihtämistä (maksaa prismassa 5,95e)[/QUOTE]

juu onhan mulla,lapsilisät. työt.korvausta en saa kun työssäoloehto ei täyttynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22912616:
juu onhan mulla,lapsilisät. työt.korvausta en saa kun työssäoloehto ei täyttynyt.

Ens lapsilisästä hommaat sitten lapsille sukset, käytetyt tai uudet! Jos mies käy töissä niin se voi varmaan elättää teitä ton kuukauden ilman lapsilisätuloa. Kyllä lasta vaan kiusataan jos ei välineitä löydy ja varmasti lapselle itselleenkin kurjaa! Eiköhän teiltä sen verran nyt lohkee että lapselle tosiaan saat ne sukset! Nyt niskasta kiinni itteenne, molemmat vanhemmat!!

laita näille ostetaan palstalle ilmoituksia että otetaan vastaan sukset lapselle, jotta pääsisi muiden kanssa koulussa hiihtämään. Varmasti löytyy niitä lahjoittajia, jotka mielihyvin tekee varastoon tilaa.

[QUOTE="vieras";22912643]Ens lapsilisästä hommaat sitten lapsille sukset, käytetyt tai uudet! Jos mies käy töissä niin se voi varmaan elättää teitä ton kuukauden ilman lapsilisätuloa. Kyllä lasta vaan kiusataan jos ei välineitä löydy ja varmasti lapselle itselleenkin kurjaa! Eiköhän teiltä sen verran nyt lohkee että lapselle tosiaan saat ne sukset! Nyt niskasta kiinni itteenne, molemmat vanhemmat!![/QUOTE]

niin laita vaikka ilmotus että ostetaan käytetty suksipaketti hinta max 30e tms.

Alkuperäinen kirjoittaja pää pystyyn!;22912648:
laita näille ostetaan palstalle ilmoituksia että otetaan vastaan sukset lapselle, jotta pääsisi muiden kanssa koulussa hiihtämään. Varmasti löytyy niitä lahjoittajia, jotka mielihyvin tekee varastoon tilaa.

Juu laitahan lahjotuspyyntöön, että lasten suksirahat on tuhlattu viinaan ja laivareissuun. Seuraavat tuet tuhlataan vanhempien töllöön. Että josko joku kiltti idiootti antaisi sukset lapsille. Jos oikein hyvät antaa niin myydään pois ja ostetaan isukille lisää viinaa...

Myö löydettiin kirppikseltä tosi siistit (ei mitään käytönjälkiä) sukset 10e. Ja sauvatkii oli mukana!
Joskus tekee kivoja löytöjä, mut sehän vaatii vaan sitä et sinne kirppikselle pitää päästä, ja ehkä useemmankii kerran.

Mineen moista ukkoo kattelis kovikaa kauaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää iltaa!;22912706:
Juu laitahan lahjotuspyyntöön, että lasten suksirahat on tuhlattu viinaan ja laivareissuun. Seuraavat tuet tuhlataan vanhempien töllöön. Että josko joku kiltti idiootti antaisi sukset lapsille. Jos oikein hyvät antaa niin myydään pois ja ostetaan isukille lisää viinaa...

Siinäpä se tulikin, karu totuus : /

Ei minustakaan mukava ole kouluun mitän hankkia, mutta kyllä lapsilla sukset ja lusitimet on. Nuoerin nyt vaan joutuu käyttämään isompien vanhoja, mutta se ei näytä häntä haittaavan. meidän lapset eivät tykkää esim luistelusta joten milestäni o vähän tyhmää hankkia luistimet VAIN koulua varten, joss aluistellaan koko talven aikana noin 5 6 kerta. Kuopus tykkää hiihtämisestä ja hihtää apaa-ajallakin, sili thänelle kelpaa nuo isompien vanhat.

