paljonko lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Meidän lapset saa 3 pakettia jouluna kumpainenkin.
Toki aattona on sitten myös kummien ja mummien paketteja. Mutta kun kuuntelee vanhempia niin miettii että ostetaanko me "liian" vähän lahjoja lapsille.

Minä olen ostanut 3 pakettia kummallekin ja mies 3 pakettia kummallekin. Mummo on ostanut n. 3-4 pakettia kummallekin, isomummo 2 pakettia kummallekin, toinen mummo 2-3 pakettia, vaari muutaman paketin, kummit pari pakettia kummallekin ja veljeni perhe yhden paketin kummallekin. Sitten vielä miehen setä perheineen oli ostanut lapsille pari pakettia.

Mun piti ostaa 1 paketti mutta niitä on näköjään 2-3... voi olla et sitä yhtä en anna vielä että 2 pakettia tulee meiltä. Sitten tulee sukulaisilta ja kummeilta.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;22675977:
Minä olen ostanut 3 pakettia kummallekin ja mies 3 pakettia kummallekin. Mummo on ostanut n. 3-4 pakettia kummallekin, isomummo 2 pakettia kummallekin, toinen mummo 2-3 pakettia, vaari muutaman paketin, kummit pari pakettia kummallekin ja veljeni perhe yhden paketin kummallekin. Sitten vielä miehen setä perheineen oli ostanut lapsille pari pakettia.

huh siis nopeesti laskien parikymmentä lahjaa/lapsi....

Minulta ja mieheltäni lapset saavat n. 14 pakettia jokainen.
Mummiltaan+vaariltaan n. 5-7 pakettia jokainen.
Mummoltaan n. 5-7 pakettia jokainen.
Papaltaan 1-2 pakettia/lapsi.
Sen lisäksi kummeiltaan jokainen saavat varmaan 1-2 pakettia ( 4kummia/lapsi mutta luulen että kaikki kummit eivät lahjo edes kummilapsiaan ja joku toinen sitten hommaa jotain pientä sisaruksillekin ).
Muilta sukulaisilta varmaan n. 10pakettia/lapsi.

[QUOTE="popo";22676029]Minulta ja mieheltäni lapset saavat n. 14 pakettia jokainen.
Sen lisäksi kummeiltaan jokainen saavat varmaan 1-2 pakettia ( 4kummia/lapsi mutta luulen että kaikki kummit eivät lahjo edes kummilapsiaan ja joku toinen sitten hommaa jotain pientä sisaruksillekin ).
Muilta sukulaisilta varmaan n. 10pakettia/lapsi.[/QUOTE]

Siis ihan oikeesti. Eihän tossa oo mitään järkee....
Miks tollanen määrä? Onko ne tarpeellista vai krääsää

[QUOTE="popo";22676029]Minulta ja mieheltäni lapset saavat n. 14 pakettia jokainen.

Just. ja lapsi ei jaksa ilahtua aidosti niistä yhdestäkään, saatikka olla kiilollinen ja arvostaa saamaansa. Teette lapselle karhunpalveluksen.

Onko tuollaisessa pakettimäärässä enää mitään järkeä? Kuinka monta lasta teillä on?

Meillä lapset saa suunnilleen saman verran lahoja kuin ap:n lapset ja määrä tuntuu ihan sopivalta. Parempi muutama harkittu lahja kuin vuori turhaa tavaraa.

[QUOTE="äiti";22676040]Siis ihan oikeesti. Eihän tossa oo mitään järkee....
Miks tollanen määrä? Onko ne tarpeellista vai krääsää[/QUOTE]

todennäkösesti jokainne hiuspinni omassa paketissaan ja hiusrenksut omassaan :D

teillä mahtaa olla paljon kamaa! luulisi että tuossa määrässä tulee jo samoja lahjoja.. iloitseeko lapsi sitten niistäkin..

[QUOTE="äiti";22675960]Meidän lapset saa 3 pakettia jouluna kumpainenkin.
Toki aattona on sitten myös kummien ja mummien paketteja. Mutta kun kuuntelee vanhempia niin miettii että ostetaanko me "liian" vähän lahjoja lapsille.[/QUOTE]

Ei ole liian vähän:) Mielestäni lahjojen määrä ei tee joulua, eikä kannata verrata muihin.
Ja kyllähän teidänkin lapsille tuosta yhteensä varmaan seitsemisen pakettia tulee per nenä.

