G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
naurattaa
[QUOTE="Hopping";22716505]No ainakin kerran se soittaa... Miehellä ei ole oikein hyvä suuntavaisto kaupassa. :D Viimeksi etsi kanille purua ja se oli sitten toooooodella mahdoton tehtävä. Puru oli lemmikkitarvikehyllyn päässä ja mies pyöri lemmien ruokahyllyllä. Jouduin sitten ihan opastamaan hänet askel askeleelta sinne oikeaan paikkaan. Edelliskerralla ei löytänyt kermaviiliä. Etsi sitä jogurttien ja viilis-purkkien kohdalta, eikä tajunnut, että löytyisi maitojen vierestä. Sen se kyllä yleensä tajuaa, että mitä pitää ostaa, mutta mistä se löytyy........... ;)[/QUOTE]

hahha hah kjäh...EIKÄ!!!!!!!!!!!!!!!!????????????? =D
 
Soittaa vaan jos on joku mun juttu, jonka kanssa on häikkää. Osaa kyllä korvata esimerkiksi listan persikat päärynöillä, mutta jos on jotain isompaa hämminkiä, niin saattaa soittaa.

Minä soitan joka hiton kerta, että voisiko mies lukea kauppalistan keittiön pöydältä, kun se taas unohtui.. :ashamed:
 
"Toope"
[QUOTE="Horuksen silmä";22716166]Joko te otatte kaupankäynnin liian vakavasti, sen lisäksi että miehenne ovat uusavuttomia. Tai sitten teillä ei kommunikointi pelaa.
Jos tarvitsen taikinaa leipomiseen niin osaan kirjoittaa lappuun voitaikina/lehtitaikina/piirakkataikina sen mukaan MITÄ tarvitsen. Tai sitten sanon miehelle sen ÄÄNEEN. Tai sitten mies itse kirjoittaa lapulle sitä mitä minä sanon. Sama koskee yrttejä. Tuoreyrtti on eri kun kuivattu yrtti. Lisäksi mieheni osaa myös itse päätellä asioita.
Kyse on kommunikaatioista.[/QUOTE]



Puolustelit just sitä aiemmin ettei tarvitse vääntää ostoslistaa rautalangasta ja kumminkin itse sen teet :)
 
Leukistinen aksolotli
Ei se soittele, ellei sitten sillä oo unohtunut lista kotiin. Yleensä mies käy enemmän kaupassa, kuin minä. Lähinnä jos haluan, että hän tuo jotain tiettyä meikkiä tai rasvaa tai sellasta, niin sillon hän saattaa tarkistaa, onko ostamassa oikeaa.
 
Beep
[QUOTE="Horuksen silmä";22715363]Koska en ole ottanut puolisokseni idoottia, niin hän pärjää kyllä kaupassa ilman että täytyis kysyä mitä pitää ostaa. Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Meillä kyllä molemmat osaa kauppaan mennessä katsoa mitä kaapista puuttuu ja tehdä ostokset sen ja oman mielensä mukaan.
*hihittelee hysteerisenä*[/QUOTE]

:wave: Täällä!
 
"vieras"
[QUOTE="ppp";22717084]Ei yhtään kertaa.
Eikä kyllä ole mukana mitään mun kirjoittamiani ostoslistojakaan. Mies tietää kyllä ihan itse mitä tarvitaan.[/QUOTE]

Miten te annatte misten itse päättää mitä kaupasta tuodaan? Mä en ole vielä valtuuttanut häntä tekemään sen luokan päätöksiä meidän taloudessa. Mielellään käydään yhdessä kaupoilla, että mä voin päättää mitä mä haluan sieltä ja mies hakee hyllystä juuri sen kärryyn ja voi toimia maksumiehenä. Jos jostainsyystä pitää laskea mies sinne yksin, en tykkää yhtään että alkaa sooloilemaan ruokien kanssa. Juustomerkillä ja rasvaprosentilla kun on väliä.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="Toope";22716919]Puolustelit just sitä aiemmin ettei tarvitse vääntää ostoslistaa rautalangasta ja kumminkin itse sen teet :)[/QUOTE]

Aivan kirjoitin; Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Pointtini ( ehkä jäi epäselväksi) oli että miksi kirjoitetaan epäselviä kauppalistoja kun asiat voi ilmaista selkeästikin. Ja että nainen kirjoittaa listan jota mies alkaa vasta kaupassa tutkia. Eikö ihmiset keskustele kotona mitä sieltä kaupasta ostetaan, jos nainen tietää mitä tarvitaan ja mies on täysin ulalla?
Meillä harvemmin edes kirjoitan kauppalistaa, mies kirjoittaa sen itse kun on menossa kauppaan. Eikä hänen tarvitse kysellä mitä kaupasta ostetaan vaan tekee ihan itsenäiset päätökset.
 
