Vinkkejä ja neuvoja kehiin (koira asiaa)

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli, "ongelmana". Pentu 6kk, muuten sisäsiisti mutta yöllä pääsee tarpeet sisälle.

Onko ainoana vaihtoehtona vain se, että herään päästämään yölläkin ulos.

Meillä reilu vuosikas uros tekee yöllä välillä edelleen sisälle!! Ollaan välillä herätty päästää uloskin, mutta ei auta. Siskoni koiralla auttoi kun leikattiin. Teillä on vielä aikaa...

Koiruli
Meillä auttoi tuohon vaivaan se että siirrettiin iltaruoka aikaisemmaksi (ennen klo 19-20,nyt 17-18) ja juuri ennen nukkumaan menoa vielä kerran ulos (klo 22-23).Pentu nyt 8 kk.Tsemppiä!

"vieras"
tuota...joko päästät yöllä ulos tai laitat sanomalehtiä kasan sisälle että voi tehdä tarpeet siihen. mikä tuossa on se ongelma?? eli tuo kuulostaa vielä ihan normaalille ja on varmaan ollut tiedossa jo koiranhankintaa miettiessä....

"aloittaja"
Meillä reilu vuosikas uros tekee yöllä välillä edelleen sisälle!! Ollaan välillä herätty päästää uloskin, mutta ei auta. Siskoni koiralla auttoi kun leikattiin. Teillä on vielä aikaa...
Samaa mäkin aattelin, et on kuitenkin vielä pieni. Häiritsee vaan, kun kaikki koira tutut puhuu, et heil on opittu melki samantien ja samaan vetoon yölläkin. Vaikka ei kai pidä verrata koiria, eikä lapsia toisiinsa :)

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";22844662]tuota...joko päästät yöllä ulos tai laitat sanomalehtiä kasan sisälle että voi tehdä tarpeet siihen. mikä tuossa on se ongelma?? eli tuo kuulostaa vielä ihan normaalille ja on varmaan ollut tiedossa jo koiranhankintaa miettiessä....[/QUOTE]

mäkämäkä..

;)

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";22844704]joko päästät yölläkin ulos tai sitten viet nykyistä myöhemmin illalla pissalle ja aikaisemmin aamulla. Ja tuon ikäisille voi siltikin tulla vahinkoja.[/QUOTE]

Me on n.klo 22 aikoihin menty maate ja juuri ennen sitä koira käyny pissalla. Joo, tarvii tätä koettaa ja tota ruoka ajan siirtoa.
Kun se selkeästi on siittä häpeissään (koskaan ei ole toruttu) ymmärtää selvästi itse, että on väärässä paikassa.

nii i
Harva pennun ostaja tulee miettineeksi ja harva kasvattaja tulee sanoneeksi että harva koira on 100% sisäsiisti ennen noin vuoden ikää. 6kk pentu jos tekee tarpeensa sisälle yöllä ei tarkoita sitä että se ei koskaan opi sisäsiistiksi.

oma koira oli 3kk:ikäisenä täysin sisäsiisti. riippuu ihan omasta innosta ulkoiluttaa ja huolehtia... ja samaa mäkin sanoisin et iltaruoka aiemmaks ja sitte lenkille vielä kahdeksan maissa niin ei ainakaan mulla yksikään pentu ole enää tarpeitaan öisinkään sisälle tehny.

"aloittaja"
Harva pennun ostaja tulee miettineeksi ja harva kasvattaja tulee sanoneeksi että harva koira on 100% sisäsiisti ennen noin vuoden ikää. 6kk pentu jos tekee tarpeensa sisälle yöllä ei tarkoita sitä että se ei koskaan opi sisäsiistiksi.
En mä sitä epäilytkään, etteikö koskaan oppisi. Varsinkin kun kerta päivällä kuitenkin on siisti. Jep, ja harvempi koiran omistaja enää muistaa mitä se pentu aika oli. Itselläkin tää on 3 koira ja ihan ulalla muka taas! :D

nii i
[QUOTE="aloittaja";22845092]En mä sitä epäilytkään, etteikö koskaan oppisi. Varsinkin kun kerta päivällä kuitenkin on siisti. Jep, ja harvempi koiran omistaja enää muistaa mitä se pentu aika oli. Itselläkin tää on 3 koira ja ihan ulalla muka taas! :D[/QUOTE]

nii i aika kultaa muistot.

nii i
oma koira oli 3kk:ikäisenä täysin sisäsiisti. riippuu ihan omasta innosta ulkoiluttaa ja huolehtia... ja samaa mäkin sanoisin et iltaruoka aiemmaks ja sitte lenkille vielä kahdeksan maissa niin ei ainakaan mulla yksikään pentu ole enää tarpeitaan öisinkään sisälle tehny.

heh
saanen vähän epäillä että 12 vko:sena ois ollu 100% sisäsiisti.. ja asia on paljon koiran koosta ja rodusta myös kiinni ja siitä miten se on kasvattajalla elänyt. Toiset vaan saavuttavat täyden pidätys kyvyn myöhemmin kuin toiset vaikka kuinka usein veisi ulos

Yhteistyössä