Helsinkiläinen koiranomistaja - miksi et kerää ulosteita ja koirasi kakkaa keskellä kävelytietä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan rikki jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan rikki jo

Vieras
Etkö oikeasti ymmärrä, että se on väärin?

Tänään taaperoni kaatui aamulla päiväkotireissulla ulkona ja suoraan koiranpaskaan. Ulkona plussakeli, paska tuoretta ja märkää joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kun palata kotiin. Eipä huvittanut lähteä edes töihin. Taidan ottaa loparit ja jäädä lapsen kanssa kotiin. Niin paljon suututtaa! Ainakin katselen uusia asuntoja väljemmiltä vesiltä nyt.

Meidän perhe on taas koko talven kärsinyt tästä ongelmasta ja ollaan jo pidemmän aikaa mietitty että missä Helsingissä tai lähiseuduilla olisi vähemmän näitä ihmisiä jotka pilaavat ulkona paikat? Osaisiko joku neuvoa?

Puhut täyttä asiaa,kyllä v*tuttaa nuo läjät joka paikassa!!!! Meillä taapero istuu pulkassa ja uittaa käsiä lumihangessa samalla ja aina saa vältellä paskoja.Törkeää.

Ihan sama tilanne espoossa. Vasta taaperon kanssa ymmärtää miksi ne pitää kerätä. Muutamalle tyypille olenkin asiasta sanonut, kun on ketuttanut katella sitä meininkiä..

Me ainakin ihan reippaasti tarjotaan kakkapussia jos ollaan itse koirien kanssa lenkillä ja joku ei korjaa kakkoja. Olisi ehkä hyvä jos kaikki ryhdyttäis samaan. Protesti kakkoja vastaan.
Luulisi, että koirien omistajilla on kamalaa kun koiran tassut voivat olla yltä päältä kakassa kun juoksevat tuolla pitkin pitäjää :( itse en tykkää yhtään siitä ja toisekseen kaikenlaiset pöpöt tarttuu kun koirat lykkää kuononsa toisen kakkaan. Aina kun ei huomaa sitä.

[QUOTE="joo";22866518]Turussa taas muutamat laittaa lunta kakan päälle.[/QUOTE]

No se vasta fiksua onkin. Huoh. Samaa olen nähnyt täällä. Vähän kun pommeja virittäisi. Laitetaan vähän lehtiä ansan päälle, että saletisti natsaa!

Luulisi että koiranomistajat itsekään tykkäisi parin tunnin päästä lähteä sille samalle paskapolulle jonne viimeksi jättivät paskat. Vai olettaako että muut ne korjaa??

Meillä on ihana pappa, se eläkeläisenä samalla kun tekee lumihommia päivittäin kerrostaloalueella, korjaa aina paskojakin.

[QUOTE="vieras";22866538]Vasta taaperon kanssa ymmärtää miksi ne pitää kerätä.[/QUOTE]

Mulla ei ole yhtäkään lasta vielä, mutta koira on ja senkin kanssa asian kyllä tajuaa. Ei ole kiva kun pitkäkarvainen koira sotkee itsensä toisten koirien jätöksiin kävellessään niiden päältä jne. Mua niin raivostuttaa kävellä lenkillä kun koko ajan saa kattoa ettei koira astu niihin paskoihin, ei pitäs olla kovin vaikea kerätä niitä paskoja, ei ole ainakaan mulle ollut!!!

En voi mitenkään ymmärtää koiraihmisiä jotka nämä paskat jättävät lojumaan, sitä paitsi kaikki loiset ym. myös leviää helpommin koirien keskuudessa kun paskat jätetään sinne tienposkeen. Pitäisi koiranomistajan tajuta, mutta ei, niin ei.

Miten ton koiranpaskahaalarin uskaltaa pestä? Käsin olen sitä nyt jonkin verran pessyt, mutta se todella haisee? Uskaltaako sen laittaa koneeseen? Mihin asteeseen? Ohjeessa on vaan 40 astetta, sillä tuskin pöpöt kuolee ja haju lähtee?? Pesen tietysti monta kertaa sen, vaikka varmasti siitä kärsii.

Luulisi että koiranomistajat itsekään tykkäisi parin tunnin päästä lähteä sille samalle paskapolulle jonne viimeksi jättivät paskat. Vai olettaako että muut ne korjaa??

