Nyt meni jo vähän yli, joulukortti uä-kuvasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipp

Vieras
Saatiin tuossa joulukortti miehen serkulta, kortissa oli ultraäänikuva heidän tulevasta vauvastaan ja siihen päälle oli sikiön päähän piirretty tonttulakki...

Mun mielestä nämä vauvoista/lapsista tulevat kuvakortit on suloisia, mutta tämä meni nyt kyllä jo yli! Ymmärtäisin tollaisen kortin joillekin mummoille ym. Mutta serkulle, joka ei muutenkaan ole niin läheinen (pari kertaa vuodessa jossain sukujuhlissa saattaa tavata)

Ihan vaikuttaa, kuin jollakulla olisi tonttulakki vähän kireällä... Kärsineekö aloittaja lapsettomuudesta, vai mikä on ongelma? En itse tuollaista joulukorttia lähettäisi, mutta ihan hauskaahan tuo on. Yksilöllinen kortti on muutenkin aina kivempi kuin ne iänikuiset invalidikortit...

No jo on idea. :D
Huumorilla tuollainen menis just lähimmille, esim hyvälle ystävälle tai sisarukselle, ei kyllä missään nimessä (odottavan) mummolle tai serkulle.

No ei tommosta lähetetä edes mummolle! :O Kas kun ei kehystetty kusinen raskaustesti. Sitäpä ois kiva kattella köökin seinällä koko joulun ja esitellä vierailleki...

Ihan vaikuttaa, kuin jollakulla olisi tonttulakki vähän kireällä... Kärsineekö aloittaja lapsettomuudesta, vai mikä on ongelma? En itse tuollaista joulukorttia lähettäisi, mutta ihan hauskaahan tuo on. Yksilöllinen kortti on muutenkin aina kivempi kuin ne iänikuiset invalidikortit...

ne punasilmäsistä räkänokista otetut joulukuvakortit mä vielä kestän, mut hei kamoon... ULTRAÄÄNIKUVA???? mä laitan ens vuonna joulukorttiin kuvan tosta mun tähystetystä polvesta ja piirrän kultatussilla sille siivet, oisko kiva??

No ei tommosta lähetetä edes mummolle! :O Kas kun ei kehystetty kusinen raskaustesti. Sitäpä ois kiva kattella köökin seinällä koko joulun ja esitellä vierailleki...

No kyllä mä voisin ihan hyvin kuoressa lähettää mummolle "korttina" uä-kuvan (ilman sitä tonttulakkia) jos olis vaikka niin et olis eka ultra just ennen joulua...Eli siis kertoisin raskaudesta näin..

[QUOTE="vieras";22713914]ne punasilmäsistä räkänokista otetut joulukuvakortit mä vielä kestän, mut hei kamoon... ULTRAÄÄNIKUVA???? mä laitan ens vuonna joulukorttiin kuvan tosta mun tähystetystä polvesta ja piirrän kultatussilla sille siivet, oisko kiva??[/QUOTE]

:) :) Kannatetaan!

Joo, siinä on hyvän maun raja ylitetty... Mutta antaa nyt toisten olla innoissaan! Kyllä muakin varmaan vähän hymyilyttäisi, mutta pitää yrittää ymmärtää toisten innostusta.

No kyllä mä voisin ihan hyvin kuoressa lähettää mummolle "korttina" uä-kuvan (ilman sitä tonttulakkia) jos olis vaikka niin et olis eka ultra just ennen joulua...Eli siis kertoisin raskaudesta näin..

Kyseisessä tapauksessa vauva syntyy kyllä jo Helmikuulla, ei se kenellekään enää mikään uutinen ole. Iloinen juttu kylläkin. Ja tällä pariskunnalla on jo lapsia edellisistä suhteista.

[QUOTE="vieras";22713914]ne punasilmäsistä räkänokista otetut joulukuvakortit mä vielä kestän, mut hei kamoon... ULTRAÄÄNIKUVA???? mä laitan ens vuonna joulukorttiin kuvan tosta mun tähystetystä polvesta ja piirrän kultatussilla sille siivet, oisko kiva??[/QUOTE]

Lapsihan on keskeinen osa joulun sanomaa. Tuo ultraäänikuva tonttulakkeineen on moninkertainen viittaus: siinä lasketaan leikkiä niin Jeesus-lapsesta kuin niistä räkänokkakuvistakin, ja samalla ehkä saadaan kerrottua odotuksesta niillekin, jotka eivät ehkä vielä tiedä. Viimeistään sikiön tonttulakin luulisi kertovan, että odottajat eivät ole liikkeellä ihan tosikkoina.

Voit toki laittaa sen polvesi ensi vuonna joulukorttiin. Varmasti se olisi persoonallista ja ehkä hauskaakin, mutta sen merkitys ei aukeaisi kovin hyvin.

Yhteistyössä