Paljonko ottaisit rahaa jos hoitaisit toisen lasta 9päivää+yöt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pupeltaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja ideahan tässä on se et meistä tulee niille vakituinen matkahoitopaikka. eli sit kohta voivat tehä kahen viikon reissuja yms. ja poika on silloinkin meillä. eli ei toimi mitenkä päin vuoroin vieraissa periaatteella kun meillä on tapana matkustaa lasten kanssa..
ne matkustaa kerran pari vuodessa ja siis poika tulee sit aina meille, tai jos on jotai iltamia yms. kun on sen verran ujo ja vaikeesti sopeutuva niin on hyvä olla yks kunnon hoitopaikka jossa sen ois sit jatkossakin turvallista olla..

Onko sillä lapsella koskaan lomaa? Käykö molemmat vanhemmat töissä? Normaali loma-aika aikuisella on neljä viikkoa kesälomaa ja yksi viikko talvilomaa.

ajatellaan et maitoa juo puol litraa päivässä vähintään ku juo aamu ja iltamaidot pullosta 200ml + ruoan kanssa, maito 1,89 litra. siitäkin tulee jo aika kiva lasku. laktoositon jugurtti vajaa 4euroa litra.
jos siis syö jugurttia välipalaks yms. en tiedä mitä on tottunut syömään..

ja ideahan tässä on se et meistä tulee niille vakituinen matkahoitopaikka. eli sit kohta voivat tehä kahen viikon reissuja yms. ja poika on silloinkin meillä. eli ei toimi mitenkä päin vuoroin vieraissa periaatteella kun meillä on tapana matkustaa lasten kanssa..
ne matkustaa kerran pari vuodessa ja siis poika tulee sit aina meille, tai jos on jotai iltamia yms. kun on sen verran ujo ja vaikeesti sopeutuva niin on hyvä olla yks kunnon hoitopaikka jossa sen ois sit jatkossakin turvallista olla..

Ja tämäkö on teille sit ihan OK juttu? No, jos tällaiseen olette kerran lähteneet mukaan, niin lakkaa sitten valittamasta.

lapsi on just alottanu päivähoidossa ku äiti meni töihin. isä tekee töitä kotoa käsin ja sil on oma firma jossa saa ite päättää millon työskentelee. äidin työ ei ole kokopäivätyötä ja saa kai ite päättää työvuorot, on provikalla..

siis on meille ihan oko et tulee hoitoon joo. on kummipoika ja mun mielestä on kiva kun mun vanhempi laps saa omanikästä seuraa, ovat melkein samanikäisiä. ja on oko et tulee jatkossakin meille hoitoon. ei siinä ole ongelmaa sitten enään kun lapsella ei ole ongelmaa asian kanssa.

Vaikka sä laskisit miten päin vaan, niin tuskin sen lapsen ruokiin menee 60€ enempää millään!!! Vaikka onkin laktoositonta. Joka tapauksessa sä ostat sitä laktoositonta teille jos sä ja tyttös käytätte samoja tuotteita.

[QUOTE="just";22833912]Ja tämäkö on teille sit ihan OK juttu? No, jos tällaiseen olette kerran lähteneet mukaan, niin lakkaa sitten valittamasta.[/QUOTE]

ja siis en ole valittanut, tai sei ole ollut ainakaan se tarkoitus, ainoastaan miettinyt sitä korvaust kun ite kysyivät et mitä haluun korvaukseks ja et mun pitää se päättää. niin ei ole kokemusta tällaisesta aiemmin. sehän tässä oli se kysymys. korvausta haluan siis sen takia tästä tulevasta vierailusta koska sitä ruokaa menee ja nyt on heikko rahatilanne ja toiseks jos lapsi valvottaa yöt mua. muuten kaikki oko. ei mua haittaa jos meillä on vieraita. :D

mun veljenpoika oli meillä 3,5vuotiaana 7pv kun vanhemmat lomalla itsellä silloin 2v kaksoset. ei olis tullut mieleenkään ottaa mitään maksua mut kiitokeset oisin kyl halunnut, mut en saanut ees niitä. lapset kyl sai kivat tuliaiset :)

mut ei kyl vieläkään 5v jälkeen kiitä mistään yökyläilystä ym hoito jutuista joka on sangen outoa mut näillä mennään ja olen valmis ottaan ihan koska vaan sukulaislapset hoitoon niin pitkäksi aikaa kun tarves vaatii ja ilman korvausta :)

