Perinteinen ketju: auttakaa miettiin tytölle nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole meillä Enniä. Siksi mietin E:llä alkavia, ettei kävisi kuten jossain perheessä oli: Markus, Matteus, Luukas ja PASI. Tms. :) Eli lapset ovat Eevi, Elli, Aleksi ja Aatu, siihen vaikka joku Marjukka kuulostaisi omituiselta. :xmas: Toki ovat yksilöitä, eikä tarvitsisi samalla kirjaimella alkaa, mutta en pääse tuosta E-kirjaimesta eroon sitten millään. Jos ei löydy sopivaa E-kirjaimella alkavaa, niin sitten mietin A-kirjainta. :rolleyes:

listaat lasten nimet mainitsematta että on olemassa miehenkin poika, hänen nimensäkö ei vaikuta valintaan, onko hän vähemmän osa perhettä?

Ei ole meillä Enniä. Siksi mietin E:llä alkavia, ettei kävisi kuten jossain perheessä oli: Markus, Matteus, Luukas ja PASI. Tms. :) Eli lapset ovat Eevi, Elli, Aleksi ja Aatu, siihen vaikka joku Marjukka kuulostaisi omituiselta. :xmas: Toki ovat yksilöitä, eikä tarvitsisi samalla kirjaimella alkaa, mutta en pääse tuosta E-kirjaimesta eroon sitten millään. Jos ei löydy sopivaa E-kirjaimella alkavaa, niin sitten mietin A-kirjainta. :rolleyes:

Jep. Tiedän perheen, et on Sini, Säde ja Satu. Nuorimmainen on poika ja hän on Pekka..

listaat lasten nimet mainitsematta että on olemassa miehenkin poika, hänen nimensäkö ei vaikuta valintaan, onko hän vähemmän osa perhettä?

On olemassa miehen poika kyllä myös, mutta hänhän ei ole minun poika. Eli jos multa kysytään mun lasten nimiä, sanon omani ja mainitsen miehen pojan erikseen, en yhtenä omistani. (Vähän vaikeasti selitetty mutta...) On tietenkin osa perhettä.

Haluan nyt ensin yrittää, jos mies tykästyis johonkin E:llä alkavaan, tai mahdollisesti A:lla. Mutta jos ei löydy niistä kirjaimista miehellekin mieluista, niin en väkisin aja nimeä läpi, vaan sitten muista kirjaimista etsitään kaunis nimi, ehkäpä sitten miehen pojan nimen alkukirjaimen mukaan, kuka tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja nimiä;22879381:
Ellen, Elvi, Elvi(i)ra, Elsa, Else, Erin, Erika, Enna.

Anna, A(a)va, Adele.

Tykkäsitkö mistää, mitä ehdotin?

Enna on kiva. Aavasta tykkään kovasti, mutta toisaalta siitä tulee mieleen laaja. :D Elsan pistin listaan jo ja Enna voisi mennä myös. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nimiä;22879468:
Eikä tule Aavasta mieleen laajaa :D Tai sitten kirjoitus, miksei lausumisasunakin, voi olla ihan hyvin Ava! Mun mielestä se on erityisen nätti nimi.

Ava on kaunis, mutta sen kanssa voi olla lausumisongelmia, eli että pitäisikö se lausua aava vai ava? :D Ava taas lausuttuna töksähtää mun suussa jotenkin.

Yhteistyössä