Ja että on itsepalvelu mennyt liian pitkälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vihainen"

Vieras
Tähän sitä on tultu; itsepalvelu senkun lisääntyy. Käydessäni paikallisessa K-marketissa, oli sinne ilmestynyt ne korttikoneet. No ei siinä mitään, onhan ne muuallakin, mutta että kun luin sen käyttöohjetta, niin siinä sanottiin että Plussakortti luetaan itse! Seisoin siinä että joo-o, mitäs nyt. Neiti koitti siinä sitten selittää, mutta en mä ymmärtäny. Sanoin sitten et no antaapa olla ku on niin vaikeaa, ja neiti sitte otti tän kortin ja veti itse sen siitä koneesta. Mitenhän mummot osaa tän, ku sirukorttikaan ei heillä paljokaa onnistu..

Että tämmöstä täällä. Vaikka pidän paljon meidän lähi-koosta, alko tämä kyllä ärsyttämään suuresti. Itse en ala tätä opettelmaan, vaan annan suoraan neidille vetäistäväksi kortin. Mitäs sitten, itsepalvelukassat IKEA-tyyliin...?

Sirukorttien lukulaitteita aikanaan mainostettiin niin et ne nopeuttaa kassa-asiointia. Mun kokemus on kyllä se, et sillon kun kassa vetäsi kortin ja mä sutasin nimmarin, aikaa meni 2 sekuntia. Nyt mä lykkään pari korttia lukijaan, se tilttaa, lykkään taas. Sit se kyselee, mä näppäilen, otan kortin, odotan kuittia. Ja koko ajan kassa odottaa kiusaantuneena kun ei ole mitään tekemistä.... se siitä nopeudesta.

Täällä on Anttilassa sellainen kone, johon se kortti vaan törkätään, ei tarvitse vedellä mitenkään. Sama juttu on S-marketissa, mulla tosin on siruton s-etukortti, joten sen vetää kassa itse.
Kohta on joka paikassa noi laitteet, minua eniten häiritsee se, että niin lukee visa debit ja visa credit ja en ikinä muista siinä tilanteessa kumpi on kumpi.

Siis kyl mä yritin sitä vetää siitä, mutta se kortti oli väärinpäin kuten yhdellä vastaajista. Sit se yritti höpöttää magneettiraidasta (onks se se musta viiva?), mutta en tajunnut siitäkään mitään. Onneksi käydään viikonloppusin Cittarissa, siellä ei ole näitä, vaan tavalisesti kokenut kassa sen vetelee... Ja en mä kyl tiiä miks tää on laitettu asiakkan harteille; enemmän siihe aikaa menee ku ennen, et ei ainakaa nopeuta...

Mut kiitti vaa jos olen joku aivoton paska jos en osaa jotakin korttia vetästä. Enhän mä kirjottanukaan ku yhden ällän ja kaks eetä, mut ei siel tällästä opetetu...

Mä en ymmärrä näitä korttihössötyksiä ylipäätään.

Pitäiskö niiden nopeuttaa? itse maksan rahalla. Mutta joudun laittamaan sen kortin prismassa siihen lukijaan saadakseni bonukset. Se olis paljon nopeampaa ku se kassaneiti vetäis sen kortin, ku et se istuu kädet ristissä siinä ja odottaa kun itse käytän sitä siinä koneessa. Se on vaan tosi älytöntä.

ja yks päivä meni kassalla ikuisuus ku laitteet ei toiminutkaan ja tyyppi joutu käydä kuitenki nostamassa sitä rahaa.

Ainoa mikä ottaa päähän on se että saa joka kaupassa miettiä et mihin koloon se kortti lykätään. K-kaupoissa ottaa päähän ensin vetää plussakortti siitä lukulaitteesta ja sit pankkikortti tunkea eri koloon. S- kaupoissa ehkä vielä idioottimaisempaa antaa se s-etukortti myyjälle ja odottaa et saa sen takas ja sit lykätä pankkikortti sinne koneeseen.
Ja yks mitä kans inhoan on yleensä pikkuputiikeissa olevat koneet kun niissä pitää eka ite laittaa kortti ja sit vuorotellen myyjän kans naputellaan sitä konetta edes takaisin.

Mulle nykyään eniten tuottaa päänvaivaa se kun niissä lukee visa debit ja visa credit, että kumpi nyt taas oli kumpi, en siinä tilanteessa koskaan sitä muista.

kyllä se on sillo vaikeeta jos on idiootti kassa joka neuvoo huonosti.

Mulle kassa vaan sano aina et käännä ympäri se kortti. Mä käänsin eikä toiminu. Kassa sanoo että eiku käännä ympäri se kortti. Mä taas käännän ja taas se on väärin. Ku sen olis voinu vaikka selkeästi näyttää. Sit ne kassat hermostuu ku kaikki kyselee et siis miten.. toisessa kaupassa myyjä repäs kortin mun kädestä ja laitto sen itse.

Joo aattelee siinä kassalla, että ku sulla on kassi ja lompakko käsissä, ni alapa siinä vetelemään kortteja ja väänteleen ja kääntelee, kun vaan voisit antaa ne siihen pöydälle ja sutata jonku sykkyrän kuittiin. Ja nopeita nämä ei kyllä todellakaan ole. Kerran otin muka kortin liian aikaisin vaikka siihen tuli että ota kortti, ja sitten piti laittaa koneet alas ja yrittää uudelleen... -.-

Ei voi olla totta että mä olen ainoa joka ymmärtää ap:tä.
Kyllä mun mielestä korttien vetäminen ja rahastus kuuluu henkilökunnan tehtäviin enkä Ikeassa todellakaan mene mihinkään itsepalvelukassoille.
Kun on jonoa takana, tulee helposti paniikki että pitää suoriutua äkkiä ja järkipuhe menee ihan ohi eikä osaa sitä korttia vetää oikein vaikka kuinka yrittää.

[QUOTE="vieras";22888165]Ainoa mikä ottaa päähän on se että saa joka kaupassa miettiä et mihin koloon se kortti lykätään. K-kaupoissa ottaa päähän ensin vetää plussakortti siitä lukulaitteesta ja sit pankkikortti tunkea eri koloon. S- kaupoissa ehkä vielä idioottimaisempaa antaa se s-etukortti myyjälle ja odottaa et saa sen takas ja sit lykätä pankkikortti sinne koneeseen.
Ja yks mitä kans inhoan on yleensä pikkuputiikeissa olevat koneet kun niissä pitää eka ite laittaa kortti ja sit vuorotellen myyjän kans naputellaan sitä konetta edes takaisin.[/QUOTE]

Mä olen sitten varmaan kummallinen kun en koe noita asioota vaikiaksi, ongelmalliseksi ja ärsyttäväksi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä