Torstaina Linda vietti harvinaista vapaapäivää, johon kuului Olivia-tyttären kuljettaminen päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti
just joo
Linda Lampenius avautuu blogissaan arjen suruista
Perjantai 17.12.2010 klo 14.24
Linda Lampenius kertoo joulukiireistään ruotsalaisessa blogissaan.

Linda viettää joulua perheineen Suomessa.

Eilen ilmestyneessä ensimmäisessä blogimerkinnässään Linda kertoo olevansa kokemattomana bloggaajana kuin bambi heikoilla jäillä.

- Yleensä en tee mitään julkisesti, ellen valmistaudu huolellisesti.

Torstaina Linda vietti harvinaista vapaapäivää, johon kuului Olivia-tyttären kuljettaminen päiväkotiin sekä tavallisia arkiaskareita kokkaamisineen ja pyykkäämisineen. Päivään mahtui myös haikeita ajatuksia.

- En voi viettää Olivian kanssa niin paljon aikaa kuin haluaisin. Se on kovaa. Särki sydäntäni jättää Olivia päiväkotiin. Kotiin päästyäni olisin halunnut vain halata häntä. Matkalla yritin olla itkemättä ja ajattelin "Rakas pieni enkeli, kaipaan sinua niin". Mutta Olivia viihtyy päiväkodissa ja rakastaa leikkiä, laulaa ja tanssia muiden lasten kanssa. Hänen on hyvä olla siellä.

Minä en nyt ymmärtänyt mitä ihmeellistä tuossa oli? Itsekin varmaan tulen itkua vääntämään siinä vaiheessa kun poika aloittaa päiväkodin.
Mun mielestä on aavistuksen epäloogista, että hän vie lapsen päiväkotiin vapaapäivänään ja sitten itkee kotonaan, ettei voi viettää lapsen kanssa aikaa niin paljon kuin haluaisi. On mustakin kurjaa viedä lapset päiväkotiin, mutta kun mä olen kotona vapaapäivällä, niin kyllä ovat hekin.

No tässä kaivellaan sitä että Linda kehtas pitää vapaapäivän ja viiä muksun hoitoon. Se joka ois tohon syytön heittäköön ekan kiven :kiss:
No en mä sitä ajattele ettei vapaapäivää sais pitää. :D Ehkä mäkin joskus pidän, mutta silloin mä ainakin myönnän, että onpas kivaa pitää vapaapäivää ja lapset varmaan viihtyy päiväkodissa. Enkä ajattele matkalla kotiin kuinka kaipaan rakkaita enkeleitäni ja kuinka kamalaa on, etten vietä heidän kanssaan tarpeeksi aikaa. :) Jos musta tuntuu, etten vietä lapsien kanssa tarpeeksi aikaa, niin toki mä pitäisin oman vapaapäiväni ajan heitä kotona. Samalla kun pyykkään ja kokkaan.

"äitix4"
Olen pettynyt että julkisuudenhenkilö tekee noin ja kertookin siitä viellä.
Jos päivään ei kuulunut muuta kuin kotihommia olisi antanut Olivian niihin osallistua ja nauttinut lapsensa seurasta.
Jos oli töitä (vapaapäivänä) ehkä ymmärrän.

Harmi lapselle ja harmi Lindalle kun syyllisyyttä poti kuitenki.

No en mä sitä ajattele ettei vapaapäivää sais pitää. :D Ehkä mäkin joskus pidän, mutta silloin mä ainakin myönnän, että onpas kivaa pitää vapaapäivää ja lapset varmaan viihtyy päiväkodissa. Enkä ajattele matkalla kotiin kuinka kaipaan rakkaita enkeleitäni ja kuinka kamalaa on, etten vietä heidän kanssaan tarpeeksi aikaa. :) Jos musta tuntuu, etten vietä lapsien kanssa tarpeeksi aikaa, niin toki mä pitäisin oman vapaapäiväni ajan heitä kotona. Samalla kun pyykkään ja kokkaan.
No tuo on totta että myöntäis edes olevansa tyytyväinen vapaapäivästään. Ja tosissaan kun ei sen kummempaa homma ole kuin pyykinpesu niin ei kai taapero siinä teillä ole. Ite pidän "vapaapäiviä" kun joudun tekeen etätehtäviä tai on joku helvetin iso joulusiivo edessä... Onneks äiti auttoi sen kanssa tänä vuonna pitämällä muksut aisoissa kun ite siivosin...

