KIITOS SINULLE %&!/# TOLLO, joka katsot oikeudeksesi tartuttaa meidät muutkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäs nutipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22726334]Käsittämättömiä vastauksia! Kyllä mä aapeeta symppaan täysillä, koska sain ainakin aloitusviestistä sellaisen kuvan että tällä kanssamatkustajalla oli pelkkää pikkunuhaa pahempi flunssa päällä. Jotenkin Suomessa ollaan niin s*****tanan itsekkäitä tässäkin asiassa, minä minä minä minulla on oikeus minä haluan minä menen. Ihan vaan tiedoksi teille omassa mentaalisessa kuplassanne elävät mamma: esimerkiksi New Yorkin metrossa on ympäri vuoden käynnissä valistuskampanja, jossa opastetaan ihmisiä pysymään poissa julkisista kulkuvälineistä jos he ovat sairaana. Suomessa eletään kuin pellossa, ei mietitä muita yhtään.[/QUOTE]

Olkoon kuka vaan mitä mieltä mutta mä en meinaa ajella taksilla lääkäriasemalle vain siksi etten tartuttaisi muita.
Pelkän hengitysilman kautta tartuttaminen ei ole edes mitenkään kovin todennäköistä, suuremmassa sairastumisvaarassa olet jokaisella kauppareissulla kosketellessasi kärryjä tai esim. painellessasi vaa´an nappeja:whistle:

[QUOTE="vieras";22726334]Käsittämättömiä vastauksia! Kyllä mä aapeeta symppaan täysillä, koska sain ainakin aloitusviestistä sellaisen kuvan että tällä kanssamatkustajalla oli pelkkää pikkunuhaa pahempi flunssa päällä. Jotenkin Suomessa ollaan niin s*****tanan itsekkäitä tässäkin asiassa, minä minä minä minulla on oikeus minä haluan minä menen. Ihan vaan tiedoksi teille omassa mentaalisessa kuplassanne elävät mamma: esimerkiksi New Yorkin metrossa on ympäri vuoden käynnissä valistuskampanja, jossa opastetaan ihmisiä pysymään poissa julkisista kulkuvälineistä jos he ovat sairaana. Suomessa eletään kuin pellossa, ei mietitä muita yhtään.[/QUOTE]

Ei sitten tullut mieleen että sairastunut oli vaikka matkalla kotiin? Eikä ole varaa laittaa järkkyä summaa taksiin? Tai opiskelija matkalla kotiseudulle sairastamaan?

Kävelkööt jos ei taksilla mene, vai?

Ison osan työurastani OIKEASTI kuolemansairaita hoitaneena (myös jouluisin :) ) en valitettavasti osaa kuin nauraa tällaiselle aloitukselle...

Toivottavasti ap:n joulumieli olisi palannut, kun sai purkaa itsensä, tai jospa pukki toisi ensi jouluksi jonkinlaisen kulkuvälineen. Ihmisten elo kun ei pysähdy flunssaan, eikä kaikilla todellakaan ole mahdollista jäädä eristykseen kotiin, jotta ei vaan tartuttaisi ketään. Lassa-kuume tai Ebola on sitten toki eri juttu :)

Ai hitto kun en hoksannut tätä :'(
Toivottavasti työnantaja maksaa taksimatkan, johon saattaa ruuhkassa mennä 30- 45minuuttia/ sivu:xmas:

Mut ajatteles, mites ne lekurit ja hoitsut, jotka joutuu työssään kohtaamaan näitä nuhaisia? Pitäiskö tätä terveydenhuoltosysteemiä pruukata niin että vain nuhaiset saisivat hoitaa nuhaisia?
Ja entäs sitten kun on sen taksikuskin sairastuttanut siihen samaiseen nuhaan?
Kyllä sairaiden täytyy vaan jäädä yksin kotiin kuolemaan!

Nyt saa sylkeä mun päälle, mä aion viedä käheä äänisen lapseni tänään neuvolaan! Kertaalleen jo jouduin ajan siirtämään kuumeen takia, mutta toistamiseen en sitä tee. Vaikka kyllähän käytännössä noi nuhaiset lapset pitäis pitää kotona piilossa syksystä kevääseen :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22726423:
Mut ajatteles, mites ne lekurit ja hoitsut, jotka joutuu työssään kohtaamaan näitä nuhaisia? Pitäiskö tätä terveydenhuoltosysteemiä pruukata niin että vain nuhaiset saisivat hoitaa nuhaisia?
Ja entäs sitten kun on sen taksikuskin sairastuttanut siihen samaiseen nuhaan?
Kyllä sairaiden täytyy vaan jäädä yksin kotiin kuolemaan!

