Tulipa pahamieli -Täällä huonoäiti JA isäkin tieytty on huono..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LiisaVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LiisaVaan

Vieras
Odotan nyt kaksosia. Olen tällä hetkellä sairaalassa levossa.
Esikoinen on mummolassa. On ollut 4 yötä. Isä käy töissä, koska rahaa on pakko saada.
Arvatkaas mitä tuumasi kaveri? "Kyllä isän pitää pystyä tossa vaiheessa ottamaan vapaata, että voi hoitaa esikoisen kotona" ja sitten alkoi paasaus kuin tuo kaksi vuotias saa olla vain kaksi yötä hoidossa, että psykologi on niin sanonut.
Minut siis leikataan luutavasti huomenna. Mies voisi olla pois, jos isyysloman saisi jo nytten.
Mutta, eihän me ilman rahaa voida elää.

Hyvinhän siellä on mennyt. Lapsi on päässy mihen siskojen kanssa sealifeen, hoploppiin ja mäkeen.
Tottakai mulla on ikävä. Tämä tilanne nyt vain on tällainen.

kummityttöni on oikein mummun kultaja viettänyt ihan pikkuisesta useita öitä mummulassa. tais olla kolmen kun oli viikon lomareissulla ilman vanhempia.

eli riippuu täysin lapsesta sekä hoitajan ja lapsen suhteesta. jos lapsi viihtyy ja voi hyvin niin mitä pahaa siinä on.

ajattelematon kaveri!

Häntä pystyyn ja tuommoset toisesta korvasta ulos. Sehän on vaan kiva mummulle ja lapsellekin saada tällainen tilaisuus olla keskenään. Älä välitä, noita neuvonantajia piisaa aina =)

Hän on itse hyvä äiti, koska ei vie lasta ikinä hoitoon. Sanoi, että itse ottaisi lapsen sairaalaan mukaan. Joo, voisihan sen ottaa jos isäkin olisi siellä.
En mä jaksa, enkä saa nouista pedistä muutakuin vessaan.
Miten mä hoitaisin ton pikkuihmisen siellä--

Täällä sitte yksi huono äiti kanssa.
Meillä esikoinen oli mummolassa sen aikaa, kun mä olin sairaalassa ja lapsen isi ei ollut töissä vaan mun seurana sairaalassa. Esikoinen viihtyy mummun ja papan kanssa niin miksipä se ei siellä voisi olla. Välillä se on siellä jopa ilman mitään "syytä", kun ne haluaa sen sinne :)

Voi miten ajattelematon kaveri sulla on : /

Ihana, että teillä on olemassa isovanhemmat, jotka voivat auttaa teitä tuossa tilanteessa :flower:

Ei muuta ku häntä pystyyn ja huomiselle tsemppiä :hug:

Jos on tottunut yökyläilijä ja mummo muutenkin paljon elämässä, niin eiköhän tuo ole ihan ok. Tietenkin, jos matka mummolaan on mitenkään inhimillinen, niin olisihan se varmaan lapselle kiva päästä illaksi ja yöksi kotiin. Mutta se ei tietnkään onnistu, jos matkaa satoja kilometrejä. Eikö mummo voisi tulla teille hoitamaan?

Ei se ole mikään hyvän äitiyden mitta, jos aina hoitaa ite lapsensa. Mun lapsille ainkain on ollut tosi terveellistä ja avartavaa olla muiden hoivissa. Ovat oppineet paljon asioita mitä itse en ole osannut tai hoksannut opettaa ja nähneet muitakin kuin minun naamani. Sosiaalisuus on lisääntynyt huimasti sen jälkeen kun menivät päiväkotiin.

