mitä mieltä olette tällaisesta isästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen kahden lapsen yh ja lasten isä asuu toisella puolen suomea. Viimeksi on käynyt lapsia tapaamassa yli vuosi sitten. Joskus laittaa viestiä ja kysyy mitä lapsille kuuluu ja joskus webbikameralla heitä katselee.

Nyt lähiaikoina on alkanut valittamaan, että en anna hänen enää nähdä lapsia. Olin vähän kummissani, että no eipä ole herraa mesessä näkynyt lasten hereilläoloaikana, joskus tulee kyllä klo 20-21 kun lapset on jo nukkumassa. Tietää kyllä varmasti sen verran lasten rytmistä.
Senkin olen sanonut, että yleensä lasten ohjelmien alkaessa availen konetta ja sitten niitten jälkeen olis hyvä hetki, ja olen myös sanonut, että aamusta jos haluaa nähdä, niin voisi laittaa viestiä. Hän vaan nyt olettaa, että mulla ei ole muuta tekemistä kun istua kaikki päivät netissä ja kytätä että herra suvaitsee tulla paikalle.

Valitta myös, että en kerro lasten kuulumisia. Joka kerta olen kertonut, kun on kysynyt. Aiemmin laitoin itsekin paljon viestiä ja kertoilin mitä lapset touhunneet, mutta sitten tuli tunne, ettei häntä ihan oikeasti kiinnosta.

Teenkö mä nyt jotain väärin, pitäisikö mun enemmän pitää yhteyttä ja tyrkyttää lapsia, kun toista ei tunnu kiinnostavan eikä hän tee itse aloitetta sen enempää?
Hän ei lapsia luokseen halua ottaa, eikä ole töissä, eli se ei ole hänellä esteenä mihinkään.

Anna äijän olla ja missään tapauksessa älä anna katsoa webin kautta lapsia!
Sinulla ei ole raportointi velvollisuutta.
Mies soittaa tai mailaat vastauksen kun kerkiät viestiin kun kyselee kuulumiset. Tai hakee lapsensa sovitusti luokseen jos ja kun kiinnostaa.

Kysehän on isän ja lapsien välisistä suhteesta.

[QUOTE="mie";22792712]Anna äijän olla ja missään tapauksessa älä anna katsoa webin kautta lapsia!
Sinulla ei ole raportointi velvollisuutta.
Mies soittaa tai mailaat vastauksen kun kerkiät viestiin kun kyselee kuulumiset. Tai hakee lapsensa sovitusti luokseen jos ja kun kiinnostaa.

Kysehän on isän ja lapsien välisistä suhteesta.[/QUOTE]

Miksi ei saisi antaa katsoa webbikamerasta?
Ja itse asiassa kyllä on jonkinlainen velvollisuus äidillä tässä tapauksessa. Lähivanhemmallahan on velvollisuus edistää etävanhemman ja lapsien välien olemassaoloa ja säilymistä, jos et ole tästä tietoinen..

Miksi ei saisi antaa katsoa webbikamerasta?
Ja itse asiassa kyllä on jonkinlainen velvollisuus äidillä tässä tapauksessa. Lähivanhemmallahan on velvollisuus edistää etävanhemman ja lapsien välien olemassaoloa ja säilymistä, jos et ole tästä tietoinen..

Eli miten mun tulisi sitten toimia?
Kyllä mulle kävis tuo yhteydenpito vallan mainiosti, jos hän näyttäis että on lapsistaan kiinnostunut. tympii vaan tyrkyttää.
Tänä aamuna laitoin viestin, että onko kotosalla, olisi hyvää aikaa kertoa kuulumisa ja lapset vois olla kameran ulottuvilla. Laitoin viestin klo9, ei ole vastannut eikä näkynyt. Ja mies kantaa kännykän vessaan ja suihkuunkin mukanaan, joten uskon että viesti on perille mennyt. Kysyin vielä että jos ei nyt niin sanoisko käykö illemmalla.
Valokuvia olen mailitse lähetellyt pyytämättäkin.
Lapset on 4v ja 2v.

Ei sitä miestä kiinnosta, niin ei kiinnosta. Olet yrittänyt parhaasi, anna jo olla. Lapsille tulee karvas pettymys vanhempana kun luulevat isän olevan kiinnostunut, sitten ei olekaan.

Ei sitä huvita tulla näköjään, vuosi sitten tosiaan viimeksi kävi. Olen sanonut että meille saa tulla ja saa vierashuoneessa nukkua ei tarvitse yöpaikkoja alkaa sen kummemmin etsimään, kun rahat kuulema tiukilla, mutta eipähän ole näkynyt.
Meidän on sinnepäin vähän hankala lähteä reissaamaan, kun en kyllä hänen yksiöönsä lähde nukkumaan, mutta junamatkat on jo sitten sen hintaisia, ettei ole myöskään enää rahaa hotelliin mennä. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin sitten minä olla töröttäisin lasten kanssa hotellissa ja hän jos lapsia tapaisi, niin olisi kyllä fyysisesti paikalla, mutta henkisesti jossain ihan muualla näpräten kännykkäänsä tai tietokonetta tai jotain.

*isäbongaus* onkin hyvä nimitys tälle touhulle.
ei ole edelleenkään viestiin vastattu tai koneella näkynyt. mut olkoot nyt sitten taas. me lähdetään nyt pihalle. kiukutelkoot illalla rauhassa etten anna lapsia nähdä.

Yhteistyössä