Appivanhemmat tulivat meille joulun viettoon, ja minä hiivin läppärin kanssa vaatehuoneeseen piiloon

Meillä joulupöytä on joustava.
Eli jokainen uusi perheenjäsen tuo siihen oman lisänsä; joskus vähemmän, joskus enemmän. Pointti on siinä että jokainen osallistuu. Jos haluaa nakit ja lihapullat niin tuskin sinä olisit rinnuksiasi repinyt vaikka anoppisi olisi ne muassaan tuonut...?

Randomi Buddy
Luin sun joulutarjoulut. Hyvät olivat! Mulle ainakin maistuisi.

Siten vielä toivotan sinulle erityisen viihtyisää (laatu-)aikaa vaatekomerossa. Please, take Your time!

Ollaan meinaan joskus törmäilty samoissa ketjussakin, vaikkakiin eri nimmareilla, eli meillä on jopa yhteistä historiaa, vaikka et uskoisikaan.

Tähän loppuun siteeraisin vielä jotain Eino Leinolta, mutta jääköön tällä kertaa. Olkoon nyt vain isokokoinen ja jouluinen MOI sulle.

Luin sun joulutarjoulut. Hyvät olivat! Mulle ainakin maistuisi.

Siten vielä toivotan sinulle erityisen viihtyisää (laatu-)aikaa vaatekomerossa. Please, take Your time!

Ollaan meinaan joskus törmäilty samoissa ketjussakin, vaikkakiin eri nimmareilla, eli meillä on jopa yhteistä historiaa, vaikka et uskoisikaan.

Tähän loppuun siteeraisin vielä jotain Eino Leinolta, mutta jääköön tällä kertaa. Olkoon nyt vain isokokoinen ja jouluinen MOI sulle.
:) Mietin ja mietin kunnes Leinosta hiffasin kuka olet. Hei MOI, hyvää joulun aikaa ja annahan kuulua itsestäsi taas ;)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mä";22739542]On se kyllä ylivoimaisen vaikeaa laittaa niitä pikkunakkeja ja lihapullia uuniin lämpenemään (mahtuvat samaan vuokaan aivan varmasti), varsinkin kun siitä saattaisi joku tulla iloiseksi... Ystävällisyys ja toisen huomioiminen joulun aikaan olisi kyllä erittäin kauheaa. Toisaalta en ihmettele tätä, kun kyseessä on juurikin tämä tietty henkilö.

Ja onhan se kumma ettei sulle sitä porkkanalaatikkoa pöytään laiteta, kun et asiaa ota koskaan puheeksi. Mistä sitten tietäisivät että niin kovasti sitä kaipaat?[/QUOTE]

Siis mistä mä otan ne nakit ja lihapullat lämpenemään? Ei meillä ole niitä jääkaapissa, eikä ole janssoninkiusaustakaan! Kaupat menivät kiinni klo 12, joten kerro, mistä ihmeestä olisin niitä taikonut siihen hätään? Mieheni ei niitä itse kaipaa, ja kaupassa käydessämme tuossa yllä luettelmassani listassa oli hänestä jo tarpeeksi ruokaa.

Enkä minä kaipaa joulupöytään mitään ruokalajia niin paljon, että pahoittaisin emännän mielen sanomalla: "muuten hyvä, mutta haluaisin lisäksi..." On tilanteita, jolloin on todellakin fiksumpaa pitää pää kiinni. Me emme ole anopin ja appiukon kanssa niin hyviä tuttuja, että tarjottavia voitaisiin alkaa haukkua päin naamaa, enkä kyllä kehtaisi edes omalle äidilleni huomauttaa, kun kantaa selkä vääränä ruokia pöytään että hei, etkös tehnyt sitä ja tätä ja tota ruokalajia. Olet moukka jos se on sinusta ok.

"vieras"
Onpa huonokäytöksisiä vieraita. Hitto että ihmiset ei osaa käyttäytyä. Haukutaan toisen joulutarjoilu. :eek:
Toisaalta varmaan miehesi vanhemmat on pettyneitä, että heidän joulusta ei ole teillä mitään pöydässä, mutta eihän sitä ääneen sanota. Ei aina kannata mölöttää mielipiteitään ääneen. Jouluna se ärsyttää enemmän, koska on odotuksia, toiveita ja halua olla sovussa.