[QUOTE="hoitaja";22834027]mun veljenpoika oli meillä 3,5vuotiaana 7pv kun vanhemmat lomalla itsellä silloin 2v kaksoset. ei olis tullut mieleenkään ottaa mitään maksua mut kiitokeset oisin kyl halunnut, mut en saanut ees niitä. lapset kyl sai kivat tuliaiset :)

mut ei kyl vieläkään 5v jälkeen kiitä mistään yökyläilystä ym hoito jutuista joka on sangen outoa mut näillä mennään ja olen valmis ottaan ihan koska vaan sukulaislapset hoitoon niin pitkäksi aikaa kun tarves vaatii ja ilman korvausta :)[/QUOTE]

Mä ajattelen asiaa niin päin, että vaikka tosi kurjaa kun vanhemmat ei muista edes kiittää niin se lapsen "kiitos" saattaa odottaa tulevaisuudessa.

Itse olin paljon tädilläni hoidossa vanhempieni töiden vuoksi ja isompana ja aikuisena muistelen todella lämmöllä näitä hetkiä :) Ja olen sen itse kyllä muistanut tädillenikin sanoa :)

Ota osa rahasta ennakkoon ruokaan. Tai jos teistä on tulossa pysyvämpi hoitopaikka, määrittele nyt joku päiväsumma minkä verran otat. Niin ei tartte joka kerta miettiä paljonko otat ruokarahaa ja muuta vaivanpalkkaa kun hoitojaksot vaihtelee parista yöstä pariin viikkoon. Kuitenkin tuut olemaan ympäri vuorokauden siitä lapsesta vastuussa. Ja ei tosiaan oo mikään pakko määritellä minimisummaa millä saa just ja just ruuat sille lapselle, eli mikä tulee olemaan se päivän ylimääränen summa ruokamenoihin. 10-20e per pv on ihan kohtuullinenkin summa, joten 9 yön hoito tietäis 100e summaa minimissään. Tuolla rahalla voi kuitenkin ottaa tuon hoitolapsenkin mukaan jos lähtee isompienkin kanssa vaikka uimaan tsm. Vaikka ei menis nyt, niin jollain muulla hoitojaksolla.

Eihän tuollaisen alle 3v:n oo hyvä olla noin pitkään hoidossa, mutta parempi se on olla jokseenkin tutulla ihmisellä kuin että sysätään jonnekin (mahdollisesti vieraaseen maahankin vieraine tapoineen) toiseen tuntemattomaan perheeseen. Jonnekin kun sama lapsi on nyt päätymässä hoitoon kuitenkin samaksi ajanjaksoksi.

[QUOTE="hoitaja";22834027]mun veljenpoika oli meillä 3,5vuotiaana 7pv kun vanhemmat lomalla itsellä silloin 2v kaksoset. ei olis tullut mieleenkään ottaa mitään maksua mut kiitokeset oisin kyl halunnut, mut en saanut ees niitä. lapset kyl sai kivat tuliaiset :)

mut ei kyl vieläkään 5v jälkeen kiitä mistään yökyläilystä ym hoito jutuista joka on sangen outoa mut näillä mennään ja olen valmis ottaan ihan koska vaan sukulaislapset hoitoon niin pitkäksi aikaa kun tarves vaatii ja ilman korvausta :)[/QUOTE]

Sähän vallan hyväksikäytetty olet.

en mäkään maksua sen takia ota, että meillä on omiakin lapsia ja siit olis jotenkin muulla tavalla vaivaa kun se et jos valvottaa öisin, ni sitä en kyllä jaksa jos montakin yötä siinä menee jos ajatettelen yöllä valvoessa et no ehkä saan kiitoksen sitten. :O

