G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
"viivi"
Viivi onnea sulle ;) eli jos kirjoitat listaan margariini mies raahaa nestemäistä, ja 5 eri sortin margariiniä kotiin sen takia kun et viitsi tarkentaa
Meillä kyllä mies tietää minkälaista margariinia kotona tarvitaan ja kun vaihtoehtoja on vain leivänpäällymargariini tai leivontamargariini ja nekin voi ostaa yhdessä paketissa, niin eipä tuo ole iso ongelma. Ja kuten sanoin, en edes tee hänelle mitään listoja vaan hän osaa käydä täysin itsenäisesti kaupassa ja katsoa jopa kotona ensin jääkaappiin mitä tarvitaan sekä kirjoittaa itse listan jos sellaista tarvitaan. Kerran hän on tuonut sekä vaniliinisokeria että vaniljasokeria, kun ei ihan varma ollut kumpaa tarkoitin.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";22716040]Kun kerran sinä tuomitset soittavat miehet idiooteiksi, niin kerropa mistä sen miehen pitäisi tietää millaista piirakkataikinaa tarkoitetaan, jos listassa lukee piirakkataikina. Tai mistä miehen pitäisi tietää tarkoitetaanko tuoretta vai kuivattua yrttiä tms.[/QUOTE]

Joko te otatte kaupankäynnin liian vakavasti, sen lisäksi että miehenne ovat uusavuttomia. Tai sitten teillä ei kommunikointi pelaa.
Jos tarvitsen taikinaa leipomiseen niin osaan kirjoittaa lappuun voitaikina/lehtitaikina/piirakkataikina sen mukaan MITÄ tarvitsen. Tai sitten sanon miehelle sen ÄÄNEEN. Tai sitten mies itse kirjoittaa lapulle sitä mitä minä sanon. Sama koskee yrttejä. Tuoreyrtti on eri kun kuivattu yrtti. Lisäksi mieheni osaa myös itse päätellä asioita.
Kyse on kommunikaatioista.
 
[QUOTE="Horuksen silmä";22716166]Joko te otatte kaupankäynnin liian vakavasti, sen lisäksi että miehenne ovat uusavuttomia. Tai sitten teillä ei kommunikointi pelaa.
Jos tarvitsen taikinaa leipomiseen niin osaan kirjoittaa lappuun voitaikina/lehtitaikina/piirakkataikina sen mukaan MITÄ tarvitsen. Tai sitten sanon miehelle sen ÄÄNEEN. Tai sitten mies itse kirjoittaa lapulle sitä mitä minä sanon. Sama koskee yrttejä. Tuoreyrtti on eri kun kuivattu yrtti. Lisäksi mieheni osaa myös itse päätellä asioita.
Kyse on kommunikaatioista.[/QUOTE]

Tässä kohtaan olen tosi samaa mieltä. Jos haluan jotain tuotavan kaupasta, kerron mitä se on ja sellaisin sanoin, jotka toinenkin tietää ja tuntee.
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22716166]Joko te otatte kaupankäynnin liian vakavasti, sen lisäksi että miehenne ovat uusavuttomia. Tai sitten teillä ei kommunikointi pelaa.
Jos tarvitsen taikinaa leipomiseen niin osaan kirjoittaa lappuun voitaikina/lehtitaikina/piirakkataikina sen mukaan MITÄ tarvitsen. Tai sitten sanon miehelle sen ÄÄNEEN. Tai sitten mies itse kirjoittaa lapulle sitä mitä minä sanon. Sama koskee yrttejä. Tuoreyrtti on eri kun kuivattu yrtti. Lisäksi mieheni osaa myös itse päätellä asioita.
Kyse on kommunikaatioista.[/QUOTE]

Tai ehkäpä sä vaan otat nää asiat aivan liian vakavasti. Mua ei todellakaan haittaa, että mies silloin tällöin soittaa mulle, en näe asiassa mitään ongelmaa. Sinä sen sijaan näköjään näet, mutta onneksi SINÄ et joudu tuollaisen idiootin miehen kanssa olemaan, joka kehtaa soittaa kotiinsa kauppareissulta ja pyytämään lisäohjeita! :D
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";22716256]Tai ehkäpä sä vaan otat nää asiat aivan liian vakavasti. Mua ei todellakaan haittaa, että mies silloin tällöin soittaa mulle, en näe asiassa mitään ongelmaa. Sinä sen sijaan näköjään näet, mutta onneksi SINÄ et joudu tuollaisen idiootin miehen kanssa olemaan, joka kehtaa soittaa kotiinsa kauppareissulta ja pyytämään lisäohjeita! :D[/QUOTE]

