Nyt hyviä lihapullareseptejä kiitos! En ole koskaan ennen tehnyt, että ei heti mitään kauheen monimutkasta.
Niin ja korppujauhoja ei löydy, haittaako se?
Kiitoksii
Kiitoksii
Hups, sipuli unohtu!Helpointa on ku heität puoli purkkia viiliä ja läjän mausteita (vähän suolaa, oreganoa, sitruunapippuria, mitä nyt mieli tekee) jauhelihan sekaan, sekoitat, muotoilet pötkyläksi ja tunget uuniin
jos sipulista tykkää. Olen tykännyt tehdä lihapullia, pihvejä tai mureketta enemmän kerralla niin ainakin sellasseen 700g saa laittaa ranskalaista sipulikeittoa (siis sen pussin) kokonaan. Ja olen lisänny vielä pienen sipulin, eikä ole oikeasti liian sipulista, antaa tuo pussi vaan hyvää makua.Alkuperäinen kirjoittaja Hömpsähdys;22782729:Nyt hyviä lihapullareseptejä kiitos! En ole koskaan ennen tehnyt, että ei heti mitään kauheen monimutkasta.
Kiitoksii
aa, olipa muillakin tämä ohje! hyvää tulee tosiaan.. meni kirjoittaessa vähän aikaa niin saman iskin sillä tänne.Alkuperäinen kirjoittaja tää on oikeesti hyvää;22782898:jos sipulista tykkää. Olen tykännyt tehdä lihapullia, pihvejä tai mureketta enemmän kerralla niin ainakin sellasseen 700g saa laittaa ranskalaista sipulikeittoa (siis sen pussin) kokonaan. Ja olen lisänny vielä pienen sipulin, eikä ole oikeasti liian sipulista, antaa tuo pussi vaan hyvää makua.
Ohje:
vähän päälle ½ pussin ranskalaista sipulikeittoa, 1,5dl vettä ja 0,5dl korppujauhoja. Anna turvota 5min. Lisää 400g jauhelihaa ja muna. Sekoita ja uuniin 225C kunnes on kypsiä!
Kokeile joskus, tosin jos sulla ei niitä korppujauhoja oo...mut eikös joku kuivanu/vähemmän kuiva vaalealeipä aja asian?
Kokeile, mä laittaisin vain yhden. Jos tuntuu ettei taikina pysy kasassa sekoita sitten vielä toinen joukkoon. Nää maistuu melkein oikealle lihalle, koska taikinaa ei jatkettu millään korppujauhoilla tai muulla hiilihydraatilla.Alkuperäinen kirjoittaja Hömpsähdys;22782917:Tää ois aika helppo ja aineksetkin löytyy. Mut mitens kun mulla on tota jauhelihaa 700g, ni laitanko sit 2 munaa? Siis mä oon ihan dorka näissä kokkaus jutuissa