Päivystykseen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä"

Vieras
5-vuotias sai antibiootit korvatulehdukseen viikko sitten,kuuri siis nyt jo lopuillaan. Oli myös silmätulehdus ja pitkittynyt yskä.
Tänään nosti kuumeen 39 astetta ja jalat kipeät. Annoin kipulääkkeen niin 4 tuntia meni hyvin leikkiessä,nyt nostaa taas. Annoin taas lääkkeen ja lapsi nukkuu.

Päivystykseen vaikka oireena vain kuume?
=Olisi siis virusperäinen (uusi) tauti tai sitten antibiootti ei olekaan tehonnut korvatulehdukseen? Ei valita korviaan.

Virustaudeissa ei yleensä kuume nouse samalla lailla kuin bakteeriperäisissä. Antibiootti ei ole mikään välttämättömyys korvatulehduksiin. Ehkä sikalentsu iskenyt, kun vastustuskyky ollut alhaalla, siinähän kuume voi olla korkeakin. En lähtisi päivystykseen, jos hengitys ja juominen toimivat. Kuivuminen, kivut, hengitysvaikeudet, valonarkuus jne. olisivat syitä lähteä heti lääkäriin.

Hemmetti kun päivystys ei vastaa :(
Matkaa olisi vain 40 km. Ahdistaa jo senkin takia että meillä on 1 kk ikäinen vauva myös.

Kaverit sanoivat myös että turha lähteä,mitään apua sieltä ei saisi kuitenkaan..

[QUOTE="aapee";22742724]Hemmetti kun päivystys ei vastaa :(
Matkaa olisi vain 40 km. Ahdistaa jo senkin takia että meillä on 1 kk ikäinen vauva myös.

Kaverit sanoivat myös että turha lähteä,mitään apua sieltä ei saisi kuitenkaan..[/QUOTE]

Jos lapsi nukkuu nyt, kuume luultavasti laskenut ainakin vähän, kun herää. Päivystyksestä voisi mahdollisesti saada tuliaiseksi jotain kamalampaa kuin nyt päällä.

Ok kiitos vastauksista.
Mulla alkaa ajatukset olla jo sellaisia että en uskalla itse nukkuakaan kun pelkään että jompikumpi tyyliin kuoleman kielissä enkä huomaa sitä kun nukun...

En lähtisi jonottamaan, sillä melkein 100% olen varma, että jonot ovat usean tunnin mittaiset tällä hetkellä. Jos lapsi juo ja kuume laskee lääkkeellä, niin odottaisin maanantaihin ja oman tk:n avautumista.

Meillä täysin samanlaista tautia ollut!
Pojalla pitkittynyt flunssa 5 viikkoa silmätulehduksineen ja korvatulehdus todettiin 4. viikolla. Kuuri loppui ja siitä 3. päivänä nousi kuume 39 ja valitti jalkoja kipeeksi. Sitä kesti kolmisen päivää ja se oli siinä! Nyt on mitä ihmeellsimpiä viruksia liikkeellä.. joten ei huolta jos lapses kuume laskee lääkkeillä. Meidän tytöt oli myös samaisessa flunssa ja kuumetaudissa ja yhdellä oli kolmen päivän kuume 40`C ja jalat(ekana päivänä kipeät) ja maha kipeä.

En kyllä menis vielä päivystykseen..

Joo ja tiedättekö mitä ne samat taudit iskevät mitä tod.näk. myös vanhempiin. Pojalla ollut pitkin syksyä kaikkia tauteja ja aina kun olen poikaa ollut hoitamssa on ne tullut mullekkin. Viime vuonna en saanut pojalta mitään tautia.

Nyt oli isännän vuoro olla poikaa hoitmassa ja kas nyt hällä on myös sama tauti joka pojalla!