Voiko hampaanpoiston takia ottaa pari päivää saikkua?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Pitäs ny ensin uskaltaa taas tilata se hammaslääkäriaikakin, mutta haluan ny ennalta tietää saako siitä sairaslomaa?

Ainakin olin viimeksi niin kipee sen jäljiltä että huhhuh.

Riippuu vähän, ainakaan täällä (tai missään missä mua on hoidettu) ei saa jos ihan on vedetty pois, leikkauksen jäljiltä taitaa saada, ainakin kovin herkästi ne oli mulle jo ihan tarkistuskäynnillä saikkulappua kirjottamassa...

Kannattaa melkein ottaa asia puheeks h.lääkärin kanssa.

"vieras"
Kyllä hammaslääkäri voi kirjoittaa saikkua, jotta pääset pahimman yli.
Juttele hampilääkärin kanssa, hän osaa varmasti arvioida, miten iso operaatio on edessä.
Oletan siis, että kuvat otettu viisurista.

Foortti harmaana
No esim asiakaspalvelutyössä on ehkä ihan suotavaa, että saa pari päivää saitsua, kun menee naama turvoksissa töihin.

Toisaalta aina voi sanoo, että on ollu baarissa ;)

Lunatic
[QUOTE="vieras";22880263]Kyllä hammaslääkäri voi kirjoittaa saikkua, jotta pääset pahimman yli.
Juttele hampilääkärin kanssa, hän osaa varmasti arvioida, miten iso operaatio on edessä.
Oletan siis, että kuvat otettu viisurista.[/QUOTE]

Ei ole viisuri vaan normitakahammas. Se toinenkin oli, ja olin saatanan kipee.
Onneksi hammaslääkäri on mukava... ellei sitten mun tuurilla ole just vaihtunu. Luulisin että ymmärtäisi.

"vieras"
Mullon aina ollu hyvät hampaat, mutta sitten yhtäkkiä 2 takahammasta lohkes.. :(
Eikä ne ole viisaudenhampaita, ne on jo viety.
Että ei tuu vanhuus yksin, kai tässä hampaattomuutta kohti mennään....
"Tavalliset" hampaat harvoin on yhtä vaikeita poistaa kuin viisaudehampaat. Ne on monesti liian ahtaassa tilassa ja juuret vinossa ym. Multa porattiin leukaluuta ja söin hevoskuurin antibiootteja. Saikkua en saanut, sillä olin silloin opiskelija...

Lunatic
[QUOTE="vieras";22880332]Verenvuotoakin voi tulla parina päivänä, niin varmasti saa sairaslomaa.[/QUOTE]

No luulis kyllä.
Kun mukaan tulee ohjelappukin, että työnteko on sinä pv kielletty... ni kai se seuraava pv on melkein sama asia.

Lunatic
[QUOTE="vieras";22880335]"Tavalliset" hampaat harvoin on yhtä vaikeita poistaa kuin viisaudehampaat. Ne on monesti liian ahtaassa tilassa ja juuret vinossa ym. Multa porattiin leukaluuta ja söin hevoskuurin antibiootteja. Saikkua en saanut, sillä olin silloin opiskelija...[/QUOTE]

Eiiiiii saa kertoa kauhujuttuja.. pelkään jo ilmankin....

"Vieras"
Mä en saanut tossa kuukausi takaperin kun revittiin viisuri pois.Oli oikein kiva fiilis kun duunissa verenmaku suussa,poski turvoksissa ja alkoi jo oksettaakin kun sitä verta tuli ihan nieltyä ihan kunnon määrä.Kannattaa tosiaan ottaa puheeksi asia hammaslääkärin kanssa, ei taida olla automaattista.

"vieras"
Mulle tarjottiin sairaslomaa, kun viisurit poistettiin leikkaamalla. Mies ei saanut, kun poistettiin ihan normaalisti repimällä. Oli pyytänyt ja hammaslääkäri sanoi ettei saa normaali repimisestä.

Lunatic
[QUOTE="Vieras";22880381]Mä en saanut tossa kuukausi takaperin kun revittiin viisuri pois.Oli oikein kiva fiilis kun duunissa verenmaku suussa,poski turvoksissa ja alkoi jo oksettaakin kun sitä verta tuli ihan nieltyä ihan kunnon määrä.Kannattaa tosiaan ottaa puheeksi asia hammaslääkärin kanssa, ei taida olla automaattista.[/QUOTE]

No jo on..:|

Lunatic
[QUOTE="vieras";22880422]Mulle tarjottiin sairaslomaa, kun viisurit poistettiin leikkaamalla. Mies ei saanut, kun poistettiin ihan normaalisti repimällä. Oli pyytänyt ja hammaslääkäri sanoi ettei saa normaali repimisestä.[/QUOTE]

:O: /

työ?
mulla ainakin lääkäri kysyi mun työnkuvasta ja kun kerroin että siihen liittyy mm. painavien laatikoiden nostamista, kirjoitti sen leikkauspäivän ja seuraavan päivän saikkua, ei saanut nostaa siis mitään painavaa. Ja juu, siis leikattiin viisuri pois.

Kaksi muuta viisuria on vain nykästy irti ja ei muuta ku takas töihin, siis samaan tuohon fyysiseen työhön. Nyppäämisen jälkeen ei liene niin suurta "repeämis"- tai muuta riskiä..?

Eli kantsii varmaan kysyä hampilääkäriltä, en mäkään tosta 2 pv saikusta etukäteen tiennyt vaan vasta kun lekuri kysyi työstä..

Yhteistyössä