Kotona jumissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iskä hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22652002:
Noin mä varmaan tekisin. Tai no lieventäisi vähän eli keskustelun paikka. Jos te eroaisitte, vaimosi pitäisi jostain löytää niitä viikonloppuja lastensa tapaamiseen, joten eiköhän hän pystyisi järjestelemään niitä jo nyt, jos tahtoa vaan riittävästi on. Yrittäjänä tiedän, että töitä tehdään kun niitä on, mutta jos tulisi pakkotilanne valita aikaa lapsille vai työ, niin sitten alkaisi järjestelyt sitä varten, että aikaa lapsille löytyy.

Meillä mies ei löydä noissa pakkotilanteissakaan aikaa. Vaan järjestää lasten hoidon sit jotenkin muuten. Onneksi on asenne pikkuhiljaa muuttumassa ja on alkanut arvostamaan lasten kanssa olemista enemmän. Meillä siis ollut tilanteita et oon ollut siinä kunnossa et en ole pystyssä pysynyt (häntäluun murtuma, spinaalipäänsärkyä, munuaistulehduksia) ja silti ei mies ole edes yhtä päivää kotona voinut olla. Välillä sain muuta apua välillä en.
T. yrittäjän vaimo

Minkäs ikäisiä ne lapset ovat, kun jo oma hevonenkin on, ja tekosyyt?

Hei,lukekaa mitä mä vastaan.

Lapset 10,8 ja 1,5

Hevoset on hankittu meille vanhemmille jo aikaa sitten ja niitä silloin myös ratsastettiin.
Shettis on tyttären "oma" ja vaimon kuningasideahan sen hankkiminen aikanaan oli. Vastoin mun tahtoa tietenki.

Tekosyyt: Väsy,kylymä,kuuma,kiire,pimeä... mitä nyt vaan 10v keksii.

[QUOTE="vieras";22652175]Meillä mies ei löydä noissa pakkotilanteissakaan aikaa. Vaan järjestää lasten hoidon sit jotenkin muuten. Onneksi on asenne pikkuhiljaa muuttumassa ja on alkanut arvostamaan lasten kanssa olemista enemmän. Meillä siis ollut tilanteita et oon ollut siinä kunnossa et en ole pystyssä pysynyt (häntäluun murtuma, spinaalipäänsärkyä, munuaistulehduksia) ja silti ei mies ole edes yhtä päivää kotona voinut olla. Välillä sain muuta apua välillä en.
T. yrittäjän vaimo[/QUOTE]
Tossa on se hienoinen ero, että lmiehesi asuu samassa taloudessa sinun ja lasten kanssa. Mutta jos ei asuisi ja hänellä olisi mahdollisuus tavata lapsiaan vain joka toinen viikonloppu, niin sitä aikaa ehkä alkaisi löytymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä hajalla;22652189:
Hei,lukekaa mitä mä vastaan.

Lapset 10,8 ja 1,5

Hevoset on hankittu meille vanhemmille jo aikaa sitten ja niitä silloin myös ratsastettiin.
Shettis on tyttären "oma" ja vaimon kuningasideahan sen hankkiminen aikanaan oli. Vastoin mun tahtoa tietenki.

Tekosyyt: Väsy,kylymä,kuuma,kiire,pimeä... mitä nyt vaan 10v keksii.

En kyllä nähnyt että olisit missään lasten ikiä sanonut aiemmin.

Sulla nuo lapset on jo suht isoja paitsi nuorimmainen. Hommaa niille sun vapaapäiväksi kyläpaikka ja pidä vapaata.
Tytölle voi laittaa kovan kovaa vastaan. Jos ei huolehdi hevosestaan saa hevonen lähteä. Kannustusta ja tukea voi siihen hoitamiseen kuitenkin antaa.
Suosittelen et järjestät nyt ensi tilassa itelles vapaaviikonlopun. Hommaa lapset johonkin hoitoon jos vaimo ei niitä voi hoitaa. Kuulostaa vaan sille et enää mieti mitään muuta kuin sitä kuin vaikeaa ja hankalaa sun elämä on.

pistä hevoset kylmästi myyntiin jos ei kukaan niillä ratsasta, samaten muut elukas jos ei kukaan muu niistä huolehdi.
sitten emännälle tiukasti vain sanot että sopii olla kotona yhtälailla tekemässä asioita

pistä hevoset kylmästi myyntiin jos ei kukaan niillä ratsasta, samaten muut elukas jos ei kukaan muu niistä huolehdi.
sitten emännälle tiukasti vain sanot että sopii olla kotona yhtälailla tekemässä asioita

