Kirjoitatko miehesi facebook-seinälle?

• Viestiketjun aloittaja "katjuska"
  • Ensimmäinen viesti
"katjuska"
Aika huvittavaa. Eräs tuttavani kirjoittelee miehensä seinälle "rakkausviestejä", ilmeisesti mustasukkaisuuttaan tai kulissien ylläpitämiseksi. Eikö se ole tapa näyttää muille "kuinka hyvin heillä menee", koska eiköhän rakkauspurkaukset voi osoittaa muuten tai vaikka tekstiviestein :O ? Mä en ainakaan ymmärrä tuollaista. Mies vielä kiireesti pistää seinälleen kaikkea muuta näiden viestien jälkeen ja on laittanut asetuksiin, ettei noita viestejä näy tapahtumissa (ettei mainosta muille vaimon TAAS kirjoittaneen). Aika hassua. Mä en ainakaan ymmärrä miksi kaikki pitää julkisesti näyttää, jos asiat tarkoitettu vain miehelle. Menee meilläkin hyvin, mutta ei tulisi mieleenkään kirjoittaa joka toinen päivä rakkaudentunnustuksia mieheni seinälle! Mitä mieltä olette?

hr
hassua joo, me ei olla aviomieheni kanssa edes kavereita fb:ssä. Muutama yhteinen kaveri on, mutta muuten on ihan omat kaverit siellä keiden kanssa yhteyksiä pidetään..

Eh
No onhan FB täynnä näitä kotiäitejä, joiden statuspäivitykset on aina tyyliin "Mulla on maailman ihanin ja rakkain perhe <3 <3 <3" ja "Maailman onnellisin viikonloppu yhdessä perheen kanssa" jne jne. (Ja joista osa sitten parin vuoden kuluttua eroaa.) Sama pointti, mutta toi sun kaveri vaan haluaa julistaa miehensä tuttavapiirille, kun nää oman statuksensa päivittäjät haluaa julistaa omille kavereilleen.

Ite kirjotan FBssä suht harvoin, mutta sillon kun kirjotan, niin se on suunnattu niille ihmisille, joille se näkyy, eli mielenkiintosta. FBssä on kuitenkin se mahis laittaa yksityisviestikin, joten jos mulla on sellanen asia, mikä ei oo mielenkiintonen koko sen henkilön ystävälistalle, niin laitan yksityisen viestin.

"katjuska"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;22711005:
Siis asetuksissa on ettei ne viestit näy, mutta sinä näet ne kuitenkin?
No siis näkyy jos käy miehen seinällä katsomassa. Mutta eivät näy siinä "uutisvirrassa" että vaimo on kirjoittanut miehensä seinälle. Siis kun olen molempien kaveri ja normaalisti jos vaimo kirjoittaisi miehen seinälle, se näkyisi mulla niissä ilmoituksissa. Aiemmin näkyi ;)

Kirjoitan. Joskus kirjoitan lapsiltakin terveiset kun isi on töissä.. Mies laittaa myös minulle joskus viestejä seinälle.

Kovin imeliä viestejä ei kyllä julkisesti lähetellä ja enpä usko kenenkään kaverimme vetävän hernettä nenuunsa edes niistä satunnaisista sydämistä.

Aika moni taitaa kirjoitella tuonne asioita jotka voisi hoitaa noin yksityisestikin. Ei ole ollenkaan harvinaista että joku kirjoitaa päivitykseensä kiitokset kaverille/kaveriperheelle mukavasta illanvietosta. Luulisi kai senkin voitavan hoitaa noin vaikka tekstiviestein tai puhelinsoitolla, eli onko tuossa oikeasti tarkoitus kiittää sitä kaveria vai mainostaa muille fb-kevereille että vietettiin tuossa heidän kanssaan mukava ilta yhdessä? Ja noita esimerkkejähän on lukemattomia, päänsärky tulee jos rupeaa jokaisen takaa miettimään mitä sillä ja silläkin jutulla on tarkoitus tuoda esiin.

Mitkä jutut ylipäätänsä ovat sitten sellaisia mitkä pitäisi ehdottomasti julkaista kaikille fb-kavereille yleisesti?

viiras
Me ei olla fbssa miehen kanssa kavereita, että eipä tule kirjoiteltua. Kyllä muakin vähän huvittaa ne naiset jotka kirjottaa miehensä sivulle koko ajan ja kommentoi kaikkea miehen tekemistä. Vähän niin kuin reviirin merkkaamista :D

"vieras"
mikäs sinua siinä ärsyttää jos joku aviopari (tai mikä parivaan) viestittelee toisilleen??!! vai oletko tyrkyllä???
ystäväni mies kirjoittaa hänelle rakkauskirjeen JOKA päivä aamuisin töihinlähtiessään, minä en mieheltäni ole saanut sellaista IKINÄ...eikä kumpikaan kuulu muille pätkääkään!!!
sitäpaitsi jos olet kummankin kaveri niin mikset kysy suoraan??! ei vissiin pokka pidä :)

"vieras"
Yleensä me kommentoidaan toisillemme jotain ihan vitsipohjaista, tai sitten käydään naljailemassa toistemme julkaisuihin, kuitenkin siis sellasta tosi hyväntahtoista. Kotona sitten kasvotusten kerrotaan rakkaudenosoitukset ja muut vastaavat hempeilyt.

