Onko reilua? Mies vaatii, että minä vien lapsen nukkumaan seuraavat pari kuukautta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja lisäisin vielä: Musta miehellä on oikeus kertoa olevansa uupunut, kaipaavansa hieman enemmän tukea jos ap nyt on paremmassa kunnossa, mutta tapa tuoda asia esille oli mun mielestä lapsellinen ja miehen pitäisi jättää ratkaisu avoimeksi, eikä päättää molempien puolesta miten asiat tästedes hoidetaan.

mies sanoi sen, että hän haluaa rauhassa juoda kahvia, kun ei ole iltakahvia saanut 2 kuukauteen. Ai hitsi, lapsen nukkumaanmeno estää koko illan kahvin juonnit... lapsi viedään nukkumaan klo 19 niin eihän sitä toki ennen sitä tai sen jälkeen ehdi kahvia juomaan... huoh. Mies menee nukkumaan kuitenkin vasta klo 22-23. (ja juo normaalistikin viimeisen kupin kahvia vartti ennen nukkumaan menoa.)

laittakaa lapsi nukkumaan kun se on väsynyt (ei yliväsynyt) niin uni tulee nopeasti. ja samat rutiinit joka ilta auttaa unen tuloon. meillä nukahtaa lapset itse kun vie sänkyyn ja jättää valon päälle. jos tulee pois niin vien heti takaisin ja sanon että nyt nukutaan, tämä toimii ja nukahtaa itsekseen. eipä tarvi kenenkään sitten nukutella paria tuntia.

Eikö se helpommalla kävisi yhdessä?
Meillä on 4v 3v ja 1v lapset ja miehen ollessa aamuvuorossa, osallistuu hän iltapuuhiin. Antaa iltapalan ja pesee hampaita, ihan yhtälailla kun minäkin. Ja saadaanpa muksut äkempää maate ja aikaa hetki toisillemme :). Iltavuorssa tietenkin minä hoidan, mutta eipä se nyt niin rankkaa ole.

[QUOTE="Piimä";22685229]Lapset oppii nukahtamaan "nukuttamatta" hyvin helposti, itseasiassa vanhemman vierelläolo hidastaa lapsen omatahtoista nukahtamista, viisas mies siis, itsekäs ehkä, mutta haistaa oikean polun...[/QUOTE]

Nyt meni ohi... miten mies on viisas? Ei itse nukuta mutta laittaa minut nukuttamaan... miten se edistää lapsen nukahtamista tms... siis?

[QUOTE="Piimä";22685229]Lapset oppii nukahtamaan "nukuttamatta" hyvin helposti, itseasiassa vanhemman vierelläolo hidastaa lapsen omatahtoista nukahtamista, viisas mies siis, itsekäs ehkä, mutta haistaa oikean polun...[/QUOTE]

Hei hei--- liian "xxXXXxxx" tänne palstalle, ei ei

Ja lisäisin vielä: Musta miehellä on oikeus kertoa olevansa uupunut, kaipaavansa hieman enemmän tukea jos ap nyt on paremmassa kunnossa, mutta tapa tuoda asia esille oli mun mielestä lapsellinen ja miehen pitäisi jättää ratkaisu avoimeksi, eikä päättää molempien puolesta miten asiat tästedes hoidetaan.

Normaalisti olen itsekin vienyt lapsen nukkumaan ns. omalla vuorollani ja olemme siis vuorotelleet, mutta en voinut lähes 2 kuukauteen viedä lasta nukkumaan joten miehen oli pakko viedä lapsi... nyt kun olen kunnossa (ainakin paremmassa) niin toki olen palannut siihen ns. normaalin rytmiin eli viedään lasta vuorotellen tai tilanteen mukaan, mutta tämä ei miehelle käy vaan hän tosiaan sanoi, että minä vien seuraavat 2 kk lapsen joka kerta, että hän saa levätä (ja juoda kahvia) kun minäkin sain levätä 2 kk. Ehkä se on niin, en jaksa tapella... Lapsi osaa nukahtaa helpostikin, menee vain minuutteja, mutta nyt kun on "mörkökausi" niin vaatii välillä pidemmän ajan.