Samaa mieltä! Ja tuo vapaan viikonlopun tai edes päivän järjestäminen onnistuu ihan varmasti. Oletan että tolla työmäärällä vois olla varaa lapsen vahtikin palkata siksi aikaa.. MLL:ltä jos ei muu onnistu :) Kuulostaa todella että oot niin hajalla, ettet jaksa edes suunnitella saati yrittää ulos pääsyä tuosta tilanteesta :(

[QUOTE="-p-";22651647]asiasta sadanteen, miksiköhän tällä palstalla ei _ikinä_ toivoteta voimia naispuoliselle yksinhuoltajalle, vaan ennemminkin haukutaan? miespuolista yksinhuoltajaa kyllä pidetään sankarina.[/QUOTE]

Koska miehet on niiiiiiiiiiin ihania ja paaaaaljon parempia ihmisiä kuin naiset, ihan naisten suusta (nähty, kuultu ja koettu)

: /

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä hajalla;22652089:
Hevoset on yhteisiä ja kukaan ei niitä enää meillä "käytä",kun ei kerkiä tai jaksa. Joo ei oo järkeä. Shettis on myös ja se on vanhimman flikan "oma" Neiti keksii milloin mitäki tekosyitä,ettei tarvi ponilla mitään tehdä ja monttuunkaan ei anna laittaa.

Hevosilla käy onneksi puolituttuja ratsastamas joskus,etteivät täysin mee pilalle.

:o:o:o

Niille elukoille olisi tuossa tilanteessa ehdottomasti PAREMPI JOSSAIN MUUALLA! Jollei kukaan ehdi eikä viitsi! :headwall:
Mitä sun vanhin likkas tekee ponilla, ellei sitä hoida??!
Ei ne eläimet mitään petshoppeja ole, jotka voi nakata laatikkoon laiskuuden yllättäessä.
Huh huh mitä porukkaa tälläkin saitilla tallustaa. Todella vastuutonta!!!

[QUOTE="vieras";22652645]:o:o:o

Niille elukoille olisi tuossa tilanteessa ehdottomasti PAREMPI JOSSAIN MUUALLA! Jollei kukaan ehdi eikä viitsi! :headwall:
Mitä sun vanhin likkas tekee ponilla, ellei sitä hoida??!
Ei ne eläimet mitään petshoppeja ole, jotka voi nakata laatikkoon laiskuuden yllättäessä.
Huh huh mitä porukkaa tälläkin saitilla tallustaa. Todella vastuutonta!!![/QUOTE]

Joopajoo. Elukat hoidetaan hyvin,meidän vanhempien toimesta. Hevosia ja ponia ei "käytetä" enää siihen tarkoitukseen,johon ne on aikanaan hankittu. Ovat meille tärkeitä lemmikkieläimiä,kuten vaikka koira on monelle ihmiselle tärkeä. Ja edelleenkään en olisi ponia meille ottanut,jos olisin saanut asiaan vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä hajalla;22654602:
Joopajoo. Elukat hoidetaan hyvin,meidän vanhempien toimesta. Hevosia ja ponia ei "käytetä" enää siihen tarkoitukseen,johon ne on aikanaan hankittu. Ovat meille tärkeitä lemmikkieläimiä,kuten vaikka koira on monelle ihmiselle tärkeä. Ja edelleenkään en olisi ponia meille ottanut,jos olisin saanut asiaan vaikuttaa.

Tämä voi kuulostaa ilkeältä, mutta silti sanon, sillä haluan herätellä sinua. Olet ketjussa sanonut mm. "yksi lapsi tehtiin kiristämällä", "et saa vaikuttaa asioihin". Eikö sinulla ole sanavaltaa vai annatko vain yksinkertaisesti toisten kävelevän sun yli hyväksyen sen, vähän vain purnaamalla ja marttyyria esittämällä? Muuta asennettasi, niin katkeruus ei kangista sinua entisestään.

Tämä voi kuulostaa ilkeältä, mutta silti sanon, sillä haluan herätellä sinua. Olet ketjussa sanonut mm. "yksi lapsi tehtiin kiristämällä", "et saa vaikuttaa asioihin". Eikö sinulla ole sanavaltaa vai annatko vain yksinkertaisesti toisten kävelevän sun yli hyväksyen sen, vähän vain purnaamalla ja marttyyria esittämällä? Muuta asennettasi, niin katkeruus ei kangista sinua entisestään.