"katjuska"
[QUOTE="vieras";22711124]mikäs sinua siinä ärsyttää jos joku aviopari (tai mikä parivaan) viestittelee toisilleen??!! vai oletko tyrkyllä???
ystäväni mies kirjoittaa hänelle rakkauskirjeen JOKA päivä aamuisin töihinlähtiessään, minä en mieheltäni ole saanut sellaista IKINÄ...eikä kumpikaan kuulu muille pätkääkään!!!
sitäpaitsi jos olet kummankin kaveri niin mikset kysy suoraan??! ei vissiin pokka pidä :)[/QUOTE]

No se mies selvästi häpeää sitä. Mies ei kirjoita vaimonsa seinälle koskaan vastaavia. Eikä useinkaan kommentoi noita vaimon kirjoituksia. Ja "pudottaa" ne seinäjutut nopsaan linkkijulkaisuilla ja muilla jutuilla. Reviirin merkkausta tuo on siltä vaimolta, kuten joku jo kirjoittkin. Mies kun on aika monen ex-tyttöystävän/treffikumppanin kanssa facebook-kaveri. On niin läpinäkyvää. Jos seinältä ei ensivilkaisulla näe naisen rakkausviestiä, pian ilmestyy uusi... nainen pitää kyllä huolen siitä :) Moni muukin kiinnittänyt tuohon huomiota. En ole ainoa.

"vieras"
[QUOTE="katjuska";22711189]No se mies selvästi häpeää sitä. Mies ei kirjoita vaimonsa seinälle koskaan vastaavia. Eikä useinkaan kommentoi noita vaimon kirjoituksia. Ja "pudottaa" ne seinäjutut nopsaan linkkijulkaisuilla ja muilla jutuilla. Reviirin merkkausta tuo on siltä vaimolta, kuten joku jo kirjoittkin. Mies kun on aika monen ex-tyttöystävän/treffikumppanin kanssa facebook-kaveri. On niin läpinäkyvää. Jos seinältä ei ensivilkaisulla näe naisen rakkausviestiä, pian ilmestyy uusi... nainen pitää kyllä huolen siitä :) Moni muukin kiinnittänyt tuohon huomiota. En ole ainoa.[/QUOTE]

mutta kuitenkin kyseessä on vaimo?! kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää, naamakirjassakaan!! eli enpä olisi niinkään varma että häpeää vaimon tekstejä, ehkä hän ei itse vain näytä tunteitaan niin avoimesti kuin vaimo?
mutta selkeästi et kyllä pidä tuota vaimoa minään eli mietipä itseäsi MIKSI sinua ärsyttää?? vai yritätkö vain auttaa miespoloa :)

Leukistinen aksolotli
Kyl mä saatan kirjottaa sille vaikka, että se on mun pupu. Eihän kenenkään ole pakko niitä lukea. Mut mitään riitoja mä en sillä julkaise, niinkuin jotkut tekee.

Kirjoitan miehen seinälle ja hän minun.
Valokuvia, linkkejä jne voidaan jakaa päivän mittaan tai muistuttaa jostain käytännön jutusta.
Pusipusiviestejä emme ole tainneet kirjoitella. Pitääpä mennä pikapuoliin korjaamaan tuo puute...
:D

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="katjuska";22711209]Niin ja olen kyllä miettinyt tapaa vihjaista tuosta naiselle. Että ei ihan noin läpinäkyvästi tekisi. Ei ole kovin älykäs ihminen muutenkaan.[/QUOTE]

Miksi luulet, että on sun tehtäväs mennä puuttumaan? Eikö oo muuta tekemistä? Lakkaa lukemasta sen miehen sivuja, vai onko sulla joku fiksaatio siitä miehestä?

Jos ukko olis FB:ssa, ni varmasti kirjottasin joskus jotain.
Eikös se oo mukavaa kun rakkausviestejä tulee vastaan vähän joka puolella eikä ainoastaan kasvotusten. Tosin ei siinä oo enää mitään yllättävää jos joka toinen päivä laittaa.

Yhteistyössä