Oletko käynyt värianalyysissä tai tiedätkö, mitkä värit sopivat sinulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mie en ole koskaan edes ajatellut käyväni..
mä käytän paljon mustaa, vaikka se ei ilmeisesti sovi mulle.
olen melko varma että testin tulos vois olla joatkuinkin vaaleanpunaista, hempeää ja pirteää.. ja mä niin inhoan niitä :D

mun mielestä ihmisen pitäis puekutua sellaisiin väreihin ja vaatteisiin jotka itseä miellyyttää, ei niin mitä analyysit ja muoti sanoo

En usko tippaakaan mihinkään värianalyyseihin. Olen myös lukenut sen jutun missä tutkivajournalisti kävi kolmessa väranalyysissa ja sai ihan eri tulokset joka kerta. Ja näkeehän tuon itsekin, jos muuttaa esim. hiusten väriä radikaalisti (tai niin kuin minulla hiukset on kesällä huomattavasti vaaleammat kuin talvella jo pelkän auringon takia) ihan erisävyiset vaatteet näyttää ihoa vasten hyviltä.

Hei!

Värianalyysejakin tehdään monella eri metodilla. Itse teen niitä uudella "Color me"-tavalla, joka on nopea ja tarkka. Jokainen pääsee todella selvästi itse näkemään kuinka värit vaikuttavat ja mistä oikea värikartan valinta muodostuu. Ensiksi etsitään vuodenaika ja sen jälkeen tummuusaste. Oma värikartta on yksi 12:ta mahdollisesta ja sisältää 30 värisävyä. Tärkeäähän on nimenomaan värinsävy, eikä niinkään väri. Jokaiselle löytyy paljon upeita sävyjä, jotka korostavat juuri omaa kauneutta! Teen värianalyyseja ryhmille kotikäynteinä Keskiuusimaan alueella. Tuusulassa ja Järvenpäässä matkakulut veloituksetta, sekä tiettyinä aikoina myös Riihimäellä. Tutustukaahan osoitteessa www.tilhistyle.com :)

[QUOTE="Susanna";22875531]Menin itte tyylikouluun Hesassa. Sain valita oman ohjelman. Mulla oli kävelyä, pukeutumisjuttuja sekä värianalyysi. Sain myös uudet meikkivärit ja uuteen hiustyyliini olen tosi tyytyväinen. Laitoin Taikapeilin kurssille myös 15vuotiaan tyttäreni.
Ihana nähä, kun hän on saanut varmuutta itelleen. Seuraavaksi meinaamme päivittää vaatekaapit..[/QUOTE]

Joo, voit ottaa pelkän värianalyysin tai pukeutumispalvelun tai meikkiopastuksen. Tyyliä voi koota kuin palapeliä hiljalleen ja lompakon mukaan ;) Se värijuttu on kyllä maksanut ittensä jo monta kertaa takas.

Kävin joskus kauan aikaa sitten värianalyysissa, olen kevät, jolle sopii myös vaaleimmat syksyn värit. Mulle sopii kaikki lämpimät värit, ihan parhaita vaatteissa ovat kirkas turkoosi, ruohonvihreä ja poltettu oranssi. Huulipunaväreistä tykkään eniten lämpimästä vanhasta roosasta tai iltamenoissa kirkkaasta tomaatinpunaisesta, kuten kuvassani. Luoviväreistä minulle sopii parhaiten kuparinruskean ja kerman yhdistelmä.

Minäkin kyllä käytän mustaa, mutta oikeilla meikkiväreillä yritän "korjata sen tuhoja". :D

En usko tippaakaan mihinkään värianalyyseihin. Olen myös lukenut sen jutun missä tutkivajournalisti kävi kolmessa väranalyysissa ja sai ihan eri tulokset joka kerta. Ja näkeehän tuon itsekin, jos muuttaa esim. hiusten väriä radikaalisti (tai niin kuin minulla hiukset on kesällä huomattavasti vaaleammat kuin talvella jo pelkän auringon takia) ihan erisävyiset vaatteet näyttää ihoa vasten hyviltä.

Joo tottakai hiusten värin muutos vaikuttaa. Mutta ihon väri ei muutu, ja se käsittääkseni määrää sen, sopivatko lämmin-vai kylmäsävyiset värit paremmin. Ihan jokaisesta väristä on olemassa sekä lämmin että kylmä versio. Kuvittele vaikka sitruunankeltaista- kylmä ja appelsiininkeltaista-lämmin.

Noi oli huutoa joskus 90-luvulla. Eli tiedän kyllä. Harmaa kyllä käy kesällekin muistaakseni. Mutta sävythän ne asian juju on.

Ihan mahdotonta on käyttää värejä vaatetuksessa, koska kaupoista ei löyty muuta kuin se pakollinen musta ja sesongin mukaan 3-4 muuta väriä.

