meneekös tuo karvalankamatto piloille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mii";22855167]Koita pestä sitä oksua pois ja sit ulos. Ei se oksu siitä itsestään lähde. Meillä kun koira oksensi niin toimin näin ja ei haise enää.[/QUOTE]

no tottakai sen pesin jo, ja kahteen kertaan. mutta se haisee silti, oli kerennyt imeytyä siihen kun koira oksensi siihen kun ei oltu kotona. :/

se pitää joka tapauksessa putsata oksennuksesta sen läntin kohdilta niin hyvin kuin voi. pakkasessa säilyy kyllä sitten. niin mekin tehtiin. tosin ei ollut viikkoa. ja kyseessä lapsen tuotokset.

Minkähän lafkan matto..
mä pesin painepesulla (meillä hierova suihku, ja se täysille siis) vaikka mattoa ei saa pestä. Juurikin koiran oksennukset.. Hyvin se silti pärjäsi, mihinkään pesulaan en vienyt.. Kesti kuivua sisällä kahden tuolin päällä noin 1,5 vrk ja sen jälkeen laitoin sen pakkaseen parvekkeelle, jotta siitä pöpöt kuolee..

Minkähän lafkan matto..
mä pesin painepesulla (meillä hierova suihku, ja se täysille siis) vaikka mattoa ei saa pestä. Juurikin koiran oksennukset.. Hyvin se silti pärjäsi, mihinkään pesulaan en vienyt.. Kesti kuivua sisällä kahden tuolin päällä noin 1,5 vrk ja sen jälkeen laitoin sen pakkaseen parvekkeelle, jotta siitä pöpöt kuolee..

Anttilan karvalankamatto, en nyt valmistajaa muista. Saahan tuon pestä mutta en viitsi alkaa sähläämään meidän pienessä suihkutilassa toista reunaa missä oksut on. Otin siittä vaan suurimmat paperilla ja sitten suihkutin siihen tuollaista sohvan pesu vaahtoa,annoin vaikuttaa ja hinkkasin. Sitten pesin vielä tolulla sen kunnolla mutta ei se vaan haju lähtenyt ja läntit jäi alapuolelle.

No siis kastele se kulma nyt ihan rohkeesti vaan vedellä läpi. Mä huuhtelin siis sieltä pohjan puolelta.. semmosta juuttia se varmaan teilläkin siellä on.. siitä läpi vaan niin lähti kaikki.. voit myös jättää vähäks aikaa likoomaan sen kulman, jos sulla on joku iso vati vaikka.. ja siis jos siinä kerran vesipesu on mahdollista. Meinaan se on julman hintasta tommosta pesettää.

Mun kaveri on pesulassa töissä ja se sanoi mulle joskus että oikeestaan ainoat matot mitä kannattaa pesettää on villamatot ja itämaiset aidot matot. Muuten tulee halvemmaksi ostaa uusi.. tai ainakin melkein.

No siis kastele se kulma nyt ihan rohkeesti vaan vedellä läpi. Mä huuhtelin siis sieltä pohjan puolelta.. semmosta juuttia se varmaan teilläkin siellä on.. siitä läpi vaan niin lähti kaikki.. voit myös jättää vähäks aikaa likoomaan sen kulman, jos sulla on joku iso vati vaikka.. ja siis jos siinä kerran vesipesu on mahdollista. Meinaan se on julman hintasta tommosta pesettää.

Mun kaveri on pesulassa töissä ja se sanoi mulle joskus että oikeestaan ainoat matot mitä kannattaa pesettää on villamatot ja itämaiset aidot matot. Muuten tulee halvemmaksi ostaa uusi.. tai ainakin melkein.

Ihan vaan huuhtelit vedellä? mahtaako auttaa kun tuo on kertaalleen kuivunut jo.... Sitä oksennusta on kokonaan toisella pitkällä sivulla, koira oli oksentanut kolmeen eri kohtaan, eli ei tavallaan vaan kulmassa vaan sitten mun pitää kastella se koko toinen sivu. Ja se matto on ISO niin en turhaan viittis alkaa lotraamaan.. :/

Tiedän että se on kallista, mutta matto on ihan uusi joten ajattelin sen sitten vaan pesettää. Pesu on n. 50€ ja matto maksoi 100€.

Siis ensin huuhtelin ne isommat, sitten rohkeesti vaan käsin sinne sitä pesuainetta hieromaan ja sitten huuhtelut taas runsaalla vedellä.
Ja ei 50 riitä kyllä karvalankamaton pesuun pesulassa.. ellei sitten teillä ole tosi edullista..
onko sulla ammetta? tai sitten vaikkasuihkukaappia? sielä voisi pistää muovipussin ritilän päälle ja sen maton likoomaan sinne lattialle hetkeksi.. voisit pistää tietty maton rullalle ja vaikka pesusankoonkin pesuaineen kanssa, kuhan ensin ne roippeet on siitä huuhdeltu hyvin.. pesuainetta sitten riittävästi, mutta ei tietenkään ihan järjettömästi.. haju ei vaan muuten lähde minnekkään.

Se kuivattaminen on se vaikein juttu, ei se peseminen, mutta oisko teillä vaikka pesutupa tai sitten mahdollisuus jossain kaakelin tai kivilattian päällä toi tuolilla roikottaminen?

Siis ensin huuhtelin ne isommat, sitten rohkeesti vaan käsin sinne sitä pesuainetta hieromaan ja sitten huuhtelut taas runsaalla vedellä.
Ja ei 50 riitä kyllä karvalankamaton pesuun pesulassa.. ellei sitten teillä ole tosi edullista..
onko sulla ammetta? tai sitten vaikkasuihkukaappia? sielä voisi pistää muovipussin ritilän päälle ja sen maton likoomaan sinne lattialle hetkeksi.. voisit pistää tietty maton rullalle ja vaikka pesusankoonkin pesuaineen kanssa, kuhan ensin ne roippeet on siitä huuhdeltu hyvin.. pesuainetta sitten riittävästi, mutta ei tietenkään ihan järjettömästi.. haju ei vaan muuten lähde minnekkään.

Se kuivattaminen on se vaikein juttu, ei se peseminen, mutta oisko teillä vaikka pesutupa tai sitten mahdollisuus jossain kaakelin tai kivilattian päällä toi tuolilla roikottaminen?

Niin isommat on jo pesty ja sen jälkeen matto on kuivunut. Että ehkäpä tuo tehoaa ihan tuoreeseen tahraan..

Mulla on etukuponki jolla saa karvalankamaton pesetettyä tuolla hintaan.

Ei ole pesuammetta eikä sankoa mihin mahtuis tuo, ei pesutupaa, ei kivilattiaa... kuivattaminen siis tosi hankalaa.

Yhteistyössä