Olenkohan raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveita elättelen :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveita elättelen :)

Vieras
Aluksi: jos ottaa päähän niin älä kommentoi! :)

Aiemmin kysyin tuosta kun aloin yllättäen röyhtäillä paljon vaikka en ikinä ole röyhtäillyt ja epäilin että olisinko raskaana kun yritystä on jo monta kuukautta takana. Keskustelu täällä:

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...htaily-raskausoireena/sivu5.html#post22719162

Tuonne ei nyt tunnu tulevan uusia vastauksia ja oireet tuntuvat muutenkin vain lisääntyvän joten ajattelin perustaa uuden ketjun... :)

Nyt on kp 28/28-34. Oletettu ovulaatio oli n. 2 viikkoa sitten.

Ja tässä lista oireista (näitä minulla ei ole yleensä):

- röyhtäily alkoi viikko oviksesta
- viikko oviksesta alkoivat vihlovat kivut joita yleensäkin on ennen menkkoja, mutta nyt olivat kovempia, nyt ei ole vihlonut enää pariin päivään
- viime viikolla alkoi tulla nenästä vähän verta liman mukana, ja sitä tulee nyt joka päivä
- viime viikolla menkkamaisia kipuja joita ei yleensä ole kuin vasta juuri ennen menkkojen alkua
- eilen kun menin päiväunille, sydän tykytti kovasti levätessä vaikka en ollut juonut paljon kahvia ja nekin vähät aamulla.

Viikko sitten tein testin joka oli negatiivinen, mutta silloinhan olikin liian aikaista testata. En uskalla vielä testata uudestaan koska jos olisikin kemiallinen raskaus ja testi näyttäisi positiivista, pettyisin liikaa. Yritän sinnitellä jouluaattoon =)

Vuonna 2009 mä testasin myös hailakan plussan (vaikka menkat oli jo monta päivää myöhässä se plussa oli tosi hailu) jouluaattoaamuna :heart: Noista ennakko-oireista en osaa sanoa mitään, koska mulla ei ollut semmoisia yhtään. Mutta toivotaan, että onnistaa =)

Jos en ole raskaana niin menkat alkavat joulun aikaan kuitenkin joten sen takia on sama testaanko vai en. Mutta joulu on sellainen päivä että silloin vaan täytyy testata jos vaikka saisi ihanimman joululahjan kuten Karvapallo oli saanut :)

[QUOTE="vieras";22719811]toivottavasti et, vaikutat aika epäkypsältä ja naiivilta, mahtaako sinusta olla huolehtimaan lapsesta,[/QUOTE]

Aha, kerrotko minkä perusteella sait minusta tuon mielikuvan? Voin lohduttaa että olen kyllä riittävän kypsä ja yritän olla lapselleni paras äiti ikinä.

No sinuna kyllä testaisin jo, koska noi voi hyvinkin viitata raskauteen.
Mulla toisen raskauden alussa oli paljon normaalia nopeampi syke, siis jo pari päivää ennen plussaa.
Nyt odotan kolmatta lastamme ja tässä raskaudessa olen alusta asti röyhtäillyt normaalia enemmän (jo ennen plussaamista), syytä en tiedä, ehkä johtuu samasta kuin närästys?
Kaikkien raskauksien aikana nenästä on tullut vähän verta niistäessä.
Ja noi menkkakivuthan on ihan yleinen alkuraskauden oire.

Tosin, kun oikein paljon toivoo raskautta, ni kaikki "vaivat" alkaa vaikuttaa raskausoireilta.

Mutta tee testi niin ei tarvi arvuutella! Plussatuulia sinulle!!

Osa noista "oireista" ainakin kuulostaa ihan keksityltä kun olet tarkkailemalla tarkkaillut onko joku raskauden oire. Ja loput tavallisia oireita ennen menkkoja jotka vain koet jotenkin "kovempina" nyt kun odotat olevasi raskaana.

Ja tuon nenäverenvuodon nyt ei pitäisi normaalisti raskauteen kuulua eikä ole mikään ilon aihe jos nenästä alkaa joka päivä tulla verta. Saattaa viitata verenpaineisiin kun puhuit tuosta sydämen tykyttelystäkin.

Taas tää röyhtäilijä, arvelen ettet ole raskaana. Mitä sää hyödyt näistä aloituksista, jos toivot saavasi arvailuja oletko raskaana vai et ja jos joku arvaa ettet ole niin (ainakin edellisessä ketjussa) vetaset pussillisen herneitä nenuun, kun vastaukset ei miellyttänyt...

En tarkoittanutkaan, että verta ihan vuotamalla olisi tullut, vaan että niistäessä räkä on hieman verensekaista (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu). Ja paineet mulla on kaikissa raskauksissa ollut paremminkin liian alhaalla kuin liian korkealla. Myös hemoglobiini on pysynyt aina reilusti yli 100, eli ei ole siitäkään johtunut. Joten veikkaisimpa että johtuu esim. limakalvon kuivuudesta tms.

[QUOTE="Kääk";22720792]Taas tää röyhtäilijä, arvelen ettet ole raskaana. Mitä sää hyödyt näistä aloituksista, jos toivot saavasi arvailuja oletko raskaana vai et ja jos joku arvaa ettet ole niin (ainakin edellisessä ketjussa) vetaset pussillisen herneitä nenuun, kun vastaukset ei miellyttänyt...[/QUOTE]

Edellisessä keskustelussa monet tulivat väittämään että olen itse keksinyt oireet vaikka tiedän etten ole. Olen niin innoissani mahdollisesta raskaudesta että siksi kyselen.