Ei, mä en ota tätä ketjua vakavasti, vaan huumorilla. Naureskelen lähinnä näille miehille ( ja naisillekin ) jotka on kun jostain sketsisarjoista :D
 
Komppaan minäkin. Lapsille olen alkanut näyttämään netistä kuvan ko. tuotteesta, jos pikaisesti käyvät jotain hakemassa. Voisihan se toimia miehenkin kanssa...? ;)
Kyllä toimii. Minä olin just viime viikolla IKEAssa ja minulla oli viestinä mitä kehyksiä piti tuoda, mutten osannut niitä ostaa, kun ei mitään hinnat ja mitat täsmänneet. Koitin sitten soittaa ulkomailla olevalle miehelle, että mitä mahdoit tarkoittaa eikä hän vastannut. Jäivät kehykset ostamatta, huono kommunikaatio ja joku häikkä katalogin selaamisessa. Onneksi ei ollut hengentärkeää:D
 
hm...
[QUOTE="vieras";22712548]En ole koskaan kirjoittanut miehelleni ostoslistaa, joskus hän itse on saattanut kirjoittaa, eikä koskaan soittele ja kysele mitä pitäis tuoda. Onneksi osaa käyttää omia aivoja.[/QUOTE]

Onko hän eunukki?
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22716335]Ei, mä en ota tätä ketjua vakavasti, vaan huumorilla. Naureskelen lähinnä näille miehille ( ja naisillekin ) jotka on kun jostain sketsisarjoista :D[/QUOTE]

No hyvä että sinulla on hauskaa, kun saat pitää muiden miehiä idiootteina. :)
 
Mä nostan teille hattua, jos te ette itsekään tarvitse kauppalistaa ollenkaan. Täytyy sanoa, että en itse pysty ostamaan viikon ostoksia virheittä ilman listaa (jep, joskus on unohtunut pöydälle). Jotain tulee aina väärä määrä ja jotain unohtuu ostamatta. Mikä on teidän niksinne?

Joo, viimeksi taisin yksin ollessani soittaa miehelle 4 kertaa. Esim jos hänen toivomaa tuotetta ei ollut, niin kai mä häneltä kysyn korvaavan tuotteen nimen.
 
Mä nostan teille hattua, jos te ette itsekään tarvitse kauppalistaa ollenkaan. Täytyy sanoa, että en itse pysty ostamaan viikon ostoksia virheittä ilman listaa (jep, joskus on unohtunut pöydälle). Jotain tulee aina väärä määrä ja jotain unohtuu ostamatta. Mikä on teidän niksinne?

Joo, viimeksi taisin yksin ollessani soittaa miehelle 4 kertaa. Esim jos hänen toivomaa tuotetta ei ollut, niin kai mä häneltä kysyn korvaavan tuotteen nimen.
Minä teen ostokset ilman listaa yleensä. Minulla on mielessäni mitä ruokia on tarkoitus tehdä ja se perussetti on aina sama, leivät, maitotuotteet, kasvikset jne. Jos jotain ei ole saatavilla tai hinta liian kova tms, muutan joustavasti suunnitelmia. Jos joku (harvoin) pääsee kotoa kokonaan loppumaan, se voi unohtua kaupassa, vaikkapa sokeri. Sitä on yleensä aina riittävästi ja sitten kun se kerran loppuu, niin saattaa olla, etten sitten muista seuraavalla kauppareissulla. Hiiva on toinen, joka tahtoo unohtua, tai sitten se unohtuu kassan hihnalle, kun se menee siihen reunuksen alle:)
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";22716356]No hyvä että sinulla on hauskaa, kun saat pitää muiden miehiä idiootteina. :)[/QUOTE]

Kyllä pitäisin omaanikin, jos se ei osaisi kaupassa käydä ilman mun taustatukea :)
 
"vieras"
[QUOTE="Horuksen silmä";22716486]Kyllä pitäisin omaanikin, jos se ei osaisi kaupassa käydä ilman mun taustatukea :)[/QUOTE]

No mutta hienoa, ettei sinulla ole sellaista miestä. Mahdat olla ylpeä itsesästi ja tuntea ylemmyydentunnetta, siltä ainakin vaikutat. Huhhuh.
 
