Sain hoitolapselta joululahjan... :(

  • Viestiketjun aloittaja "lastenhoitaja"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minttu";22698988]Täällä toinen lastenohjaajaopiskelija! :) Olen valmistunut amk:sta ja opiskellut myös yo:ssa ja pidän kyllä nykyistä koulutusohjelmaani monipuolisena ja hyvänä. Paljon käytäntöä, mutta myös paljon saa lukea alan kirjallisuutta ja vääntää kymmeniä sivuja esseitä... Itsestä on siis kiinni hyvin paljon kuinka syvällisesti perehtyy asioihin. Opiskelen aikuispuolella. On onneksi myös päiväkodin johtajia, jotka ovat perillä ammattitaidostamme ja pitävät koulutustamme lähihoitajia parempana alalle.[/QUOTE]

Minäkin oon lastenohjaaja eikä oo kyl väheksytty vaan pidetty pätevänä siinä kun esim lähäriä. Oon sanonukin suoraan että 2,5v alan opintoja vastaa paljon paremmin kun 2v peruslähäriä ja puolvuotta syventäviä.
 
.....
hiirimattojuttu oli provo, ihanaa kun jotkut oikeasti menevät näihin :D
eiköhän tuo vastauskin ollut vitsillä heitetty.

Mutta terkkarista tuli mieleen et mun tutun lapsen iso printattu kuva komeili terveydenhoitajan huoneen seinässä. Toinen ei varmaan ole kehdannut kieltäytyä siitä ja nyt joutuu katselemaan sitä päivästä toiseen (eivät edes ole sukua). Musta tuokin on omituista et pitää sitä pikku pilttiään joka paikkaan tunkee.
 
"vieras"
voi hyvää päivää tätä ketjua taas! :D en tiedä onko provo, mutta sen tiedän että näitä vanhempia riittää, jotka lahjovat lastensa hoitajia ja jopa opettajia kakaroiden pärstäkuvilla mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ikuistettuna. on siinä naurussa pitelemistä. :D
 
Blue
Mun hoitolapsi antoi mulle lahjaksi itsetehdyn käyttökelpoisen koriste-/käyttöesineen. Musta se että lapsi viedään varta vasten käsityöpajaan tekemään lahjaa hoitajalle on aivan ihana ajatus. Tippa tuli linssiin kun lahjan sain vaikkei "Ratiaa" ollutkaan. :)
 
voivee
[QUOTE="hullu";22698877]Noh, eiköhän tää ollu vain vittumainen "provo" kuten tuo vanhus-juttukin.

Mut asian vierestä... Inhottava mieli tuli tästä ketjusta kun tajusi, että osa (kuinkahan iso osa?) lasten- ja vanhustenhoitajista ja muistakin hoitohenkilöistä inhoaa työtään ja niitä ketä "joutuvat" hoitamaan.[/QUOTE]

Inhoamisen ja rakastamisen välillä on muitakin tunteita. Itse suhtaudun hoitolapsiin lähinnä neutraalisti, joistakin pidän paljonkin, yhtäkään en inhoa, enkä myöskään työtäni. En ajattele hoitolapsia vapaa-aikanani, mutta työni hoidan hyvin ja lämmöllä. En silti voisi käyttää tyynyliinana muitten kuin rakastamieni lasten kuvia, ja rakastan vain omia lapsiani.
 

Yhteistyössä