JOo, näin muuten on! ;eillä nukutettiin yli 4v oikein pii-itkän kaavan mukaan, nyt sit päätettiin, että saa loppua ja ta-daa, alle viikossa tyttö oppi nukahtamaan ilman äidin/isän kättä! Ja nukkuu nyt myös yönsä paljon paremmin!!

laittakaa lapsi nukkumaan kun se on väsynyt (ei yliväsynyt) niin uni tulee nopeasti. ja samat rutiinit joka ilta auttaa unen tuloon. meillä nukahtaa lapset itse kun vie sänkyyn ja jättää valon päälle. jos tulee pois niin vien heti takaisin ja sanon että nyt nukutaan, tämä toimii ja nukahtaa itsekseen. eipä tarvi kenenkään sitten nukutella paria tuntia.

Kiitos neuvoista, mutta en niitä pyytänyt. Kyllä lapsi tosiaan normaalisti nukkuu minuuteissa, nyt vaan on "mörköjä sängyn alla ja tontut kurkkii ikkunoista"... Hoidossa kuulemma monilla samaa menossa.

Eipä taida miehesi olla kovinkaan sitoutunut perhe-elämään ja ottamaan omaa osuuttaan vastuusta mitä tulee teidän lapseenne! Henkisesti kypsymätön asenne...sanon mä! Tuollaisen "miehen-kuvatuksen" ei pitäisi perustaa perhettä ollenkaan...itsekäs omaan napaan tuijottaja!

"teinivanhempia",mutta ei kuitenkaan ikinä riidellä siitä kumpi "joutuu" olla lapsen kanssa,minä olen tietenkin päivät kun mies töissä ja nukutuksen ja syöttämisen hoitaa se joka sattuu hoitamaan,nukutuksen yleensä kuitenkin mies,koska tyttö nukahtaa vielä syliin ja on painava,lisäksi olen raskaana ja minua huimaa jos seison kovin kauan.mutta siis ei kyllä riidellä siitä kumpi nyt "joutuu"hoitamaan muksua ja "kärsimään"

Jos lapsen nukuttaminen on oikeasti ollu raskas kokemus miehelle. Kuvitteleppa itse tilannetta, kun lapsi ihmettelee missä äiti on ja ei ymmärrä miks äiti ei nukuta. Varmaan se nukahtaminenkin on ollut vaikeaa senkin takia, kun sinä olet sitä nukuttanut 1,5v ja yht'äkkiä isi tuleekin nukuttamaan.

Jos lapsen nukuttaminen on oikeasti ollu raskas kokemus miehelle. Kuvitteleppa itse tilannetta, kun lapsi ihmettelee missä äiti on ja ei ymmärrä miks äiti ei nukuta. Varmaan se nukahtaminenkin on ollut vaikeaa senkin takia, kun sinä olet sitä nukuttanut 1,5v ja yht'äkkiä isi tuleekin nukuttamaan.

Ööö... ehkä olis ollut tosiaan paikallaan kertoa jo aikaisemmin, että lapsi on 3v ja tosiaan ekat 1,5v minä nukutin mutta sitten nämä viimeiset 1,5v olemme ihan tasapuolisesti (tilanteen mukaan) nukuttaneet lapsen. Toisinaan menee 3 min ja toisinaan 1h (viime aikoina jopa vajaa 2h) mutta on se mies tosiaan aikaisemminkin osallistunut lapsen nukutushommiin, eikä lapsi voi sen takia miettiä, että miksei äiti ole paikalla. Ei ole siis isi tullut "yhtäkkiä" nukuttamaan.

Hohhoijaa. täällä taas äititeresat jeesustelee miten o niin ihanaa laittaa lapsi nukkumaan ja on joku E.T. suunnilleen jos tykkäisi joskus vaan istua perseellään ja jauhaa paskaa netissä. Tai makoilla katsomassa aikuisten ohjelmia sen sijaan että hyssyttelee ja lukee iltasatua tai istuu vieressä tunnin. Just just.

Ehkä me kaikki naiset emme ole samasta puusta veistettyjä ja emme nauti toisten passaamisesta ja palvelemisesta sen enempään kuin miehetkään. Työtä se on ja se pitäisi jakaa tasan ja ei ole reilua että ap:n mies sanoo noin kuten sanoo. Paska itsekäs jätkä.

