<<< DISKO disko JOULUN DISKO >>>

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Randomi Buddy
Alkoi mennä näköjään spämmifiltteriin. Sori modet.
Nuutinpäivä kun nyt vain on vähän sellainen nuuttipukinpäivä...

"Nuuttipukki kuului nuutinpäivän aikoihin kierteleviin seurueisiin, jotka esiintyivät taloissa kestitystä - erityisesti viinaksia - vastaan. Mukana seurueessa saattoi myös olla esimerkiksi hevonen, ukko ja akka.
Pukki on sarvekkaaksi ja pelottavan näköiseksi naamioitunut ja pukeutunut mies. Toinen mies saattoi olla pukin takajalkoina. Lapset usein pelkäsivät nuuttipukkia. Koska nuutinpäivä oli pian joulun jälkeen, kerrottiin, että paha Nuutti vei joulun. Myös kekrinä kierteli pukki, kekripukki.
Uudellamaalla nuuttipukit olivat elävää kansanperinnettä vielä 1950-luvun lopussa. Silloin tosin kiertelivät lapset makeisia kerjäten ja pieniä kepposia tehden. Naapurin eteisestä saatettiin pihistää esimerkiksi kananmunia tien varteen rikottaviksi. Lapset kulkivat aikuisten vaatteissa nailonsukat päässä.
Tämä oli sallittua loppiaisen jälkeen. Nuuttipukkeja kutsuttiin myös joulumuijiksi tai jouluämmiksi.
Edellisen sukupolven nuoruudessa kepposten tiedettiin olevan paljon ankarampia. Esimerkiksi remuava, naamioitunut seurue saattoi kantaa nukkuvan ihmisen sänkyineen päivineen pihalle. Huonekaluja kaadettiin ja aiheutettiin tahallista sekasortoa."

äiti 44 v
Nykyisin menee näköjänsä aina yöllä spämmifiltteriin, onkohan mullakin osavaikutukseni tässä noin viikon vallinneessa uudistuksessa!? :LOL:

No mutta huomenissa päivällä on taas hyvä jatkaa musailua, pitää lukea ja kuunnella nyt yöllä mitä muut on tänne laittaneet. Onko teillä minkään sortin säädyllistä musamakua? Vai pelkkiä kauniita naisia ja friikkejäkö tänne vain on pastettu...

Randomi Buddy
Katsos, äiti pääsi paikalle. Kokeilenpa laittaa vielä lisää tälle illalle, jos vaikka ajan kanssa tulisi näkyviin. Itse olen laittanut enempi live-meininkiä ja myös aika akustispainotteista. Tämäkin on minusta varsin hyvä esitys: Nick Cave - The Ship Song

[video=youtube;rKlaV-9Vzsk]http://www.youtube.com/watch?v=rKlaV-9Vzsk[/video]

äiti 44 v
Ihanaa Lilith! Joku toinenkin täällä sentään ymmärtää että joulu on mielentila eikä mikään periodi allakassa! Joskus kuuntelen joululauluja kesälläkin, tälläinen vähän "äiti" kun olen :D

The Pointer Sisters - Christmas In New York
http://www.youtube.com/watch?v=UhD81e6Aass

.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22890740:
Ihanaa Lilith! Joku toinenkin täällä sentään ymmärtää että joulu on mielentila eikä mikään periodi allakassa! Joskus kuuntelen joululauluja kesälläkin, tälläinen vähän "äiti" kun olen :D

YouTube - The Pointer Sisters - "Christmas in New York" YMC Records
Turha edes kysyä, onko meillä vielä joulukuusi ja koristeet sisällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22890740:

YouTube - The Pointer Sisters - "Christmas in New York" YMC Records
olet sitten alkanu nukkumaan öisin ja valvomaan päivällä :O

Yhteistyössä