Hän on itse hyvä äiti, koska ei vie lasta ikinä hoitoon. Sanoi, että itse ottaisi lapsen sairaalaan mukaan. Joo, voisihan sen ottaa jos isäkin olisi siellä.
En mä jaksa, enkä saa nouista pedistä muutakuin vessaan.
Miten mä hoitaisin ton pikkuihmisen siellä--

Ite olin 5 vuotta sitten loppuraskaudesta viikon osastolla ennen käynnistystä. Miehellä oli pakollinen meno eli piti hoitaa yksi työasia johon meni aikaa noin 2 tuntia. Lapset oli sairaalassa sen ajan mun kanssa. Siis 2 lasta. Ja olin yksin huoneessa. Arvatkaa mikä paasaus eräältä kätilöltä tuli? Hän sanoi, ettei lapsia saisi jättää tänne, koska osastolla on muitakin äitejä jotka kaipaa lepoa.

Joo aivan kuin en olisi tiennyt asiaa. Tilanne oli meillä se, että mihinkään ei saatu lapsia silloin pariksi tunniksi. Lapsilla oli värityskirjat mukana ja muutama kirja. Ja osasivat olla kyllä rauhallisesti. Tiedän ettei ollut hyvä ratkaisu, mutta oli pakkotilanne se.

[QUOTE="minä";22778151]Jos on tottunut yökyläilijä ja mummo muutenkin paljon elämässä, niin eiköhän tuo ole ihan ok. Tietenkin, jos matka mummolaan on mitenkään inhimillinen, niin olisihan se varmaan lapselle kiva päästä illaksi ja yöksi kotiin. Mutta se ei tietnkään onnistu, jos matkaa satoja kilometrejä. Eikö mummo voisi tulla teille hoitamaan?[/QUOTE]

Ei onnistu meille tuleminen. Hänellä on kaksi lasta itellään.
Tosin ovathan he jo 12 ja 14. Mutta yöksi ei voisi jäädä. Mies menee aamulla kuuteen töihin, eli tulisi aika aikainen herätys mummollekkin.
Ja siis lapsi on ollut usein mummolla yötä, ja viihtyy siellä.
Tuo meijän mummo on siis sellanen 50 vee.

Me sitten vasta huonoja ollaan, muksut on reissanneet isovanhempien kanssa ulkomailla 3-vuotiaasta lähtien. 10v on ollut mukana 20 kertaa ja 8v jokusen kerran vähemmän. Koulu sujuu molemmilla erinomaisesti ja reippaita, sosiaalisia lapsia ovat.

[QUOTE="Noo";22778382]Me sitten vasta huonoja ollaan, muksut on reissanneet isovanhempien kanssa ulkomailla 3-vuotiaasta lähtien. 10v on ollut mukana 20 kertaa ja 8v jokusen kerran vähemmän. Koulu sujuu molemmilla erinomaisesti ja reippaita, sosiaalisia lapsia ovat.[/QUOTE]

Noniin, ollaan sitten yhdessä huonoja ;)
Välillä tuntuu vaan, että kateus häneltä puskee esiin. Sekin on ollut aivan kauheeta, kun ollaan miehen kanssa oltu yksi yö kylpylässä, ja sen jälkeen oltiin vielä yksi yö kotona kaksin.
Ja nyt mun vanhemmat olis ottamas esikoisen mukaan reissuun ulkomaille, reissu ois viikon.
Esikoinen ihan innoissaan..

Ei voi muuta sanoa kuin että aika ajattelematon kaveri sulla. Hitot mistää psykologeista...tai vaihtoehtoisesti hän voisi tutustua tutkimuksiin siitä miten tärkeää lapselle on että hänellä on myös muitakin luotettavia aikuiskontakteja kuin äiti ja isä. Noi tollaset pilkuntarket tiedot on ihan perseestä...asiat on niin yksilöllisiä.

Noniin, ollaan sitten yhdessä huonoja ;)
Välillä tuntuu vaan, että kateus häneltä puskee esiin. Sekin on ollut aivan kauheeta, kun ollaan miehen kanssa oltu yksi yö kylpylässä, ja sen jälkeen oltiin vielä yksi yö kotona kaksin.
Ja nyt mun vanhemmat olis ottamas esikoisen mukaan reissuun ulkomaille, reissu ois viikon.
Esikoinen ihan innoissaan..

