G: Mies ruokakaupassa. Montako kertaa soittaa sinulle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
harvoin. ei ole myöskään listaa mukana. luotan siihen että osaa ostaa perheellemme ruoat. en ole hänen äitinsä vaan saa käyttää omia aivojaan. Myös mies on vastuussa että jääkaapissa on maitoa, leipää ja margariinia..
 
"qwer"
Kyllä mun mies osaa tuoda ilman listaakin, mutta joskus ostetaan isompia määriä ruokatavaraa kerralla, tai sitten johonkin tiettyyn reseptiin jotain erityistä ja tietty määrä. Tuolloin otan itsellenikin listan avuksi.
 
"vieras"
En ole koskaan kirjoittanut miehelleni ostoslistaa, joskus hän itse on saattanut kirjoittaa, eikä koskaan soittele ja kysele mitä pitäis tuoda. Onneksi osaa käyttää omia aivoja.
 
"mä"
Ei yleensä kertaakaan! Vain silloin, jos on aikeissa ostaa jotain isompaa listan ulkopuolelta tai jos kaupassa ei ole jotain erityistä, joka on listassa (leivontasuklaa tms.). Lista tehdään yleensä yhdessä tai jompikumpi tekee.
 
Yleensä ei kertaakaan..
Jos soittaa, niin kyse on yleensä siitä, ettei ole varma, onko kotona esim margariinia. Minä sitten kipaisen kaapilla katsomassa ja kerron, jotta tietää, pitääkö sitä ostaa..
Saattaa soittaa myös, jos minä olen tilannut jotain hänelle outoa tavaraa, minkä yleensä ostan itse (leipomisjuttuja, kuukautissuojia), eikä kaupassa satu olemaan juuri sitä merkkiä/laatua, mitä pyysin.. Varmistaa siis, että käykö joku toinen..
 
civi
Jos on kaupassa ilman listaa, ei soita. Jos miehellä on mukana lista, jonka oon laatinut itseäni varten, soittaa ehkä kerran. Jos miehellä on mukana lista, jonka oon kirjoittanut häntä varten, ei soita kertaakaan.
 
"vieras"
Aina soittaa, pahimmillaan 4-5 kertaa. Meil on iso perhe ja pitkä lista, eikä osaa juurikaan miettiä itse ruokapuolta. Kerran olin tehnyt listan lähinnä vaan muistilapuksi itselleni jonka mies sit otti mukaansa, lapussa mm. luki maito, ja hän toi vain sen yhden maidon :D (no sillon ei kyllä naurattanut)
 

Yhteistyössä