Wtf? Minunko tässä pitää muuttua,no, empä itte älynnykkää,että oma vikahan tämä tilanne on.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä hajalla;22651447:
Jo toistasataa viikonloppua putkeen lasten kans kotona aamusta iltaan. Joskus käy säkä ja pitää yhtäkkiä töihin. Toki on toisinaan hemmetin vaikiaa roudata yhtäkkiä lapset johonkin hoitopaikkaan.

Arkisin pitää laittaa vanhimmat kouluun ja hakia keskimmäinen iipeestä ajallaan + nuorin hoitopaikasta. Vanhin onki sitte oman onnensa nojas koulun jäläkeen. Kahtena arkipäivänä ei mun tartte hakia lapsia kotia,vaan "saan" olla töis vaikka yöhön... Jipii! Ei enää kiinnostaasi edes,mutta toisinaan pakko,kun ei muina päivinä kerkiä olla kauaa töis.
Tälle ei oo loppua näkyvis,ennenku lapset pärjää omillaan.
Sata muutaki asiaa on meillä päin hanuria.

Paanko vain kylymästi aikarajan,johon mennessä olosuhteet pitää "normalisoitua" vai mitä mä teen?

no olis kannattanu tätäki aikaa miettiä siinä vaihees ku peittoja vaimos kans heiluttelit. mutta eihän ne miehet siinä vaihees ajattele kun ittiänsä vaan. siinäkö kannat ny seuraukset. sen erestänsä löytää minkä taakseen jättää. kai se ny jo järki sanoo jotta ku kersoja tuloo niin niistä on vastuuta ja vaivaa parikymmentä vuotta. jotta sen aikarajan voit panna siihen ku nuorimmaanen on sen 18, jos silloon ei helepota nii sitte voit panna pelin poikki. soon jämpti näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä hajalla;22667906:
Wtf? Minunko tässä pitää muuttua,no, empä itte älynnykkää,että oma vikahan tämä tilanne on.

Laitoin jo tuonne aikaisemmin että se olet sinä itse joka saa muutoksen aikaan jos vain haluat. Aina on vaihtoehtoja. Joskus ne vaan vaatii aika radikaalejakin tekoja.
Mikä sua eniten ahdistaa? Lapset ja niistä vasutuussa oleminen?
T.yrittäjän vaimo

no olis kannattanu tätäki aikaa miettiä siinä vaihees ku peittoja vaimos kans heiluttelit. mutta eihän ne miehet siinä vaihees ajattele kun ittiänsä vaan. siinäkö kannat ny seuraukset. sen erestänsä löytää minkä taakseen jättää. kai se ny jo järki sanoo jotta ku kersoja tuloo niin niistä on vastuuta ja vaivaa parikymmentä vuotta. jotta sen aikarajan voit panna siihen ku nuorimmaanen on sen 18, jos silloon ei helepota nii sitte voit panna pelin poikki. soon jämpti näin.

Minä en ole "ne miehet"
Muuta ei tarvinne moiseen potaskaviestihin vastata.

[QUOTE="vieras";22667999]Laitoin jo tuonne aikaisemmin että se olet sinä itse joka saa muutoksen aikaan jos vain haluat. Aina on vaihtoehtoja. Joskus ne vaan vaatii aika radikaalejakin tekoja.
Mikä sua eniten ahdistaa? Lapset ja niistä vasutuussa oleminen?
T.yrittäjän vaimo[/QUOTE]

Saan toki muutoksen tehtyä ittekki... Eihän siinä mee ku vaimon bisnes nurin.

Ahristaa eniten se,että vaimo saa puuhastella mitä tahtoo ja mun on pakko pitää tämä talous vakaana. Esimerkiksi en mä voi yhtäkkiä päättää,jotta meempä vaikka vielä kouluhun.

Minä oon kuitenki hyvä ja pystyvä mies. Meen ihan hukkahan tämmööses tyhyjäkäyntielämäs.

Kuulostat kyllä niin mieheltä! Eräs tuttu mies kuvaili miehen ajatuksenjuoksua niin, että miehellä on päässään erilaisia laatikoita. Yhdessä laatikossa on työ, toisessa perhe, kolmannessa ja neljännessä jotain muuta, mitä kenelläkin. Mies voi ajatella vain yhden laatikon asioita kerrallaan, ja sä nyt vaikutat jääneen jumiin siihen koti/lapsi/perhe-laatikkoon/laatikoihin. Työ kummittelee myös siellä jossain taka-alalla.
Muutosta tosiaan kaipaat, mutta kuten aikaisemminkin on sanottu, se lähtee susta itsestäsi. Mieti mitä haluat ja miten sen toteutat, ja sitten vain teet sen. Jos ei yksi keino onnistu, niin sitten käyttöön suunnitelma B. Lastenkin kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa, jos heidän hoitoonsaaminen ei millään onnistu.
Sitä paitsi, lapset kasvavat kovin nopeasti. Muutama vuosi, niin näet heitä enää vain vilaukselta. Meillä lapset ovat 15v, 12v ja kohta 10v. Kotona on tällä hetkellä vain kuopus.

