Mitä mieltä ootte nimestä Bertta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö Anna ja Venla ole myös vanhoja nimiä (toki yleisemmin käytössä).

Hertta ei kyl sytytä yhtään (tulee pelikortti mieleen ennemminki).

Oon ehottanu myös nimiä Aino, Martta, Saana, Sini

[QUOTE="Kaisa";22892034]Yleinen kirjoitus asuhan on Bertta, mut voisko tuon kirjoittaa suomalaisittain Pertta vai onko liian kaukaa haettu.. käviskö Bertta Liisa Annikki?[/QUOTE]

Ei herranjestas sentään mitään Perttaa nimeksi. Voiko kamalampaa nimeä enää olla?

Bertta on ihan kiva nimi

Paksu-Bertta on muuten tykki (muutamille se on tullut mieleen nimestä)
Paksu-Bertta – Wikipedia
se tuli itsellekin ekaksi mieleen tuosta nimestä ;)

[QUOTE="vieras";22892060]Älä ny laita Berttaa, kun sellanen on ihan oikeesti kun Paksu-Bertta, takuuvarma haukkumanimi lapselle[/QUOTE]

missä sellainen on? ja kuka se on? kyllähän liki jokaisesta nimestä saahaan joku haukkumanimi jos niin halutaan! On vain minkä sorttista rallatusta. Mä mietin ennemmin sitä ettei nimestä saaha väännettyä suoraan jotain lempinimeä kuten esim. Katariina vääntyy heti Kataksi

Sinänsä ihan nätti nimi, mutta mulla nimet aina helposti yhdistyy tiettyihin ihmisiin. Bertasta tulee mieleen lapsuuden aikainen kouluterveydenhoitaja, josta en tykännyt yhtään. Siksi en antaisi omalle lapselleni kyseistä nimeä.

Mulle tulee mieleen se "miehenpuolikkaiden" kodinhoitaja (tv-sarjasta siis puhun)... Tosi hauska hahmo, mutta just sellanen ei niin viehättävä, iso ja topakka ja suht ronski suustaan.

Yhteistyössä