Meillä on ihana pappa, se eläkeläisenä samalla kun tekee lumihommia päivittäin kerrostaloalueella, korjaa aina paskojakin.

Mä teen niin, että samalla kun kerään oman koiran paskoja, niin otan vierestä samaan pussiin muutkin mitkä mahtuu, jos niitä näkyy siinä.

Meillä on kaksi koiraa ja asutaan Helsingissä. Mä olen kerännyt joka ikisen kakan mukaani mitä meidän koirat on ikinä tuottaneet. Ei se oikeasti ole vaikeaa kun täällä on roskiksia kuitenkin 100m välein. Mä en kyllä osaa teitä sen enempää auttaa, en tiedä miks jotkut (suurin osa) ei voi siivota kakkoja, mä ainakin henk. koht. inhoan koirankakkaa teittenvarsilla, ja varsinkin keväisin. Suurin osa koiranulkoiluttajistahan puolustautuu sillä, ettei koirat kakkaa muualle kun ojan pohjalle ja metsään, mutta kummasti jonkun koira ehtii sinne tienvarteenkin kakkia. Mua itseäni ainakin jo hävettäisi niin paljon jos jättäisin keräämättä että senkin takia on pakko. :D

Olen ihan raivona paskatilanteista, tekisi mieli heittää tyypin selkään kun jättää keräämättä, tyyliin Hei sulta jäi jotain! Jos mainitsee keräämisestä saa haistattelua takaisin...Olen tuolla ulkona ollessa yrittänyt analysoida tyyppejä jotka ei kerää. Teinari ja koira-yhdistelmä, ei paljon kiinnosta, mutsi pakottaa viemään koiran iltapäivällä. Vanhus ja vanha koira, ei selkä taivu, luonnontuote, ei niitä ennenkään kerätty. Mies nappiverkkareissa ja iso koira (dobermanni tms.), minun koira paskoo minne haluaa!! Ja sitten mammat tupakka huulessa, lapset ja koira mukana, on tässä vähän kuule muutakin tekemistä kun on lapsia ja koira! ;) Muita havaintoja??

Juu ja jos ei nyt sitten kerää niin ei sen koiran ole pakko antaa paskantaa toisten rappujen eteen ja kerran oli jopa rapuilla paskat! Lapset onneksi jo tajuaa varoa, pienempinä oli jatkuvasti kengät ja haalarit kakassa. Ja Laitetaan tähän vielä paikka, eli Pikku-Huopalahti, tilanne tietysti sama koko Helsinki (ja Suomi.) Itseäni hävettää jos muffella ripuli ja niitä ei saa kaavittua vaikka kuinka yrittää, no onneksi ei näin ole usein. Ai että saan taas verenpaineen ylös kun tätä ajattelen! Ja sitten roskaajat oma lukunsa, koululaiset on kunnostautunut tässä asiassa. Karkkipaperit ja mehutölkit vaan tippuu käsistä vaikka roskikselle 5m. Ja tupakoitsijat sitten tietty kans oma juttu... Kyllä, vietän paljon aikaa ulkona ihmisiä tarkkaillen. Ja kyllä on minulla muutakin elämää. :)

Mä kerään aina koiran jätökset, paitsi kun tekee jonnekin ojaan ja puskien alle, ryteikköihin tms. Ne ei ole kenenkään leikkipaikkoja, roskiakin sieltä löytyy. ikinä en koiraani kakata tienvarteen tai mihinkään "näkösälle", koira on helppo opettaa menemään pusikkoon. Sieltä en lähde muovipussiin niitä metsästämään.

Miten ton koiranpaskahaalarin uskaltaa pestä? Käsin olen sitä nyt jonkin verran pessyt, mutta se todella haisee? Uskaltaako sen laittaa koneeseen? Mihin asteeseen? Ohjeessa on vaan 40 astetta, sillä tuskin pöpöt kuolee ja haju lähtee?? Pesen tietysti monta kertaa sen, vaikka varmasti siitä kärsii.

Laita pesukoneeseen ja pese ainakin 3 kertaa? Ja paljolla pesuaineella, vaikka ohje muuta sanoo. Ja yksinään!