Kateus ja ehkä sekin että tehdään itsestä niin korvaamaton lapselle ettei mikään muu kelpaa. Ei se lapsesta lähde vaan äidistä joka ei voi luottaa lastaan kenellekään muulle. Lapselle nuo isovanhemmat ovat mieletön rikkaus. Minusta vastuulliset vanhemmat yrittävät parhaansa mukaan turvata lapsen selustaa jos heille itselle sattuu jotain (se kun on mahdollista, äiditkään ei ole kuolemattomia) voi lapsi luottaa johonkin muuhunkin aikuiseen. Ja sellainen vahva side ei synny tunnin vierailuilla, vaan sillä että lapsi kokee konkreettisesti kuinka isovanhemmat hänestä pitävät huolta.

En toedä, tutkimusten mukaan mun sit tulisi olla täysin sekopoltsi jos sitä mitataan isovanhempien luona vietetystä ajasta. Kun olin 1,5 äitini sairastui vakavasti. Hän oli hoitojaksoja sairaalassa, ja ne kestivät 3-5pvä/krt. Olin usein tuon ajan mummolassa siskoni kanssa; isän oli pakko käydä töissä ja vielä pitkää päivää että kyettiin elämään (siihen aikoihin valtion tuet oli hieman toista luokkaa)+ että pystyi tekemään lyhennetyä työaikaa silloin kun äiti oli kotona. Siispä asia oli järkätty niin että olimme mummolassa hoitojaksojen viikot (mummola 200 km päässä kotoamme). Isä haki sitten viikonlopuksi kotiin.

En tiedä, kai meidän pitäisi olla suht kajahtneita tuosta kaikesta. Itse en sitä kyllä huomaa...mutta jos kerran psykologi niin sanoo. Mä luulen että noissa jutuissa on kyse siitä jos lasta raapotetaan joka viikko pitkille yökyläilyille ja eri hoitajien luo jotka eivät ole lapsille tuttuja. Ja jos arjesta muutenkin puutuu tutut rutiini.

En toedä, tutkimusten mukaan mun sit tulisi olla täysin sekopoltsi jos sitä mitataan isovanhempien luona vietetystä ajasta. Kun olin 1,5 äitini sairastui vakavasti. Hän oli hoitojaksoja sairaalassa, ja ne kestivät 3-5pvä/krt. Olin usein tuon ajan mummolassa siskoni kanssa; isän oli pakko käydä töissä ja vielä pitkää päivää että kyettiin elämään (siihen aikoihin valtion tuet oli hieman toista luokkaa)+ että pystyi tekemään lyhennetyä työaikaa silloin kun äiti oli kotona. Siispä asia oli järkätty niin että olimme mummolassa hoitojaksojen viikot (mummola 200 km päässä kotoamme). Isä haki sitten viikonlopuksi kotiin.

En tiedä, kai meidän pitäisi olla suht kajahtneita tuosta kaikesta. Itse en sitä kyllä huomaa...mutta jos kerran psykologi niin sanoo. Mä luulen että noissa jutuissa on kyse siitä jos lasta raapotetaan joka viikko pitkille yökyläilyille ja eri hoitajien luo jotka eivät ole lapsille tuttuja. Ja jos arjesta muutenkin puutuu tutut rutiini.

...kuitenkin terapioissa sun muissa, ettei vaan oo jäänyt mitään lapsuuden traumaa.... ?
Mun isä kuoli, kun olin kahden, ja äidin oli pakko mennä töihin, että saatiin ruokaa taloon ja talolainaa lyhennettyä, vietin mummolassa minäkin viikkoja.....

Häpeäisit - Hyvä Äiti ei koskaan joudu sairaalaan!

Vielä rautalangasta väännettynä: Idiootti kaveri. Normaalioloissa neljä yötä olisi pitkä aika tuon ikäiselle, mutta pakkotilanne on pakkotilanne, ja turha sitä on murehtia.