Yäks kun mulla on huono olo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leukistinen aksolotli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miltä kierukan laitto muuten tuntuu? Mä en ole synnyttänyt, mutta lääkäri sanoi, että kierukka voisi silti olla mahdollinen. Mietin vaan, että mahtaako tehdä liian kipeää, siinä tapauksessa en sitä edes harkitse..

Alkuperäinen kirjoittaja aiheen vierestä;22819480:
Miltä kierukan laitto muuten tuntuu? Mä en ole synnyttänyt, mutta lääkäri sanoi, että kierukka voisi silti olla mahdollinen. Mietin vaan, että mahtaako tehdä liian kipeää, siinä tapauksessa en sitä edes harkitse..

No mulla ei oo sattunut, mutta jännä logiikka sulla. Kierukka ehkäisee kuitenkin sellaiset 5 vuotta joten hetkellinen kipu on kuitenkin aika pientä siihen nähden. Toki sulla on oikeus ajatella juuri kuten tahdot :)

Alkuperäinen kirjoittaja aiheen vierestä;22819480:

No minulla on tuntunut samantyylistä kipua, kuin kuukautisten yhteydessä. Se kipu on sellaista vaikeasti paikallistettavaa, vatsakipua. Ja kipua tuntuu silloin, kun mitataan kohtua ja asetetaan kierukka. Ja mun tapauksessa nyt tuntui kipua, kun otettiin vanha kierukka pois, kun ne lagat oli niin lyhyet, että ne joutu kai avaamaan johdun suuta jotenkin.

Hormonikierukka on ollut mulla parempi, kuin kuparikierukka, koska kuparikierukka isontaa jo ennestään runsaita vuotoja ja voi tehdä menkoista kipeet.
Nyt on sellainen olo, kuin olisi kuukautiset, ei oikeastaan mitenkään satu erityisesti. Inhottaa tietty nyt jotenkin vaan, mutta se on psyykkistä.

Ymmärrän... ajatus vierasesineestä sisälmyksissä on :x Ja että joku sitä ronkkii.

Mutta muuten näppärä kapistus.

Juu, tää olo menee ohi. Koko ajanhan mulla on ollutkin tää vierasesine, tää oli vaan vaihto. Ja meinas tulla ykä, kun luin sitä ohjetta, mikä tuli sen mukana... Siinä puhuttiin siitä, kuinka se voi joskus harvoin asennettaessa puhkaista kohdun seinämän. Hyiiii!

sillon ku mulla laitettiin kierukka, se sattu aivan kauheesti. mä oon jo valmiiks panikoinu miten kestän kun se otetaan pois ja laitetaan uus. mulla oli sen ekan päivän ihan hirveet kivut, kävin ensiavussakin kipupiikillä kun se kipu ei asettunu ollenkaan, kaksinkerroin kävelin. :x

[QUOTE="vieras";22819497]No mulla ei oo sattunut, mutta jännä logiikka sulla. Kierukka ehkäisee kuitenkin sellaiset 5 vuotta joten hetkellinen kipu on kuitenkin aika pientä siihen nähden. Toki sulla on oikeus ajatella juuri kuten tahdot :)[/QUOTE]

No juu, mutta jos se kipu on aivan järjetöntä, en halua sitä kokea. Mulla sattuu jo spekulan laitto niin inhottavasti, että meinaa taju lähteä. Miksi haluaisin tieten tahtoen kokea kipua?

Alkuperäinen kirjoittaja aiheen vierestä;22819707:
No juu, mutta jos se kipu on aivan järjetöntä, en halua sitä kokea. Mulla sattuu jo spekulan laitto niin inhottavasti, että meinaa taju lähteä. Miksi haluaisin tieten tahtoen kokea kipua?

Koska synnytyksen kipu on tuohon verrattuna moninkertaista ja jos et halua tulla raskaaksi, kannattaa ehkäistä.:) Ja tuo kohtuun kohdistuva kipu on tosi erilaista verrattuna sitten taas siihen, mitä emätin tuntee. Hirveiden kipujen tunteminen kierukan laiton yhteydessä ei ole kai kovin yleistä. Kipua tuntuu, mutta ei se suinkaan kaikilla mitään tajutonta kipua ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mua sattui paljon se laittaminen, ja kun ei sopinut mulle (maha koko ajan kipeä alavatsa turposi, vuosin miten sattuu kk tolkulla jne) otettiin pois ja se vasta sattuikin, lääkäri ei saanut sitä yksin pois kun ja haki hoitsun auttaa, toinen aukaisi sellaisella laitteella kohdunkaulaa ja toinen yritti vetää sitä pois, melkoinen operaatio. Hyi, ei enää koskaan, ei sovi mulle/ mun sisuskaluihin.