Tsemiä huomiselle!

Best Regards
Jos viettäisin joulua ulkomailla, en hetkeäkään ihmettelisi tai kaipaisi suomalaisia jouluruokia, saati vetäisi hernettä nenään niitten puutteesta. Ei vieraanvaraisuus tarkoita sitä, että tarjotaan ulkomaalaiselle vieraille niitten omia ruokia vaan parhaita paloja isäntämaan ruuista.

"eve"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22739889:
Siis mistä mä otan ne nakit ja lihapullat lämpenemään? Ei meillä ole niitä jääkaapissa, eikä ole janssoninkiusaustakaan! Kaupat menivät kiinni klo 12, joten kerro, mistä ihmeestä olisin niitä taikonut siihen hätään?
No kai sä aikaisemmilta jouluilta tiesit, että he niitä kaipaavat?

[QUOTE="vieras";22739906]Onpa huonokäytöksisiä vieraita. Hitto että ihmiset ei osaa käyttäytyä. Haukutaan toisen joulutarjoilu. :eek:
Toisaalta varmaan miehesi vanhemmat on pettyneitä, että heidän joulusta ei ole teillä mitään pöydässä, mutta eihän sitä ääneen sanota. Ei aina kannata mölöttää mielipiteitään ääneen. Jouluna se ärsyttää enemmän, koska on odotuksia, toiveita ja halua olla sovussa.

Tsemiä huomiselle![/QUOTE]

Kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan, kun vanhemmillani ei ole mitään vaatehuonetta minne paeta :D

Mutta kun ei kyse ole siitäkään, että miehen vanhemmat olisivat joutuneet olemaan nälässä, kun on niin "omituisia" ruokalajeja tarjolla. Ei ollut kymmentä sorttia silliä tarjolla, mutta yhtä oli, samoin lohta, graavilohta, kinkkua ja perunaa, eli samoja mitä Ruotsissakin. Ilmeisesti se roskaruoka on sitten heille niin hemmetin tärkeätä ettei joulu tule ilman niitä :(

[QUOTE="eve";22739916]No kai sä aikaisemmilta jouluilta tiesit, että he niitä kaipaavat?[/QUOTE]

Kyllä mä heidän joulupöydästään ole perillä ollut, kun yleensä vietetäänkin joulumme siellä, mutta en arvannut että tämä suomalainen jouluruokakulttuuri koituu heille niin ylitsepääsemättömäksi esteeksi, että pitää alkaa päätä aukoa.

Ja kun kaiken kaikkiaan anoppi on ihan hullu, hänestä minulla ei saisi olla edes pitkiä hiuksia, kun yli kolmekymppiselle sopii kuulemma paremmin lyhyet hiukset. Hänestä on outoa, että opiskelen vielä tässä iässä, työelämässä pitäisi kuulemma olla, mutta kun ei miehen siivelläkään saisi elää. Siis aivan älyttömiä mielipiteitä, joista ei tiedä, kuinka vakavissaan se niitä laukoessaan on. Prinssinakkikeskustelua käydessä voi vaan todeta, että kai hemmetin tosissaan sitten. Hänen toinen miniänsä on samanlainen hullu, siksi varmaan tulevatkin niin hyvin juttuun.

"uuniomena"
[QUOTE="vieras";22739941]MITEN tää voi olla joulunlaittajan vika, jos huonokäytöksiset vieraat haukkuu joulupöydän? PAlstalla tämäkin on mahdollista.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä!!!!!! Ei tulis mieleenkään mennä jouluksi kylään ja alkaa mollaamaan isäntäväen tarjoomuksia.
Palstalaisista se taitaa kuiten olla ok :O

ohoh
Siis: kysyttekö kaikki palstalaiset joulupöytään vieraaksi tulevilta, että mitä heidän mielestä pitää olla tarjolla??
Vai kokoatteko mahollisesti pöydän omien tapojenne ja perinteidenne mukaan?

Tästä ketjusta vaan vois kuvitella, että vieraat päättää mitä tarjotaan.

Yhteistyössä