Opiskelu, työ jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hukassa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hukassa"

Vieras
Jäin äitiyslomalle 2v sitten. Hoitovapaalla olen nyt joka loppuu vuoden kuluttua. Jäädessäni ä-lomalle opiskelin merkonomiksi. Jäljelle jäi tekemättä noin 5-ov ja opinnäytetyö. Silloin jo kun lähti viimeinen vuosi käyntiin rupes tuntumaan ettei tää ollenkaan ole mun alaa ja opiskelu menestys on ollut aika heikkoa ensimmäistä opiskelu vuotta lukuunottamatta. Opintotukeakaan en enää noista viimeisistä jutuista saa kun oletin että olisin saanut ne valmiiksi ennen ä-lomaa mutta enpäs sitten saanutkaan. Koulu oli valmis antamaan tehtäviä kotiin jolla saisin nuo 5-ov:tä kuitattua. Mutta kun minä en vain pysty/osaakaan niitä ilman apua ja sitä apua en saa mistään. :/ Jotenkin tekis vaan mieli unohtaa koko tuo sonta ja lähteä opiskelemaan jotain mikä oikeasti kiinnostaa. Mutta sitten aina joku alkaa kyseenalaistaa sitä että haluatko sä tosiaankin opiskella tuota, jaksatko muka kyllä jne(kaks lasta ja opiskelu on raskasta)... Sitten mä alankin jo itsekin epäilemään.. Haluaisin jo päästä myös työelämään... Työkokemustakin on erittäin vähän ja ikääkin alkaa jo olemaan ihan tarpeeks(26v)... Lisäks tää jatkuva köyhyys, murehtiminen siitä riittääkö rahat on raskasta... En tiedä mitä tehdä? Koulukiusattukin olin yhteensä 12vuotta. Joten että pitäis mennä taas koulunpenkille on aika raskasta henkisesti... Oppisopimuskin olis mieluisampaa.... en tiiä yhtään mitään enää...

No periaatteessa 5ov + opinnäytetyö ei kyllä ole paljon. Mutta kiinnostaisiko sua sitten tehdä merkonomin hommia oikeasti työksesi?
Mä itse olen liki 28 vuotta ja lähdin juuri syksyllä kahden lapsen äitinä opiskelemaan itselleni uutta ammattia. Ujo olen luonteeltani, mutta mukavasti sitä on sulautunut porukan joukkoon vaikka valtaosalla luokkatovereitani on hieman eri elämän tilanne sinkkuopiskelijoina :D Raskasta on väluillä juu, varsinkin kun mies tekee iltapainotteista työtä ja mun koulutyöni jää iltayöhön ja pitää yrittää revetä moneen suuntaan, mutta kyllä tää on antoisaakin, ihana huomata että mä en olekaan taantunjut lasten kanssa kotona ollessani vaan olenkin ihan fiksu ihminen ja taatusti pystyn käymään tämän koulun läpi =)

No periaatteessa 5ov + opinnäytetyö ei kyllä ole paljon. Mutta kiinnostaisiko sua sitten tehdä merkonomin hommia oikeasti työksesi?
Mä itse olen liki 28 vuotta ja lähdin juuri syksyllä kahden lapsen äitinä opiskelemaan itselleni uutta ammattia. Ujo olen luonteeltani, mutta mukavasti sitä on sulautunut porukan joukkoon vaikka valtaosalla luokkatovereitani on hieman eri elämän tilanne sinkkuopiskelijoina :D Raskasta on väluillä juu, varsinkin kun mies tekee iltapainotteista työtä ja mun koulutyöni jää iltayöhön ja pitää yrittää revetä moneen suuntaan, mutta kyllä tää on antoisaakin, ihana huomata että mä en olekaan taantunjut lasten kanssa kotona ollessani vaan olenkin ihan fiksu ihminen ja taatusti pystyn käymään tämän koulun läpi =)

sepä se kun ne merkonomin työtkään ei kiinnosta, lukuun ottamatta että kerran olin vaatekaupassa töissä ja se oli mukavaa. Mä en vaan tajua että mistä mulle riittäis sitä aikaa ja energiaa esim opiskella iltaisin kun olen yh. Jaksaminen on muutenkin siinä rajoilla jo nyt... Olen muutenkin aina ollut sellainen ihminen etten pysty valvomaan illalla myöhään siitä ei vaan tuu mitään pää ei toimi. :D

Yhteistyössä