Luulen, että mies hiukan pettyi kun kuuli, että ultrassa näkyi poika :(

  • Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Sanoi siis, että kumpikin yhtä toivottu ja rakastettu, mutta hiukan äänessä kuulsi pettymys. Meillä on siis poika 5v ja tyttö 4v ja ilmeisesti mies oli salaa toivonut toista tyttöä. Meidän poika oli kyllä erittäin vaativa vauva ja nukkui huonosti 2,5v, että varmaan pelkää sitäkin. Tosin kaikki lapset on erilaisia, joten en nyt ala vielä panikoimaan nukkumisten kanssa :)
 
"just"
jaa .aa.. no pienet on teille pettymyksen aiheet, ollapa noin helppo elämä.. Meillä miehen suurin toive on että saatas lapsi 1. elävänä ja 2. terveenä...kun on jo yhden lapsensa synnytyksen jälkeen joutunut hautaamaan.
 
welle
[QUOTE="just";22733460]jaa .aa.. no pienet on teille pettymyksen aiheet, ollapa noin helppo elämä.. Meillä miehen suurin toive on että saatas lapsi 1. elävänä ja 2. terveenä...kun on jo yhden lapsensa synnytyksen jälkeen joutunut hautaamaan.[/QUOTE]

Niin, ja joku toinen saattaa toivoa että ylipäätään tulisi raskaaksi. Ei murheiden suuruudesta voi kilpailla.
 
"Lisa"
Kyllä jokainen vanhempi saa salaa toivoa tiettyä sukupuolta. Ei se ole keneltäkään pois. Ei edes lapsettomilta. Sitten kun se lapsi syntyy niin hirveän rakas se on vaikka olisi toivonut mitä!
 
ääh
[QUOTE="just";22733460]jaa .aa.. no pienet on teille pettymyksen aiheet, ollapa noin helppo elämä.. Meillä miehen suurin toive on että saatas lapsi 1. elävänä ja 2. terveenä...kun on jo yhden lapsensa synnytyksen jälkeen joutunut hautaamaan.[/QUOTE]

no jossain maailmassa on ihminen jolla menee huonommin kuin jopa sinulla, älä siis valita.
 
"tyty"
Se on ihan inhimillistä toivoa jompaa kumpaa. Itse en kyllä tykkää siitä, että näitä toiveita kauheasti kuulutetaan (miehesikään ei ilmeisesti ääneen sanonut mitään), koska on tosiaan suurempiakin pettymyksiä elämässä.
 
A.p.
[QUOTE="vieras";22733532]Siis sun mies kuvittelee, että lapsen sukuopuoli vaikuttaa vauvan itkuisuuten ja unenlahjoihin?[/QUOTE]

ei se mitään kuvittele. Meillä vaan poika on ollut todella huono nukkumaan ja tyttö nukkunut todella hyvin aina. Ei mieheni mikään idiootti ole. Kyllä se tietää, että jokainen lapsi on yksilö. meillä esim. poika on kyllä muuten ollut helpompi, mutta tuo nukkuminen stressasi meitä aika paljon (edelleenkin ) Saahan sitä salaa toivoa kumpaa sukupuolta hyvänsä. Rakas se lapsi on silti.
 
A.p.
[QUOTE="tyty";22733559]Se on ihan inhimillistä toivoa jompaa kumpaa. Itse en kyllä tykkää siitä, että näitä toiveita kauheasti kuulutetaan (miehesikään ei ilmeisesti ääneen sanonut mitään), koska on tosiaan suurempiakin pettymyksiä elämässä.[/QUOTE]

ei sanonut ääneen mitään, olin vaan kuulevinani äänestä (tosin voi johtua väsymyksestäkin ) töissä ollut raskas viikko ja minäkin kiukutellut lähes koko viikon :)
 
"kohta neljän äiti"
Toiveet ja ajatukset eivät vahngoita ketään eivät edes ajattelijaa itseään, joten siinä ei ole mitään pahaa jos avoimesti myöntää toivoneensa jompaa kumpaa. Ja saa myöntää tunteneensa hetken pettymystäkin jos "tulos" on eri. Mutta jos siitä pettymyksestä ei pääse yli tai se alkaa vaikuttaa siihen, miten kohtelee odottajaa tai myöhemmin vauvaa - silloin se on sairasta.

