Salaa tapailu?

Minun on pakko kysyä jostain, isä ei ole tavannut lastaan aikoihin ja meillä ei ole tapaamissopimusta saako hän tavata lasta minulta salaa esim lapsen isän vahemmilla? onko se laillisesti oikein? Isä ei ole ottanut yhteyttä lastenvalvojaan tapaamissopimus asioissa ja lastenvalvoja sanoi minulle että se on isän asia eikä minun kannata siitä murehtia. Nyt olen viemässä lastani ensimmäistä kertaa hänen vanhemmilleen kokopäiväksi hoitoon ja he ovat muutenkin jänniä ihmisiä sen suhteen että he eivät ajattele lapsenlapsen parasta vaan sanovat minulle että minun kuuluisialkaa ruikuttamaan exäni perään ja vaatimaa hänen tulemaan tapaamaan lastaan. Olen vuoden roikkunut exässä kiinne tasan sen takia kun hänen vanhemmat ylipuhuivat ja antoi minun uskoa parasta. olen lopettanut sen ja nyt mies saa itse hoitaa asiansa jos haluaa lasta nähä. huominen vain pelottaa että onko isovanhemmat luottamuksen arvoisia vai ovatko pyytäneet isän sinne myös. eihän siinä mitään pahaa ole mutta minua kohtaa väärin kun eivät sano minulle. Kuulin huhua että näin tulee tapahtumaan... Jos isä on siellä se tietysti sekoittaa lapseni pään kun ei ole nähnyt isäänsä aikoihin ja epäilen ettei isä aijo jatkaa tapailuja mitenkään muuten kun salaa minulta. En ikinä ole kieltänyt tapaamisia. toivottavasti joku osaisi sanoa että onko se ihan laillista ja mitä mun kannattais tehä. Kun en haluisi isovanhemmille pettymystä tuottaa.:(
 
Blue
En ymmärrä miksi haluat että isä tekisi sopimuksen jos et kuitenkaan halua että hän näkisi lapsenne vanhemmillaan. Paperinpala ei siihen lasten tapaamiseen vaikuta, se sopimus on sinun ja exäsi välinen sitten jos se tehdään.
 
Aika outo kuvio. En antaisi missään tapauksessa isän tavata lastaan salaa jos on kerran harkittu valvottujakin tapaamisia. Kyllä miehen tulee huolehtia siitä omasta osuudestaan, eli olla yhteydessä lastenvalvojaan jos haluaa lasta tavata.
 
En ehkä ilmaissut itseäni tarpeeksi hyvin. tarkoitan sitä että olisi oikein jos isä olisi minulle ilmoittanut että on halukas myös tapaamaan lasta ja kun on menossa vanhemmilleen niin menee sinne. silloin se on ok. mutta se että kukaan ei ilmoita mulle mitään se on musta väärin.
 
Jos hän ei ole yhteydessä lastenvalvojaan edes lastenvalvojan pyynnöstä Miksi minun tarttisi hyväksyä tapaamisia salassa ja epävirallisesti. En ymmärrä että jotkut ihmiset menee niin henkilökohtasuuksiin et taas tehään äitistä se joka pistää hanttiin.. kyse on siitä että jokainen pitää kantaa vastuu omista tekemisistä ja jos haluaa tavata lasta menee sitten tekemään oman ehodotuksen sopimuksesta lastenvalvojalle...
 
Jos hän ei ole yhteydessä lastenvalvojaan edes lastenvalvojan pyynnöstä Miksi minun tarttisi hyväksyä tapaamisia salassa ja epävirallisesti. En ymmärrä että jotkut ihmiset menee niin henkilökohtasuuksiin et taas tehään äitistä se joka pistää hanttiin.. kyse on siitä että jokainen pitää kantaa vastuu omista tekemisistä ja jos haluaa tavata lasta menee sitten tekemään oman ehodotuksen sopimuksesta lastenvalvojalle...
No ei sun tarviikaan hyväksyä. Jos mies haluaa tavata lastaan, niin kyllä hänen pitäisi pystyä huolehtimaan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin yhteydenpidosta lastenvalvojaan. Niinhän sinäkin olet tehnyt.

