M
mä
Vieras
Ehkä olen vaan niin tajuttoman nipo, mutta mua ärsyttää tämä asia miehessäni. Kun sen pitää tehdä sitä, että se aina tietyllä äänenpainolla ja kysymysasettelulla "kysyy" minulta, että sopiiko että hän menee sinne ja sinne/ei tulekaan silloin kun piti/jne.
Taustatiedot:
1. Mies tietää, että mun on todella vaikea vaatia itselleni mitään, vaikka olisi tarvekin, en osaa asettaa rajojani ja sitä opettelen nyt terapiassakin.
2. Mies on ilmoittanut aikaisemmin, että hän ei halua että hänen menojaan rajoitetaan. (Tilanteessa, kun mietimme jatkuuko suhde vai ei)
3. Mies esittää "kysymyksensä" tilanteissa, joissa minulla ei ole oikeastaan edes vaihtoehtona vastata muuta kuin kyllä (vrt. olen täällä, bussi meni jo, tarviiko mun tulla?) tai kuorrutettuna lisälauseilla, jotka vetoaa mun syyllisyydentuntooni.
4. Mies tietää nää kaikki edelliset asiat, ja nyt esimerkiksi sen että mulla on unettomuuden vuoksi aloitettu lääkitys viime viikolla, ja mulla on sivuoireena todella pahaa uneliaisuutta päivisinkin.
Eilen taas oli tällainen tilanne. Et se soittaa mulle kymmenen minuuttia ennen kuin sen bussi on lähdössä (tällä kertaa sentään ennen, että pisteet sille siitä!!) ja esittää asiansa niin, että mulla on vaihtoehtoina joko vastata "joo, jää vaan" ja kärvistellä kotona tokkuraisena lasten kanssa tai sanoa "ei, kun tuut kotiin" jolloin saan tuntea itseni nipoksi paskiaiseksi, joka rajoittaa toisen menoja.
Mulle esitetään näennäisesti vaihtoehtoja, ja muka valinnanvapaus, mutta oikeasti mulla on vapaus vain siihen, että "annan luvan". Mua ärsyttää se ihan suunnattomasti, vittuako sitten edes kysyy minulta mitään kun mulla ei kuitenkaan ole todellisuudessa minkäänlaista valinnanvapautta. Perkele.
Mua niin risoo se, että se siirtää muka vastuun mulle!!
Mä oon nukkunut taas viime yön todella huonosti, koska lapset herätteli. Lääkityksen kanssa noin 5 tuntia pätkittäistä unta, ja olen aivan tokkurainen, huimaa enkä meinaa pysyä hereillä (lääkitykseen liittyvää ) mut mua "ei saa" vituttaa, koska mähän itse "annoin luvan" jäädä :headwall: Se kiertää sen oman vastuunsa sillä, että muka kysyy minulta, vaikka oikeasti kumpikin tietää et ei mulla ole edes mahdollisuutta vastata mitä oikeasti haluan.