Ota osa rahasta ennakkoon ruokaan. Tai jos teistä on tulossa pysyvämpi hoitopaikka, määrittele nyt joku päiväsumma minkä verran otat. Niin ei tartte joka kerta miettiä paljonko otat ruokarahaa ja muuta vaivanpalkkaa kun hoitojaksot vaihtelee parista yöstä pariin viikkoon. Kuitenkin tuut olemaan ympäri vuorokauden siitä lapsesta vastuussa. Ja ei tosiaan oo mikään pakko määritellä minimisummaa millä saa just ja just ruuat sille lapselle, eli mikä tulee olemaan se päivän ylimääränen summa ruokamenoihin. 10-20e per pv on ihan kohtuullinenkin summa, joten 9 yön hoito tietäis 100e summaa minimissään. Tuolla rahalla voi kuitenkin ottaa tuon hoitolapsenkin mukaan jos lähtee isompienkin kanssa vaikka uimaan tsm. Vaikka ei menis nyt, niin jollain muulla hoitojaksolla.

Eihän tuollaisen alle 3v:n oo hyvä olla noin pitkään hoidossa, mutta parempi se on olla jokseenkin tutulla ihmisellä kuin että sysätään jonnekin (mahdollisesti vieraaseen maahankin vieraine tapoineen) toiseen tuntemattomaan perheeseen. Jonnekin kun sama lapsi on nyt päätymässä hoitoon kuitenkin samaksi ajanjaksoksi.

nii.. no taidan vaan sanoo et antaa sen verra ku omast mielest on arvosta se lapsen hoito. entie. menee nii vaikeeks, kohta pyydä yhtää mitään..

Mä pyytäisin kyllä ainakin 100€, eihän se ole kuin reilu 10€/pvä! Kyllä sä joudut varmasti pesemään myös pyykkiä, roskia tulee enemmän, paperia kuluu jne.

Itsellä on kohta 3-vuotias erittäin reipas tyttö ja hän oli ekan kerran yökylässä isovanhemmillaan viime kesänä. Toisessa mummulassa oli yhden yön ja toisessa 2 yötä (eri viikkoina siis). Tuon jälkimmäisen reissun jälkeen oli selvästi jo vanhempiensa tarpeessa, joten mun korviin tuo 9vrk kuulostaa myös tosi kohtuuttomalta pienelle lapselle :(

Ja lisäys vielä: tottakai pyydät edes jotain kohtuullista maksua vaikka onkin ilmeisesti veljesi lapsi! Muuten jatkossakin he olettavat että saavat tuoda lapsensa ilmaiseksi teille ja seuraavalla kerralla on vaikeampi sanoa että nyt ei olekaan ilmainen kerta.

lisäkysymys, meidän alle 1v ei juo enää tuttipullosta kun on oppinu juomaa mukista maitonsa, niin tää kummipoika juo vielä pullosta, olisko se kauheeta jos ei saiskaan sitä pulloa meillä juoda? ettei toi pieni saa siitä sit jotai raivoja ku haluua kans.. ja viimeks ku oli niin meidän isompikin tyttö halus sit pullosta, mist ei oo melkei kahteen vuoteen juonut.. :< annoin sille sit retkimukista :D .
mut niin miten toi kannattais hoitaa?

nii kyl siitä jotain nyt pyydän kun tosiaan ei ole ylimäärästä niin saavat sit lapset normaalisti ruokaa ja maitoa eikä tarvi säännöstellä sen takia et on yks ylimääränen suu.
ja just jos käytän noit isompia uimassa, missä käydään normistikin jokaviikko.

Pitkä aika olla hoidossa, mutta jos ottaisin, en ottaisi rahaa. Eihän tuon ikäinen vielä niin paljoa syö, aina on sen verran ylimääräistä ruokaa. Noloa alkaa laskemaan tuon ikäisen syömisiä ja arvioimaan hintaa sille.

Yhteistyössä