Kuulostat kyllä niin mieheltä! Eräs tuttu mies kuvaili miehen ajatuksenjuoksua niin, että miehellä on päässään erilaisia laatikoita. Yhdessä laatikossa on työ, toisessa perhe, kolmannessa ja neljännessä jotain muuta, mitä kenelläkin. Mies voi ajatella vain yhden laatikon asioita kerrallaan, ja sä nyt vaikutat jääneen jumiin siihen koti/lapsi/perhe-laatikkoon/laatikoihin. Työ kummittelee myös siellä jossain taka-alalla.
Muutosta tosiaan kaipaat, mutta kuten aikaisemminkin on sanottu, se lähtee susta itsestäsi. Mieti mitä haluat ja miten sen toteutat, ja sitten vain teet sen. Jos ei yksi keino onnistu, niin sitten käyttöön suunnitelma B. Lastenkin kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa, jos heidän hoitoonsaaminen ei millään onnistu.
Sitä paitsi, lapset kasvavat kovin nopeasti. Muutama vuosi, niin näet heitä enää vain vilaukselta. Meillä lapset ovat 15v, 12v ja kohta 10v. Kotona on tällä hetkellä vain kuopus.

Ou jee. Olen mies joo,mutta en "miehet".
Kyllä oon ihan fyysisesti jumissa kotilapsiperhe-loorassa ja oliski työ vain taka-alalla.

Haluan,että vaimo hankkiutuu "oikeisiin" töihin ja kantaa kortensa kekoon resurssiensa puitteissa. Huolehtikoon myös lapsista ja elukoista enemmän,kun niitä noin "paljon" piti saada.

Tietäähän sen että täällä taas väännetään miehen syyksi kaikki.iso huokaus ja tsempit aloittajalle!

Minä mitään miehen syyksi väännä. Miksi ihmeessä vaimo tekisi mitään muutosta jos hänelle kaikki on hyvin? Sen muutoksen on lähdettävä nyt siitä miehestä. Ei se auta, että voi valitella jälkeenpäin kuinka kolmas lapsi "on tehty kiristämällä" tai kuinka "ei saanut vaikuttaa päätöksiin" kun ponia ostettiin. Eikä sekään auta, että osoittaa kiukuttelemalla mieltään vaimon kotiuduttua, mutta kuitenkin marttyyrimaisesti aina uudelleen alistuen.

Jos vaimo ei ymmärrä puhetta, niin ehkä siinä sitten menee vaimon yritys. Ehkäpä vaimo sitten ymmärtää ettei parisuhde tai perhe toimi niin, että vain yksi ottaa kaiken vastuun.

Ei kai se vaimon virma voi oikeasti kaatua siihen, että hoitaa yhden illan viikossa lapsia? Jos kaatuu, niin taitaa olla sen verran heikoissa kantimissa, että kaatuisi kuitenkin. Joka tapauksessa vaimon olisi syytä kysyä itseltään, kumpi on otärkeämpi, parisuhde (perhe) vai oman virman pyörittäminen.

Kuulostaa siltä, että asutte maalla. Tämähän rajaa heti harrastusmahdollisuuksia. Mitä tekisit, jos sinun ei tarvitsisi hoitaa lapsia? Voisitko varata pari tuntia yhtenä iltana vaikkapa ratsastukselle? Ainakin vanhimman muksunhan voisi ottaa myös mukaan. Tuon ikäinen ei vielä voi olla yksin vastuussa hevosen hoidosta, mutta kyllä esim. iltaruokinta on ihan kohtuullinen velvoite oman ponin hoidossa. Kun tallille menee vanhempien kanssa hommiin, on lähtökin helpompaa.

Omaa aikaa pitäisi olla molemmilla vanhemmilla, edes se tunti viikossa. Jos vaimo ei halua omaansa käyttää, sille et voi mitään, mutta omasi voit vaatia ja pitää. Ja sitten vielä sitä vanhempien yhteistä yksityistä aikaa. Ja koko perheen yhteistä aikaa... Olisiko perheterapialle aikaa/halua? Aiheesta keskusteleminenkin saataa jo auttaa asioita eteenpäin.

Jaksamista!

Yhteistyössä