Nyh loppu sitten rahat... *turhis*

• Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Onpa jännä tilanne... Sitten opiskeluaikojen (about 15 vuotta sitten) jälkeen ei ole ollut tällaista tilannetta, että rahat ei kerta kaikkiaan enää riitä ja kaikki vararahastot on käytetty.

On tullut useampia todella isoja yllättäviä menoja, samalla kun tulot ovat tietyistä syistä pienentyneet. Täytyykin oikein tosissaan alkaa miettimään, miten tämän perheen saa ruokittua.

Mitäs ne halpisruuat ovatkaan? Puurot, sininen lenkki ja tonnikala? Puolisen vuotta pitäisi eteenpäin sinnitellä, sitten pitäisi hieman helpottaa. :)

"öööö"
[QUOTE="minä";22682509]

Mitäs ne halpisruuat ovatkaan? Puurot, sininen lenkki ja tonnikala? Puolisen vuotta pitäisi eteenpäin sinnitellä, sitten pitäisi hieman helpottaa. :)[/QUOTE]

Mun ehdottomat halppisruoat on makaroonilaatikko, jauhelihakeitto, riisipuuro ja itsetehty hernari.

a.p.
[QUOTE="öööö";22682529]Mun ehdottomat halppisruoat on makaroonilaatikko, jauhelihakeitto, riisipuuro ja itsetehty hernari.[/QUOTE]

Tuo itsetehty hernekeitto on muuten hyvä vinkki! :) Siihen vielä pannari seuraksi niin sitä voisi alkaa syöttämään perheelle vaikka perinteisesti aina torstaisin.

"vieras"
Huomaa, että opiskeluajoistasi on kauan. Tonnikala oli kallista jo kymmenisen vuotta sitten omina opiskeluaikoinani.

Puurot, jauheliha, kokolihakin voi olla halpaa isompina määrinä. Kirjolohi on toisinaan tarjouksessa. Sisäelimet. Juurekset, kaali, hernee, linssit, soijarouhe, pavut. Leipää voi leipoa itse jos viitsii.

"eee"
Kyllä Lidlistä saa aika halvalla tonnikalaa mun mielestä (n. 50 senttiä/purkki). Muualla se on kyllä kallista.

Sikanautaa saa halvalla, perunoita, porkkanoita, nakkeja. Lihakeitto, nakkikeitto, makkarakeitto (Lidlissä myös halpaa uunilenkkiä).

a.p.
[QUOTE="eee";22682655]Kyllä Lidlistä saa aika halvalla tonnikalaa mun mielestä (n. 50 senttiä/purkki). Muualla se on kyllä kallista.

Sikanautaa saa halvalla, perunoita, porkkanoita, nakkeja. Lihakeitto, nakkikeitto, makkarakeitto (Lidlissä myös halpaa uunilenkkiä).[/QUOTE]

Taitaa tosiaankin meidän perheestä tulla täysin Lidlin asiakas. Mutta mitäs siinä, hyvää ruokaa sieltäkin saa. :)

"äippyli"
meillä syödään näitä säästöaikoina (teen isoja määriä ja syödään 2 päivää tai pakastan osan):

Itse tehty hernekeitto
jauhelihakeitto
nakkikeitto
jauhelihakastike (jatkettuna soijarouheella)+ perunat
peunamuusi johon sekotettu maustettua soijarouhetta
riisipuuroa
makaroonimössö tai laatikko

kannattaa ostaa maitojauhetta josta voit sitten tehdä laatikoihin "munamaidon"

a.p.
[QUOTE="äippyli";22682693]meillä syödään näitä säästöaikoina (teen isoja määriä ja syödään 2 päivää tai pakastan osan):

Itse tehty hernekeitto
jauhelihakeitto
nakkikeitto
jauhelihakastike (jatkettuna soijarouheella)+ perunat
peunamuusi johon sekotettu maustettua soijarouhetta
riisipuuroa
makaroonimössö tai laatikko

kannattaa ostaa maitojauhetta josta voit sitten tehdä laatikoihin "munamaidon"[/QUOTE]

Miten tuon vihannes puolen saa näin talvella hoidettua edullisimmin? Pakastevihanneksia?

Yhteistyössä