montako lahjaa annatte per muksu??

Taitaaapi
Meillä olla 5 pakettia kummallekkin, ja meillä ei montaa pakettia sukulaisilta tule eli n.10 kaikkinensta kummit, mummit yms...plus esikko saa sukset en tiedä laitanko pakettiin vai annanko vaan en tiedä onko se nyt ns. lahja kun pakko muutenkin hankkia

nyt taitaa olla kolme pakettia meiltä vanhemmilta mutta lapsi alle vuoden vanha.
mummoilta ja kummeilta tulee kaikilta varmastikkin yksi lahja. mutta ei kyllä tulis mieleenkään että mummot voisi ostaa kymmentä pakettia vaikka tuo ainut lapsenlapsi onkin.:D
ehkä 10-15 yhteensä.

jatkossa tulee varmaan itse ostettua se viisi.
rahaa ei tosiaan ole liikaa ja lapsi varmasti on iloinen niistä kymmenestäkin paketista. onhan siinäkin nyt jo monenmonta ihan uutta asiaa.

"NellaLinnea"
Meillä paketteja tullee yhteensä noin 10-15 kappaletta,tuossa mukana kummien ja mummujen lahjat...Me käymme joka vuosi ennen joulua vanhat lelut läpi ja keräämme niistä pussin,jonka viellä Joulupata-keräykseen.Sieltä ne lähtee eteenpäin vähävaraisille perheille.Näin me saamme tavaramäärän pysymään suht aisoissa vaikka onhan tuota siltikin vähän liikaa :)

"minä"
Ja minä olen niin harmissani, kun "mokasin" ja ostin kolme lahjaa per lapsi, enkä malttanut tyytyä vain yhteen lahjaan per lapsi. :D

No meillä annoin sitten jo yhdet lahjat ns. pikkujoulu lahjoina, eli 2 per lapsi tulossa vanhemmilta ja sukulaisilta loput.

"vieras"
Siis ei nyt tosiaan mitenkään pahalla, tuntuu vaan musta erikoiselta mutta että lapsi tarvii ihan 18 kirjaa? Siis yhtenä päivänä pitää saada 18 kirjaa? Tai n. 8 eri little people lelua? Tai saman verran dvd:tä. Meillä kun lapset ei saa edes vuodessa tuota määrää tavaraa :D Mutta jokainen tavallaan, meidän 4v:llä on vaikeuksia edes muistaa ja ehtiä leikkimään kaikilla viidellä lelulla mitä saa ;) Tänä vuonna tosiaan 4v saa meiltä 2 lahjaa sellaisia joita kovasti toivoi. Kummeilta ja isovanhemmilta saa varmasti muutamia paketteja lisää. Vuoden ikäinen kuopus saa meiltä yhden lahjan mutta sekin saa varmaan kummeilta ja isovanhemmilta joita lisää. Eipä noi lapset sitä tiedä/ymmärrä mutta kesällä tullaan tekemään ulkomaanmatka johon ollaan nyt laitettua rahaa säästöön eli jätetty joululahjoja vähemmälle sen takia.

"mami"
9kk pojalle ei osteta itse yhtään, isovanhemmilta on tulossa niin paljon. Ja ei yksinkertaisesti olis mitään ostettavaakaan, kun kaikki tarvittava ja enemmänkin on jo tulossa, niin turhaa ostaa mitään.

Minusta on mukavaa, että joululahjat ovat sen verran lapselle merkityksellisiä, että lapsi muistaa mitä on lahjaksi saanut. Jos paketteja tulee parikymmentä, niin eihän niitä edes muista.

Minä olen ostanut 2 lahjaa/lapsi (lelun ja pyjaman), koko perheen yhteiseksi dvd-soittimen, ja torstaina käyn vielä ostamassa pari leffaa lapsille yhteiseksi lahjaksi. Kummeilta tulee yhteensä 3 lahjaa/lapsi, vaarilta kai 1/lapsi ja isänsä ostaa luultavasti yhden lahjan jokaiselle. Eli lahjoja tulee jokaiselle 7, lisäksi yhteiset lahjat. Ja nekin annetaan kahtena eri päivänä, koska lapset ovat aaton minulla ja menevät joulupäiväksi isälleen.

