Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
itse epäilen oman miehen ja hänen naispuolisten kavereiden "ystävyyttä" joskus. Ehkä se johtuu siitä että itselläni ei ole ikinä ollut miestä ystävänä. Jos mies on hyvännäköinen alan itse "himoitsemaan" tätä ja ilmassa on hyvin pian aistittavissa pientä flirttiä. Jos taas mies ei ole hyvännäköinen ja olen ajatellut että voidaan olla kavereita niin mies on jossain vaiheessa alkanut lähestyä minua muissa merkeissä... mulla on myös hyvännäköinen mies joten tuntuu että ne naisetkin jotka sen ympärillä pörrää "ystävinä" olis varmaan onnesta soikeena jos mies osoittaisi niille kiinnostusta.

Onko teillä paljon miespuolisia ystäviä?

Riippuu paljon, onko nuo ystävyyssuhteet kuinka vanhoja?
Mulla on yksi hyvä miespuolinen ystävä, tosin hän on miehenikin ystävä. Mutta voin käydä hänen kanssaan esim. kahdestaan baarissa, tai hän saattaa tulla kahville meille vaikkei mies oliskaan kotona. Ollaan tunnettu teini-ikäisestä asti, myös mieheni.

mun ystävistäni n. 75% on miehiä ...ja suurin osa tullut aikuisiällä. heistä vain muutama on ollut "kokeilussa". flirttiä tulee melkein automaattisesti mutta se on enemmänkin sellaista kiva kaveri juttua.olen tosin sinkku mutt a seurustellessakin niin ei nuo ystävät mihinkään katoa.

No tämä yksi kaveri esim. on aika uusi, miehen työkaveri. Ja mun mieltäni ei ollenkaan rauhoita tai lämmitä se että suurin osa miehen naiskavereista on Sinkkuja ja omanikäisiä, ellei jopa kaikki.... :P

voi.itselläni onmiespuolisia ystäviäjoiden kanssa käyn kahvilla,leffassa ym ja miehellä naispuolisia.meillä on yhteisiämies/naisystäviäja sitten "omia".
ei siinä ole mitään kummaa??

[QUOTE="ALOITTAJA";22870306]No tämä yksi kaveri esim. on aika uusi, miehen työkaveri. Ja mun mieltäni ei ollenkaan rauhoita tai lämmitä se että suurin osa miehen naiskavereista on Sinkkuja ja omanikäisiä, ellei jopa kaikki.... :P[/QUOTE]

Mitä miehesi sitten tekee noiden naisten kanssa?

[QUOTE="epeli";22870316]voi.itselläni onmiespuolisia ystäviäjoiden kanssa käyn kahvilla,leffassa ym ja miehellä naispuolisia.meillä on yhteisiämies/naisystäviäja sitten "omia".
ei siinä ole mitään kummaa??[/QUOTE]

Onko teillä ollu nämä ystävät jo ennen kuin aloitte miehesi kanssa seurustelemaan?

mun ystävistäni n. 75% on miehiä ...ja suurin osa tullut aikuisiällä. heistä vain muutama on ollut "kokeilussa". flirttiä tulee melkein automaattisesti mutta se on enemmänkin sellaista kiva kaveri juttua.olen tosin sinkku mutt a seurustellessakin niin ei nuo ystävät mihinkään katoa.

Oletko sä heti ensi näkemältä tiennyt että tuossa miehessä on jotain kokeilun arvoista vai onko se selvinnyt vasta myöhemmässä ystävyysvaiheessa? kuinka moni on päätynyt seurustelukumppaniksi?

Kyllä mulla on montakin miespuolista ystävää, toimii kun ollaan tunnettu nuoresta asti, lukioajoilta siis nämä ystävät ja sit just ettei tunneta kenenkään näistä kanssa vetoa toisiimme, nää kaverit on sen tyylisiä miehiä joihin mä en ihastuisi ja mä taas sen tyylinen joista nää miehet ei oo siinä mielessä kiinnostuneita.

