Onko reilua? Mies vaatii, että minä vien lapsen nukkumaan seuraavat pari kuukautta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
kun se vei lapsen nukkumaan vajaa parin kuukauden ajan mun ollessa sairaalassa ja muuten sairauden takia vuodelevossa. Eli onko reilua, että mä vien nyt pari kuukautta joka ilta lapsen unille, jotta "korvaan" sen mitä hän joutui "kärsimään". En kuitenkaan tahallani sairaalaan makoilemaan mennyt ja sen jälkeen kotona vuodelepoon. Mielipiteitä? (Plus se, että itse minä nukutin lapsen ensimmäist 1,5v joka ikinen ilta ja päivä, ja mies sai levätä tai tehdä mitä tykkää.)

En tiedä onko reilua. Meillä minä olen hoitanut aina nukuttamiset ja se on jotenkin ollut itsestään selvä asia. Tosin ei meillä mitään ihme showta ole koskaan ollut. Lapset on viety nukkumaan ja sillä selvä.

Siis, ihanko oikeasti jotkut riitelee tollasista asioista? Meillä molemmat viedään yhdessä lapset nukkumaan silloin kun ollaan molemmat kotona, muuten sitten se, joka kotona sattuu olemaan. Eikä niistä iltamenoistakaan niin tarkkaa kirjaa pidetä, kumpikin on vapaa menemään kun on tarvis.

[QUOTE="vieras";22684844]Ööö. Miten kellekkään voi olla kärsimistä, se et laittaa oma laps nukkumaan..???[/QUOTE]

Kyllä se miehelle tuntuu olevan. Itse en siitä niin "kärsi" :D mutta mies näköjään kärsii ja vaatii nyt, että minä korvaan kärsimykset hänelle. Jotenkin lapsellista, tiedän... mutta siis ajatuksena, mitä mieltä tästä "korvauksesta" ja miehen ns. kostoajatuksesta, että kostaa sen nyt mulle kun hän on niiiiin kovasti joutunut kärsimään lapsen nukutuksessa.

[QUOTE="vieras";22684844]Ööö. Miten kellekkään voi olla kärsimistä, se et laittaa oma laps nukkumaan..???[/QUOTE]

Ehkä se on jonkun mielestä tylsää. Mun mielestä se on kyllä melkein paras hetki, kun poika halii ja antaa pusut molemmille poskille, sekä isille että äidille.:)

Mutta eikö olisi kiva laittaa lapsi yhdessä nukkumaan?

Korvaat? Onko se sitten niin suuri vaiva hoitaa omaa lasta?

En tiiä, onko reilua. Jotenkin outoa kylläkin tai siltä kuulostaa. Meillä mies hoitaa useimmiten nukkumaan viemisen... Eipä se ole sanonut, että mun pitäs sitä jotenkin korvata (toki teenhän mä sit muuta eli meillä on jakaantunut nämä hommat. Jotkut hoitaa mies ja jotkut minä). Mutta jos mies on pois joku ilta, kyllä mä tuon vien. En odota korvausta siitä. =)

No kyllä minusta vaikuttaa että sinä olet se 5v. olemukseltaan, miksi sinä et voisi viedä lastasi nukkumaan?

Eikö lastenhoitoa ole yleensä tapana jakaa kahden vanhemman perheissä? Mitä lapsellista siinä on, että haluaa isän osallistuvan lapsenhoitoon eikä motkottaa, että toinen oli SAIRAALANA niin oli niin epistä, että nyt saa sitten korvata tuon ajan... :headwall:

joudutko sä nyt kenties samalla siivoamaan ja laittamaan ruuatkin parin seuraavan kuukauden ajan?

Ihanko tosissaan teillä normaalisti lasketaan lapsen nukutuksissa jotain vuoropäiviä?

Kuulostaa tosi lapselliselta tuo miehen käytös.

No arvaapa vaan... oon niin hemmetin täynnä sen valituksia nukuttamisen kauheudesta ja kärsimyksistä, että sanoin äsken sille vieväni lapsen nukkumaan seuraavat pari vuotta, jos lapsi vielä niin kauan haluaa nukutusta... vien sitten parin kuukauden päästä 2 lasta nukkumaan, kun meille tulee toinen lapsi. Ja joo, kyllä se mies muuten on ihan kunnollinen, jos joku sitä epäilee... osaa vaan välillä olla tosi lapsellinen.

Ei kumpikaan. Mies vaan nyt päätti näin. Hän on vissiin aika kyllästynyt lapsen unille laittamiseen, siinä kun menee hänen kallista aikaansa jopa 1-2h/ilta. Se lapsi kun vaatiin aika pitkän ajan nukahtamiseen.

No jos on kovin raskasta se nukuttaminen, niin sit ehkä tavallaan ymmärränkin, että mies tahtoo siitä nyt vähän taukoa. En sit tiiä, onko oikein sanella, että ainakaan kahteen viikkoon, mut ymmärrän kyllä, et mies tahtoo, et sä hoidat sen nyt vähän aikaa enemmän. Tosin olettaisin, että mies silti tekis nyt jotain muuta sit (ei siis heittäydy lapsen hoidosta ihan lomalle).