"horuksen silmä"
:wave: Täällä!
Nyt sä varmaan loukkannut verisesti kun hihittelen tälle asialle ;)
Mut mä näen jo silmissä kuinka mies seisoo kaupassa hyllyn edessä ja tavaa ostoslistaa m-a-r-g-a-r-i-i-n-i-a. Raapii päätään kun ei ymmärrä pitikö siinä olla 30,50 vaiko 70 % rasvaa ja puhelinkin jäi kotiin. Joten lappaa ostoskärryyn paketin kutakin :D Ilmiselvää sarjakuva ainesta.
 
Beep
[QUOTE="Horuksen silmä";22717111]Aivan kirjoitin; Siis voiko nykyään vielä olla talouksia missä nainen kirjoittaa kauppalistan jota mies kaupassa koittaa ymmärtää?
Pointtini ( ehkä jäi epäselväksi) oli että miksi kirjoitetaan epäselviä kauppalistoja kun asiat voi ilmaista selkeästikin. Ja että nainen kirjoittaa listan jota mies alkaa vasta kaupassa tutkia. Eikö ihmiset keskustele kotona mitä sieltä kaupasta ostetaan, jos nainen tietää mitä tarvitaan ja mies on täysin ulalla?
Meillä harvemmin edes kirjoitan kauppalistaa, mies kirjoittaa sen itse kun on menossa kauppaan. Eikä hänen tarvitse kysellä mitä kaupasta ostetaan vaan tekee ihan itsenäiset päätökset.[/QUOTE]

Keskittymiskyvyn puutetta, laiskuutta, aivokapasiteetin varaamista "tärkeämpiin" asioihin jne. Syitä on monen monituisia. :)

Mä laitan monesti kännykällä listan miehelle, tuo kotimatkallaan ja sit alkaa sitä setvimään kaupassa - ja soittelemaan! :D
 
Hieoa Puppe!
Tällähän saadaan melkoinen kilpa aikaan jo miesväen kaupassakäymisestä.No onhan se hieno asia, kun se vanhakin koira on oppinut jonkun tempun ja yllättänyt osaamalla asioida kaupassa ilman puhelinta. :)
 
Beep
[QUOTE="horuksen silmä";22717132]Nyt sä varmaan loukkannut verisesti kun hihittelen tälle asialle ;)
Mut mä näen jo silmissä kuinka mies seisoo kaupassa hyllyn edessä ja tavaa ostoslistaa m-a-r-g-a-r-i-i-n-i-a. Raapii päätään kun ei ymmärrä pitikö siinä olla 30,50 vaiko 70 % rasvaa ja puhelinkin jäi kotiin. Joten lappaa ostoskärryyn paketin kutakin :D Ilmiselvää sarjakuva ainesta.[/QUOTE]

Mä voisin kirjoittaa vaik et dellariinia tai oivariinia, sit ostaa sitä mitä on ollut ehkä ennenkin. Eikä se muista millaista meillä on ollut. Oikeesti. Täähän menee nyt ihan mieheni pilkkaamiseksi kohta. :D

Muoks. Ja niin, siinähän hihittelet. Mä soittaisin itsekin jos mun täytyis mennä miehen tekemän listan kanssa kauppaan. :p
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Horuksen silmä"
Keskittymiskyvyn puutetta, laiskuutta, aivokapasiteetin varaamista "tärkeämpiin" asioihin jne. Syitä on monen monituisia. :)

Mä laitan monesti kännykällä listan miehelle, tuo kotimatkallaan ja sit alkaa sitä setvimään kaupassa - ja soittelemaan! :D
Keskittymiskyvyn puutteen takia mä harvemmin edes kirjoitan kauppalappuja.
Mies kyllä kirjoittaa niitä, mutta hukkaa ne ennen kauppan lähtöä ;) Silti se onnistuu lähes päivittäin tuomaan kaupasta ruokaa.
 
