U
"uusavuton"
Vieras
jos heitän sen parvekkeelle viikoksi pakkaseen rullalle. Koira oksensi siihen ja se haisuu, pesulaan en pääse sitä viemään aikaisemmin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minkähän lafkan matto..
mä pesin painepesulla (meillä hierova suihku, ja se täysille siis) vaikka mattoa ei saa pestä. Juurikin koiran oksennukset.. Hyvin se silti pärjäsi, mihinkään pesulaan en vienyt.. Kesti kuivua sisällä kahden tuolin päällä noin 1,5 vrk ja sen jälkeen laitoin sen pakkaseen parvekkeelle, jotta siitä pöpöt kuolee..
No siis kastele se kulma nyt ihan rohkeesti vaan vedellä läpi. Mä huuhtelin siis sieltä pohjan puolelta.. semmosta juuttia se varmaan teilläkin siellä on.. siitä läpi vaan niin lähti kaikki.. voit myös jättää vähäks aikaa likoomaan sen kulman, jos sulla on joku iso vati vaikka.. ja siis jos siinä kerran vesipesu on mahdollista. Meinaan se on julman hintasta tommosta pesettää.
Mun kaveri on pesulassa töissä ja se sanoi mulle joskus että oikeestaan ainoat matot mitä kannattaa pesettää on villamatot ja itämaiset aidot matot. Muuten tulee halvemmaksi ostaa uusi.. tai ainakin melkein.
Siis ensin huuhtelin ne isommat, sitten rohkeesti vaan käsin sinne sitä pesuainetta hieromaan ja sitten huuhtelut taas runsaalla vedellä.
Ja ei 50 riitä kyllä karvalankamaton pesuun pesulassa.. ellei sitten teillä ole tosi edullista..
onko sulla ammetta? tai sitten vaikkasuihkukaappia? sielä voisi pistää muovipussin ritilän päälle ja sen maton likoomaan sinne lattialle hetkeksi.. voisit pistää tietty maton rullalle ja vaikka pesusankoonkin pesuaineen kanssa, kuhan ensin ne roippeet on siitä huuhdeltu hyvin.. pesuainetta sitten riittävästi, mutta ei tietenkään ihan järjettömästi.. haju ei vaan muuten lähde minnekkään.
Se kuivattaminen on se vaikein juttu, ei se peseminen, mutta oisko teillä vaikka pesutupa tai sitten mahdollisuus jossain kaakelin tai kivilattian päällä toi tuolilla roikottaminen?
Sol:in hinnastossa on tämmönen hinta
Karvalankamatto alk.
14,60/m2
Eli jos sulla on vaikka semmonen 160cm X 230cm niin hintaa tulee jo 53 euroa ja rapiat päälle. Mutta sanoit sen olevan iso, joten jossei toi mitta riitä niin tulee kyllä kallista.