Kotona jumissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iskä hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 7 lasta, 4 hevosta , 3 ponia, 12 koiraa, 8 kissaa, kanoja , kaneja, lypsyvuohia, undulaatteja, akvaarioita, käärme, rottia.

Vanhin 16v nuorin 1v.

Pyöritän yritystä, hoidan lapset ja elukat.
Mies painaa ympäripyöreitä yrittäjänä.

Miksei kukaan mua sääli? Ainiin, olen nainen :D
Jos kehtaisin sanankin negatiivista sanoa väsymyksestä, niin olisi haahka parvi kiljumassa! Kuinka kehtaan? Kun kaikki on omista valinnoista kiinni.
Jessus mitä pyhiä lehmiä suurin osa naisista on :D

dtm: "Kuulostaa siltä, että asutte maalla. Tämähän rajaa heti harrastusmahdollisuuksia."
Aika veikeästi sanottu... Juuri siksi asumme maalla,että täälä voi harrastaa vaikka yötäpäivää,kunhan on siihen aikaa. Nythän se on sama,vaikka homehtuisin kerrostalossa,kun mitään ei voi tehrä.

Meillä on 7 lasta, 4 hevosta , 3 ponia, 12 koiraa, 8 kissaa, kanoja , kaneja, lypsyvuohia, undulaatteja, akvaarioita, käärme, rottia.

Vanhin 16v nuorin 1v.

Jos kehtaisin sanankin negatiivista sanoa väsymyksestä, niin olisi haahka parvi kiljumassa! Kuinka kehtaan? Kun kaikki on omista valinnoista kiinni.
. Ihan hirvee "lauma" sulla. En näe mitään järkeä tuollaisen "kokoelman" keräämisessä. Tulee väkisinkin fiilis, että mihinkään noista et jaksa / pysty paneutumaan 100% vaan kaikki on vähän "sinne päin" ...... Olispa kiva nähdä missä kunnossa elukkasikin ovat. 12 koiraa jo vaatii ihan hitosti, eri asia onko ne sit takkuunumassa kesät jossain aitauksessa ja talvet ne on vetokoirana.

Vanhin 16v nuorin 1v.

Et tunnu sääliä kaipaavan,enkä minäkään kaipaa. Jos tilanteeseesi olet tyytyväinen,niin hieno juttu. Omaani en ole.

Saisitko nyt alkuun lapset sukulaisiin tai ystävien luo tms. yökylään edes yhdeksi yöksi, ellet koko viikonlopuksi? Saisit vähän etäisyyttä tilanteeseen, levättyä ja samalla mietittyä, mitä elämältäsi haluat ja miten sen saisit järjestymään. Ja samalla toivottavasti voisit keskustella myös vaimosi kanssa. Keskellä arjen pyöritystä asioita on vaikea miettiä, kun on uuvuksissa ja vattuuntunut, kuten itse sanoit.

Jaksamista! Jospa jouluna edes vähän helpottaisi?

No alota sit ryyppääminen niinkuin moni suomalainen mies tekisi vastaavassa pattitilanteessa. Kyllä ne hevoset ja lapset sitten ajan kanssa jonnekinmuualle joutuu niin saat sit keskittyä siihen mikä elämässä oikeesti on tärkeetä; kalja, työ ja sinä itte. Joskus aikusena ne lapset sitten sua lämmöllä muistaa ja aattelee ...

[QUOTE="era";22697266]Saisitko nyt alkuun lapset sukulaisiin tai ystävien luo tms. yökylään edes yhdeksi yöksi, ellet koko viikonlopuksi? Saisit vähän etäisyyttä tilanteeseen, levättyä ja samalla mietittyä, mitä elämältäsi haluat ja miten sen saisit järjestymään. Ja samalla toivottavasti voisit keskustella myös vaimosi kanssa. Keskellä arjen pyöritystä asioita on vaikea miettiä, kun on uuvuksissa ja vattuuntunut, kuten itse sanoit.