Nyt saa sylkeä mun päälle, mä aion viedä käheä äänisen lapseni tänään neuvolaan! Kertaalleen jo jouduin ajan siirtämään kuumeen takia, mutta toistamiseen en sitä tee. Vaikka kyllähän käytännössä noi nuhaiset lapset pitäis pitää kotona piilossa syksystä kevääseen :xmas:

Ja allergianuhaisilla lapsilla olla lisäksi jättiteksti paidassa (tai takissa) "Allergiasta johtuva nuha, ei tartu" :laugh:

Niim ettäkö sen nuhaisen pitäisi olla ruuatta ja juomatta kotona koko joulu. Jos elää yksin ON pakko lähteä asioille, edes niin välttämättömille, myös kipeänä.

[QUOTE="aha";22726280]Sä varmaan maksat sen sitten koska Kela ei korvaa..? :saint:[/QUOTE]

Ei kun onhan se oma moka jos ei ole varaa maksaa taksia ( kyllä kaikilla täytyy olla säästössä sen verran)

tai

Vie se taksikuitti sossuun, sieltähän sä muutenkin rahas haet

( palstan vakio kommentteja )

[QUOTE="just";22726431]Ja allergianuhaisilla lapsilla olla lisäksi jättiteksti paidassa (tai takissa) "Allergiasta johtuva nuha, ei tartu" :laugh:[/QUOTE]

Hyvä idea!
Mäkin taidan laittaa pahvilapun kaulaan "anteeksi että aivastelen, se on tämä kuiva huoneilma kun vaivaa"

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22726446:
Hyvä idea!
Mäkin taidan laittaa pahvilapun kaulaan "anteeksi että aivastelen, se on tämä kuiva huoneilma kun vaivaa"

Mun pitää sit väsätä

Punaiset silmät johtuu tietokoneen näytön tuijottamisesta, ei suinkaan silmätulehduksesta

Askartelun iloa vaan kaikille :D

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22726423:

Mä hoidan työssäni vähän väliä mahatautisia, köhäisiä, kuumeisia ja vaikka mitä tarttuvatautisia ( ihana sana :laugh: ) enkä ole koskaan sairastunut työpaikalta mihinkään ( koputtaa puuta..).
Käsihygienia on kaiken A ja O. Mä en usko että saan sen kummemmin bussistakaan mitään ellen nyt satu nuolemaan niitä pintoja siellä.

[QUOTE="sipsi";22726416]Ison osan työurastani OIKEASTI kuolemansairaita hoitaneena (myös jouluisin :) ) en valitettavasti osaa kuin nauraa tällaiselle aloitukselle...

Toivottavasti ap:n joulumieli olisi palannut, kun sai purkaa itsensä, tai jospa pukki toisi ensi jouluksi jonkinlaisen kulkuvälineen. Ihmisten elo kun ei pysähdy flunssaan, eikä kaikilla todellakaan ole mahdollista jäädä eristykseen kotiin, jotta ei vaan tartuttaisi ketään. Lassa-kuume tai Ebola on sitten toki eri juttu :)[/QUOTE]

No jos oot OIKEASTI hoitaja ja siihen koulutuksen saanut, niin sinun tulisi tietää että myös influenssa on joillekin ihmisille kuolemaksi. Siihen kuolee vuosittain jopa tuhat ihmistä. No, ainakin sulle riittää sit töitä ;)

Mä hoidan työssäni vähän väliä mahatautisia, köhäisiä, kuumeisia ja vaikka mitä tarttuvatautisia ( ihana sana :laugh: ) enkä ole koskaan sairastunut työpaikalta mihinkään ( koputtaa puuta..).
Käsihygienia on kaiken A ja O. Mä en usko että saan sen kummemmin bussistakaan mitään ellen nyt satu nuolemaan niitä pintoja siellä.

Tästä tulee sellainen kuva, ettet ole koskaan sairastanut flunssaa tai jos olet, niin olet tietoisesti käynyt nuolemassa assan kaiteita... Eli miten on? Oletko koskaan sairastanut ja jos olet, mistä luulet että se tarttui?

[QUOTE="vieras";22726510]No jos oot OIKEASTI hoitaja ja siihen koulutuksen saanut, niin sinun tulisi tietää että myös influenssa on joillekin ihmisille kuolemaksi. Siihen kuolee vuosittain jopa tuhat ihmistä. No, ainakin sulle riittää sit töitä ;)[/QUOTE]

Tokihan se on MUIDEN ihmisten vastuulla kuoleeko riskiryhmäläiset influenssaan. Ei niiden riskiryhmäläisten itse kannata huolehtia siitä ottavatko rokotteen tai välttelevätkö väkijoukkoja :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22726529:
Tokihan se on MUIDEN ihmisten vastuulla kuoleeko riskiryhmäläiset influenssaan. Ei niiden riskiryhmäläisten itse kannata huolehtia siitä ottavatko rokotteen tai välttelevätkö väkijoukkoja :saint:

Niin eli muuten terveiden riskiryhmäläisten tulee vältellä väkijoukkoja, mutta sairautta levittävä saa ihan rauhassa käydä pärskimässä ihmisten kasvoille jouluruuhkassa? Palstalogiikkaa taas parhaimmillaan!

eikös suositus ollu niin että pieniä vauvoja ei kannattaisi viedä paikkoihin joissa on paljon ihmisiä.pikkuvauvat kannattaa pitää kotona eikä viedä niitä mihinkään tällaisena pöpöaikana. Joten se on oma moka jos ap on vauvansa vieny junaan. ei kaikki maailman nuhaiset ihmiset voi jäädä kotiin potemaan mutta vauvaa ei oo pakko viedä väkijoukkoihin.