Meillä tuo nukuttaminen on aika helppoa, kun lapsi viedään sänkyynsä, hyvää yötä ja ovi kiinni. Joten ei siinä mielessä sama tilanne (vaikka mies sen useimmiten sinne viekin). Mut jos joka ilta ois semmosta taistelua, ymmärrän kyllä, että se kävis raskaaksi.

Ei kumpikaan. Mies vaan nyt päätti näin. Hän on vissiin aika kyllästynyt lapsen unille laittamiseen, siinä kun menee hänen kallista aikaansa jopa 1-2h/ilta. Se lapsi kun vaatiin aika pitkän ajan nukahtamiseen.

Minkä ikäinen lapsi? No onhan se tylsää jos joutuu vieressä istumaan siihen asti että nukahtaa. Mutta ei tuollaista nyt korvata tarvitse, onhan se sen miehenkin lapsi! Tuskin sekään korvais sulle vastaavassa tilanteessa yhtään mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jaa - oonko mä jossain kirjoittanut, etten voisi viedä? Aloitus ei ollut "en halua viedä lastani nukkumaan" vaan "onko reilua, että mies vaatii mun korvaavan hänelle kärsimykset?"

no mä ainakin ymmärsin itse pointin tässä asiassa, ja siinä mielessä ei ole reilua, ihan kuin mies olisi ollut ulkopuolinen avunantaja ja jeesannut sua vaikeessa tilanteessa, eli hoitanut SUN lasta kun olit sairaaana...mutta lapsihan on YHTEINEN ja sairaalassa et ollu huvilomalla...Hirveen usein vaikuttaa muutenkin, että lapset on aina vaan naisen lapsia ja miehellä vaan oikeus keksittyä ittensä kehittämiseen ynnä muuhun, ja silloin kun mies jtn sattuu tekemään, niin siitä tarvii mitalein palkita...niistä samoista asioista nainen ei kerjää eikä saakaan mitään erityistunnustusta!

[QUOTE="heh";22684936]joudutko sä nyt kenties samalla siivoamaan ja laittamaan ruuatkin parin seuraavan kuukauden ajan?

Ihanko tosissaan teillä normaalisti lasketaan lapsen nukutuksissa jotain vuoropäiviä?[/QUOTE]

Haa - tätäpä en keksinytkään mieheltä vielä kysyä. :D Mutta joo, kyllä se varmaan niin on, että mun täytyy seuraavat 2 kk tehdä kaikki minkä mies on joutunut tekemään mun sairaala- ja sairausjakson aikana. Ja kyllä - mies laskee tosi tarkkaan, että milloin on viety nukkumaan ja mitä muuta on lapsen kanssa tehty. Se ärsyttää mua tosi paljon välillä. Toisaalta olen tottunut jo siihen, mutta nyt jotenkin keitti mullakin yli tuo korvaushomma. En ole kuitenkaan miestä vaatinut korvaamaan sitä ensimmäístä 1,5 vuotta kun itse vein lapsen nukkumaan joka kerta.

Meillä itse vien aina tytön nukkumaan ja herään yöllä jos tarvis vaatii sekä aamulla nousen ylös tytön kanssa. Meillä mies nukkuu niin sikeästi ettei edes herää jos lapsi huutaa ja aamullakin on usein niin jumissa että saa kammettua itsensä ylös kun ollaan tytön kans jo puoli tuntia metelöity. Mies tekeekin paljon töitä ja hankkii meille rutkasti rahaa:) Välillä kyllä hihat palaa kun minä olen huonouninen muutenkin ja aina se olen minbä joka nousee ylös kun lapsi tarttee. Mutta ei olla noista juurikaan kinattu, itse sitten käyttelen tytön kanssa miehen rahoja hyvillä mielein:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22684958:
No jos on kovin raskasta se nukuttaminen, niin sit ehkä tavallaan ymmärränkin, että mies tahtoo siitä nyt vähän taukoa. En sit tiiä, onko oikein sanella, että ainakaan kahteen viikkoon, mut ymmärrän kyllä, et mies tahtoo, et sä hoidat sen nyt vähän aikaa enemmän. Tosin olettaisin, että mies silti tekis nyt jotain muuta sit (ei siis heittäydy lapsen hoidosta ihan lomalle).

Meillä tuo nukuttaminen on aika helppoa, kun lapsi viedään sänkyynsä, hyvää yötä ja ovi kiinni. Joten ei siinä mielessä sama tilanne (vaikka mies sen useimmiten sinne viekin). Mut jos joka ilta ois semmosta taistelua, ymmärrän kyllä, että se kävis raskaaksi.

Ei se sinäänsä taistelua ole, tänään (ja eilen..) kun vein lapsen unille istuin vain hänen huoneensa ovella noin tunnin ajan, jotta lapsi sai turvallisesti nukahtaa aikuisen läsnä ollessa (mörkökausi menossa).

Lapset oppii nukahtamaan "nukuttamatta" hyvin helposti, itseasiassa vanhemman vierelläolo hidastaa lapsen omatahtoista nukahtamista, viisas mies siis, itsekäs ehkä, mutta haistaa oikean polun...