Montako ravintola-annosta aiotte ottaa joulun aikana?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="ksk";22713354]En minäkään varmaan yhtään. Meillä on ns. aikuisten joulu, joten jos joku on ostanut hyvää punaviiniä niin voin lasillisen juoda illan aikana.

Jotenkin hassua oli lukea noita kommentteja kun ainoa, joka kertoo olevansa raskaana kyllä sanoo että aikoo juoda. Tuli vähän sellanen "mikä tässä mättää"- fiilis :D[/QUOTE]

Totta. Aivan kuin kännissä oleminen olisi joku onni ja autuus. Totuus on, että elämästä nauttii eniten ilman päihteitä. Ja ellei kestä perhettään jouluna ilman viinaa, on väärässä perheessä. Alkoholistit tietty juovat aina. Siihen en sano mitään. Omapa on ratkaisunsa.
 
"mie"
Jaa, enpä ole suunnitellut, mutta jos nyt lasketaan, että jokaisena joulunpäivänä (eli kolmena) syömme jouluaterian punaviineineen, niin siinä tapauksessa 3 annosta. Ehkä jopa 4-5 voisi olla lähempänä totuutta, koska varmaankin juomme lasten mentyä nukkumaan vielä viinilasit kaikessa rauhassa aikuisten kesken :)
 
"vieras"
[QUOTE="Äiti";22720039]
Miksi pitää juoda alkoholia? Maito tai pepsimax on myös hyvää. Kumma että ette pysyty rentoutumaan ilman alkoa. .[/QUOTE]

Et sitten viinin ja ruoan liitosta ole koskaan kuullut?
Tai juustopöydästä?
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22720658]Et sitten viinin ja ruoan liitosta ole koskaan kuullut?
Tai juustopöydästä?[/QUOTE]

Sama kai se nyt on, mitä juomaa sen makaronilaatikon tai kinkun kanssa vetää...Maito tai pepsimax käyvät varmasti hyvin. Vesi olisi kyllä vielä parempi juoma.

Jos hyvän pihvin tai muun "paremman" ruuan kanssa vetää jotain pepsimaxia, niin sitten on kyllä jo makuaistissa vikaa.
 
"mie"
[QUOTE="totuus on";22720295]Kaikki alkoholin puolestapuhujat tässä ketjussa ovat itsekkäitä ihmisiä, joille oma "hyvä" olo alkoholin myötä on tärkeämpää kuin lasten etu.
Lapset kyllä tietävät ja vaistoavat heti kun aikuinen on maistissaan ja alkoholin vaikutuksen alaisena.
Jä'ttäkää se itsekkyys edes jouluksi narikkaan ja ottakaa ne aivot ja sydän sieltä esiin!![/QUOTE]

En edes tiedä miten tämän sanoisi... Mutta itsekkääksi en koe itseäni jos ja KUN haluan juoda lasin (eli noin 12cl) punaviiniä jouluruuan seuraksi. Haluaisin nähdä sen aikuisen, joka on "maistissa" tuollaisen annoksen jälkeen. Voi jeesus sanon minä!

Omassa ystävä- sukulaispiirissäni kun viini kuuluu osana tarjoilua silloin, kun on juhla tai ylipäänsä syödään "hienosti". Ja ei, sukuumme tai ystäväpiiriimme ei kuulu ainuttakaan alkoholistia, tai edes menneisyydessämme ei moisia ole ollut.
 
"vieras"
Sama kai se nyt on, mitä juomaa sen makaronilaatikon tai kinkun kanssa vetää...Maito tai pepsimax käyvät varmasti hyvin. Vesi olisi kyllä vielä parempi juoma.

Jos hyvän pihvin tai muun "paremman" ruuan kanssa vetää jotain pepsimaxia, niin sitten on kyllä jo makuaistissa vikaa.
Ei ole sama. Jos te ette ymmärrä viinin päälle, niin se ei tarkoita, että kaikki viinin päälle ymmärtävät pilaisivat joulunsa juomalla sitä viiniä.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22720696]Ei ole sama. Jos te ette ymmärrä viinin päälle, niin se ei tarkoita, että kaikki viinin päälle ymmärtävät pilaisivat joulunsa juomalla sitä viiniä.[/QUOTE]

Makaronilaatikko tai kinkku eivät ole viiniruokia. Olut sopii esimerkiksi joulupöytään paljon paremmin.
Itse nautin viiniä mieluusti ruuan kanssa, tuli kommenttisi nyt ihan väärälle henkilölle.
 
"vieras"
Makaronilaatikko tai kinkku eivät ole viiniruokia. Olut sopii esimerkiksi joulupöytään paljon paremmin.
Itse nautin viiniä mieluusti ruuan kanssa, tuli kommenttisi nyt ihan väärälle henkilölle.
Itse lainasit tekstiäni, jossa puhuin juustopöydästä (joka kuuluu joulupöytäämme) ja viinin ja ruoan liitosta. Ja kirjoitin sen tekstin henkilölle, joka kysyi, että miksi sitä alkoholia pitää juoda jouluna.

Mutta no problem, itsepä tiedän, että joulustamme tulee hieno ja ihana, ei paljon hetkauta jotkut kauhistelivat, jotka eivät ole kuulleetkaan alkoholin kohtuukäytöstä.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22720745]Itse lainasit tekstiäni, jossa puhuin juustopöydästä (joka kuuluu joulupöytäämme) ja viinin ja ruoan liitosta. Ja kirjoitin sen tekstin henkilölle, joka kysyi, että miksi sitä alkoholia pitää juoda jouluna.