Etenkään tapaamisia salassa sinulta ei tarvitse missään tapauksessa hyväksyä. Kyllä mä ainakin omien lapsieni kanssa lähden siitä, että mun on oltava tietoinen siitä, ketä ihmisiä he tapaavat. Se ei missään tapauksessa ole lapsellekaan hyväksi, varsinkaan jos häntäkin vielä kehotetaan salaamaan asioita vanhemmalta.
 
Viimeksi muokattu:
ja kyllä meidän välillämme on kitkaa, Olen päässyt narsistisen ihmisen otteesta eroon sen takia hoidan mieluusti kaiken lastamme kohdistuvat asiat lastenvalvojan kautta. ja muuten en ole missään tekemisissä. ihan oman terveyteni ja mielenterveyteni takia.
 
Blue
Jos hän ei ole yhteydessä lastenvalvojaan edes lastenvalvojan pyynnöstä Miksi minun tarttisi hyväksyä tapaamisia salassa ja epävirallisesti. En ymmärrä että jotkut ihmiset menee niin henkilökohtasuuksiin et taas tehään äitistä se joka pistää hanttiin.. kyse on siitä että jokainen pitää kantaa vastuu omista tekemisistä ja jos haluaa tavata lasta menee sitten tekemään oman ehodotuksen sopimuksesta lastenvalvojalle...
Okei, en puutu enempää, mutta ihmettelen että miksi isällä on vain velvollisuuksia ja hänen pitää sinulla hyväksyttää tekemisensä kun kyseessä on kuitenkin lapsen isä jolla pitäisi olla samat oikeudet kuin äidilläkin. Vaikkakin velvollisuuksiaan ei ole hoitanut ihan nappiin kuitenkaan, siinä olen kanssasi samaa mieltä.

Mä en tiedä näistä kamalasti, en ole ikinä joutunut tekemisiin tämmöisten juttujen kanssa. Ajattelen ihan maalaisjärjellä ja siten miten itse kuvittelisin suhtautuvani asiaan jos mieheni kanssa erottaisiin. Mutta pyydän anteeksi jos koit että menin henkilökohtaisuuksiin. :)
 
Blue
No ei sun tarviikaan hyväksyä. Jos mies haluaa tavata lastaan, niin kyllä hänen pitäisi pystyä huolehtimaan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin yhteydenpidosta lastenvalvojaan. Niinhän sinäkin olet tehnyt.

Etenkään tapaamisia salassa sinulta ei tarvitse missään tapauksessa hyväksyä. Kyllä mä ainakin omien lapsieni kanssa lähden siitä, että mun on oltava tietoinen siitä, ketä ihmisiä he tapaavat. Se ei missään tapauksessa ole lapsellekaan hyväksi, varsinkaan jos häntäkin vielä kehotetaan salaamaan asioita vanhemmalta.
Samaa mieltä tässä.
 
No ei sun tarviikaan hyväksyä. Jos mies haluaa tavata lastaan, niin kyllä hänen pitäisi pystyä huolehtimaan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin yhteydenpidosta lastenvalvojaan. Niinhän sinäkin olet tehnyt.

Etenkään tapaamisia salassa sinulta ei tarvitse missään tapauksessa hyväksyä. Kyllä mä ainakin omien lapsieni kanssa lähden siitä, että mun on oltava tietoinen siitä, ketä ihmisiä he tapaavat. Se ei missään tapauksessa ole lapsellekaan hyväksi, varsinkaan jos häntäkin vielä kehotetaan salaamaan asioita vanhemmalta.
Kiitos, ihanaa että en ole ainoa täällä joka ei siedä likaista peliä :) Lapseni ei vielä osaa kertoa asioista kunnolla joten siltäkään en tule kuulemaan..
 