Ja muten mä viime talven myin naapurin yh-äidille VÄHÄNKÄYTETYT sukset, sauvat+ monot 20e.lla ( uutena tää paketti maksoi 85e. kuopus vaan oli jo kasvanut sen verran että suket oli lina pienet. Tää äiti osti nää tyttärelleen, vaikka olivat lian isot sille vielä, mutta kasvaahan se tyttö tuosta.

minä en ymmärrä itä jos rahat on muutenkin vähissä että pitä sitten ostaa viinaa, ja käydä laivalla. ei mene mun jakeluun

Myö löydettiin kirppikseltä tosi siistit (ei mitään käytönjälkiä) sukset 10e. Ja sauvatkii oli mukana!
Joskus tekee kivoja löytöjä, mut sehän vaatii vaan sitä et sinne kirppikselle pitää päästä, ja ehkä useemmankii kerran.

Mineen moista ukkoo kattelis kovikaa kauaa :/

se on vaan kurjaa kun olisi lapsille vaikka mitä hankittavaa,ihan perusvaatteista lähtien. käyn kirppiksillä joka viiikko,jopa useita kertoja vkossa. usein on lastenvaatteita,mutta meille väärää kokoa tms.

Ei minustakaan mukava ole kouluun mitän hankkia, mutta kyllä lapsilla sukset ja lusitimet on. Nuoerin nyt vaan joutuu käyttämään isompien vanhoja, mutta se ei näytä häntä haittaavan. meidän lapset eivät tykkää esim luistelusta joten milestäni o vähän tyhmää hankkia luistimet VAIN koulua varten, joss aluistellaan koko talven aikana noin 5 6 kerta. Kuopus tykkää hiihtämisestä ja hihtää apaa-ajallakin, sili thänelle kelpaa nuo isompien vanhat.

Ja muten mä viime talven myin naapurin yh-äidille VÄHÄNKÄYTETYT sukset, sauvat+ monot 20e.lla ( uutena tää paketti maksoi 85e. kuopus vaan oli jo kasvanut sen verran että suket oli lina pienet. Tää äiti osti nää tyttärelleen, vaikka olivat lian isot sille vielä, mutta kasvaahan se tyttö tuosta.

minä en ymmärrä itä jos rahat on muutenkin vähissä että pitä sitten ostaa viinaa, ja käydä laivalla. ei mene mun jakeluun

juu kurjaa se minustakin on, mutta mitä mä voin tehdä, millä hankkia sukset jos mulla ei ole rahaa?! miehellä on oma tili,mulla oma joka ammottaa jatkuvasti tyhjyttään kun tuloja ei vain ole:/

pitäisikö mun rikkoa perhe,viedä lapsilta isi tämän takia?://

Lasten vanhempien, siis molempien , sekä äidin että isän, velvollisuus on huolehtia että lapsella on ruokaa, vaatetta ja tarvittavat harrastusvälineet. Ukko ruotuun tai pihalle, jos laitat pihalle niin sinulla on ainakin varaa ostaa lapsille tarvittavat. Elatustuet tms. auttais paljon, ja ilmeisesti sossustakin sais paremmin apua.
Viina, laivareissut ja makkarin töllö ovat poikamiehen tunnukset.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22913184:
juu kurjaa se minustakin on, mutta mitä mä voin tehdä, millä hankkia sukset jos mulla ei ole rahaa?! miehellä on oma tili,mulla oma joka ammottaa jatkuvasti tyhjyttään kun tuloja ei vain ole:/

pitäisikö mun rikkoa perhe,viedä lapsilta isi tämän takia?://
No kyllä kehottaisin kovasti harkitsemaan. Kuvauksesi perusteella isä ei ole sellainen isä, (eikä sinulle kunnioittava puoliso) joka ajattelisi lastensa etua ja pyrkisi toimimaan sen mukaisesti edes ajoittain, jos et pyytämälläkään saa mieheltäsi rahaa lapsille tarpeellisiin hankintoihin (puhuit muistakin kuin suksista). Vai oletko eri mieltä?

Isyyden ei tarvitse päättyä eroon, mutta henkinen nöyryyttäminen voisi loppua.

Oletko ihan tosissasi!?
Siis tuosta miehestäsi ja rahankäytöstään?
Sinuna tekisin asialle jotain!
Ja kyllä varmasti nolottaisi minuakin ja todellakin pakottaisin miehen ostamaan lapsille tarvittavat jutut jos ei muu auttaisi!!

Yhteistyössä