Mutta no problem, itsepä tiedän, että joulustamme tulee hieno ja ihana, ei paljon hetkauta jotkut kauhistelivat, jotka eivät ole kuulleetkaan alkoholin kohtuukäytöstä.[/QUOTE]

Mutta et tainnut mainita tekstissäsi sanaakaan makaronilaatikosta? Siitä olisi ehkä voinut ajatella että tarkoitin kommenttini sille joka totesi että maito ja pepsimax ovat hyviä ruokajuomia joulupöytään...Täällä kun on useamman tekstin lainaaminen ketjussa tehty todella hankalaksi. No aivan sama.

Minun jouluuni viini kuuluu eikä itseänikään sen kummemmin haittaa se, mitä mieltä muut siitä ovat. Tiedän missä raja menee kännäämisen ja fiksun käytöksen välillä.
 
"Vierailija"
Nolla. Sama saa luvan päteä vieraisiinkiin, koska hankimme vain alkoholittomia juomia. (Pitää vain toivoa, ettei appi tuo omia juomia mukanaan. Silloin syntyy sanaharkkaa.) :-/
 
"Vierailija"
[QUOTE="Äiti";22720039]Miksi pitää juoda alkoholia? Maito tai pepsimax on myös hyvää. [/QUOTE]

Pepsi Max ON hyvää (se on suosikkini kolajuomista), mutta ei se kyllä juhlajuoma ole. Eikä näin ollen sovi joulupöytään.

Muuten en halua alkaa asiasta vängätä - kirjoitin juuri äsken, että meilläkin mennään jouluna nollalinjalla. Ja vilpittömästi toivon, että muissakin pikkulapsiperheissä mentäisiin.
 
"totuus on"
[QUOTE="mie";22720688]En edes tiedä miten tämän sanoisi... Mutta itsekkääksi en koe itseäni jos ja KUN haluan juoda lasin (eli noin 12cl) punaviiniä jouluruuan seuraksi. Haluaisin nähdä sen aikuisen, joka on "maistissa" tuollaisen annoksen jälkeen. Voi jeesus sanon minä!

Omassa ystävä- sukulaispiirissäni kun viini kuuluu osana tarjoilua silloin, kun on juhla tai ylipäänsä syödään "hienosti". Ja ei, sukuumme tai ystäväpiiriimme ei kuulu ainuttakaan alkoholistia, tai edes menneisyydessämme ei moisia ole ollut.[/QUOTE]


Itse olen jyrkkä tämän asian suhteen, koska vain kourallinen ihmisistä kykenee tuohon kuvaamaasi tapaan.
Lasillinen 12cl punaviiniä ruuan seurassa on todellakin eri asia kuin pullollinen ja ihmiset eivät osaa jättää sitä juomista siihen lasilliseen. Ja hups keikkaa sitähän ollaankin päivän mittaan ja illalla hyvin tuiterissa ja lapset ihmeissään...
Eihän me olla otettu kuin muutamat perustelee moni mutta ne muutamatkin on lapsille liikaa!
Jos on lapsia niin ei alkoholia. Ihan sama autoilunkin kanssa, jos otaty et aja!
 
[QUOTE="totuus on";22721105]Itse olen jyrkkä tämän asian suhteen, koska vain kourallinen ihmisistä kykenee tuohon kuvaamaasi tapaan.
Lasillinen 12cl punaviiniä ruuan seurassa on todellakin eri asia kuin pullollinen ja ihmiset eivät osaa jättää sitä juomista siihen lasilliseen. Ja hups keikkaa sitähän ollaankin päivän mittaan ja illalla hyvin tuiterissa ja lapset ihmeissään...
Eihän me olla otettu kuin muutamat perustelee moni mutta ne muutamatkin on lapsille liikaa!
Jos on lapsia niin ei alkoholia. Ihan sama autoilunkin kanssa, jos otaty et aja![/QUOTE]

Eli koska jotkut (juntit :snotty: ) ei osaa ottaa vain yhtä lasillista viiniä, niin kukaan muukaan ei saisi ottaa sitä lasillista, tai kukaan muukaan ei voi osata ottaa vain yhtä lasillista?

Onneksi meidän perheessä ja suvussa ei ole alkoholiongelmaisia ihmisiä, eli me voidaan avata se viinipullo eikä kukaan 'vahingossa' vedä kännejä. Ei oo vetänyt tähän mennessä, ja tuskin vetää tänä joulunakaan. Tuleva joulu on mun 34. joulu suunnilleen samassa sakissa.

Ja lapsetkin saa mallin oikeanlaisesta alkoholin käytöstä.
 
"mie"
Eli koska jotkut (juntit :snotty: ) ei osaa ottaa vain yhtä lasillista viiniä, niin kukaan muukaan ei saisi ottaa sitä lasillista, tai kukaan muukaan ei voi osata ottaa vain yhtä lasillista?

Onneksi meidän perheessä ja suvussa ei ole alkoholiongelmaisia ihmisiä, eli me voidaan avata se viinipullo eikä kukaan 'vahingossa' vedä kännejä. Ei oo vetänyt tähän mennessä, ja tuskin vetää tänä joulunakaan. Tuleva joulu on mun 34. joulu suunnilleen samassa sakissa.

Ja lapsetkin saa mallin oikeanlaisesta alkoholin käytöstä.
Veit sanat suustani! Vaikka mun joulu on "vasta" 33. :D Mutta muuten allekirjoitan täysin.
 
Olen vissiin vieraantunut alkoholikulttuurista, kun meinasin tulla vastaamaan: "Ei yhtään, ei käydä ravintolassa syömässä jouluna." :D

No, alkoholia saattaa mennä lasi viiniä ruokapöydässä ja myöhemmin illalla joulusahtia lasi.
 

Yhteistyössä