Kiitos, ihanaa että en ole ainoa täällä joka ei siedä likaista peliä :) Lapseni ei vielä osaa kertoa asioista kunnolla joten siltäkään en tule kuulemaan..
No mun lapsien isällä on varsin sellainen... erikoinen suhtautuminen asioihin myös. Totesin jo kauan sitten, että viranomaistie on se paras tie. Mielellään yrittäisi luikerrella tapaamisiin milloin ja miten huvittamaan sattuu ja pyrkiä niiden kautta vaikuttamaan minun ja lasten arkeen. Ja mielellään niin, ettei hänen vain täytyisi sopia mitään kenenkään kanssa tai pitää kiinni sopimuksista. Kauan on mennyt niin, ettei isä ole lapsiaan tavannut. Nyt asia etenee sitten viranomaisteitä hänen omasta aloitteestaan. Valvottuja tapaamisia siis tiedossa. Hyvä näin. Itse olen sitä mieltä, että kannattaa pitää kiinni siitä, että tapaamiset tapahtuvat vain lastenvalvojan kautta ja kaikki yhteydenpito myös. Voithan kysyä suoraan lapsesi isovanhemmilta, että onko isä tulossa sinne. Luulisi, etteivät kehtaa päin naamaa valehdella.
 
Okei, en puutu enempää, mutta ihmettelen että miksi isällä on vain velvollisuuksia ja hänen pitää sinulla hyväksyttää tekemisensä kun kyseessä on kuitenkin lapsen isä jolla pitäisi olla samat oikeudet kuin äidilläkin. Vaikkakin velvollisuuksiaan ei ole hoitanut ihan nappiin kuitenkaan, siinä olen kanssasi samaa mieltä.

Mä en tiedä näistä kamalasti, en ole ikinä joutunut tekemisiin tämmöisten juttujen kanssa. Ajattelen ihan maalaisjärjellä ja siten miten itse kuvittelisin suhtautuvani asiaan jos mieheni kanssa erottaisiin. Mutta pyydän anteeksi jos koit että menin henkilökohtaisuuksiin. :)
Minusta isän ei pidä nähdä lastaan salassa varsinkaan jos ei saa hoidettua omaa puoltaan vastuuta ja menevän sinne lastenvalvojan puheille. olen niin kauan miehen eteen pedannut asioita jotka on vaan särkenyt että enään en jaksa sitä mielistellä. Tottakai hänellä on oikeus lapseen mutta puhutaan sitten siitä miten tapaa kun saa itsensä sinne asiaa hoitamaan.
 
Blue
No ei sun tarviikaan hyväksyä. Jos mies haluaa tavata lastaan, niin kyllä hänen pitäisi pystyä huolehtimaan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin yhteydenpidosta lastenvalvojaan. Niinhän sinäkin olet tehnyt.

Etenkään tapaamisia salassa sinulta ei tarvitse missään tapauksessa hyväksyä. Kyllä mä ainakin omien lapsieni kanssa lähden siitä, että mun on oltava tietoinen siitä, ketä ihmisiä he tapaavat. Se ei missään tapauksessa ole lapsellekaan hyväksi, varsinkaan jos häntäkin vielä kehotetaan salaamaan asioita vanhemmalta.
Sen verran kysäisen, ihan riitaa haastamatta, että kun sinäkin sanot että sinulla on oikeus tietää ketä lapsesi tapaavat niin raportoitko sinä lasten isää siitä keitä kaikkia lapsenne ovat sinun kanssasi nähneet?
 
Sen verran kysäisen, ihan riitaa haastamatta, että kun sinäkin sanot että sinulla on oikeus tietää ketä lapsesi tapaavat niin raportoitko sinä lasten isää siitä keitä kaikkia lapsenne ovat sinun kanssasi nähneet?
No en toki, mutta hän itse teki aikaa sitten sen valinnan, ettei halua lasten elämässä olla. Minulla on yksinhuoltajuus ja siten mielestäni oikeus myös yksin päättää siitä, ketä lapset tapaavat ja ketä eivät.
 

Yhteistyössä