[QUOTE="vieras";22870317]Mitä miehesi sitten tekee noiden naisten kanssa?[/QUOTE]

Käy niiden luona kahvilla, baarissa, ajeluilla... joskus on tuonut niitä meille kotiin kun itse en ole ollut kotona. Se tosin ehkä johtuu minun mustasukkaisesta luonteesta ( tietää myös etten omien kokemusten vuoksi oikein usko miesten ja naisten väliseen ystävyyteen) ettei ole uskaltanut tuoda silloin kun itse olen kotona.

Mulla ei ole miespuolisia ystäviä ja naispuolisia ystäviä, mulla on vain ystäviä. Ihmiset keskenään voivat olla ystäviä. Jos osa mun ystävistäni olisi mulle ensisijaisesti miehiä ja sitten vasta ystäviä, niin se ei olisi oikeaa ystävyyttä. Eikä olisi sekään jos se toinen osa ystävistä olisi mulle ensisijaisesti naisia! Ei ystäviä määritellä, he ovat vain ystäviä.

[QUOTE="aloittaja";22870344]Käy niiden luona kahvilla, baarissa, ajeluilla... joskus on tuonut niitä meille kotiin kun itse en ole ollut kotona. Se tosin ehkä johtuu minun mustasukkaisesta luonteesta ( tietää myös etten omien kokemusten vuoksi oikein usko miesten ja naisten väliseen ystävyyteen) ettei ole uskaltanut tuoda silloin kun itse olen kotona.[/QUOTE]

No tuota... Hänkö ihan alkaa silloin tällöin "tapailemaan" vaan jotain uutta naista, jonka kanssa käy kahvilla, baarissa ja ajelulla?

Taidat olla ihan syystäkin mustasukkainen!

Voi olla. Minulla on miespuolisia ystäviä joiden kanssa ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan mitään seksuaalista jännitettä, vaikka hyvännäköisiä ollaan ;) Mielestäni myös eksän kanssa voi olla ystäviä niin ettei siinä ole mitään paheksuttavaa, ihan silkkaa ystävyyttä vain. Saatan myös viettää aikaa omien ystävieni kanssa tai yksin, miehen ystävien kanssa, vaikkei mies olisi mukana. Minulla on ollut molempia ystävinä lapsesta asti enkä pidä sitä mitenkään outona.

Vaikka toisaalta, voihan tilanteet ja ihmiset ja niiden tarkoitusperät olla erilaisia jne. mutta luotan itseeni ja mieheeni täysin, joten en ajattele että tässä olisi mitään paheksuttavaa mitenkään päin.

[QUOTE="vieras";22870352]No tuota... Hänkö ihan alkaa silloin tällöin "tapailemaan" vaan jotain uutta naista, jonka kanssa käy kahvilla, baarissa ja ajelulla?

Taidat olla ihan syystäkin mustasukkainen![/QUOTE]

No töiden kautta yleensä tapaa. Ei niitä naisia nyt uusia ole kierrossa jatkuvasti, mutta töiden myötä on ystävystynyt parin viime vuoden aikana muutamaan naiseen joita kutsuu kavereikseen ja jotka kuvioissa on enemmänkin pyörinyt.

Mun mies vaan on sellanen tyypillinen naistennaurattaja ja mammojen unelmavävy, mietin vaan joskus että mahtaako olla kaveruutta MOLEMMIN PUOLIN.....

On miespuolisia ystäviä. Mulle ainakin ero ystävyyden ja jonkun muun välillä on selkeä. Ilmeisesti ei kuitenkaan kaikille niin selkeä, kuten viime viikolla sain kokea. Kaveri on kaveri, eikä mulla muutenkaan olisi tarvetta varattujen kanssa alkaa mihinkään muuhun kuin ystävyyteen.

Itse en kattelis mustasukkaista kumppania, jos keuhkoais jostain olemattomasta tai alkaisi vaatia ystävyyden katkomista ihmisiin näiden sukupuolen takia.