Mua niiiiin ärsyttää se, että vedotaan johonkin lapsettomuuteen siinä, että toisella ei saisi olla mitään toiveita, valittamista, erimielisyyttä tai pettymystä. Se on kuulkaa paskapuhetta. Se sama lapseton voi olla sitten se, joka työttömän edessä narisee ikävää työpaikkaansa tai lihavan edessä valittaa laihuuttaa tms älytöntä. Kukaan lapseton ei saa lasta sen takia, että minä pidän ajatukset salaisuutena. Eikä kukaan menetä vauvaansa siksi, että myönnän toivoneeni, että neljäs lapseni olisi ollut poika, kun mulla on jo 3 tyttöä. Toiveellani ei ole mitään merkitystä enää sitten, kun olen saanut tietää tytön olevan tulossa. Pieni hetkellinen pettymys on mennyt ohi ja nyt olen ylpeä siitä, että saan olla pian neljän tytön äiti. Mies toivoi tyttöä ja minä toivoin poikaa, enkä asiaa ole koskaan salannut, enkä ala salaamaan. Maailmassa on AINA joku jolla menee huonommin kuin toisella, joten kukaan ei voisi sanallakaan sanoa enää mitään. Leppoisaa....
 
"kohta neljän äiti"
[QUOTE="kohta neljän äiti";22733620]Toiveet ja ajatukset eivät vahngoita ketään eivät edes ajattelijaa itseään, joten siinä ei ole mitään pahaa jos avoimesti myöntää toivoneensa jompaa kumpaa. Ja saa myöntää tunteneensa hetken pettymystäkin jos "tulos" on eri. Mutta jos siitä pettymyksestä ei pääse yli tai se alkaa vaikuttaa siihen, miten kohtelee odottajaa tai myöhemmin vauvaa - silloin se on sairasta.

Mua niiiiin ärsyttää se, että vedotaan johonkin lapsettomuuteen siinä, että toisella ei saisi olla mitään toiveita, valittamista, erimielisyyttä tai pettymystä. Se on kuulkaa paskapuhetta. Se sama lapseton voi olla sitten se, joka työttömän edessä narisee ikävää työpaikkaansa tai lihavan edessä valittaa laihuuttaa tms älytöntä. Kukaan lapseton ei saa lasta sen takia, että minä pidän ajatukset salaisuutena. Eikä kukaan menetä vauvaansa siksi, että myönnän toivoneeni, että neljäs lapseni olisi ollut poika, kun mulla on jo 3 tyttöä. Toiveellani ei ole mitään merkitystä enää sitten, kun olen saanut tietää tytön olevan tulossa. Pieni hetkellinen pettymys on mennyt ohi ja nyt olen ylpeä siitä, että saan olla pian neljän tytön äiti. Mies toivoi tyttöä ja minä toivoin poikaa, enkä asiaa ole koskaan salannut, enkä ala salaamaan. Maailmassa on AINA joku jolla menee huonommin kuin toisella, joten kukaan ei voisi sanallakaan sanoa enää mitään. Leppoisaa....[/QUOTE]

P.S ennen ekaa lasta mulla on takana vaikeat 7,5v lapsettomuushoidot jotka oli jo julistettu toivottomiksi... sittemmin lääketiede ja luonto ovat armahtaneet minua, mutta turha kuvitella etten tiedä mistä puhun, kun puhun lapsettomuuden tuskasta. Vosin jopa ilkeästi sanoa, että älkää tulko mulle parin vuoden jälkeen ruikuttamaan... kuten sanoin, AINA jollakulla on asiat huonommin!
 
"hih"
Ihan inhimillistä, jos on ehtinyt toivoa sitä toista sukupuolta. Eihän se kuitenkaan tarkoita sitä, ettei lasta sitten rakastaisi yhtä paljon kuin muita, kun hän syntyy.
 
"just"
Alkuperäinen kirjoittaja ääh;22733537:
no jossain maailmassa on ihminen jolla menee huonommin kuin jopa sinulla, älä siis valita.
no tuo ei kyllä ollut mikään valitus vaan ihan toteamus, että pienet on murheet :D saahan sitä jokainen toivoa vaikka kuuta taivaalta, eikä se multa ole pois :D
 
"just"
[QUOTE="just";22733659]no tuo ei kyllä ollut mikään valitus vaan ihan toteamus, että pienet on murheet :D saahan sitä jokainen toivoa vaikka kuuta taivaalta, eikä se multa ole pois :D[/QUOTE]

ja toisekseen mulla on lapsia...toiveet heidän suhteen ja heidän saamiseen suhteen voi vaan olla pikkasen erilaiset kun joillain ihmisillä jotka vielä pitää niitä elämän ruusunpunasia silmälaseja silmillään. Ja silti sehän on ok, en mä kenenkään teidän elämään haluaisi vaihtaa.. tämä on mun elämä ja olen onnellinen siitä.
 
tytöt<3<3
[QUOTE="kohta neljän äiti";22733620]Toiveet ja ajatukset eivät vahngoita ketään eivät edes ajattelijaa itseään, joten siinä ei ole mitään pahaa jos avoimesti myöntää toivoneensa jompaa kumpaa. Ja saa myöntää tunteneensa hetken pettymystäkin jos "tulos" on eri. Mutta jos siitä pettymyksestä ei pääse yli tai se alkaa vaikuttaa siihen, miten kohtelee odottajaa tai myöhemmin vauvaa - silloin se on sairasta.