No minä voisin "heittää kiven" mutta en heitä. Jokainen toimii niinkun haluaa. Itse en vie tyttöä hoitoon silloin kun mulla on lomaa (ja koulussa työskentelevällä niitä riittää);)

Olin ilmoittanut tytölle viimeisen hotopäivän ens ke ennen pitkää lomaa mutta itse sain jo senkin päivän vapaaksi joten peruin tytöltäkin hoitopäivän.
Olisinhan voinut viedä hoitoon ja tehdä itse rauhassa jouluvalmisteluja mutta suoraan sanoen olen sen verran laiska, että en jaksa sitä aamuista kiireettä jos ei ole pakko. Mielummin heräillään rauhassa ja löhöillään yöpuvuissa vaikka puoleen päivään:D

"joo"
Minusta on täysin OK viedä lapsi vapaapäivänäkin päiväkotiin, onhan usein "vapaa"päivänä hoidettava asioita, joiden hoitamiseen olisi hankalaa ja lapselle lähinnä tylsää ottaa häntä mukaan, kuten virastoissa ja pankeissa istumiset ym. Mutta tuossa nyt huvittaa/säälittää lähinnä tuo "uhri"asenne, kuinka hän JOUTUI rakkaan pikku tyttönsä sinne jättämään. Muksuhan on alle kaksivuotias, tuskin hän olisi kauheasti surrut, ettei pääse yhtenä päivänä leikkimään, vaan olisi mielellään jäänyt äitinsä kanssa kotitöitä tekemään, ja varmaan olisivat ehtineet vähän ulkoillakin tai jotain. Kun tuossa tilanteessa sitä lasta ei kukaan sinne pakottanut viemään.

Minulla muuten särähtää aina korvaan, kun elävää lasta kutsutaan "enkeliksi".

no huoh
[QUOTE="vieras";22696858]Lindan lapsi on 1 v 10 kk ja hänen on parempi olla päiväkodissa?![/QUOTE]

Joskus lasten on parempi olla päiväkodissa... varsinkin silloin jos kotiolot ovat noin epävakaat.
Kyllä tuo Linda on yks *****

Suzyanne
Mun mielestä on aavistuksen epäloogista, että hän vie lapsen päiväkotiin vapaapäivänään ja sitten itkee kotonaan, ettei voi viettää lapsen kanssa aikaa niin paljon kuin haluaisi. On mustakin kurjaa viedä lapset päiväkotiin, mutta kun mä olen kotona vapaapäivällä, niin kyllä ovat hekin.
Ok joo nyt ymmärsin pointin. Heh mä tuolla yhdessä keskustelussa kerroinkin että mulla on joskus vähän pitkät piuhat. :D

jebJee
No tässä kaivellaan sitä että Linda kehtas pitää vapaapäivän ja viiä muksun hoitoon. Se joka ois tohon syytön heittäköön ekan kiven :kiss:
Mä olen syytön tuohon, en ikinä ole vieny lapsia hoitoon vapaapäivinäni. Saanko kivittää teidät kaikki nyt?

Mulle on ihan sama jos joku lapsensa hoitoon viekin vapaapäivänä, parempihan se siellä lapsen on ku kotona sellaisen äidin kans jota väsyttää. Mut miks ihmeessä sitä pitää sit itkeä sitä omaa valintaa :O Sitä mää en vaan ymmärrä.

Ja sit ihan selvennykseksi, että olen kerran harkinnu et laitan lapset hoitoon vaikka mulla on vapaata. Ehkä joskus vielä toteutankin sen...

Noin. Tuo vapaapäivinä päiväkotiin vieminen ei ole täällä suinkaan harvinaista ja itsekin teen sitä. Kuitenkin se tapahtuu tilanteissa joissa tarvin tai haluan pitää sen vapaapäivän ja silloin tuntuu hyvältä että lapsilla on tuttu ja turvallinen hoitopaikka jossa viihtyät. ei niin että itse nyyhkisin tuon päivän kotona sitä kuinka en saa viettää tarpeeksi aikaa lasteni kanssa.

itselleni on merkitystä myös sen yhteisen ajan määrällä, eli jos ne vapaapäivät ovat harvinaisia ja lapsi normaalisti ain arkisin hoidossa niin toki sen vapaapäivän lapsi saisi olla kanssani kotona. jos taas vapaapäiviä sattuu joka viikolle niin en näe ongelmaa siinä että lapset ovat joskus vapaapäivisinkin hoidossa.

"jop"
Voi että, märehditäänkö,haukutaanko ja kauhistellaanko vähän PLIIIIS!
Joo,myönnän kyllä itsekin etten ihan ymmärrä tuota Lindan logiikkaa mutta voi olla ettei naisella juuri silloin raksuttanut ja sanat tulivat suusta eritavoin kuin tarkoitti. ;)
Koko haastattelutilannetta kun ei pääse näkemään/kuulemaan.

Muakin voitaisiin vähän kauhistella(pliii-iiiiis), kun harvoin pääsen lastani viemään ja hakemaan päiväkodista.
Olen usein koulussa klo. 8-20 ja siinä on n.tunti arkipäivisin viettää aikaa yhdessä.

"vieras"
Mä ymmärrän et joskus vapaapäivänä pitää hoitaa asioita johon lasta ei voi mukaan ottaa tai päiväkodissa on joku tapahtuma johon lapsen on kiva osallistua, mutta kyllä nää lapset on silti päiväkodissa sen 8-16 tai jopa pidempään. Minusta muutama tunti vielä ok tai et lapsi haetaan vaikka välipalalta.

Yhteistyössä