Mitkäs on uusimman polven lähiö-ällötysnimiä? Nico ja Jessica kun on jo ehtineet noin 10v ikään.

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Utelias"
Mua kiinnostaisi tietää, kun esim noita Luca-nimisiä on niin paljon, ja se on aika yhtäkkiä tullut mielestäni kuin tyhjästä Suomessa muotiin, ja varsinkin kun sitä tunnutaan joka paikassa disssaavan, että miksi niin moni haluaa sen kuitenkin lapselleen antaa? Siis mistä te olette sen keksinyt? Miksi siinä on se c-kirjain? Onko se sanana jotenkin kaunis vai onko sillä nimellä joku historia?

plaah
Nimen antaminen on kyllä nykyään harvinaisen vaikeaa: pitäisi keksiä nimi, jota ei saa olla samassa pitäjässä muilla - mielellään seuraavaan viiteen vuoteen, mutta toisaalta nimen pitäisi olla myös tavallinen eikä mikään itse keksitty, joka ei edes kuulosta suomelta ja jota ei edes osata kirjoittaa ja joka on ihan lähiönimi. :rolleyes:

Kyllä mä vähän tajuan, mitä täällä tarkoitetaan näillä "lähiönimillä", vaikka en oikein tiedä mitä ajatella nimityksestä. Siis joo, Jessica, Nico ja muut ceellä kirjoitettavat - ymmärrän mikä niissä hymyilyttää. Mutta ensinnäkin: kauniita nimiä nämäkin, ja vanhempien rakkaudella valitsemia. Ja toiseksi: luetellaanko tässä ketjussa tulevia "nico-pettereitä" vai ylipäätään nimiä jotka itseä ärsyttää? Täällähän on ihan tavalliset nimet jo tuotu esiin!?

"lumienkeli"
Mulla on kohta 5v tyttö nimeltä Jessica ja kirjoitusasu ehdottomasti c:llä ei k:lla. No ei sukunimemmekään ole tyyliin Mäkinen tai Virtanen.
Oman tyttöni lisäksi tiedän 3 Jessica nimistä. 17v., 15v. ja 3v. joten en voi yhtyä väitteeseen, että olisi ollut jotenkin buuminimi. Työskentelen koulussa ja tämän 5 vuoden aikana ei vastaan ole tullut ainuttakaan Jessica nimistä.

Yhteistyössä