Mulle suhde on yhtä kuin se luottamus välillämme: jos sitä ei ole, ei ole suhdettakaan. Minun ei tarvitse todistaa olevani pulmunen, koska toisen tulee luottaa siihen, etten satuttaisi häntä. Epäilys on kuolinisku suhteelle kanssani.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Riippuu ihan ihmisestä. Kuten näistäkin vastauksista näkee, jotkut suhtautuu valmiiksi niin että kuitenkin kaikki johtaa vähintään flirttiin ellei enempäänkin ja toiset taas kokee ihmiset ihmisinä eikä sukupuolena ja joidenkin kanssa kemiat kohtaa ystävyystasolla, toisten kanssa sitten ihastumistasolla, mutta eihän senkään tarvitse tarkoittaa pettämistä tms, kyllä ihastua ja flirtatakin voi ihan viattomasti ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.

En tiedä mitä tyyppiä aloittajan mies edustaa, mutta kyllä meillä molemmilla esim. on mies- ja naispuolisia ystäviä, sekä yhteisiä että vain toisen ystäviä, lapsuuden-, nuoruuden- ja aikuisuudenaikaisia kavereita, opiskelu- ja työelämästä mukaan tarttuneita :) Ei ole tähän saakka ongelmaa ollut, vahva suhde johon ei mahdu muita rakastettuja.

[QUOTE="vieras";22870320]Onko teillä ollu nämä ystävät jo ennen kuin aloitte miehesi kanssa seurustelemaan?[/QUOTE]

osa on osa ei.jatkuvastihan sitä uusin ihmisiin tutustuu varsinkin työnpuolesta.ja sitä sitten viettäävapaa aikaalkin aikaa työkavereiden kanssa.tosin kaikille osapuolille on täysin selvää alusta asti ettei mitään ole kuin ystävyyttä eikä meillä siihen kyllä kuulu flirtti.vaan ihan terve läpän heitto.(viitaten siis jonkun aikaisemman tekstiin)

[QUOTE="mies";22870407]Jos on todella ruma nainen, niin kyllä voi.[/QUOTE]

Niin mutta se tod.näk. ei ole yksipuolista ystävyyttä, vaan nainen haluaisi miehestä jotain enemmänkin. Sitä haenkin takaa että voiko olla aitoa ystävyyttä puolin ja toisin.

Olin kerran mustis yhdestä miehen naispuolisesta kaverista. Mies sitten kutsui tämän naisen meidän tupareihin "näytille". Tuparien jälkeen mies kysyi minulta että NO OLETKO VIELÄ MUKA MUSTIS, viitaten naisen ulkonäköön. Noh, ehkä mies ei ole kiinnostunut naisesta muuten kuin kaverina, mutta naisesta en menis takuuseen...

Riippuu ihan ihmisestä. Kuten näistäkin vastauksista näkee, jotkut suhtautuu valmiiksi niin että kuitenkin kaikki johtaa vähintään flirttiin ellei enempäänkin ja toiset taas kokee ihmiset ihmisinä eikä sukupuolena ja joidenkin kanssa kemiat kohtaa ystävyystasolla, toisten kanssa sitten ihastumistasolla, mutta eihän senkään tarvitse tarkoittaa pettämistä tms, kyllä ihastua ja flirtatakin voi ihan viattomasti ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.

En tiedä mitä tyyppiä aloittajan mies edustaa, mutta kyllä meillä molemmilla esim. on mies- ja naispuolisia ystäviä, sekä yhteisiä että vain toisen ystäviä, lapsuuden-, nuoruuden- ja aikuisuudenaikaisia kavereita, opiskelu- ja työelämästä mukaan tarttuneita :) Ei ole tähän saakka ongelmaa ollut, vahva suhde johon ei mahdu muita rakastettuja.

Nii just, mun miellestä tässä tilanteessa sun kannattaa miettiä ensin luotatko mieheesi, sillä vieraiden naisten tarkoitusperistä et voi tietää. Jos miestäsi ei kiinnosta, on ihan sama vaikka naiset haluaisi jotain muuta kuin ystävyyttä. Jos taas ystävyyttä, saata itsekin saada samalla hyvän ystävän.

Yhteistyössä