Näinpä. Ja yleensä muuten ne sesonkisävytkin ovat semmoisia, jotka eivät suurimmalle osalle suomalaisista käy kovin imartelevasti. Ja vaikka sieltä joku sopiva väri kerrankin löytyisikin, niin saa olla varma, ettei se sitten sovi minkään valmiiksi kaapissa olevien vaatteiden kanssa yhteen eikä sen kanssa sopivanvärisiä vaatteita löydä mistään.

Siksipä vaatekaupoilta käteen tarttuvat vuodesta toiseen ne mustat ja harmaat. Joo, tiedän ettei ne sovi mulle, mutta ne ei sentään riitele muun vaatekaapin sisällön kanssa ihan törkeästi.

Taikapeilin palveluista löytyy jokaielle tyylirakentajalle jotakin. voit valita mm. seuraavista vaihtoehdoista:
- värianalyysi sekä oma väripaletti
- tyylianalyysi sekä oma tyylikirja
- vaatekaappikonsultaatio kotonasi
- shopping assistant-palvelu
- Total Makeover
- korkkarikoulu
- tyylikoulu, voit valita sisällön
- meikkikoulu
- tyyliluennot yrityksille
- tyylitapahtumat ryhmille ja polttariporukoille
- henkilökohtaista ohjausta
- tiimipäivien ohjelmaa valintasi mukaan

Tervetuloa värien ja tyylin maailmaan! Kurkkaa lisää www.taikapeili.fi, puh. 050 2918
Osoite Hiietaniemekatu 3, 00100 Helsinki

Oletko kevät, kesä, syksy vai talvi? Vaalea, todellinen, eloisa vai vastakohtainen? Hanki itsellesi värinapaletti useista eri vaihtoehdoistamme. Kurkkaa lisää www.taikapeili.fi tai soita p. 050 2918

Mä lainasin kirjastosta sellaisen värianalyysikirjan :) Oli kai kirjoitettu joskus 90-luvulla.... Mä olen ilmiselvä talvi ja olen muutenkin huomannut että kylmät sävyt sopivat mulle. Näytän ihan sairaalta oransseissa ja ruskeissa vaatteissa (siis jos ne on kasvojen lähellä). Netistä löytyy enkuks paljonkin tietoa värianalyysistä, ei tartte mennä mihinkään maksulliseen analyysiin. Kerran tosin olin kampaajalla ja sain saman hintaan lyhyen värianalyysin ja silloinkin tuloksena oli talvi :)

Kävin mäkin joskus 90-luvulla värianalyysissa ja sain sieltä värisälenipun mukaani. Mitään ihmeellistä uutta en oppinut: oma värisilmä oli jo paljon aiemmin ehtinyt kertoa, mitkä värit ja sävyt mulle sopivat. (Metkaa, miten tarkasti olin ihan itse tajunnut, mitä kannattaa suosia ja mitä taas ei. Vaatekaapin sisältö sointui sälenipun väreihin täydellisesti.)

[QUOTE="susanna";23366564]Joo, voit ottaa pelkän värianalyysin tai pukeutumispalvelun tai meikkiopastuksen. Tyyliä voi koota kuin palapeliä hiljalleen ja lompakon mukaan ;) Se värijuttu on kyllä maksanut ittensä jo monta kertaa takas.[/QUOTE]

Kiva lukea Susannan onnistuneista palveluista Taikapeilissä. Tyylii rakentuu palasista eikä sitä luoda hetkessä. Tyyli on elämäntapa. Voit tilata Taikapeilistä väri- ja tyylianalyysin sekä vaatekaappikonsultoinnin kotiisi sinulle sopivana ajankohtana. Kurkkaa lisää Taikapeili Production -Nähdään teillä.

Pidän vähän hömppänä - kaveri on käynyt kahdesti värianalyysissa ja sai kummallakin kerralla eri tulokset. Eikä vaihtanut hiusten väriä tuossa välissä.
Luotan omaan tyyli- ja värisilmääni.

Mä myös olen joskus käynyt ja olen kesä. Osa väreistä tuntui omilta ja osa taas ei. Enemmänkin kyse on sävyistä. Punaisesta tietty käy ja tietty taas ei ollenkaan. Silti mustaa ja harmaatakin on hankalaa välttää. Kuuluvat niin tiiviisti bisnespukeutumiseen, jollei sitten halua erottautua muun värisenä joukosta. Toisaalta tarvitseeko mun töissä niin hyvältä näyttääkään :saint:

Muutaman kerran olen jaksanut tehdä vaateostoksia värilappujen kanssa, mutta kausivärit vaikuttaa tarjontaan niin paljon, että aina ei oikein onnistu.

Nimenomaan kyse on sävyistä. Esimerkiksi punaisesta kesälle sopivaat sinisellä taitetut sävyt ja syksylle taas keltaisella taitetut sävyt. Lisäksi värien voimakkuusaste merkitsee. Minulle kesäihmisenä ei sovi ääripään värit, kuten neonkeltainen ja -vihreä eikä vaaleimmat pastellisävyt. Värien pitää olla murrettuja.

Yhteistyössä