Mua niiiiin ärsyttää se, että vedotaan johonkin lapsettomuuteen siinä, että toisella ei saisi olla mitään toiveita, valittamista, erimielisyyttä tai pettymystä. Se on kuulkaa paskapuhetta. Se sama lapseton voi olla sitten se, joka työttömän edessä narisee ikävää työpaikkaansa tai lihavan edessä valittaa laihuuttaa tms älytöntä. Kukaan lapseton ei saa lasta sen takia, että minä pidän ajatukset salaisuutena. Eikä kukaan menetä vauvaansa siksi, että myönnän toivoneeni, että neljäs lapseni olisi ollut poika, kun mulla on jo 3 tyttöä. Toiveellani ei ole mitään merkitystä enää sitten, kun olen saanut tietää tytön olevan tulossa. Pieni hetkellinen pettymys on mennyt ohi ja nyt olen ylpeä siitä, että saan olla pian neljän tytön äiti. Mies toivoi tyttöä ja minä toivoin poikaa, enkä asiaa ole koskaan salannut, enkä ala salaamaan. Maailmassa on AINA joku jolla menee huonommin kuin toisella, joten kukaan ei voisi sanallakaan sanoa enää mitään. Leppoisaa....[/QUOTE]

Voi kun saisin itsekin joskus toisen tytön... jostain tuonne takaraivoon iskostunut, että tätä ei saisi sanoa tai tuntea, mutta silti minä toivon niin.............
 
outoko?
Minä en edelleenkään ymmärrä, mitä väliä sillä sukupuolella on. Enkä oikein tajua sitäkään, miksi se pitää erikseen selvittää ja sitten mahdollisesti vielä todeta, että väärä veikkaus oli ultrassa.
 
tulipahan mieleen
hlmm.. asiasta kolmanteen...ei kenellekkään ole koskaan tullut mieleen, että suomessa syntyy pelkästään naistenklinikallakin ainakin yksi lapsi vuodessa, josta ei voida ulkoisesti katsomalla sanoa kumpaa sukupuolta se on. Ihmiset vaan automaattisesti olettaa, että vauva on jompaakumpaa sukupuolta. Jos toivoitte poikaa...ja sukupuoli olisi syntyessä epäselvä niin tekisittekö hänestä pojan???
 
hlmm.. asiasta kolmanteen...ei kenellekkään ole koskaan tullut mieleen, että suomessa syntyy pelkästään naistenklinikallakin ainakin yksi lapsi vuodessa, josta ei voida ulkoisesti katsomalla sanoa kumpaa sukupuolta se on. Ihmiset vaan automaattisesti olettaa, että vauva on jompaakumpaa sukupuolta. Jos toivoitte poikaa...ja sukupuoli olisi syntyessä epäselvä niin tekisittekö hänestä pojan???
Kyllähän siihen vaikuttaa myös se muu, mikä ei ulospäin näy. Jos esim vauvalla olisi munasarjat ja muita naisen ominaispiirteitä hänet kasvattaisin tytöksi. Jos olisi esim. lisäkivekset niin kasvattaisin pojaksi. Toisaalta, mun lähisukulainen sai pojan, ihan sellaisen aidon ja oikean joka kuitenkin osoittautui olevan väärää sukupuolta ja nykyisin elää onnellisena sukupuolen korjauksen jälkeen. Minä olen hyväksynyt osaltani sen, että sukupuoli on joskus myös häilyvä käsite. Ja hyvä niin.
 
"huh"
onpa outo mies sulla!! onko se homo? vai pedo taipumústa??
Eiköhän ne miehet toivo ihan yhtä lailla tyttöjä kuin naisetkin . Ainakin tuttavapiirissäni on paljon mieheiä, jotka ovat toivoneet todella kovasti tyttöjä. meilläkin mies on sanonut, että tykkää tyttölapsista ja niiden kanssa touhuamisesta eikä hänellä ole kyllä noita yllä olevia taipumuksia. sairasta edes kirjoittaa noin.
 

Yhteistyössä