[QUOTE="äiti";22676040]Siis ihan oikeesti. Eihän tossa oo mitään järkee....
Miks tollanen määrä? Onko ne tarpeellista vai krääsää[/QUOTE]

Paketeista löytyy vaatetta, pyyhkeet, lakanat, muutama kirja/lapsi, muutama lelu/lapsi, dvd-elokuvia, lautapelejä, junarataan osia... Ei mitään hello kitty pikkuhahmo taloa tai muuta tilpehööriä.

[QUOTE="vieras";22676053]Just. ja lapsi ei jaksa ilahtua aidosti niistä yhdestäkään, saatikka olla kiilollinen ja arvostaa saamaansa. Teette lapselle karhunpalveluksen.[/QUOTE]

Höpönlöpön. Joka joulu lapset ovat ilahtuneet lahjoistaan ja arvostavat jopa niitä mummon kutomia villasukkia ja kävelevät ne jalassa joulunpyhät. Eivät avaa kaikkia paketteja kerralla mutta kaikki tulee avatuksi ja käyttöönkin.
Emme osta konttiin lahjoja vaan lahjan vuoksi vaan ostamme niitä jotka tiedämme olevan lapselle mieleen, jota hän on toivonut tai jotka tulee tarpeeseen.

Itse olen lapsena saanut paljon lapsia ja ihan olen minäkin niitä arvostanut eikä meillä turhaa roinaa nurkissa pyöri - päinvastoin meidän kotimme on melko pelkistetty ja järjestyksellinen ajatellen perheen kokoa :)

Lapsia on siis 3 alle kouluikäistä joista jokainen löytää paketeistaan ehkä 2-3 lelua. Loput on muuta.

Ja paketit paketoidaan esim. paita+housut+sukat samaan pakettiin. Ei tietenkään pompuloita ja pinnejä eripakettiin niin kuin joku veikkaili :D

[QUOTE="popo";22676077]Paketeista löytyy vaatetta, pyyhkeet, lakanat, muutama kirja/lapsi, muutama lelu/lapsi, dvd-elokuvia, lautapelejä, junarataan osia... Ei mitään hello kitty pikkuhahmo taloa tai muuta tilpehööriä.[/QUOTE]

ja sama juttu joka vuosi??

[QUOTE="mä";22676124]ja sama juttu joka vuosi??[/QUOTE]

öööö, Me elellään vuosi kerrallaan :D Ostetaan pakettiin sitä mitä puuttuu. Tänä vuonna joltain lapselta saattoi puuttua muutamat ylimääräiset paidat ja toiselta housut niin laitetaan niitä. Tai joku lapsi toivoo 2 dvd:tä ja toinen 3 kirjaa. Sitten ostamme ne.

Kuusi pakettia per nenä (lapsia neljä), toivomuslistan mukaan: kirja / cd, yöpuku, suklaata / namuja, neulottu asuste (pipo / kaulahuivi / sukat / lapaset), oma seinäkalenteri ja yksi muu toive (yleensä joku lelu). Lisäksi yhteiseksi lautapelejä, dvd:itä ja kalliimpia kirjoja. Nämä siis meiltä. Lisäksi isovanhemmat lahjovat yleensä lahjakorteilla tai -rahalla ja kummit jollain kirjalla / cd:llä.

[QUOTE="vieras";22676164]Meillä ostetaan niin paljon vaatteita lapsille muutenkin, että joululahjat on sit leluja, pelejä, elokuvalippuja ym. vastaavaa.[/QUOTE]

Mekin ostamme vaatteita lapsille ( tosin menevät pienemmille kiertoon sitten ) aina kun tarvetta ilmenee mutta jos esim. joulukuun alussa huomaamme että vaikka esikoinen on kasvanut sen verran pituutta että kohta on tarvetta seuraavan koon housuille niin ostamme niitä pukinkonttiin.
Jos taas huomaamme että housut ovat rikki eikä sopivia ole ollenkaan niin ostamme muuten vaan :)

Noh, se riippuu ja roikkuu...mä olen jonkin verran hamstrannut kaappiin kuopukselle kaikenlaista pientä, enkä ole päässyt vielä tekemään inventaariota ostetuista...mutta jokainen lapsi saa meiltä yhden ison lahjan ja tänä vuonna mummilta sukset. Toiselta mummilta on tulossa lahjarahaa jolla mä ostan jotain ja isomummin lahjarahalla saan lapsille tyypilliset joulusukat yms. pehmeää pientä.:)
Kyllä niitä lahjoja on ollut aina ihan riittävästi siltikin.

Kaveri jutteli, että se osti omalle pojalleen, jolla on nyt ikää 3 vuotta, viime jouluna hieman päälle 100 lahjaa. Oli kuulemma tosi tylsää avata niitä koko ilta...

Yhteistyössä