Beep
[QUOTE="Horuksen silmä";22717167]Keskittymiskyvyn puutteen takia mä harvemmin edes kirjoitan kauppalappuja.
Mies kyllä kirjoittaa niitä, mutta hukkaa ne ennen kauppan lähtöä ;) Silti se onnistuu lähes päivittäin tuomaan kaupasta ruokaa.[/QUOTE]

Jos ei olis listaa, niin se koko kaupassaoloaika menis luurissa, nyt menee sentäs pari sekuntia vaan näin. :)

Me ei käydä kaupassa kun pari kertaa viikossa.
 
"Horuksen silmä"
Jos ei olis listaa, niin se koko kaupassaoloaika menis luurissa, nyt menee sentäs pari sekuntia vaan näin. :)

Me ei käydä kaupassa kun pari kertaa viikossa.
Me käydään kimpassa kaupassa ehkä 2-5 kertaa kuussa. Lisäksi jompi kumpi käy melkein päivittäin hakemassa leipää yms. Aina sitä mukaan kun jotain uupuu. Jättiostokset tehdään ehkä 2 kertaa kuussa ( eli käydään isommassa marketissa).
 
kaisä tiedät itsekin
[QUOTE="Horuksen silmä";22716335]Ei, mä en ota tätä ketjua vakavasti, vaan huumorilla. Naureskelen lähinnä näille miehille ( ja naisillekin ) jotka on kun jostain sketsisarjoista :D[/QUOTE]

Olet aika ilkeän oloinen ihminen. haukut idiooteiksi toisten miehiä ja naureskelet
 
"vieras"
Meillä ämmä käy kaupassa koska tuollaiset hommat kuuluvat naiselle. Nämä ketjut ovat huvittavia tapoja foorumin umpitolloille ämmille boostata omaa itsetuntoaan "tiätsä mirkku kui miehet on tyhmiä kun ne ei osaa käydä kaupassa/käyttää pölynimuria/leipoa pullaa".
 
Beep
Keskittymisvaikeuksien vuoksi sitä joko kirjoittaa kauppaviestin päin vithua, epäselkeästi, puutteellisesti ja sitä ei lueta kun vasta kaupassa, kun on ns. pakko, hehe... ja sit aletaan soittelemaan. Me ollaan ihan samanlaisia kummatkin, et jos ärsyttää niin siinähän ärsytetään sit toisiamme. ;)
 
"Horuksen silmä"
Keskittymisvaikeuksien vuoksi sitä joko kirjoittaa kauppaviestin päin vithua, epäselkeästi, puutteellisesti ja sitä ei lueta kun vasta kaupassa, kun on ns. pakko, hehe... ja sit aletaan soittelemaan. Me ollaan ihan samanlaisia kummatkin, et jos ärsyttää niin siinähän ärsytetään sit toisiamme. ;)
Ärsytetään vaan ;)
Mun mies on muutes sellanen pässi että se ei soittais vaikka ei ymmärtäis sanaakaan kauppalapusta vaan ostais sitten omin päin mitä ostais.
 
Beep
[QUOTE="vieras";22717315]Meillä ämmä käy kaupassa koska tuollaiset hommat kuuluvat naiselle. Nämä ketjut ovat huvittavia tapoja foorumin umpitolloille ämmille boostata omaa itsetuntoaan "tiätsä mirkku kui miehet on tyhmiä kun ne ei osaa käydä kaupassa/käyttää pölynimuria/leipoa pullaa".[/QUOTE]

Heh, joo, mut älä yleistä. Mä en ollut se joka pitää miehiä tyhminä, enkä pidä miestäni täys tollona vaikka soitteleekin eikä osaa itsenäisesti täyttää jääkaappia, kun ehkä maidolla ja jollain perustavaralla. Mäkin olen sit täystollo kun en osaa asentaa tietokonetta, tiedä autosta juuri mitään jne.
 
[QUOTE="Horuksen silmä";22717280]Me käydään kimpassa kaupassa ehkä 2-5 kertaa kuussa. Lisäksi jompi kumpi käy melkein päivittäin hakemassa leipää yms. Aina sitä mukaan kun jotain uupuu. Jättiostokset tehdään ehkä 2 kertaa kuussa ( eli käydään isommassa marketissa).[/QUOTE]

No ei ihmekään, jos ei ole niin nöpönuukaa, mitä kaupasta tarttuu mukaan eli listoilla ei ole yhtään väliä. Teillä käydään ostamassa joka päivä "jotain". Kyllä meillä kaupassa on tarkoitus ostaa niin, että sieltä tulee sitä mitä tullaan tarvitsemaan viikon aikana eikä siten "oho leipä loppu, käyn kaupassa", "oho, leikkele on lopussa, jne".
 

Yhteistyössä