Olisikohan pitkiin kassajonoihin ratkaisu toi..siis että menet köhii sinne jonon päähän ja valitat kovaa ääneen erittäin tarttuvaa influenssaa ja jos ne ihmiset siitä häviäisi niin ei tarttis jonottaa tuntia näin joulun alla? ;)

[QUOTE="vieras";22726541]Niin eli muuten terveiden riskiryhmäläisten tulee vältellä väkijoukkoja, mutta sairautta levittävä saa ihan rauhassa käydä pärskimässä ihmisten kasvoille jouluruuhkassa? Palstalogiikkaa taas parhaimmillaan![/QUOTE]

Maalaisjärkeä kehiin!
Vakavasti sairas ihminen tietää itse riskit kuinka niihin tauteihin sairastutaan. Moni tautihan tarttuu kantajasta seuraavaan ennen kun on edes oireillut. Väkijoukoissa jyllää AINA pöpöjä. Jos olet sairastunut vaikka vatsatautiin et ehkä huomaa sitä ennen kun oksennat. Silti olet saattanut levittää virusta ympäriinsä. Sama pätee flunssaan. Ennen kun aivastat olet levittänyt virusta sinne ja tänne.

[QUOTE="vieras";22726527]Tästä tulee sellainen kuva, ettet ole koskaan sairastanut flunssaa tai jos olet, niin olet tietoisesti käynyt nuolemassa assan kaiteita... Eli miten on? Oletko koskaan sairastanut ja jos olet, mistä luulet että se tarttui?[/QUOTE]

Olen tosi harvoin missään taudissa, myöskään lapset eivät juurikaan sairasta. Ne kerrat kun sairastetaan lapset tuovat yleensä koulusta/ päiväkodista pöpön mukanaan ja mä saan sen kotona.
Mua ei oikeasti pelota flunssat eivätkä influenssat, tulee jos tulee.
Toki mä tiedän että erityisryhmille ja heikon immuniteetin omaaville ihmisille influenssa voi olla todella paha tauti, mutta lievää hysteriointia on siinäkin että köhivä ihminen ei voisi matkustaa julkisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22726602:
Maalaisjärkeä kehiin!
Vakavasti sairas ihminen tietää itse riskit kuinka niihin tauteihin sairastutaan. Moni tautihan tarttuu kantajasta seuraavaan ennen kun on edes oireillut. Väkijoukoissa jyllää AINA pöpöjä. Jos olet sairastunut vaikka vatsatautiin et ehkä huomaa sitä ennen kun oksennat. Silti olet saattanut levittää virusta ympäriinsä. Sama pätee flunssaan. Ennen kun aivastat olet levittänyt virusta sinne ja tänne.

Mutta nyt olikin kyse ihmisestä, jolla taudin oireet ovat jo selvästi nähtävillä ja aivan varmasti tiedossa, että levittää virusta ympäriinsä.

[QUOTE="vieras";22726510]No jos oot OIKEASTI hoitaja ja siihen koulutuksen saanut, niin sinun tulisi tietää että myös influenssa on joillekin ihmisille kuolemaksi. Siihen kuolee vuosittain jopa tuhat ihmistä. No, ainakin sulle riittää sit töitä ;)[/QUOTE]

:laugh: Olen kyllä OLLUT ihan oikeasti hoitaja, ja nykyään sitten koulutan hoitajia :)

Kyllä tiedän, hyvin, että riskiryhmiin kuuluvat voivat kuolla influenssaan. Seuraavia en tiedäkään:

a) oliko ap:n viestissä olevalla ihmisellä influenssa, vaiko ihan tavallinen lenssu?
b) kuuluuko ap/ lapsensa riskiryhmiin? jos kuuluu, en junailua tällaiseen aikaan suosittele, kun "terveiden" junia ei taida olla vielä olemassa

Ja työtä riittää, kiitos vaan :) Isommassa uhkassa varmaan olenkin nyt, kun kiertelen sairaaloissa opiskelija-arvioinneissa, ja opetan isoja luokkia, joissa ihka varmasti AINA joku niiskuaa ja pärskii :)

Minä tein perästä kuuluu-reissun junalla... Kävin huussissa vetäsemässä ripulit, en pessyt käsiäni ja suuntasin ravintelivaunuun räpeltämään donitseja. Mukavaa joulua sinulle ja perseellesi!

Uusimmat

Yhteistyössä