TOSI halpoja ruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiukilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Linssikeitto: pari porkkanaa, pari perunaa, linssejä, liemikuutio ja vettä
ei maksa juuri mitää
Tonnikalapasta: tonnikalapurkki 1e, tomaattimurska 80c ja makaronia
Nakkirisotto: nakkipaketti, riisiä, pakastekasvispussi
Minestronekeitto soijarouheesta
soijarouhekastike ja pasta/peruna

Edullista saa käyttämällä vähän lihaa. Esim. 500 g jauhelihan voi jakaa keitoksi ja risotoksi. 500 g broilerisuikaleista saa myös keiton ja risoton. Pienelle perheelle onnistuu, mutta ei sitten kovin isolle. Kasvisosekeitot hyviä ja lisäksi tuoretta leipää niin nam.

Kiusaukseen perunaa, mausteitaja nestettä. Sekä kaupan tarjouksesta lihaa tai vastaavaa. Pavut ovat mysö halpoja, joten papukestiketta tai kiusausta kannattaa tehdä.

tonnikalasta teen usein, on hyvä ja halpa kalavaihtoehto, tai jauheliha, kana, kasvis, mikä vaan! Laitan myös jotain pakastevihanneksia joukkoon, niin tulee tupusampi satsi (omiin herkkuihin kuuluu myös salami ja kebab-kiusaus)

Liha tuottaakin aina vähän päänvaivaa kun halvalla pitäisi päästä :( Emme käytä lainkaan marinoituja tuotteita tai sellaisia, joissa on paljon lisäaineita. Siksi välillä voisi tehdä kasvisruokia ja puurojakin.

Yleensä yritetään tehdä 400g jauhelihasta makaronilaatikko tms. josta riittää useammalle päivälle. Meitä on siis vain kaksi syöjää taloudessa.

Jonkun kiusauksen voisi tehdä joku päivä ja tonnikala-makaroni-ketsuppi voisi olla ihan ok myös! Keitto- ohjeitakin pitää katsoa.

Kun teet makaronilaatikkoa, lisää puolet soijarouhetta. Näin yhdestä paketista saa kaksi makaronilaatikkoa, tai esim kastikkeen lisäksi.

Mä ostan kanasuikaleita alesta kun on viimeinen päivä menossa ja pakastan, muuten en raaski ku marinoimattomat on niin kalliita.

Liha tuottaakin aina vähän päänvaivaa kun halvalla pitäisi päästä :( Emme käytä lainkaan marinoituja tuotteita tai sellaisia, joissa on paljon lisäaineita. Siksi välillä voisi tehdä kasvisruokia ja puurojakin.

Yleensä yritetään tehdä 400g jauhelihasta makaronilaatikko tms. josta riittää useammalle päivälle. Meitä on siis vain kaksi syöjää taloudessa.

Jonkun kiusauksen voisi tehdä joku päivä ja tonnikala-makaroni-ketsuppi voisi olla ihan ok myös! Keitto- ohjeitakin pitää katsoa.

Kaalilaatikkoki riittää useammalle päivälle. 3-4 syöntikertaa 2 hengelle kun tekee määrästä 300-400g jauhelihaa ja 1 kaali (n. 0,8-1kg kaali). Tai ainaki meillä riittää 3-4 päivälle, mulle ja ukolle.

[QUOTE="köyhä";22686956]Kun teet makaronilaatikkoa, lisää puolet soijarouhetta. Näin yhdestä paketista saa kaksi makaronilaatikkoa, tai esim kastikkeen lisäksi.

Mä ostan kanasuikaleita alesta kun on viimeinen päivä menossa ja pakastan, muuten en raaski ku marinoimattomat on niin kalliita.[/QUOTE]

Valitettavasti soija ei käy meidän perheessä :( Makaronin osuutta voisi tietty kyllä kasvattaa... Ja korvata lihaa enemmällä sipulilla ja vaikka porkkanalla. Voisi kestää yhden päivän pidempään...

Olisiko hernekeittoa halpaa ja suht yksinkertaista tehdä itse?

Kaali ei myöskään sovi mulle, eikä varmaan maistu miehelle :( Paljon rajoittaa halvalla pääsyä nämä rajoituksetkin ruokavaliossa...

mut sitä saa sitten keitellä pitkään ennenku oikeen kypsyy tuo hernekeitto. Liotuksesta älä fuskaa, ja lihat mahdollisimman läskistä kylkeä jotka ruskista kevyesti ensin. Mua vaan harmittaa aina, että sitten useemman lämmittämisen jälkeen kun se alkaa oikeesti maistua hyvältä, niin sitten se just loppuu. En tiedä tulisko heti parempaa jos olis painekattila

Yhteistyössä