En tarkoittanutkaan, että verta ihan vuotamalla olisi tullut, vaan että niistäessä räkä on hieman verensekaista (anteeksi yksityiskohtainen kuvailu). Ja paineet mulla on kaikissa raskauksissa ollut paremminkin liian alhaalla kuin liian korkealla. Myös hemoglobiini on pysynyt aina reilusti yli 100, eli ei ole siitäkään johtunut. Joten veikkaisimpa että johtuu esim. limakalvon kuivuudesta tms.

Joo mullakaan ei tule valumalla vaan niistäessä vain. Ja yleensä tulee vain todella harvoin.

[QUOTE="-H-";22720747]Osa noista "oireista" ainakin kuulostaa ihan keksityltä kun olet tarkkailemalla tarkkaillut onko joku raskauden oire. Ja loput tavallisia oireita ennen menkkoja jotka vain koet jotenkin "kovempina" nyt kun odotat olevasi raskaana.

Ja tuon nenäverenvuodon nyt ei pitäisi normaalisti raskauteen kuulua eikä ole mikään ilon aihe jos nenästä alkaa joka päivä tulla verta. Saattaa viitata verenpaineisiin kun puhuit tuosta sydämen tykyttelystäkin.[/QUOTE]

Ainoa mikä mielestäni voisi olla kuviteltu oire, on tuo vihlovan kivun voimakkuus. Kyllä nenäverenvuoto kuuluu monilla raskauteen, johtuu kai juuri limakalvojen muuttumisesta.

Miksi kyselet kun kumoat kaikki vastaväitteet? Tahdot siis onnitteluja jo valmiiksi ja vakuutteluja siitä että kyllä olet raskaana. Jos joku sanoo että et ole, kumoat selittelemällä asian parhain päin ja näyttämään siltä että kyllä se on raskautta.

Tee se testi niin sittenpä tiedät. Turha täältä on olkaan taputtelijoita etsiä, mistä me voimme tietää mitä siellä kasvaa vai kasvaako mitään.

No sinuna kyllä testaisin jo, koska noi voi hyvinkin viitata raskauteen.
Mulla toisen raskauden alussa oli paljon normaalia nopeampi syke, siis jo pari päivää ennen plussaa.
Nyt odotan kolmatta lastamme ja tässä raskaudessa olen alusta asti röyhtäillyt normaalia enemmän (jo ennen plussaamista), syytä en tiedä, ehkä johtuu samasta kuin närästys?
Kaikkien raskauksien aikana nenästä on tullut vähän verta niistäessä.
Ja noi menkkakivuthan on ihan yleinen alkuraskauden oire.

Tosin, kun oikein paljon toivoo raskautta, ni kaikki "vaivat" alkaa vaikuttaa raskausoireilta.

Mutta tee testi niin ei tarvi arvuutella! Plussatuulia sinulle!!

Ääää... pitäisiköhän huomenna testata... Tuo syke oli ihan häiritsevän kova ja se jatkui ainakin 15 min ajan vaikka makasin rentona koko ajan. Ollaan yritetty jo monta kuukautta joten olen saanut tutustua niihin keksittyihinkin raskausoireisiin. Nämä ovat nyt kuitenkin ihan uusia ja moni oire on ihan konkreettinen muutos.

Miksi kyselet kun kumoat kaikki vastaväitteet? Tahdot siis onnitteluja jo valmiiksi ja vakuutteluja siitä että kyllä olet raskaana. Jos joku sanoo että et ole, kumoat selittelemällä asian parhain päin ja näyttämään siltä että kyllä se on raskautta.

Tee se testi niin sittenpä tiedät. Turha täältä on olkaan taputtelijoita etsiä, mistä me voimme tietää mitä siellä kasvaa vai kasvaako mitään.

Näytä missä kohtaa olen kumonnut vastaväitteet? :O Vai pitäisikö minun uskoa jos joku sanoo minun keksineen oireet? Koska itse tiedän varmasti ajatukseni paremmin kuin muut.

Haluan vain arvailuja ja muiden kokemuksia, että onko jollain ollut vastaavia oireita tai eikö ole ollut. Onneksi niitäkin vastauksia tulee :)

Odota kuitenkin siihen aattoon, on sit kiva joululahja jos näyttää plussaa. Vaikka kivaa kai se on ihan mikä päivä tahansa. :p

Mulla ei ollu mitään tuollaisia oireita, eli vaikee sanoo niistä mitään.

[QUOTE="a p";22720932]Ääää... pitäisiköhän huomenna testata... Tuo syke oli ihan häiritsevän kova ja se jatkui ainakin 15 min ajan vaikka makasin rentona koko ajan. Ollaan yritetty jo monta kuukautta joten olen saanut tutustua niihin keksittyihinkin raskausoireisiin. Nämä ovat nyt kuitenkin ihan uusia ja moni oire on ihan konkreettinen muutos.[/QUOTE]

No jotain sun kehossa sit varmaan tapahtuu. Onko se juuri raskaus vai jotain muuta, niin selvinnee aikanaan.

Yhteistyössä