[QUOTE="vieras";22819969]Mua sattui paljon se laittaminen, ja kun ei sopinut mulle (maha koko ajan kipeä alavatsa turposi, vuosin miten sattuu kk tolkulla jne) otettiin pois ja se vasta sattuikin, lääkäri ei saanut sitä yksin pois kun ja haki hoitsun auttaa, toinen aukaisi sellaisella laitteella kohdunkaulaa ja toinen yritti vetää sitä pois, melkoinen operaatio. Hyi, ei enää koskaan, ei sovi mulle/ mun sisuskaluihin.[/QUOTE]

:$:|:'(

[QUOTE="vieras";22819969]Mua sattui paljon se laittaminen, ja kun ei sopinut mulle (maha koko ajan kipeä alavatsa turposi, vuosin miten sattuu kk tolkulla jne) otettiin pois ja se vasta sattuikin, lääkäri ei saanut sitä yksin pois kun ja haki hoitsun auttaa, toinen aukaisi sellaisella laitteella kohdunkaulaa ja toinen yritti vetää sitä pois, melkoinen operaatio. Hyi, ei enää koskaan, ei sovi mulle/ mun sisuskaluihin.[/QUOTE]

Mulla kans nyt jollain venyteltiin, kun ne narut oli menneet sinne kohdun kaulaan piiloon. Kyllähän se tuntui kieltämättä. Mulla oli tosi pitkään epäsäännöllistä tiputteluvuotoa, saatoin vuotaa just kans kuukausia ja sit oli muutama päivä ilman vuotoja. Sitä kesti melkein vuoden, mutta oon silti pitänyt kierukan. Sen jälkeen se sitten tasoittu ja oon ollut tyytyväinen. Alussa se vaikuti jonkin verran ihoon ja mielestäni turpoan kierukan kanssa hieman helpommin, joten pitää juoda aina tarpeeksi.

Mulla kans nyt jollain venyteltiin, kun ne narut oli menneet sinne kohdun kaulaan piiloon. Kyllähän se tuntui kieltämättä. Mulla oli tosi pitkään epäsäännöllistä tiputteluvuotoa, saatoin vuotaa just kans kuukausia ja sit oli muutama päivä ilman vuotoja. Sitä kesti melkein vuoden, mutta oon silti pitänyt kierukan. Sen jälkeen se sitten tasoittu ja oon ollut tyytyväinen. Alussa se vaikuti jonkin verran ihoon ja mielestäni turpoan kierukan kanssa hieman helpommin, joten pitää juoda aina tarpeeksi.

mulla on nyt ollu 1.5v kierukka ja ekat menkat laittamisen jälkeen tuli niukkoina, sen jälkeen on kerran tullu haaleeta vuotoo muutaman päivän, muttei kuitenkaan pikkuhousunsuojaan asti. siis ihan parashan tää on! :D

mulla on nyt ollu 1.5v kierukka ja ekat menkat laittamisen jälkeen tuli niukkoina, sen jälkeen on kerran tullu haaleeta vuotoo muutaman päivän, muttei kuitenkaan pikkuhousunsuojaan asti. siis ihan parashan tää on! :D

Mulla on tullut pienet kuukautiset sen kanssa. Mutta ne on niin pienet, että useimmiten pikkuhousunsuoja riittää. Se jatkuva tiputtelu onneksi loppuis sittemmin kokonaan, niin oon ollut ihan tyytyväinen. Ilman tuota mulla ois tosi runsaat vuodot.

[QUOTE="vieras";22820117]Onko sulla muuten ap lapsiluku täynnä vai ootteko harkinneet jossain vaiheessa koittaa "iltatähteä"? :)[/QUOTE]

Eiköhän nuo kaksi rakasta apinaa riitä. Ainakin minulle riittää. Kun sitten kun he saavat lapsia, me voidaan hoitaa niitä vuorostamme.

Mulla oli aiemmin yhdistelmäpillerit ja halusin vaihtaa ne sen takia, että mulla on aurallista migreeniä. Lääkäri sanoi, että yks vaihtoehto on kierukka ja että niitä saa ilman hormoonia. Mä sanoon, että en mä vielä sellaasta halua ja otin sitten minipillerit.

Tuntui vain jotenkin liian lopulliselta tuo kierukka vaikka eihän se sitä oikiasti ole, mutta siis tuli vain se tunne. :ashamed:

Mulla oli aiemmin yhdistelmäpillerit ja halusin vaihtaa ne sen takia, että mulla on aurallista migreeniä. Lääkäri sanoi, että yks vaihtoehto on kierukka ja että niitä saa ilman hormoonia. Mä sanoon, että en mä vielä sellaasta halua ja otin sitten minipillerit.

Tuntui vain jotenkin liian lopulliselta tuo kierukka vaikka eihän se sitä oikiasti ole, mutta siis tuli vain se tunne. :ashamed:

Kierukan ikävin puoli on mun mielestä se ajatus, että joku on kohdun sisällä. Se olo menee kumminkin yllättävän helposti ohi, sitten kun se todella on siellä, eikä sitä enää ajattele, ellei kierukka sitten aiheuta jotain outoja vuotoja tai vaivoja.

Koska synnytyksen kipu on tuohon verrattuna moninkertaista ja jos et halua tulla raskaaksi, kannattaa ehkäistä.:) Ja tuo kohtuun kohdistuva kipu on tosi erilaista verrattuna sitten taas siihen, mitä emätin tuntee. Hirveiden kipujen tunteminen kierukan laiton yhteydessä ei ole kai kovin yleistä. Kipua tuntuu, mutta ei se suinkaan kaikilla mitään tajutonta kipua ole.

Hirveiden kipujen tunteminen kierukan laiton yhteydessä on itse asiassa aika yleistä. Tämän myöntävät kyllä ihan lääkäritkin. Kehottaisin sinua tutkimaan hieman enemmän nettiä. Se, että sinulla on ollut melko kivuton kokemus, ei tarkoita sitä että se olisi samanlainen kaikilla. Moni on verrannut kierukan laiton aiheuttamaa kipua jopa synnytystäkin pahemmaksi. En halua pelotella, mutta rehellinen pitää olla. Ihmeellistä "empatiaa" täälä.

Yhteistyössä