montako lahjaa annatte per muksu??

Meillä
Meillä saavat noin 12 pkt/ lapsi. Siinä on jo kaikki lahjat. Kolme lasta

Chef: Laskevatko teillä lapset lahjojen määrää? Aattelin kun teidän keskimmäinen saa selkeesti enemmän :)

"vieras"
Hui kauhea, ei tulisi mieleenkään antaa 50 lahjaa?!

Meillä saa siis minulta 4, mies ostanut yhden, ostaneeko vielä jotain. Mummulta ja kummeilta. Saa kaikkinensa max. 10. Tosin eipä ikääkään ole kuin 1,5v.

"vieras"
Tuolla 20kpl paikkeilla pyörii.Mun mielestä ihan jokaisen oma asia montako lapsilleen antaa.Meillä on kotona ollut kun olin pieni aina paljon paketteja ja niin tulee olemaan myös oman lapseni kohdalla.Oli se kuinka älytöntä tahansa kenen mielestä,niin paskat välitän.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;22687374:
Meillä saavat noin 12 pkt/ lapsi. Siinä on jo kaikki lahjat. Kolme lasta

Chef: Laskevatko teillä lapset lahjojen määrää? Aattelin kun teidän keskimmäinen saa selkeesti enemmän :)
Ei laske :D Kysyin esikoiselta muutama päivä sitten, että montako lahjaa sait viime vuonna ja vastaus oli että ehkä yli 10. Määrää en muista (kun en sitä itsekään tarkasti laske) mutta kyllä niitä varmaan vähintään samat oli kuin tänä vuonna, todennäköisesti jopa enemmän.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22687385]Hui kauhea, ei tulisi mieleenkään antaa 50 lahjaa?!

Meillä saa siis minulta 4, mies ostanut yhden, ostaneeko vielä jotain. Mummulta ja kummeilta. Saa kaikkinensa max. 10. Tosin eipä ikääkään ole kuin 1,5v.[/QUOTE]

Huh, eipä meillä ole koskaan lapset saaneet kuin max. 10 (ovat jo teinejä). On näköjään mennyt ihan älyttömäksi tämäkin.

"mä"
Meillä lapset saa melkolailla eri määriä. Vauvalla lienee 15+ pakettia, keskimmäisellä 50+ pakettia ja esikoisella 35+ pakettia.
Meillä yksi lapsi ja suurinpiirtein saa n. 40 pakettia (siis kaikki paketit yhteensä). Minkä ikäinen teillä on keskimmäinen ja esikoinen? Mitä paketit sisältävät? Tyttöjä vai poikia? Kiinnostaa vain nähdä, miten samoihin menee lahjojen sisällöt, kun määrässä ollaan samaa luokkaa.

Nuorimmalle tulee about 5kpl kun ei silleen vielä leiki. Isomummolta tulee nuorimmaiselle 5 ja mummalta 3-5. Vanhemmalle ostettiin ite 7 ja vielä on yhteiset DVD:t ostamatta. Vanhin saa varmaan mummoiltaan 10-15 lahjaa lisää joten on niitä. <--Siis yhteensä, ei per naama.

"vieras"
Meillä lapset saavat meiltä yhden ison. Esim. esikoinen saa 80 euron Lego-paketin. Sukulaiset ostavat muutamia. Eli saisivatko kaiken kaikkiaan 4 lahjaa per naama.

Älytöntä tosiaan tuo 50 lahjaa!! Osaako he enää arvostaa yhtäkään, vaan repivätkö auki ja heittävät selän taakse ja sinne jäävät! Mitä tuhlausta!!

Itse en lapsena saanut edes joka joulu lahjaa ja kyllä täytyy sanoa, että oli mukava saada sitten kerran edes se yksi paketti. Sitä sitten hiveli ja rakasti täydestä sydämestä. Tuntuu että tuo 4 lahjaa on jo meidänkin muksuille liikaa, kun jouluajan innoissaan ovat niistä, mutta sitten lelut jää pyörimään...

"mä"
[QUOTE="vieras";22687385]Hui kauhea, ei tulisi mieleenkään antaa 50 lahjaa?!

Meillä saa siis minulta 4, mies ostanut yhden, ostaneeko vielä jotain. Mummulta ja kummeilta. Saa kaikkinensa max. 10. Tosin eipä ikääkään ole kuin 1,5v.[/QUOTE]

Sinulta vain 4 lahjaa? :O Ei todellakaan tulisi mieleen jättää lasta noin vähälle!

Samaa mieltä
[QUOTE="vieras";22687404]Huh, eipä meillä ole koskaan lapset saaneet kuin max. 10 (ovat jo teinejä). On näköjään mennyt ihan älyttömäksi tämäkin.[/QUOTE]

Joo, on pikkusen menny älyttömäks ja sairaaks tää nykynen kulutushysteria. Siis joku 50 ja 40 pakettia??? Meillä kans lapset saa max. 10 per nuppi, taitaa olla joku 4 lahjaa meiltä ja pari päälle isovanhemmilta ja kummeilta. Ei voi kyllä ymmärtää tuollasta määrää, vaikka olis varaa ostaa useampi paketti lisää meilläkin niin ei olal koskaan ostettu tollasia älyttömiä määriä. Onneks voi opettaa lapset nauttimaan joulusta muutenkin kuin kauheen tavaramäärän kautta ja muutenki välittään muustakin ku materiasta.

[QUOTE="mä";22687406]Meillä yksi lapsi ja suurinpiirtein saa n. 40 pakettia (siis kaikki paketit yhteensä). Minkä ikäinen teillä on keskimmäinen ja esikoinen? Mitä paketit sisältävät? Tyttöjä vai poikia? Kiinnostaa vain nähdä, miten samoihin menee lahjojen sisällöt, kun määrässä ollaan samaa luokkaa.[/QUOTE]

Keskimmäinen on 1v 9kk ja esikoinen on 8v ja molemmat on tyttöjä.

Esikoisen paketeista löytyy mm.

18 kirjaa (tyttö on todella kova lukemaan)
tehtäväkirja
pikku-legoja pari pakettia
Little Pet Shoppeja pari pakettia
Little Pet Shoppi pehmo, jolla nettikoodi
Laukku
Korulipas-soittorasia
Koruja
Lautapeli
Legginssejä, sukkia
Wii-pelejä
DVD-levyjä
Kännykkä
Palapelejä
CD-levy
Askartelutarvikkeita

Keskimmäisen paketista löytyy mm.

Useampi setti Little peopleja...ainakin 8 settiä + erillisiä ukkeleita yms.
Iso kasa kirjoja
Muumipehmoja, heppapehmo
Muumitalo + Muumilaiva + Muumien uimahuone
2 pakettia Muumi varaväkeä
Rummut, triangeli
Useampi dvd-levy
Nukenrattaat, nuken sänky
Vaatteita
Useampi setti legoja
Plaston astiastoa + toista kahta muuta astiastoa
värikynät + värityskirja

Muita en nyt tähän hätään muista. Osa noista on tosin vauvan kanssa yhteisiä, mutta listasin niekin, niin näet mitä ollaan hankittu.

Hoh hoi
[QUOTE="mä";22687418]Sinulta vain 4 lahjaa? :O Ei todellakaan tulisi mieleen jättää lasta noin vähälle![/QUOTE]

No ei todellakaan ole vähän jos on sellasta mitä lapsi todella toivonu. Miks ihmeessä pitää ostaa hulluna rojua, joka jää sit vaan nurkkiin lojuun.

Yhteistyössä