Koiran temppuilua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MammahE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MammahE

Vieras
Aina kun mies lähtee ja jään niin koiranpentu rupee mahottomaks.. se hyppii perässä puree ja haukkuu, juoksee eteen ja haukkuu vaan mulle. Kun sanon "hyi" se innostu, haukkuu ja rupeaa hyppimään vasten (häntä EI heilu) se ikään kuin pomottaa..
Miehellä on pennusta ote, mutta mulle seon tollanen kun mies lähtee. Miehen nähden ei..
Mitä tässä pitäs tehdä? Pitäskö laittaa se maahan, ottaa hellästi niskanahasta kiinni ja laittaa maahan?
En tiedä mikä tähän tehoais... innostuu vaan joka asiasta.
Mietin sitä, että sehän voi olla isompana vaara minulle ja lapsille, jos se ottaa ylivallan..
tuntuu että tällainen käytös on sitä pomottamista? vai mitä mieltä olette?
huoh..

Lisänä: Kokeiltu on kielto, huomiotta jättäminen ja jäähy. Mikään ei toimi, kun jättää huomioimatta se hyppii perässä silti ja rupeaa haukkumaan kovempaa.. ja asutaan rivitalossa...
Kun vie jäähylle, kun päästää pois se on entistä hullumpi ja villimpi... Kiellosta se myös innostuu. Samoin suihkepullosta.
Ikää on siis 3 kk

koira pitää sinua selkeästi alempi arvoisena! Miten olet päästänyt tilanteen tuolle tasolle. Meillä labbis yritti tuota muutaman kerran minulle ja miehelleni pentuna ja selätin sen lenkillä, siis kirjaimellisesti selätin ja siihen loppui. Koiran täytyy tietää kuka on pomo. Mikään "hyi" ei enää tuossa auta!! Minä en tajua miten perusasiat on hukassa kun pentu on otettu. Sitten ihmetellään kun ei tottele!

^ Olen yrittänyt olla hellä, mutta ei taida auttaa..
pelkään että koiraan sattuuu... Se rupeaa kuitenkin ulisemaan jos seltätän sen.
No jos olen niin hukassa (ja olenkin) niin antakaa vihjeitä sitten.
Se jolta saimme tämän koiran on sitä mieltä että ei saa ottaa niskasta kiinni, niinpä olen yrittänyt KAIKKEA muuta... tosin ilman tehoa

Kyllä minäkin olen koiran alistanut maahan laittamalla ja myös ikävä kyllä huutanut koiralle siinä missä lapsillekin. Joskus jopa tukistanut koiraa, kun on hermo mennyt. Pakkohan se on ja kun ei ole kokemusta koirien eikä lasten kasvatuksesta, hermo menee herkemmin. Nyt voisi olla jo kärsivällisempi kasvattaja.

^ Olen yrittänyt olla hellä, mutta ei taida auttaa..
pelkään että koiraan sattuuu... Se rupeaa kuitenkin ulisemaan jos seltätän sen.
No jos olen niin hukassa (ja olenkin) niin antakaa vihjeitä sitten.
Se jolta saimme tämän koiran on sitä mieltä että ei saa ottaa niskasta kiinni, niinpä olen yrittänyt KAIKKEA muuta... tosin ilman tehoa

voit ottaa niskanahasta kiinni ja selättää koiran. niinhän ne laumassakin tekevät alempiarvoiselle. voi tätä päivää, kun ihmiset ovat niin vieraantuneita luonnosta, että eivät osaa lemmikkejään edes kouluttaa! katso vaikka luontodokumentti susista ja niiden käyttäytymisestä...

voit ottaa niskanahasta kiinni ja selättää koiran. niinhän ne laumassakin tekevät alempiarvoiselle. voi tätä päivää, kun ihmiset ovat niin vieraantuneita luonnosta, että eivät osaa lemmikkejään edes kouluttaa! katso vaikka luontodokumentti susista ja niiden käyttäytymisestä...

Kun kotona on kolme koiraa, niin enpä ole yhdenkään nähnyt ottavan toista niskasta kiinni ja selättävän. Niskasta kyllä purraan ja painetaan tassulla, mutta kyllä se alemmaksi jäävä osapuoli itse kääntyy selälleen, jos tilanne niin tiukaksi menee. Eli se, että koira väkisin käännetään selälleen on koirille ihan vierasta käyttäytymistä.

mieti nyt hiukan. Mitä koiraemo tekee pennuilleen kun ne riehuvat? miten "vahvempi" koira selättää sen heikomman. Emo ottaa niskasta kiinni ja vahvempi koira painaa maahan kurkusta ja selättää sen heikomman, usein niin kauan, että toinen luovuttaa....niinhän se menee! Tosiaan ihmiset on vieraantuneet luonnosta. Se koira on TEIDÄN, ei kasvattajan. Te joudutte sen kanssa elämään joka päivä. Teidän pitää se kouluttaa. Kasvattaja voi antaa neuvoja, mutta te päätätte ja opetatte millainen koirasta tulee. Tottakai pentu ulisee kun huomaa, että tulee selätetyksi. Niin ne ulisee laumassakin. Minulla ollut koko elämäni koira (30v ) eikä ikinä ole ongelmia ollut 3kk ikäisen kanssa ja vaikka millaista jääräpää pentua on meilläkin ollut. Kaikista koirista tullut äärettömän tottelevaisia ja uskollisia.

Minkä rotuinen koira on? Kuinka kauan olet koittanut huomioimattomuutta? Vaikuttaa vähän siltä, että luovutat heti kun pentu alkaa haukkumaan. Vaikka rivitalossa asuttekin, niin kyllä sen koiran voi päivällä antaa räksyttääkin. Nythän koira on oppinut, että se saa huomiota kun alkaa haukkumaan. Eli sinnikkäästi vaan käännät pennulle selkää niin kauan kunnes se on hiljaa ja rauhallinen. Kyllä se vielä oppii.
En ehkä alkaisi mitään selätysoperaatioita suorittamaan kun kerran se sinusta hankalalle tuntuu. Helposti käy niin, että pentu ottaa senkin van leikkinä. Miten miehesi on koiraa kohdellut/ kouluttanut? Hänen tapansa ilmeisesti toimii, kun kerran miestäsi pentu tottelee. Kopioi miehesi metodit ja koita olla kärsivällinen. Jos olet epävarma ja hermostunut, niin kyllä se koirakin on.

Yhteistyössä