Ööö... ehkä olis ollut tosiaan paikallaan kertoa jo aikaisemmin, että lapsi on 3v ja tosiaan ekat 1,5v minä nukutin mutta sitten nämä viimeiset 1,5v olemme ihan tasapuolisesti (tilanteen mukaan) nukuttaneet lapsen. Toisinaan menee 3 min ja toisinaan 1h (viime aikoina jopa vajaa 2h) mutta on se mies tosiaan aikaisemminkin osallistunut lapsen nukutushommiin, eikä lapsi voi sen takia miettiä, että miksei äiti ole paikalla. Ei ole siis isi tullut "yhtäkkiä" nukuttamaan.

jos sinä olet ollut sairaalassa, niin tottakai lapsi on huolissaan äidistään ja voi olla et nukuttamiseen on mennyt siksi tunti tai kaksi

Eksyn vahingossa lukemaan pitkästä aikaa tätä palstaa... Ja edelleen tää on vaan täynnä näsäviisaita saivartelijoita... Onko niin vaikeeta osallistua keskusteluun tuomatta esiin "kuinka meillä kaikki sujuu niin mallikkaasti" saivartelua... Nii siis on, koska ollaan niin alemmuudentuntoisia, ettei muuhun keskusteluun pystytä.

Vastaus on siis: on mieheltä tyhmää tuollainen, jos kerran olet ollut sairas. Eikä ole tyhmää sanoa- hoida sinä sitten vuoden nukutukset kun minä hoidin ne. Surullista kyllä, et jotkut on niin lapsellisia ja ne ei muutu siitä mihinkään sillä, et niille näytetään aikuista esimerkkiä. Niille pitää puhua niiden omalla kielellä, muu ei auta. Miehet käyttää myös hyväkseen sitä ikiaikaista naisen syyllisyyttä joka ikisestä asiasta.

Ja sanottakoo vielä että ehkä ekan lapsen kaksi ekaa vuotta menee niin että ei edes huomaa kuka tekee ja mitä ja vaikka olisi kylki kyljessä ekan lapsen kanssa 2 vuotta niin se on ihmeellistä ja hienoa.
Mutta kyllä se seuraavien kanssa on jo duunia kun sitä omaa aikaa on niin tosi vähän kun lapsia useampi ja varmaan se on samaa duunia jo kun se ekakin on isomi, vaikka muita ei olisi.

Hohhoijaa. täällä taas äititeresat jeesustelee miten o niin ihanaa laittaa lapsi nukkumaan ja on joku E.T. suunnilleen jos tykkäisi joskus vaan istua perseellään ja jauhaa paskaa netissä. Tai makoilla katsomassa aikuisten ohjelmia sen sijaan että hyssyttelee ja lukee iltasatua tai istuu vieressä tunnin. Just just.

Ehkä me kaikki naiset emme ole samasta puusta veistettyjä ja emme nauti toisten passaamisesta ja palvelemisesta sen enempään kuin miehetkään. Työtä se on ja se pitäisi jakaa tasan ja ei ole reilua että ap:n mies sanoo noin kuten sanoo. Paska itsekäs jätkä.

Juuri näin...

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvät hyssykät;22685612:
Taas yksi tapaus, jossa lapsi NUKUTETAAN.... Huoh... Missä ovat nykyajan kasvattajan taidot?

Varmaan ne kaikki taidot on siunaantunut sulle, jos ei meillä nukuttajilla niitä kerran ole, huoh.

En kovin vahvasti suosittelisi lisääntymään tuollaisten miesten kanssa, koska he eivät muuksi tule muuttumaan. Koko maailma on vaan heitä varten tai heitä vastaan eivätkä he opi ottamaan muita ihmisiä huomioon. Sitten miehet ihmettelevät, kun naiset vievät erossa lapset, talon ja rahat. Tuollaisille aloittajan miehen kaltaisille *ruma sana* se on vähintäänkin oikein. Eivät he siitä mitään opi, mutta saavatpahan kerrankin ansionsa mukaan.