Haha, mua huvittaa ne, jotka kyylää jo kaukaa, että varmasti korjaan ne kakat. Ja _jokainen kerta_ korjaan. Muutamilla on iho niin kireällä, että ovat huutaneet kakan keräämisestä ennen kuin koira on edes saanut hommia pakerrettua. Ja mulla pussi jo valmiiksi kädessä. Samaten ovat huvittavia nämä, jotka tulevat raivoamaan siitä, etten ole korjannut kakkoja, vaikka koira ei mitään olisi vääntänytkään. "Mennäänpä ihan yhdessä katsomaan sinne tien viereen..".

Ei ole iso juttu tuo kakankerääminen. Todellakaan. Mutta se, joka väittää roskiksia olevan Helsingissä 100 metrin välein, on väärässä. Ei ainakaan täällä ole, missä itse asun.

Ps. Näin koiranomistajana häiritsee mammat, jotka päästävät muksunsa "silittämään" koiraa kysymättä. Ja häiritsee mua myös ne, jotka eivät koiriensa kakkoja kerää. Oon muutaman kerran mennyt kakkapussinkin tarjoomaan.

Haha, mua huvittaa ne, jotka kyylää jo kaukaa, että varmasti korjaan ne kakat. Ja _jokainen kerta_ korjaan. Muutamilla on iho niin kireällä, että ovat huutaneet kakan keräämisestä ennen kuin koira on edes saanut hommia pakerrettua. Ja mulla pussi jo valmiiksi kädessä. Samaten ovat huvittavia nämä, jotka tulevat raivoamaan siitä, etten ole korjannut kakkoja, vaikka koira ei mitään olisi vääntänytkään. "Mennäänpä ihan yhdessä katsomaan sinne tien viereen..".

Ei ole iso juttu tuo kakankerääminen. Todellakaan. Mutta se, joka väittää roskiksia olevan Helsingissä 100 metrin välein, on väärässä. Ei ainakaan täällä ole, missä itse asun.

Ps. Näin koiranomistajana häiritsee mammat, jotka päästävät muksunsa "silittämään" koiraa kysymättä. Ja häiritsee mua myös ne, jotka eivät koiriensa kakkoja kerää. Oon muutaman kerran mennyt kakkapussinkin tarjoomaan.

Peesi :D Mulla lapsi ja koira..

[QUOTE="Hera";22866804]Juu ja jos ei nyt sitten kerää niin ei sen koiran ole pakko antaa paskantaa toisten rappujen eteen ja kerran oli jopa rapuilla paskat! Lapset onneksi jo tajuaa varoa, pienempinä oli jatkuvasti kengät ja haalarit kakassa. Ja Laitetaan tähän vielä paikka, eli Pikku-Huopalahti, tilanne tietysti sama koko Helsinki (ja Suomi.) Itseäni hävettää jos muffella ripuli ja niitä ei saa kaavittua vaikka kuinka yrittää, no onneksi ei näin ole usein. Ai että saan taas verenpaineen ylös kun tätä ajattelen! Ja sitten roskaajat oma lukunsa, koululaiset on kunnostautunut tässä asiassa. Karkkipaperit ja mehutölkit vaan tippuu käsistä vaikka roskikselle 5m. Ja tupakoitsijat sitten tietty kans oma juttu... Kyllä, vietän paljon aikaa ulkona ihmisiä tarkkaillen. Ja kyllä on minulla muutakin elämää. :)[/QUOTE]

Me asutaan kanssa Pikku-Huopalahdessa ja kyl kerään meidän pikkukoiran kakat. Tosin myös hävettää jos on ripuli, niin en ala niitä melkein vesijätöksiä korjaamaan.. Ja mulla on myös lapsi, joka kohta kävelee, mikä ois vittumaisempaa ku sotkee haalari (jopa oman)koiranpaskaan..
Ja roskia löytyy..

Ai oikein huvittaa?

Ei tääl roskia ole juuri missään mutta paskaa on ja se on pahinta!

Taitaa olla niin että suomalaisella koiran omistajalla on yhtä paljon älliä päässään kun koirallaan. Tässä viime päivät oon raivona vetänyt lapsia pulkassa polkua pitkin jonka leveys on about pulkan verran. Kiva kun muksut vetää käsiä pulkan vierellä hangessa joka on keltasenaan kusesta ja pökälettä muutaman metrin välein |O

Yhteistyössä