Mihin maihin haluaisit matkustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Junalla Venäjän ja Mongolian halki Pekingiin, matkalla useita pysähdyksiä mm. Moskovassa, Jekaterinburgissa, Novosibirskissa, Baikal-järvellä, Ulan Batorissa ja muualla Mongoliassa muutama viikko ja lopuksi Pekingissä 1-2 vk. Ihanneaika tälle matkalle olisi noin 6-8 vk.

Israelissa haluaisin käydä eri puolilla maata Tel Avivissa, Netanjassa, Tiberiaksessa, Kuolleella merellä, Genesaretinjärvellä, Jerusalemissa, Safedissa yms.

Japanissa kiinnostaisi mm. Tokio ja Kioto

Grönlannissa haluaisin myös käydä ainakin Nuukissa ja Ilulissatissa

Puolassa haluaisiin käydä Gdanskissa, Varsovassa ja Krakovassa sekä eri keskitysleireillä

Ukrainassa Kiovassa, Pripjatissa ja Krimin niemimaalla

Islanti syksyllä.
Laivamatka Norjan vuonoissa, varmasti upeat näkymät.
Etelämanner. Olen ihan lapsesta asti halunnut sinne. (mies epäilee että olen tippunut lapsena pahasti päälleni....)
Australia ja Amerikka. Haluaisin tehdä kummpaankin vähän pidemmän turneen.... Nähdä kerralla "kaiken" :D
Nämä nyt ekana tulee mieleen....
Meinasin unohtaa, haaveissa olisi matkustaa idänpikajunalla halki Venäjän.

Joku pikku kylä Itä-Sveitsissä, en nyt muista nimeä valitettavasti.

Okei. Sen vaelluksenhan voisi tietysti aloittaa ihan Suomestakin, kuten ennen muinoin. Olen lukenut ihmisistä, jotka vuosia viettivät näillä retkillä. Piti tietysti olla hyvävarainen, lapset laitettiin jonnekin hoitoon ja molemmat vanhemmatkin saattoivat lähteä matkaan ja ehkä palasivat.

Okei. Sen vaelluksenhan voisi tietysti aloittaa ihan Suomestakin, kuten ennen muinoin. Olen lukenut ihmisistä, jotka vuosia viettivät näillä retkillä. Piti tietysti olla hyvävarainen, lapset laitettiin jonnekin hoitoon ja molemmat vanhemmatkin saattoivat lähteä matkaan ja ehkä palasivat.

Voihan sen tietysti aloittaa m istä tahansa, mutta tuo on varsinainen 'virallinen' reitti.

Idän pikajuna ei varsinaisesti ole se mikä menee Venäjän halki, vaan se menee Euroopan halki entisen Jugoslavian kautta Bulgariaan ja Turkkiin ja vieläkö sieltäkin eteenpäin.

:O Mitä: Eikö?! Jostain matkaoppaasta/kirjasta luin vuosia sitten siitä ja kyllä sitä ihan idänpikajunana mainostettiin.... Olen mainonnan uhri. Haluan siltikin juuri sille matkalle. Juna on sellainen vanhan mallinen ja matka oli aika rasvaisen hintainen.... MMutta ehkä joku päivä...? :D

:O Mitä: Eikö?! Jostain matkaoppaasta/kirjasta luin vuosia sitten siitä ja kyllä sitä ihan idänpikajunana mainostettiin.... Olen mainonnan uhri. Haluan siltikin juuri sille matkalle. Juna on sellainen vanhan mallinen ja matka oli aika rasvaisen hintainen.... MMutta ehkä joku päivä...? :D

Joo, kyllähän siellä joku juna menee, mutta ei sitä tietääkseni sanota Idän pikajunaksi. Jos siis puhutaan Oriental Expressistä.

Yhteistyössä