Jaksamista! Jospa jouluna edes vähän helpottaisi?[/QUOTE]

Mun äitee olis ainoa,jolle tuo pienin voi yökylään mennä. Käytännös se ei onnistu.

Joulusta alakaen pitää olla 24/7 töihinlähtövalamiina. Nähtäväksi jää,onko helepotus, vai helevetti,jos joutuu töihin lähtiä.

No alota sit ryyppääminen niinkuin moni suomalainen mies tekisi vastaavassa pattitilanteessa. Kyllä ne hevoset ja lapset sitten ajan kanssa jonnekinmuualle joutuu niin saat sit keskittyä siihen mikä elämässä oikeesti on tärkeetä; kalja, työ ja sinä itte. Joskus aikusena ne lapset sitten sua lämmöllä muistaa ja aattelee ...

Oolrait!!!

Yritäkkö vihjata,että noin ajattelisin?

Mä en voi tähän sanoa kuin että voi vinku ja kitinä... Lasten kanssahan on älyttömän ihanat harrastusmahdollisuudet. "Omia juttuja" sitä hyvin ehtii tehdä myöhemminkin..

Meilläkin 1v3kk ja 2v4kk vanhat lapset ja jos viitsii panostaa heidän kanssaan harrastamiseen, saa siitä sellaista iloa ettei niitä omia juttujaan niin edes kaipaa. Onhan tämä välillä raskasta ja vingun ja kitisen minäkin kun ukko tekee 7 päiväistä viikkoa töissä ja aika ajoin pitkää päivää, mutta mikään ei ole kivempaa kuin olla lasten kanssa näin läheisiä... Kohta hekin joutuvat hoitoon ja minä töihin, eikä tätä aikaa saa enää ikinä takaisin..

Kyllä nyt kuuluu selaista vikinää, että ei paremmasta väliä. Ota elämä omiin käsiisi ja lopeta märinä. Vaikka tuskin sinä sitä teet, onhan aina helpompi märistä vaikeuksistaa kuin poistaa niitä.

Kummasti kautta aikojen on äidit ja isät saanu lapsensa hoidettua vaikka niitä olisi ollu useampiakin. Sun tekstistäsi saa kuvan, että haluat sääliä eikä sulla todellisuudessa ole aikomustakaan muuttaa elämääsi parempaan suuntaan.

Ps. Pienenkin kanssa voi harrastaa. Itse teen pienen kanssa ratsastusretkiä maastoon. Lapsi vain eteen, eväät reppuun ja menoksi. Isommathan sulla voi ratsastaa jo itsekseen.

Kyllä nyt kuuluu selaista vikinää, että ei paremmasta väliä. Ota elämä omiin käsiisi ja lopeta märinä. Vaikka tuskin sinä sitä teet, onhan aina helpompi märistä vaikeuksistaa kuin poistaa niitä.

Kummasti kautta aikojen on äidit ja isät saanu lapsensa hoidettua vaikka niitä olisi ollu useampiakin. Sun tekstistäsi saa kuvan, että haluat sääliä eikä sulla todellisuudessa ole aikomustakaan muuttaa elämääsi parempaan suuntaan.

Ps. Pienenkin kanssa voi harrastaa. Itse teen pienen kanssa ratsastusretkiä maastoon. Lapsi vain eteen, eväät reppuun ja menoksi. Isommathan sulla voi ratsastaa jo itsekseen.

Vikinää ja märinää tosiaan. Mitenkä mä muutan tämän tilanteen? Arvaas kenenkä rahapussia kysytään,jos vaimon firma kipataan lennosta.

Vaimo väänti illalla taas itkua,kun tein seleväksi kantani tähän tilanteeseen.

PS. Pienimmän kans en lähtisi hevosella. Tippuu kyytistä ja kuolee kavioitten alla.

Yhteistyössä