[QUOTE="vieras";22688361]Siis ei nyt tosiaan mitenkään pahalla, tuntuu vaan musta erikoiselta mutta että lapsi tarvii ihan 18 kirjaa? Siis yhtenä päivänä pitää saada 18 kirjaa? Tai n. 8 eri little people lelua? Tai saman verran dvd:tä. Meillä kun lapset ei saa edes vuodessa tuota määrää tavaraa :D Mutta jokainen tavallaan, meidän 4v:llä on vaikeuksia edes muistaa ja ehtiä leikkimään kaikilla viidellä lelulla mitä saa ;) Tänä vuonna tosiaan 4v saa meiltä 2 lahjaa sellaisia joita kovasti toivoi. Kummeilta ja isovanhemmilta saa varmasti muutamia paketteja lisää. Vuoden ikäinen kuopus saa meiltä yhden lahjan mutta sekin saa varmaan kummeilta ja isovanhemmilta joita lisää. Eipä noi lapset sitä tiedä/ymmärrä mutta kesällä tullaan tekemään ulkomaanmatka johon ollaan nyt laitettua rahaa säästöön eli jätetty joululahjoja vähemmälle sen takia.[/QUOTE]

Ei kyse ole siitä että lapsi tarvitsee 18 kirjaa, vaan siitä että olen löytänyt 18 edullista kirjaa kirppikseltä ja halunnut ne ostaa koska en niitä enää yhtä edukkaasti tule toiste löytämään. Toki voisin säästää muutaman ja antaa muulloin kuin jouluna, mutta paremmin ne säilyy lapsen omassa kirjahyllyssä, kuin että piilottelisin niitä ympäri kämppää. Kirjahyllyssä niille on tilaa, joten sinne ne mieluusti sijoitan :)

Sama pätee little peopleihin. Nekin olen kaikki löytänyt kirppikseltä hyvin edukkaaseen hintaan. Lastenhuoneeseen niille on katsottu paikat ja haluan ne pois vaatehuoneesta tilaa viemästä. Toki niitäkin olisin voinut antaa myös jo ennen joulua, mutta päätin kuitenkin ne laittaa pukinkonttiin. Muutamia olen toki antanut tässä joulua odotellessakin, mutta suurin osa on tulossa jouluksi.

Voi ei
Miksi te hyvät ihmiset, että ite laita lapsille joulua vaan kummeilta ja sukulaisilta jokaisella tulossa jotaki... :D Ei ihme, että ihmiset on vähissä rahoissa jouluna ku koko suvun muksut pitää lahjoa ku äiti ja isä ei ite viitsi vaivautua eihän se niiden sukulaisten tehtävä ole teidän lapsille mitään laittaa !!!!!! Kummin tehtävä ei ole lapsen lahjominen.......................

"mä"
[QUOTE="vieras";22687953]Kyllä, 4 lahjaa! :D Meillä kun ostetaan leluja yms. pitkin vuotta. Tarpeen mukaan! Eikä 1,5v. osaa kaivata enempää, ei edes tuota neljää. Ei mielestäni mitään järkeä opettaa lasta siihen, että joulu on yhtä kuin SUUUURI lahjavuori. Muistan itse lapsena sitä joulun jälkeistä kilpailua kavereiden kanssa, MONTA lahjaa sai. Sitten vasta puhuttiin, mitä kukanenkin sai.. On siinä arvomaailma pienillä jo heti vähän pielessä :/ Mutta luulen, että kunhan meilläkin ikää tulee, voi lahjamäärä hieman tuosta kasvaa, mutta ei missään nimessä 50 lahjaa / lapsi. En silti sano, että olisi väärä tehdä niin. Jokainen toimii tavallaan. Mutta minä en niin tekisi. :)[/QUOTE]

Tuo "vain 4 lahjaa" oli täysin provomielessä nakattu heitto. Oikeasti en ajattele, että se olisi väärin tai pahasta, vaan yhtä oikea kuin 50 lahjaakin.

Ja kaikille: Lukekaa jokainen tuo Chefin linkittämä ketju, siellä on myös minun kirjoitukseni lapsen vaatelahjoista, johon en saanut lainkaan kommenttia. Miksi on väärin, kun minun lapseni saa 4 pitkähihaista paitaa yhdestä koosta, mutta kun sinun lapsellasi on 4 pitkähihaista samasta koosta, niin se on oikein. Miten yksi päivämäärä voi tehdä toisesta väärän ja toisesta oikean, kun kyseessä tasan sama asia?

"vieras"
[QUOTE="hih";22688287]Mää alan nyt ymmärtämään, miksi jotkut kolmehenkiset perheet tarvii sen reilut 200m2 huoneistoalaa omakotitaloonsa. :D[/QUOTE]

Peesi! täytyy sitä tilaa olla jos joka vuosi saa jouluna noin 40-50 lahjaa, ei ne kaikki tavarat pieneen taloon mahdu :D

Yhteistyössä