"Hopping"
No ainakin kerran se soittaa... Miehellä ei ole oikein hyvä suuntavaisto kaupassa. :D Viimeksi etsi kanille purua ja se oli sitten toooooodella mahdoton tehtävä. Puru oli lemmikkitarvikehyllyn päässä ja mies pyöri lemmien ruokahyllyllä. Jouduin sitten ihan opastamaan hänet askel askeleelta sinne oikeaan paikkaan. Edelliskerralla ei löytänyt kermaviiliä. Etsi sitä jogurttien ja viilis-purkkien kohdalta, eikä tajunnut, että löytyisi maitojen vierestä. Sen se kyllä yleensä tajuaa, että mitä pitää ostaa, mutta mistä se löytyy........... ;)
 
"vieras"
Ei kertaakaan, jos lista on niin tulee kaikki siitä mutta ei yhtäkään ylimääräistä juttua (tai jos vaikka lukee 6 omenaa niin pussissa on 6 omenaa tai jos on ennen kauppaan lähtöä huomannut et kahvi on vähissä mut sitä ei oo listassa niin sitä ei sitten osteta)
vaihtoehto 2.
ei listaa, ei soita, ostaa mitä mieleen juolahtaa miettimättä esim mitä ruokaa siitä tehdää, olettaa että loput löytyy kotoa
 
Minä teen ostokset ilman listaa yleensä. Minulla on mielessäni mitä ruokia on tarkoitus tehdä ja se perussetti on aina sama, leivät, maitotuotteet, kasvikset jne. Jos jotain ei ole saatavilla tai hinta liian kova tms, muutan joustavasti suunnitelmia. Jos joku (harvoin) pääsee kotoa kokonaan loppumaan, se voi unohtua kaupassa, vaikkapa sokeri. Sitä on yleensä aina riittävästi ja sitten kun se kerran loppuu, niin saattaa olla, etten sitten muista seuraavalla kauppareissulla. Hiiva on toinen, joka tahtoo unohtua, tai sitten se unohtuu kassan hihnalle, kun se menee siihen reunuksen alle:)
Aa, eli et sinäkään kaikkea muista, mutta varmuusvarastot estävät sen, että unohduksesta olisi haittaa.
 
"Lissu"
Mä nostan teille hattua, jos te ette itsekään tarvitse kauppalistaa ollenkaan. Täytyy sanoa, että en itse pysty ostamaan viikon ostoksia virheittä ilman listaa (jep, joskus on unohtunut pöydälle). Jotain tulee aina väärä määrä ja jotain unohtuu ostamatta. Mikä on teidän niksinne?

Joo, viimeksi taisin yksin ollessani soittaa miehelle 4 kertaa. Esim jos hänen toivomaa tuotetta ei ollut, niin kai mä häneltä kysyn korvaavan tuotteen nimen.
Meillä on "aina" kaapissa säilykkeitä, kuiva-aineita, tomaattimurskaa yms. yms. ja pakastimessa eri vihanneksia, ei se ole niin nuukaa jos joku unohtuu niin korvataan muulla. Lisäksi on mulla jääkaapin ovessa lappu, mihin kirjoitan jos jotain erityistä tarvii mikä luultavasti ilman lappua unohtuu, tai jos joku harvemmin ostettava säilyke, kuiva-aine tms. loppuu.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="vieras";22716502]No mutta hienoa, ettei sinulla ole sellaista miestä. Mahdat olla ylpeä itsesästi ja tuntea ylemmyydentunnetta, siltä ainakin vaikutat. Huhhuh.[/QUOTE]

Anteeksi jos loukkasin!
En mä tunne ylemmyyttä, tää on vaan koomista.
 
huoooohhh
Oma ukko soittaa joskus.Yleensä tuo "ylimääräistä" mitä ei lue listassa kuten makeisia yms moskaa.
Tuo on kyllä totta, että jos lapussa lukee,että osta leikkelettä niin silloin soittaa, koska minä hölmö en ole tarkentanut! Eli pitäisi lukea lapussa valmistaja, mielellään pakkauksen väri, gramma määrä...pilkun n###imista sanon minä.Ei osaa ukko käydä kaupassa ilman ohjeita =(
 

Yhteistyössä